Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Supervixen

Berichten: 12808
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:15

Nee, heerlijk juist! Zeker in de winter nadat ik in het bos heb gelopen vind ik een warme douche erg fijn.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa


Supervixen

Berichten: 12808
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:06

Vandaag weer voor het eerst hardgelopen sinds anderhalve week (ivm griep). Man, man, man wat viel dat tegen. Ik kon heel goed merken dat mijn lichaam nog niet helemaal hersteld is en ik moest daarom al stoppen na 5.3km. Kon gewoon niet verder vooruit komen. Vrijdag maar een nieuwe poging. Ach ja, toch even lekker bewogen.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Doubtless

Berichten: 8463
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 15:59

Ik heb ook dat doucheprobleem :') vooral omdat mijn haar zoveel tijd kost, probeer ik echt te plannen wanneer ik sport-douche-haren doe.

Jammer Supervixen!

Ik ben vanochtend voor t werk weer voor t eerst gaan lopen na een week niet trainen (buikgriep). Viel niet mee, maar eigenlijk wel lekker gelopen. Rondje van 6 km.

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:28

s1993 schreef:
Greetje hoeveel tijd ben jij per week ongeveer kwijt aan hardlopen? Kan me voorstellen met al die afstanden die jij loopt het niet lukt een training in de ochtend te doen.

De afgelopen weken zit ik aan een 110-115km per week. Hoeveel tijd ik daar mee kwijt ben is vooral afhankelijk van wat ik precies doe Gewone trainingen gaan gemiddeld met een tempo van 11-12,5km/hr Maar aan de baantraining ben ik meer tijd aan kwijt zo ook aan social trails over evenementen Maar dat laatste zie ik dan weer als vakantie uitstapjes. En voor gewone trainingen fiets ik ook vaak naar het bos op en neer. Aan de andere kant gaat de hond dan vaak mee en bespaar ik dus tijd op het uitlaten.
Maar het is een hobby he dus het is bedoeld als vrije tijdsinvulling. Alleen overstijgt de hobby zo langzamerhand de beschikbare vrije tijd.

hwn
Berichten: 4687
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:54

Oei, in Nederland ook zoveel zieken als in België?

Gisteren fijn gelopen met de joggingclub, maar ik kan me wel ergeren aan de koppigheid van enkele die-hards. Iemand van de joggingclub traint voor een marathon, maar is vorig jaar tijdens een halve marathon met de ziekenwagen afgevoerd. Nu heeft hij uitgebreide medische testen ondergaan, en een schema gekregen, en er is iemand van de club die hem dat schema uit zijn hoofd wil praten, terwijl hij zelf hartritmestoornissen heeft door in zijn jonge jaren teveel over de grens te gaan. Dat hij zijn mening heeft, tot daar aan toe, maar laat de anderen toch hun verstand gebruiken als ze dat willen.

Supervixen

Berichten: 12808
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 07:28

Nou inderdaad.

Ik had dinsdag 6 kinderen ziek in mijn klas.. van de 21. Veel zieken hier.

Ik heb gewoon spierpijn van die 5km van gisteren 8)7 . Terwijl ik anderhalve week geleden 17km heb gelopen.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 08:02

Supervixen schreef:
Nou inderdaad.

Ik had dinsdag 6 kinderen ziek in mijn klas.. van de 21. Veel zieken hier.

Ik heb gewoon spierpijn van die 5km van gisteren 8)7 . Terwijl ik anderhalve week geleden 17km heb gelopen.

Zelfde hier.. Ook ziek geweest en daarna weer gewoon gaan zwemmen. Rustig 45 minuten baantjes trekken. Kwam bijna niet vooruit en spierpijn achteraf als cadeau. Wel mooi om te zien hoeveel je lichaam eraan doet om die griep eruit te krijgen.

The more The kerstmuts that we give, the more the kerstmuts that comes back around

s1993

Berichten: 2115
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 08:39

Vervelend is dat he unique en supervixen, als je denkt weer te kunnen gaan maar je lichaam is het er nog niet helemaal mee een. Inmiddels al wel weer in staat om normaal te eten? Bij mij helpt goed eten vaak ook goed met herstellen :) En gewoon even rustig beginnen, toen ik ziek was geweet had ik de eerste week erna vrij weinig gelopen omdat mijn lichaam het gewoon echt nog niet aankon, maar komt vanzelf weer.

Fijn dat je alnog lekker hebt kunnen lopen Doubtless!

Tot wat voor afstanden neem jij je hond mee Greetje? Jouw hond zal vast in topconditie zijn :j Hobby is inderdaad bedoeld als vrije tijdsinvulling, ben ik het helemaal mee eens. Bij mij neemt mijn paardenhobby zo ontzettend veel tijd in beslag, maar vind dat geen enkel probleem. Daardoor komt wel af en toe het hardlopen wat in het gedrang.

Oo begrijp dat je je daar aan kan ergeren hwn! Dat je voor jezelf medische adviezen negeert, eigen keuze, maar een ander adviseren dat te doen....

It does not do to dwell on dreams and forget to live

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 09:55

Na een (zware) griep zal het inderdaad wel even tegenvallen om weer te lopen, je lichaam moet daar toch even van herstellen.

