Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Antonius

Berichten: 2318
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:02

Sowieso best thuis al een paar keer laten springen ja, dat ze toch al weten wat ze met een balk moeten doen. In Evergem doen ze in de winter gratis vrijspringen oefenen op zaterdagavond 1x/maand. En je zou eens moeten kijken bij welk BWP gewest jij zit, wellicht organiseren ze in jouw buurt dan ook wel iets? Alé, jij mag voor elk gewest meedoen hé, maar mss als er dichterbij iets is?

Ik ken die reeksen niet die ze in arville op zondag geven, wat is dat dan, vroegere occ ofzo?
Ik zou sowieso liever op zaterdag, als we dan laat thuis zijn, kunnen we zondag toch wat bekomen.
Ik moet op vrijdag wel nog brevetten afnemen, dus ik zal maar tegen de vooravond kunnen vertrekken, volop in de file wellicht...


mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:14

ah intressant om te weten :) evergem is nu ook niet super ver :)

op zaterdag is het nationaal en zondag occ maar ook tot 100 cm. dus eigenljik ook alle reeks in occ.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 10:35

Oei, 1.15 zal toch wat te vroeg zijn voor Iskander. Hij moet nog beter vooruit kunnen schakelen voor de sprong. Maar dan blijven wij wel nog eventjes 1m lopen op hrov wedstrijden.

Is er iemand die meedoet aan de derby in Heusden? Ik heb dat vorig jaar met Iskander en Ferro gedaan en dat was zo een heerlijke dag. Ik zou dit jaar wel eens terug durven gaan. Ferro ga ik niet meer starten in de cross maar zo een derby is dan wel een leuke afwisseling voor hem.

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 19:05

Wanneer is die derby in Heusden?

Ik ben vandaag wat crosshindernisjes gaan springen in de blauwe zaal! Deed ze super! Zelfs bergje met boompje gereden waar ik vorig jaar op was uitgesloten in de cross van Brugge. Ze gaf een fijn meedenkend gevoel. Ik ben benieuwd naar Westdorpe!

WiPaLa
Berichten: 245
Geregistreerd: 20-07-12

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 19:27

Hier wat minder nieuws :( Vanmorgen heeel fijn gereden maar ik merkte bij het afzadelen dat hij gevoelig was aan de rug, trok terug als ik duwde wat hij normaal nooit doet.. Ik heb er wat over gewreven enz en toen ik hem in de stal wou zetten was hij precies mank 2 stappen ofzo en het was over. Daarnet nog eens ad longe gezet en hij mankt niet maar je ziet wel dat er iets is pfff.. Op de harde volte ook niet echt iets te zien
Vrijdag komt de da, ik hoop niets erg :(

Think of riding as a science, but love it as an art

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 09:03

Wipala: klinkt als een blokkade in zijn rug, ik zou er een osteopaat bijhalen. :)

Winnie: goed nieuws! Zo eens van 0 terug beginnen kan deugd doen.

Laurievc

Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 09:18

Hopelijk valt het mee wipala :)
Als het niet regent ga ik vandaag voor de eerste keer buiten trainen. Ben benieuwd :+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 09:49

Ik heb besloten dat ik toch maar voor een goed tweedehands springzadel ga en dan rustig doorspaar voor een nieuw. Ik mis het springen en Icaro heeft enorm veel plezier aan de afwisseling. En het zit comfortabeler voor lange stukken galop tijdens buitenritten.
Het springfilmpje van Hanne gaf de doorslag, de microbe is te sterk om te negeren :)

Verder zal het even stil zijn van mijn kant. Gisteravond bericht gehad dat mijn oma is overleden. Ze was al heel lang fysiek heel sterk achteruit aan het gaan, maar was mentaal nog erg pienter. Sedert het weekend was ze echter palliatief. Ze werd normaal dit jaar 94 geloof ik, en is altijd thuis kunnen blijven met maximale thuiszorg en verpleging door mama's 2 zussen. Oma woonde niet naast de deur namelijk...

Thuis ook fiks spanningen door echt de meest onbenullige zaken wat niet helpt...

Ik zal wel meelezen maar of ik altijd fut ga hebben om te reageren, dat zal van mijn energieniveau afhangen.


PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:11

:(:) heel veel sterkte Varekaj!

AI hopelijk niets ergs Wiplala, mss is het tegen vrijdag als wat beter.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:30

Laurie: awtch, hopelijk nu niet veel last meer?

Florence: Dat is idd geen fijne manier van thuiskomen, hopelijk heb je toch wat de batterijen kunnen opladen. Ik zag ook dat je nog ging skieën, veel plezier!

