Sporthorloge voor hardlopen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tatjanaa

Berichten: 2986
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Sporthorloge voor hardlopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 22:47

Beste sportende bokkers,

Al een tijdje ben ik aan het hardlopen en wil de komende tijd meer gericht gaan trainen op %hartslag en intervallen/snelheid. Ik merk dat de gratis versie van Runkeeper niet meer afdoende is hiervoor. Daarom ben ik mij gaan oriënteren op een sporthorloge, maar door de bomen zie ik het bos niet meer -O- De volgende dingen moet het horloge sowieso in huis hebben
- Bijhouden van afstand, tijd, snelheid, calorieën,
- GPS functie die de route registreert
- Hartslag meten via de pols (geen zin in gedoe met losse banden)
- Te koppelen aan een app waarin je je progressie kan volgens

Daarnaast zou het erg fijn zijn als je er handmatig trainingen in kan zetten. Dus een seintje geven wanneer een interval begint of stopt zou erg fijn zijn. Het maakt mij dan niet uit of je direct in het horloge of via een app of computer de trainingen kan bijhouden.

Wie helpt mij aan een goed en vooral fijn sporthorloge?

Edit: budget rond de €150,-

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Sporthorloge voor hardlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:50

Ik heb een TomTom runner 3 en die kan alles wat jij wil. Verder kan je er ook intervaltrainingen in zetten en dan vibreert ie als je tijd om is. Zou niks anders meer willen.

Truf

Berichten: 2223
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Wognum

Re: Sporthorloge voor hardlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:58

Ik heb ook de TomTom runner 3 en ben er erg blij mee. Waarschijnlijk haal ik er lang niet uit wat er in zit, maar kan goed mijn voortgang bijhouden in de app en kan dit voor verschillende sporten doen.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Sporthorloge voor hardlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:14

TomTom hoor ik wisselende verhalen over, volgens mij is de fabrikant ook gestopt met de productie van deze horloges maar zijn ze nog wel te koop. Garmin en Polar staan beide goed aangeschreven. Gezien je wensen en budget zou ik eens kijken naar een Garmin forerunner 35 :).

KimD

Berichten: 20415
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Sporthorloge voor hardlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:33

De Fitbit Ionic, wel iets boven je budget maar zeker de moeite waard! Daarnaast is die ook nog waterdicht en heeft meer functies. :)

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Sporthorloge voor hardlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 00:12

Het ligt er een beetje aan wat je precies wil. Voor specifiek tijdens het sporten is de bovengenoemde TomTom ideaal.

Je zou ook kunnen kijken naar een activity tracker zoals de fitbit charge 2, die kan ook alles wat je wil.
Fitbit iconic is ook een optie, maar dat is naast een sporthorloge ook een smartwatch en daar betaal je extra voor.

KimD

Berichten: 20415
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 00:13

Murthul schreef:
Het ligt er een beetje aan wat je precies wil. Voor specifiek tijdens het sporten is de bovengenoemde TomTom ideaal.

Je zou ook kunnen kijken naar een activity tracker zoals de fitbit charge 2, die kan ook alles wat je wil.
Fitbit iconic is ook een optie, maar dat is naast een sporthorloge ook een smartwatch en daar betaal je extra voor.



Charge 2 heeft geen fatsoenlijke GPS. De Ionic wel. :j

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Sporthorloge voor hardlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:54

Absoluut geen TomTom. Veel ellende met synchroniseren en gps vinden. De mensen die tevreden zijn hebben echt mazzel.
Ik zou idd gaan voor de Garmin

Tatjanaa

Berichten: 2986
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 23:15

Bedankt iedereen! Hier heb ik wat aan :)

Murthul schreef:
Het ligt er een beetje aan wat je precies wil. Voor specifiek tijdens het sporten is de bovengenoemde TomTom ideaal.

Je zou ook kunnen kijken naar een activity tracker zoals de fitbit charge 2, die kan ook alles wat je wil.
Fitbit iconic is ook een optie, maar dat is naast een sporthorloge ook een smartwatch en daar betaal je extra voor.


Het is idd puur voor het sporten, hardlopen en eventueel hockey (maar dat is meer voor de 'leuk'). Verder zal ik het horloge ook niet om hebben. Functies zoals doorlinken van telefoon/sms/app's is dus ook niet nodig.

Komende zondag neemt een teamgenoot haar TomTom Runner3 mee. Kan dan kijken of ik die fijn vind, de andere modellen ga ik even op internet bekijken. Bedankt!

Verder is alle input en vooral ervaringen zeer welkom!

Roos04

Berichten: 341
Geregistreerd: 08-07-17

Re: Sporthorloge voor hardlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:05

Ik had ook een Tomtom, de spark 3. €150,- Maar ik heb hem weer teruggebracht omdat ik hem niet vertrouwde! Soms sprong m'n hartslag ineens van 100 naar 170. Dus ik lees even mee!

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 21:16

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Sporthorloge voor hardlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 21:24

Ik heb hiervoor een polar gehad en nu een tomtom runner 3.
De tomtom biedt veel waar voor zijn geld, maar ik heb wel regelmatig het idee dat hij mijn hartslag niet goed meet.
De polar was een ouder model, met hartslagband, met minder opties, maar wel betrouwbaarder.
Het punt is gewoon dat je in mijn ogen met tomtom de meeste opties hebt voor dat bedrag, maar met name de betrouwbaarheid van de hartstlagmeting is een aandachtspunt, helaas.