Ik vind het ook heerlijk om te douchen na het lopen. Na de paarden douchen doe ik niet perse, anders sta ik er minstens 3x per dag onder :P

Gisteren een relax loopje met mijn zus gedaan. We hadden allebei nog wat stijve benen van de wedstrijd zondag dus druk kletsend rustig een rondje van bijna 9km gedaan :)

- instructie - sportmassage - bitloos testservice en overstapbegeleiding -
www.paardgevoelig.nl


Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 13:54

Ja medische adviezen; als ik er naar geluisterd zou hebben zou ik al bijna 10 jaar op de bank hebben gezeten (en zou ik er vast veel slechter aan toe zijn geweest). En ik zal mensen niet gericht iets aan of afraden maar ze dus wel aanraden de medische adviezen wel heel kritisch te benaderen en een gedegen onderbouwing eisen.
Mijn hond gaat zonder problemen ruim 30km mee op de fiets maar daar ligt het tempo beduidend hoger dan met hardlopen Dus ik denk dat de hond het hardlopend langer vol zal houden dan ik

Supervixen

Berichten: 12808
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:11

S1993 het eten gaat weer meer dan prima :') . Mijn voorhoofdsholtes zitten nog aardig dicht alleen. Je merkt inderdaad dat je hersteltijd nodig hebt. Ook met de krachttraining gisteren kon ik het goed merken.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:03

Hier gaan de hondjes gemakkelijk 30 km mee, ook de chihuahua.

Stond een 10 km op de planning maar is 5 geworden. Iets met vervelende darmen en wc nodig. Morgen een 21. En nog maar een maandje en dan de marathon

Roos04

Berichten: 341
Geregistreerd: 08-07-17

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:24

Wat leuk om samen met een hond (of meerdere!) te lopen. Jeetje, wat houdt de griep toch lang aan dit jaar. Voor iedereen die nog niet helemaal lekker is: beterschap! En succes weer met hardlopen. Ik heb ook weer even hardgelopen vanmiddag, was fijn. Toch wel fijn dat het niet meer zo extreem koud is als vorige week. Al vond ik dat ook niet erg. Ik heb er van de week nog een column over geschreven, over het hardlopen in de kou. Voor als jullie 't willen lezen: www.roosvlaar.nl/bonusmateriaal/endorfine

Doubtless

Berichten: 8463
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:34

Hè da's niet fijn marlis!

Ik heb goed geprofiteerd van buienradar vandaag! Het zou tussen 16.00 en 18.00 droog zijn, dus ik heb in de pauze doorgewerkt en ben vroeger naar huis gegaan, zodat ik droog kon hardlopen :Y)
7,5 km gelopen met flinke spierpijn in de benen. Tempo ligt nog laag, maar afstand gaat wel aardig!

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:54

Herkenbaar je blog.

Goed uitgekozen doubtless

Wendy15

Berichten: 11093
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:25

Ik probeer regelmatig bij te lezen maar hou het op het moment even slecht bij dus sorry dat ik niet overal op reageer :o
Ben wel nog altijd aan het lopen en vandaag mijn eerste doel gehaald.
5km aan een stuk gelopen. Wel nog erg traag maar tempo wat verhogen is het volgende doel :D
Afbeelding

Supervixen

Berichten: 12808
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 07:32

Goed gedaan!

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Roos04

Berichten: 341
Geregistreerd: 08-07-17

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 09:58

Ik vind het ook knap van je, Wendy!

Yonker

Berichten: 13500
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:01

Super Wendy!! Dat is ook mijn doel :D hopelijk over paar maanden Haha

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Doubtless

Berichten: 8463
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:09

Goed bezig!

Gebruikt een van jullie de Nike+ runclub?

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

Yonker

Berichten: 13500
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:11

Nee ik gebruikte endomondo, en nu 2 keer strava maar denk dat ik endomondo toch fijner vind dus dat ik weer terug ga....
Jammer vind ik dat ik met een fitbit ren en ik moet betalen om dat in die app te zien :+

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:26

Doubtless schreef:
Goed bezig!

Gebruikt een van jullie de Nike+ runclub?

Vroegah wel, nu gebruik ik Polar + Strava. Heb het idee dat Strava ook meer leeft onder hardlopers dan NRC.

❤️

Piekosjj

Berichten: 5447
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:34

Ik liep inderdaad vroeger ook met Nike+ ja, nu Suunto en uiteraard Strava. If it's not on strava, it doesn't count :))

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:42

Als niet op strava staat telt ut niet

Ik hen de TomTom app daar haal ik mijn gegevens uit
Verder noteer ik alles in looptijden.nl
Strava heb ik wel maar nog niet gekoppeld

Netjes Wendy

Gister ook rondje gelopen maar daar heb ik de hele dag flinke prijs voor betaald
Lopen ging zeer lekker .... zonder moeite zonder wandelen en niet geplast 6,5km in 44 minuutjes

Dus super tevreden en ik merk dat trailen er voor zorgt dat op de weg stukken makkelijker gaat
Alleen rest van dag liep ik bij elke inspanning te hijgen mijn paard mesten leek uren te duren.... halverwege de mesthoop niet verder omhoog kunnen gewoon erg zwanger en bagger

Maar hè........ heb wel 6.5km gelopen
Ik wil perse deze zwangerschap meer lopen dan de vorige en langer

30-11-2015
03-07-2018

Wendy15

Berichten: 11093
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:45

Ik had eerst runkeeper app die werkte prima.
Nu gebruik ik endomondo want die koppelt aan myfitnesspal.
Knap dat je tijdens je zwangerschap doorloopt tita. Als je de rest van de dag erna zo weinig energie hebt misschien iets in je voeding aanpassen? Met kind en sport heb je best wat brandstof nodig toch


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fly_high, Ik_is_Ik en 104 bezoekers