Hier heeft Shadow continue buiten gestaan met het vriesweer, enkel de dag dat het ging sneeuwen is hij een halve dag maar buitengeweest. Ben heel blij dat het op die stal mogelijk is, ik zou het echt vreselijk vinden moest hij vaak op stal moeten staan. Met het vriesweer was ik tenminste wel af van die modder. -O-

Hanne: Oh das niet fijn van zijn litteken, dan gaan er toch weer allerlei rampscenario's door je hoofd hé, ik hoop mee dat het litteken niet groeit! En vetjes kan ik ook doorsturen, de mijne is weer aan het bijkomen. -O-

Wipala: Das geen fijne afsluiter van zo'n goed ritje. Hopelijk vindt de dierenarts vrijdag niets ernstig, mijn vingers zijn gekruist!

Varekaj: Heel veel sterkte! :(:)

Hier is het ook weer wat minder. Heb het toch wat lastig weer met de "realiteit", daarom reageer ik niet zo vaak, heb niets nuttigs te melden behalve gezaag. |o Zondag even dressuur proberen rijden in de buitenpiste, en het viel op dat hij het links toch wat lastig had, niet zo voorwaarts en zijn been wat stijf optillen. Dat hakte er weer in, ik had ergens weer hoop om zo 2x per week nog wat licht pistewerk te doen. Maar die hoop is gevaarlijk, want dan val je telkens weer zo diep. Hij wordt ook weer dikker, dus mijn hoofd zit op dit moment ook weer vol met de tweestrijd.
En het besef dat hij gemakkelijk nog 10 jaar meekan (hopelijk <3 ) maar dat ik zowel financieel als op vlak van tijd het niet aankan om twee paarden te houden en aandacht te geven, dat wil zeggen dat ik mijn ambities voor een lange tijd toch aan de kant moet schuiven. Ach ups en downs zeker, wie weet loopt hij volgende week beter en was het gewoon ochtendstijfheid van op stal te staan.
Om met een positieve noot te eindigen, bij het rechtrichten op de grond heeft hij eindelijk de travers door. _/-\o_ Er is nog veel werk aan de winkel maar met zijn kort en niet zo soepel lijfje ben ik super trots dat hij toch vooruitgang maakt. <3

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:36

wipala: mss ergens vast gerold ofzo? Mss best inderdaad DA of Osteo eens laten komen.

Varekaj: veel sterkte met het verlies van je oma. Op die leeftijd weet je dat het altijd kan gebeuren maar het is toch altijd een groot verdriet als je ze verliest.

In de beste huishoudens zijn er wel spanningen probeer het je nu niet te veel aan te trekken.

Wat zoek je van zadel? Ik zag onlangs een CWD te koop staan 2de hands.

jessol: heb je al eens gedacht aan iets van kruiden of zo bij te geven die kunnen bijdragen om die stijfheid te verminderen?

Ik heb eigenlijk ook wel een vraagje.
Sinds haar blessure ben ik volgens mijn vriend een beetje geobsedeerd om aan haar benen te voelen. Soms zijn die ijskoud andere keren licht warm, gelukkig nooit super warm en het is ook vaak alle 4 haar benen. Dus maak ik me er uiterlijk weinig zorgen in, vanbinnen knaagt het wel soms als ik dan voel en die benen niet koud koud zijn.
Zou dat weer iets willen zeggen als ze toch wat warmer komen ? of hebben jullie paarden dat ook soms?

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:52

mila_furrie schreef:
jessol: heb je al eens gedacht aan iets van kruiden of zo bij te geven die kunnen bijdragen om die stijfheid te verminderen?

Ik heb eigenlijk ook wel een vraagje.
Sinds haar blessure ben ik volgens mijn vriend een beetje geobsedeerd om aan haar benen te voelen. Soms zijn die ijskoud andere keren licht warm, gelukkig nooit super warm en het is ook vaak alle 4 haar benen. Dus maak ik me er uiterlijk weinig zorgen in, vanbinnen knaagt het wel soms als ik dan voel en die benen niet koud koud zijn.
Zou dat weer iets willen zeggen als ze toch wat warmer komen ? of hebben jullie paarden dat ook soms?

Shadow krijgt een arsenaal aan supplimenten bij. :') Hij krijgt nu Curcuma, blijkt goed te zijn tegen ontstekingen en poeder met glucosamine, chondriotine (ofzoiets?) en msm. Nog een supplement voor zijn algemene weerstand en dan ben ik van plan om ook gluco balance aan te kopen. Als er iemand nog tips heeft met goeie supplementen, feel free!

Ik snap dat met het voelen aan die benen. Maar Shadow zijn benen voelen regelmatig ook wel warmer hoor, als hij bv net van de wei komt. Ik denk als alle 4 benen even warm hebben dat wel oké is? Daar ga ik toch vanuit.

