Mini's krijgen weer mini's bij Spots N Dots Paradise!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:27

Dat zijn precies slechte momenten rond die tijd, één van mijn merries is al tweemaal haar veulen verloren op 295 dagen. Voel je haar veulen nog bewegen? Sterkte hoor.

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: Mini's krijgen weer mini's bij Spots N Dots Paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:32

Ach arme Roos :(
Sterkte hoor. Ik hoop dat ze gauw opknapt.

Zo te zien zitten jouw mini’s ook nog behoorlijk in de vacht... teddyberen. <3

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Mini's krijgen weer mini's bij Spots N Dots Paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 17:45

Ja ze heeft nog gemest en veulen is zéér aanwezig. DA is hier nu.

Muronia

Berichten: 19525
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Mini's krijgen weer mini's bij Spots N Dots Paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:53

oh jeetje, nou succes met de DA en ik hoop dat ze zich snel beter voelt.

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 18:54

Darmgeluiden normaal, mest achter in de darm aanwezig enz. Ze heeft voor de zekerheid nog pijnstilling opgespoten maar sluit koliek zo goed als uit.

Ze heeft ook opgevoeld en veulen was zeer beweeglijk en zat met beentjes en hoofdje naar het geboortekanaal.

Het kan zijn dat, omdat ze een tijd niet goed is geweest, het veulen nu door het goed voeren een groeispurtje heeft gehad en meer energie heeft waardoor het haar wat in de weg zit. Of het kan ook zijn dat ze voorweeën heeft.

Geboortekanaal zat mooi gesloten dus ze verwacht niet dat het nu geboren wordt, al denkt ze ook niet dat ze lang gaat dragen. Maar als het wel nu al komt, hou je het toch niet tegen.

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:19

Ocharme Roos. Ze ziet er ook echt niet fijn uit. Haar vacht ook een beetje raar. Ik vind dat ook zo eng,vorig jaar ook zo een veulen verloren aan 307 dagen. Proberen ze het zo comfortabel mogelijk te maken en zo weinig mogelijk stress! Sterkte met Roosje. :(:)

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Mini's krijgen weer mini's bij Spots N Dots Paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 19:22

Nuja ik hoop niet dat ik 'ook' zo een veulen moet verliezen. En Roos. Haar vacht was nu wel nat en dan daarna in de stal liggen en rollen zorgt wel dat ze er extra sjofel uit ziet.

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:32

fijn dat DA geweest is, geeft toch wat meer rust he

Muronia

Berichten: 19525
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Mini's krijgen weer mini's bij Spots N Dots Paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:35

Merk je ook verbetering na de pijnstiller? Ik had Suzie er anderhalve week geleden ook zo bij liggen, leek erg op koliek maar toen heeft colosan erg geholpen tot tweemaal aan toe. Ik denk achteraf dat het door het veulen kwam die ergens tegenaan gedrukt heeft. Bij haar was het veulen toen ook heel erg actief en bewegelijk was me opgevallen.

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:49

Knolselder schreef:
Nuja ik hoop niet dat ik 'ook' zo een veulen moet verliezen. En Roos. Haar vacht was nu wel nat en dan daarna in de stal liggen en rollen zorgt wel dat ze er extra sjofel uit ziet.


Sorry de 'ook' was wat slecht omschreven,dat had ik op wat Vanessa schreef van haar veulen.
Uiteraard hoop ik dat het met Roos en veulen allemaal goedkomt! :(:)

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 19:53

Ze lijkt nog niet 100% op haar gemak maar is wel veel rustiger. Ze heeft 2 verschillende spuitjes gekregen. 1 Buscopan voor moest ze toch ook wat last hebben van krampen. En dan iets voor zich beter te voelen. Ben kwijt wat het was. Er was niets te vinden wat op 'echte' koliek wijst. Maar wel een erg actief veulen en hoofdje en voorbenen op zijn plaats. Dus ik denk dat die heel erg aan het proefdraaien is ofzo.

1 ding: ik ga héél erg blij zijn als Roos en veulen veilig door een bevalling heenkomen. Want dit is nu toch wel een zorgendracht geweest nu.

Maar ik vond het wel heel lief hoe ze als een schoothondje ij me wou zijn en zelfs haar hoofdje erbij kwam leggen <3

Arianne

Berichten: 1749
Geregistreerd: 12-10-01

Re: Mini's krijgen weer mini's bij Spots N Dots Paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:52

He gats, wat naar als je je pony zo ziet. Ziet er inderdaad niet fijn uit. Oh, zo griezelig als ze zo dichtbij zijn; je wilt overal op letten en overal voor zorgen maar je kúnt soms zo weinig. Wel fijn even bevestiging te hebben van de DA voor nu. Lekker verwennen dan maar.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Mini's krijgen weer mini's bij Spots N Dots Paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 23:19

Ahh nee arme roosje!! Ik ken ook merries die onder de 300 dagen een gezond veulen hebben gegeven. Dus mocht het nu komen dan gaan we daar gewoon voor!

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 23:24

Ik kom net op tijd binnen vallen zie ik, nieuwe volger erbij, check! :j

Sterkte met Roosje... :n

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Mini's krijgen weer mini's bij Spots N Dots Paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 00:20

Welkom Dracarys

DA zei bij opvoelen dat alles nog mooi gesloten was. Dus een verwerping leek nog niet aan de orde. En je houdt het niet tegen... Ze staat wel aan de Regumate voorlopig.

Ik denk wel, moesten Stien of Charlie binnenkort bevallen, ik wat biest ga verzamelen. Je weet maar nooit dat Roos niet genoeg heeft. Of andere wordt case scenario's. Ik maak mezelf gek let allerlei gedachten.
en je kan het maar in de vriezer hebben zitten. En eigen merries hebbën antistoffen van hier.

