Wie is er (alleen) naar Thailand geweest?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Emerelle

Berichten: 1159
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Utrecht

Wie is er (alleen) naar Thailand geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-18 10:37

Hoi!

Graag hoor ik ervaringen van mensen die al eens alleen naar Thailand zijn geweest..

Vorig jaar ben ik 2 maanden alleen naar Australie geweest, maar daar zocht ik wel wat bekende op.
Zij hielpen mij ook wat op weg en pickups van airport etc.

Nu zou ik graag ook naar Thailand willen en helaas heb ik niemand die met mij mee kan reizen.
In Thailand ken ik echt helemaal niemand, dus ben dan helemaal op mezelf aangewezen.
Thailand is dan ook wel echt een ander soort land als Australie..

Vandaar dat ik dus graag hoor van anderen hoe jullie dit hebben ervaren..
Het liefst zou ik met iemand samen gaan, maar ik ken niemand in mijn omgeving die ook zo'n reis wilt maken.
Met een (onbekend) reismaatje is best wel een risico vind ik..

Hoor graag van jullie!
Groetjes Emma


Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Wie is er (alleen) naar Thailand geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:40

Mijn bestie zit er nu voor een maand. Volgens mij gaat het prima, je komt veel andere solo's tegen en dat zorgt voor snel contact.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Emerelle

Berichten: 1159
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-18 10:41

lieveli schreef:
Mijn bestie zit er nu voor een maand. Volgens mij gaat het prima, je komt veel andere solo's tegen en dat zorgt voor snel contact.


ja klopt, maar dat had ik in australie ook wel.. maar toch vond ik het lastig omdat veel mensen toch hun eigen plan al hebben gemaakt, leer je steeds mensen kennen voor een paar dagen en ga je dan weer je eigen weg. dat vond ik erg vermoeiend om bij wijze van spreken 100 keer opnieuw iemand te leren kennen :P


LottieLover

Berichten: 229
Geregistreerd: 25-07-14

Re: Wie is er (alleen) naar Thailand geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:05

wij zijn ook naar Thailand geweest, maar met het hele gezin dus niet alleen. maar je ziet veel toeristen voorbij komen die alleen zijn! En de Thaise mensen zijn ook heel aardig!

Qerty
Berichten: 2007
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Re: Wie is er (alleen) naar Thailand geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:10

Ja ik! Was een absolute aanrader! Het is er heel gemakkelijk reizen en overal kom je lonely travelers tegen. Ik heb geen enkele avond in mijn uppie gegeten. Voor tips mag je altijd pb`en

_AB_
Berichten: 3954
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Wie is er (alleen) naar Thailand geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 11:22

Ben niet alleen naar Thailand geweest. Maar het meisje dat achter ons zat in het vliegtuig wel. Daar hebben we de halve vakantie mee opgetrokken. De Duitser en de Australiër die we ontmoet hebben reisden ook alleen. Dus het is prima te doen!
Sowieso is Thailand een aanrader! Zodra ik de kans heb boek ik weer een ticket naar Bangkok!

<3

Emerelle

Berichten: 1159
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-18 11:37

Qerty schreef:
Ja ik! Was een absolute aanrader! Het is er heel gemakkelijk reizen en overal kom je lonely travelers tegen. Ik heb geen enkele avond in mijn uppie gegeten. Voor tips mag je altijd pb`en


welke gebieden ben jij allemaal geweest?
en sliep je dan in hostels etc?

Emerelle

Berichten: 1159
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-18 11:37

_AB_ schreef:
Ben niet alleen naar Thailand geweest. Maar het meisje dat achter ons zat in het vliegtuig wel. Daar hebben we de halve vakantie mee opgetrokken. De Duitser en de Australiër die we ontmoet hebben reisden ook alleen. Dus het is prima te doen!
Sowieso is Thailand een aanrader! Zodra ik de kans heb boek ik weer een ticket naar Bangkok!


leuk! jij bent als stel gegaan dan of samen met een vriendin?

hoelang zijn jullie geweest?
en sliepen jullie in hostels?

_AB_
Berichten: 3954
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 11:45

Samen met een vriendin ben ik 3 t week geweest. Zij was er al 2 maanden eerder ivm stage. Toen ik er was sliepen we inderdaad in hostels, beviel prima!
Aanrader is Deejay Backpackers in Chiang Mai en Jolly Frog in Kanchanaburi was ook heel gezellig en sociaal, maar iets minder luxe.
Als je je een beetje open opsteld heb je zo nieuwe mensen leren kennen!

<3

Abracadabra9

Berichten: 5005
Geregistreerd: 23-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 11:47

Je kunt het best even lid worden van de volgende facebookgroepen:
- Azie backpackers
- Tips thailand reisgroep

Hier staat enorm veel informatie op, en zeker in de backpackersgroep zijn veel mensen die alleen door Azië reizen (veelal Thailand, Vietnam etc). Met de zoek optie kun je veel informatie vinden over bijzondere plekken, taxi's, excursies etc. en er staan vaak ook oproepjes op om een drankje te doen.
Laatst bijgewerkt door Abracadabra9 op 06-03-18 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 11:48

Thailand is HET land bij uitstek om in je uppie naartoe te gaan! Alles wijst zich vanzelf, er zijn mega veel andere alleen-gangers. Echt doen gewoon!!

anjali
Berichten: 14918
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 11:50

Ik ben alleen geweest,in Koh Samui en Phuket.Het is er heel erg mooi en heerlijk warm.Je legt wel snel contact met andere toeristen. Maar de Thai die dachten dat ik,zoals veel solo-buitenlanders,wel sex zou willen,zodat vrouwen zich aanboden. (ik ben zelf ook vrouw).De sexindustrie is wel promonent aanwezig en dat vond ik vervelend. Vandaar dat ik nu liever naar andere bestemmingen ga.

_AB_
Berichten: 3954
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Wie is er (alleen) naar Thailand geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:09

Heb ik juist niks van gemerkt!
Al staat Phuket er wel wat om bekend...
Wij zijn naar Ao Nang bij Krabi geweest en niks gemerkt

<3

Qerty
Berichten: 2007
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:16

EMMAxSAMMY schreef:
Qerty schreef:
Ja ik! Was een absolute aanrader! Het is er heel gemakkelijk reizen en overal kom je lonely travelers tegen. Ik heb geen enkele avond in mijn uppie gegeten. Voor tips mag je altijd pb`en


welke gebieden ben jij allemaal geweest?
en sliep je dan in hostels etc?


Ik ben op Bangkok gevlogen, daar een paar dagen gebleven en toen door gereisd naar Koh Chang (ong 5u met een busje, heel gemakkelijk in bangkok te regelen), waar ik een vriend op ging zoeken. Koh Chang was niet helemaal mijn ding, maar vervolgens wel op alle kleinere eilandjes daar in de buurt veel te lang blijven hangen (Koh Wai, Koh Kood en Koh Mak). In Bangkok sliep ik in hostels en op de eilanden verwende ik mezelf met heerlijke hutjes aan het strand. (wel wat duurder, dat betaalde ik soms wel 10 euro per nacht :D )
Idee was om veel meer van Thailand te zien, maar liep wat uit op de eilanden en wilde ook graag naar Myanmar en ben uiteindelijk ook nog in India beland. Van deze landen was Thailand veruit het gemakkelijkste land om alleen te reizen. Zeker de gebieden waar ik was waren voor mijn backpackersplan iets 'te' makkelijk.
Maar moet nog terug die kant uit, want heb maar een mini beetje Thailand gezien wil zeker nog eens richting Pai en Chang Mai.
Laatst bijgewerkt door Qerty op 06-03-18 12:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:16

Ik ben er zelf nooit geweest maar Thailand, Cambodja, Laos en Vietnam zijn een beetje de heilige viereenheid als het gaat om solo backpacken voor jongeren. Hoor echt aan de lopende band verhalen over 18-jarigen die hem daar naartoe peren voor een paar maanden en nooit ergens problemen tegenkomen. Thailand heeft een goede infrastructuur voor reizigers (verschillende soorten bussen op allerlei tijdstippen), in de toeristische gebieden (en die zijn breed) spreekt iedereen Engels en als je in hostels slaapt ontmoet je sowieso binnen twee minuten andere reizigers waarvan waarschijnlijk de helft dezelfde reisroute als jij heeft of in ieder geval vergelijkbaar.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:17

_AB_ schreef:
Heb ik juist niks van gemerkt!
Al staat Phuket er wel wat om bekend...
Wij zijn naar Ao Nang bij Krabi geweest en niks gemerkt


Klopt; ligt heel erg aan waar je bent :-)

AslienJarig

Berichten: 629
Geregistreerd: 19-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:19

Ik ben ook alleen die kant op geweest. Is super bevallen. Veel solo reizigers ontmoet waar ik stukken mee samen gereisd heb. In hostels ontmoet je snel genoeg mensen :j

moOby
Berichten: 240
Geregistreerd: 03-07-12

Re: Wie is er (alleen) naar Thailand geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 08:06

Ik heb vorig jaar op 19 jarige leeftijd 3 weken rondgetrokken in Thailand ( naar het noorden en het zuiden). Als ge vragen hebt mag je me altijd een pb sturen

Goof

Berichten: 28616
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie is er (alleen) naar Thailand geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 08:33

Een vriendin van me die eigenlijk nog nooit echt op vakantie was geweest of had gereisd en die ook nog eens geen Engels sprak is er in haar uppie geweest enkele jaren terug. Ze vond het heerlijk en supergoed te doen. Je komt overal, je kan alles ter plekke regelen en je hebt overal wel een praatje met andere reizigers.
Lekker gaan!

Reusje0504

Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Re: Wie is er (alleen) naar Thailand geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 08:41

Ik ben er ook in mijn eentje geweest. Het werkt zo gemakkelijk, overal zijn bussen om het hele land door te crossen en overal zijn solo reizigers. Ik zou wel een aantal plekken vermijden ivm criminaliteit en sekstoerisme (pattaya, phuket, koh tao/koh samui). Koh phanghan is wat rustiger behalve rond de vollemaan feesten. Ook kun je daar een trip maken naat ang thong national marine park wat heel gaaf is.

Waar ik verder ben geweest... even denken.. Kanchanaburi (hellfire pass!), koh chang, koh samet, ayutthaya, chumphon, een trip van bangkok naar siem riep in cambodja voor een aantal dagen!

Ik geloof dat o.a. krabi, ao lang en de similan islands ook prachtig zijn maar niet in de maanden juli/augustus.

Ik zeg heel bewust paardenhoofd, ik wil de paardenliefhebbers onder ons niet voor de kop stoten.. - Herman Finkers


moOby
Berichten: 240
Geregistreerd: 03-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 09:23

Reusje0504 schreef:
Ik ben er ook in mijn eentje geweest. Het werkt zo gemakkelijk, overal zijn bussen om het hele land door te crossen en overal zijn solo reizigers. Ik zou wel een aantal plekken vermijden ivm criminaliteit en sekstoerisme (pattaya, phuket, koh tao/koh samui). Koh phanghan is wat rustiger behalve rond de vollemaan feesten. Ook kun je daar een trip maken naat ang thong national marine park wat heel gaaf is.

Waar ik verder ben geweest... even denken.. Kanchanaburi (hellfire pass!), koh chang, koh samet, ayutthaya, chumphon, een trip van bangkok naar siem riep in cambodja voor een aantal dagen!

Ik geloof dat o.a. krabi, ao lang en de similan islands ook prachtig zijn maar niet in de maanden juli/augustus.

Ik ben ook in Koh Tao en Koh samui geweest en daar heb ik me geen moment onveilig gevoeld. Het zal zeker ook wel afhangen van welke plaats op het eiland en hoe je jezelf gedraagt.

Reusje0504

Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 09:37

moOby schreef:
Reusje0504 schreef:
Ik ben er ook in mijn eentje geweest. Het werkt zo gemakkelijk, overal zijn bussen om het hele land door te crossen en overal zijn solo reizigers. Ik zou wel een aantal plekken vermijden ivm criminaliteit en sekstoerisme (pattaya, phuket, koh tao/koh samui). Koh phanghan is wat rustiger behalve rond de vollemaan feesten. Ook kun je daar een trip maken naat ang thong national marine park wat heel gaaf is.

Waar ik verder ben geweest... even denken.. Kanchanaburi (hellfire pass!), koh chang, koh samet, ayutthaya, chumphon, een trip van bangkok naar siem riep in cambodja voor een aantal dagen!

Ik geloof dat o.a. krabi, ao lang en de similan islands ook prachtig zijn maar niet in de maanden juli/augustus.

Ik ben ook in Koh Tao en Koh samui geweest en daar heb ik me geen moment onveilig gevoeld. Het zal zeker ook wel afhangen van welke plaats op het eiland en hoe je jezelf gedraagt.



Ik ben er 2x geweest in 2012 en 2015 en vond het verschil echt enorm. Alle prijzen waren enorm gestegen. Veel toeristen werden opgelicht met scooterverhuur of duikexcursies. Ik ben zelf niet wezen stappen ofzo maar veel toeristen die ik heb gesproken wel en die wilden liever niet ‘s nachts alleen over straat. Er zijn veel overvallen etc. Dat betekent natuurlijk niet dat het hele eiland onveilig is, maar als ik weer zou gaan (in mijn eentje) zou ik die plaatsen mijden.

Ik zeg heel bewust paardenhoofd, ik wil de paardenliefhebbers onder ons niet voor de kop stoten.. - Herman Finkers

Emerelle

Berichten: 1159
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie is er (alleen) naar Thailand geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-18 13:15

bedankt allemaal voor de tips!!
in australie spreekt iedereen natuurlijk engels, dus kan je heel gemakkelijk rond komen en hulp vragen.

hoe zit dat in thailand? al het personeel en bevolking etc die veel engels spreekt?

in australie vond ik het heel erg leuk om watervallen in de natuur op te zoeken.
daar kon je goed rond komen met (gehuurde) autos.
hoe zit dat in thailand? als je iets wilt bezoeken zonder zon toeristische tour?
kan je daar ook autos huren oid?
ik weet dat in bali iedereen op scooters reed, met de auto ook echt niet te doen trouwens.. en dat je een taximan kon huren voor 60 dollar per dag ongeveer.
is dat in thailand ook zo?

_AB_
Berichten: 3954
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Wie is er (alleen) naar Thailand geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 13:39

In Thailand ook beter op een scooter dan een auto huren!
Tip: Erawan watervallen bij Kanchanaburi!

<3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 bezoekers