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:58

Icaro heeft dat ook wel eens dat ze "lauw" zijn, ook al heeft hij niks gedaan. Wanneer hij op stal staat, als is dat alleen 's nachts, zit er soms ook klein beetje vocht boven de kogel. Zolang het op alle benen voorkomt, ze niet manken, onregelmatig of stijf zijn en geen hinder lijken te ondervinden bekijk ik het gewoon.
Warme benen na het rijden zijn compleet afhankelijk van de omstandigheden. Ik gebruik niet graag peesbescherming met neopreen, daar komen de benen toch snel goed bezweet en warm onderuit, ook in de winter of bij een stapritje in de zomer. Bandages heb ik lang niet altijd het geduld voor :+ dus ik rij nu vooral zonder bescherming, zowel springen als dressuur. Enkel bij cross(les) heb ik wel altijd zijn kentucky's om, al komen ze daar soms ook warm onderuit en zat er al een paar keer precies zand tussen.

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:35

Ik ben daar ook wel wat geobsedeerd door, is altijd het eerste wat ik doe als ik op stal kom of gedaan heb met rijden. En het verschilt soms ook wel, als het kouder is zijn ze droger dan als het warmer is!
Als ze lang op stal staat kan ze ook wat last krijgen van beetje vocht boven de kogels

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:39

jessol: oh oke :) Ik heb wel al ondervonden dat je van al die supplementen best niet constant bijft geven. Soms eens een paar weken stoppen en opnieuw beginnen kan wonderen doen. Ze worden aan sommige dingen zo gewent dat ze er niet meer op reageren.

Galletjes heeft ze ook, maar na het werken zijn ze wel weg, veearts zei dat het geen kwaad kon.
Het heeft toch al een beetje een geruster gevoel om zo te horen dat jullie paarden er ook wel eens van hebben.

Ik rij heel weinig met beenbeschermers enkel bij het springen en crossen. Anders niet, toch voorlopig niet zolang ze zonder ijzers staat.
Zodra die ijzers er weer op gaan zal ik terug moeten rijden met been beschermers. Ze achterhaald haar enorm, ze trapt echt tegen haar voorbeen.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-18 12:39

Hier moet ik zoveel mogelijk met bescherming rijden omdat hij bij het kleinste schaafwondje een dik been kan hebben. Maar bij dressuur laat ik ze wel vaker af. Springen rij ik nooit zonder bescherming. 'k Vind dat gevaarlijk als ze eens niet rap genoeg zijn met hun voorbenen bij de landing. :P Ook altijd springschoenen. 'k Heb al eens zonder gereden met Shuddy, gevolg was hoefbal open en bloed. Dus ik wil dat nu ook vermijden. :P
Ik vind de ALS zadels heeeeerlijk zitten. De prijs wel minder heerlijk helaas haha :')

Luxor krijgt geen supplementen bij, zijn bloed is in orde en overdaad schaadt. Tenzij echt wel ondersteunend voor verzuring ofzo. Maar ik ga nooit extra supplementen geven als het niet nodig is. Anders risico dat de verhoudingen ineens niet ok zijn. En kmoet dat geld er niet aan uitgeven dan. :P enkel vorig jaar op basis van bloedonderzoek supplementen bij gegeven.

Hehe, kvind leuk filmpje. :P Luxor had er zin in! :D Hopen dat hij dit weekend vlotter door het parcours gaat. :P
Heel veel sterkte ook!

'k Snap dat je snel ongerust bent MF . Kheb dat nu ook met dat litteken. Weeral opereren en mss zelfs behandeling met chemo. Stel je voor. :/ Laat dat gewoon maar onschuldig littekenweefsel zijn...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:14

Hier is het gewoon krachtvoer voor lichte sport en als hij echt regelmatig flink in het zweet gewerkt wordt elektrolyten bij (zeker in de zomer). Vorig jaar heb ik een tijd een spiersupplement gegeven. Deed prima zijn werk, kreeg ook complimenten dat hij prachtig in zijn vel zat. Ik wil nu echter proberen of ik de spieropbouw niet gewoon kan ondersteunen tijdens het wedstrijdseizoen door lucerne bij te geven.
Voordeel: stuk goedkoper. Nadeel: hij doet langer over zijn eten. Schepje korrel met schepje poeder is rapper weggewerkt (hap slik weg) dan een schep lucerne. Op pension is dat geen probleem, als ze allemaal samen op de weide staan is het niet bepaald praktisch. Zeker niet als je eens weinig tijd hebt.

Ik zoek nog goede bescherming voor het springen waar de benen dus niet dampend onderuit komen. Hij strijkt achteraan wel eens en trapt ook met regelmaat op zijn eigen voeten. Springschoenen heb ik maar wil toch ook graag de pezen vooraan wat veilig stellen met meneer zijn lompe moves soms.