Maar ik kan maar beter kalm blijven en verder aankijken nu. Ik kan haar niet meer helpen dan dat ik al doe. Dat veulentje maar gewoon goed gaat liggen en positie houdt. Dat Roos kan relaxen :)

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 07:16

Biest inslaan zou een super idee zijn,dan heb je dat alvast zitten moest ze door haar zien zijn niet genoeg hebben,ook al heel wat!

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Mini's krijgen weer mini's bij Spots N Dots Paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 07:40

Arme roos! Ik zou er alleen niet zo gerust op zijn gezien de vorige keer het haar lever was. Wie zegt dat dat niet nog steeds zo is? Hopelijk is het gewoon de draai geweest maar ik ken helaas deze symptomen en krijg de kriebels als ik het weer zie.
Hoe is het deze ochtend met haar?

Birdie60

Berichten: 8398
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 08:29

Arme Roos :(:)
Kan inderdaad goed zijn dat het veulen aan het draaien is.

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Mini's krijgen weer mini's bij Spots N Dots Paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 09:50

Vorige keer met haar lever had ze deze verschijnselen niet. Bovendien lopen die kuren nog, dus als het dat is is er ook niet veel meer dat ik kan doen.

Zelf had ik ook meer het gevoel dat het aan het veulen lag. K heb al vaak genoeg koliek gezien helaas en hoe Roos zich gedroeg was voor mij toch anders.

Als je er dan bijneemt dat merries op het einde wel vaker koliekerig kunnen zijn door draaien of slechte ligging van het veulen, lijkt mij dat ook een aannemelijke vaststelling.

Dus doemdenken heeft geen zin, want alles wat gedaan kan worden, wordt ook gedaan. Deze symptomen kunnen bij een hele reeks beelden voorkomen. Daarmee is het nog niet bij iedereen dezelfde uitkomst.
Tenzij iemand mij hier het wonderserum kan geven voor deze klachten?
Als mijn DA, de voorgeschiedenis wetende, dit niet linkt aan haar lever, dan volg ik dat. Ook DA's zijn maar mensen, maar als ik ze dan nooit meer mag vertrouwen kan ik er beter geen meer laten komen ook.

Voor haar lever zit ze aan een wormkuur voor de zekerheid en krijgt ze ondersteuning. Waar slechte leverwaarden vandaan komen is altijd een beetje zoeken, want dat kan aan veel liggen.
In elk geval denk ik dat dat beter is want ze eet goed en drinkt goed.

Ook nu staat ze gewoon hooi en pulp te eten alsof er niets aan de hand is geweest. Alleen af en toe haar staart omhoog.

Wildgirl

Berichten: 11661
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Mini's krijgen weer mini's bij Spots N Dots Paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:36

Ik duim voor je TS dat het ''onschuldig'' draaien van het veulen was!
Pas goed op jezelf; ik weet hoe een mens van dit soort dingen in de stress kan schieten!

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Mini's krijgen weer mini's bij Spots N Dots Paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:49

Goed zo, positief denken! Doemdenken heeft inderdaad geen zin. Dit is vaak de reden dat ik weinig op bokt zet. Je krijgt allemaal goedbedoelde adviezen over je heen waar je soms niet op zit te wachten.

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Mini's krijgen weer mini's bij Spots N Dots Paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:20

Ik wil toch even reageren omdat ik gister ook een kleine "discussie" met Annelies hierover heb gehad.
Toch lijkt het mij juist goed dat mensen (goedbedoelde) adviezen geven. DA's zijn ook maar mensen, we zijn zelf ook maar mensen. Soms is het juist goed om ook aan andere dingen te denken die misschien bij jezelf niet zo gauw zouden opkomen. Niemand zegt dat iets "fout" gedaan word, maar het delen van ervaringen lijkt mij alleen maar nuttig :j
Gelukkig toont ze nu alsof er niets aan de hand is, alleen maar goed teken toch :)

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Mini's krijgen weer mini's bij Spots N Dots Paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:23

Goedbedoelde adviezen mogen altijd. Je moet alleen goed letten op de toon. Die kan verkeerd worden geïnterpreteerd. En daarbij is het natuurlijk heel vervelend om te zeggen ik heb met deze klachten een veulen verloren. Totaal niet van toegevoegde waarde en zorgt alleen maar voor extra stress. Ik weet hoe vervelend dit kan zijn. Met jinte had ik precies hetzelfde. Mensen bleven me maar vertellen wat ik had moeten doen. Heb ik daar iets aan? Daarbij vraagt Annelies niet om advies. Als het je niet gevraagd wordt hou je er dan lekker buiten. Vraag dan eerst of ze advies wil. Soms zitten mensen er helemaal niet op te wachten.

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:30

Nu ja, als je al niet je eigen ervaringen mag delen, dan zwijgt men inderdaad beter. Dat ik vertelde dat ik al meermaals een veulen op een gelijkaardige manier ben kwijtgeraakt heb ik gewoon vermeld als teken van waarschuwing dat het ernstig kan zijn. Ik vind het bewonderingswaardig dat er niet gedoemdenkt wordt, maar soms heb je bij fokken nu éénmaal niet altijd goede ervaringen.

Maar goed, zo gelijkaardig is het niet, mijn merrie toonde helemaal geen symptomen voor ze beviel van haar dood veulen.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Mini's krijgen weer mini's bij Spots N Dots Paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:32

Nou schijnbaar denk ik er als enige anders over dus dan ligt het vast aan mij. Ook geen probleem.