Laurievc

Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:22

Van back on track beschermers heb ik al veel goeds gehoord varekaj. Ook heeft compositi er in plastiek met gewoon gaten maar ik denk dat dat wel gaat schuren als daar zand tussenkomt.
Ik rijd eigenlijk altijd met bescherming. Julie is lomp en Genesis haalt graag eens wat truucjes boven. Ook al verschillende keren hoefbal open.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:13

Ik rij vrij weinig met bescherming... als ik cross sowieso en als ik springles heb ook. Maar soms rij ik en staat er ook een sprong op dan gz ik niet speciaal getten aan doen.

Iemand naar Baarle in het weekend?

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:33

Inderdaad van back on track heb ik ook al veel goed gelezen.
Ik zelf rij voor het springen met de br ultimo voor en achter been beschermers. Voor dressuur heb ik br pro mesh waar ik erg tevreden over ben. Voor de cross heb ik de kentucky s. Heb ze nog maar 2 keer gebruikt dus weinig ervaring.

Antonius

Berichten: 2318
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:11

Varekaj sterkte met de oma en thuissituatie :(:)
Wat voor zadel zoek je? Dan kan ik je taggen als ik iets zie passeren.

Wipala: tijdens het rijden iets gemerkt?

Jessol begrijpelijk toch dat je onrustig wordt van je situatie. Ik snap je heel goed hoor, je ziet hem graag maar je wil ook gewoon graag kunnen rijden, wellicht door het mooie weer zal dit gevoel nog wat versterkt worden...
heeft hij ook last als je gewoon heel 'simpel' rijdt, kop omhoog en wat hobbelen?

Mila: die stress op haar benen zal wel minderen hoor. Maar ik heb met Fi wel altijd onthouden wat de veearts zei, je doet nu al die moeite om ze gezond te houden, als ze ongeacht al die goeie zorgen alsnog hervallen, dan heeft het niet mogen zijn. Dan kan je jezelf niets verwijten en is het cru gezegd gewoon kwestie van tijd tot het weer fout gaat. En crossen is een verhoogd risico, dat is gewoon een feit...

Dressuur rijd ik nooit met beschermers, springen en crossen wel altijd.
Volgens mij worden de benen onder elke bescherming warm.

Hebben jullie ook de mail gekregen voor de beker van België? Vind het heel tof dat ze nu voor elke reeks iets doen, maar ik vind het echt jammer dat het niet meer via een regelmatigheidscriterium is. Op 1 wedstrijd is het toch altijd een stuk meer 'geluk' dan gelijkmatig kunnen presteren over verschillende wedstrijden. Snap ook de reden erachter niet goed, want volgens mij gaan er toch meer ruiters op alle wedstrijden rijden als het voor een criterium is. Vb ik wou elke M rijden om zoveel mogelijk punten te halen. Nu het criterium wegvalt, ga ik marchin niet rijden.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:22

Veel sterkte met het verlies van je Oma!


Ja vond ik ook gek van de beker van België.

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:01

Vind ik ook wel een beetje raar! Is toch juist tof en spannender als het over verschillende wedstrijden loopt en dan is de winnaar ook minder 'toevallig', dan moet hij al meerdere keren goed presteren.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:18

Thx iedereen. Voorlopig kan ik thuis de boel wat ontlopen. Het is dit weekend eetfestijn van de club, 3 drukke dage dus afleiding genoeg. Verstand op 0 en gaan.

Ik ben tot de vaststelling gekomen dat ik alsnog VLP niv. 0 moet starten ipv niv. 1. Heb er eens fameus op gevloekt maar soit, licentie is betaald dus ik ga ze gebruiken ook. Start voor het eerst weer op 1 april. Is toch om de hoek voor mij.

Antonius: ik heb geen idee hoe of wat qua springzadels. Prestige al niet, daar zit ik slecht op. Voor de rest absoluut geen ervaring mee en ook geen flauw benul qua boommaat en dergelijke. Denk dat ik het via de zadelmaker ga doen. Eventingzadel mag ook eventueel. Toch wel iets waarbij ik het gevoel heb stevig te zitten zonder een opgesloten zit. En waar ik vooral niet op in elkaar zak en rugpijn krijg.

Laurievc

Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 07:28

Varekaj: Ik heb hele goede ervaringen met Ruitersport Cavallino. Greet neemt echt haar tijd en zegt ook eerlijk als er iets gewoon niet past. Hier heeft ze 3u gepast en dan ook gezegd dat ze het niet kreeg hoe ze het wilde. Ruytershuys blijkt ook heel goed te zijn.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers