[PG] Helmer, 16 jarige Friese ruin

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

[PG] Helmer, 16 jarige Friese ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-18 13:14

Ik ben op zoek naar mijn oude maatje Helmer, een friese ruin van nu 16 jaar.
Met veel pijn in mijn hart heb ik afstand moeten nemen van Helmer een aantal jaren terug en heeft mijn oude verzorgster hem gekregen. Door omstandigheden heeft ook zij hem met pijn in haar hart moeten verkopen medio 2017 en ze dacht het perfecte plekje voor hem gevonden te hebben. Deze koper heeft hem helaas weer doorverkocht zover we nu weten en we zouden zo onwijs graag willen weten hoe het met onze lieverd gaat. Helmer is, waarschijnlijk, vanuit Hille verkocht.

Lichamelijke aandachtspunten;
- Helmer is bekend met schuren, wat hopelijk juist een aandachtspunt is waardoor hij sneller gevonden kan worden.
- Hij heeft linksachter een litteken lopen wat hij opgelopen heeft in zijn jonge jaren door prikkeldraad. Dit litteken is zo'n 15cm lang en loopt van net onder de hak aan de voorkant naar beneden toe.
- Daarnaast heeft hij in het laatste jaar dat hij bij mij was, ook een gevoeligheid voor slokdarm verstopping gekregen die niet meer is weggegaan - wederom een punt waardoor hij te herkennen is want de kans dat zo'n verstopping gebeurt is groot. Deze heeft hij ook vaker gehad bij zijn laatste eigenaresse.

Geboortedatum: 3-1-2002
Stokmaat rond de 1.60 maar hij oogde groter
Afstamming: Gerryt 360 x Sjaard
Ik weet dat hij als veulen 2e premie heeft behaald en oorspronkelijk van een fokker uit Friesland afkomstig is.
Hij had een geluks 10tje in zijn paspoort zitten.

Karakter;
Qua karakter is het één van de liefste paarden die ik ooit ben tegenkomen. Hij is onwijs nieuwsgierig naar alles en iedereen, zowel dieren als mensen en kinderen en zal nooit gemeen zijn. Hij zal nooit een stap verkeerd zetten en probeert enorm veel rekening te houden met de persoon waarmee hij bezig is. Hij kan ontzettend goed overweg met kinderen, onzeker ruiters tot een bepaalde mate en met een zekere ruiter kan hij lekker eigenwijs zijn onder het zadel. Hij kan soms van de meest gekke dingen schrikken en tegelijkertijd hartstikke verkeersmak zijn. Het is een lieverd met een gouden hart, dat is zoals ik hem het beste kan omschrijven. Ik weet dat hij elk hartje sneller heeft laten kloppen van mensen die hem hebben ontmoet. Hij is echt een 'one of a kind' en eentje wat je nooit vergeet, ook al heb je 'm maar 1x gezien, hij laat een indruk achter.

Ik hoop met heel mijn hart dat hij op een goed plekje terecht gekomen is, want het is mijn ergste nachtmerrie geweest; dat hij weg zou gaan en ik niet zou weten hoe hij terecht zou komen. Die nachtmerrie is werkelijkheid geworden en het breekt mijn hart. Ik hoop zo hard dat ik hem kan vinden met hulp van jullie. Als je een idee hebt van waar hij zou kunnen zijn en wie zijn nieuwe eigenaar zou zijn, hoop ik van je te horen.

FOTO'S
Afbeelding
Afbeelding

Alvast heel erg bedankt!
Melissa

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<


_Tarzan

Berichten: 11118
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 00:23

Hee Melissa,
Wat erg dat je niet meer weet waar Helmer is!

Ik meen hem laatst te hebben gezien op foto's maar vraag mij nu echt sterk af waar... ik dacht toen echt hee dat is Helmer! ik ga eens voor je nadenken waar dat was!

:¨·.·¨:
`·.
Tarzan, Fuego, Rambo

cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-18 09:52

_Tarzan schreef:
Hee Melissa,
Wat erg dat je niet meer weet waar Helmer is!

Ik meen hem laatst te hebben gezien op foto's maar vraag mij nu echt sterk af waar... ik dacht toen echt hee dat is Helmer! ik ga eens voor je nadenken waar dat was!


Ohh dankje, dat zou super zijn!

Mijn hart is gebroken, ben er echt KAPOT van :(
Het was sowieso toendertijd al echt de moeilijkste beslissing ooit die ik toen heb gemaakt om hem weg te geven aan Suzanne. Het was mijn ergste nachtmerrie dat zoiets als dit zou gebeuren. Ik heb helaas nog geen enkel bericht gehad dat iemand 'm heeft gezien ergens. Ben zo bang dat hij naar het buitenland is, maar wie weet heb ik geluk en is hij nog hier en ga ik 'm alsnog vinden. Gezien dit medio 2017 allemaal is gebeurd, wordt de kans alleen maar kleiner. Ik blijf hopen..

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: [PG] Helmer, 16 jarige Friese ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 17:54

misschien via Facebook proberen? Er is een pagina koudbloedpaarden te koop waar ook wel eens Friezen voorbij komen

_Tarzan

Berichten: 11118
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: [PG] Helmer, 16 jarige Friese ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 09:31

Melissa, ik weet echt zeker dat ik laatst foto's zag waarbij ik dacht dat is Helmer maar weet echt niet meer hoe die tevoorschijn kwamen .. ik dacht dat dat op Facebook was maar waar!

:¨·.·¨:
`·.
Tarzan, Fuego, Rambo

nine1987

Berichten: 8315
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 09:59

Jeetje, ik zie nu je oproep.. Wat erg.. Zal ik eens een balletje opgooien op de friezen te koop groep op facebook?

<3 Sneakers <3

nine1987

Berichten: 8315
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: [PG] Helmer, 16 jarige Friese ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 10:14

Heb jij helmer gekocht bij de engwegerhof? Daar is hij verkocht..

<3 Sneakers <3

_Tarzan

Berichten: 11118
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: [PG] Helmer, 16 jarige Friese ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 10:16

Melissa heeft Helmer van haar nichtje (ofzoiets) overgenomen (hij stond toen al bij ons op stal namelijk)

:¨·.·¨:
`·.
Tarzan, Fuego, Rambo

nine1987

Berichten: 8315
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: [PG] Helmer, 16 jarige Friese ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 10:18

Ja dat weet ik idd nog..
Maar dit is t enige dat ik kan vinden..

Afbeelding

<3 Sneakers <3

cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [PG] Helmer, 16 jarige Friese ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-18 15:45

@nine Engwegerhof is idd waar hij oorspronkelijk vandaan komt. Mijn nicht kocht hem daar, daar ben ik bij geweest. Mijn oude verzorgster, waar ik Helmer aan geschonken heb, heeft hem 'doorverkocht' aan iemand uit Hille - ik heb de naam van deze persoon maar hij reageert jammer genoeg niet op mijn berichten op facebook, ik denk dat hij inactief is - maar hij heeft haar opgelicht en ze heeft nu een rechtszaak lopen tegen hem. Maar daarmee weet ik dus nog niet waar Helmer is. Hij heeft m waarschijnlijk doorverkocht - hij is bekend met hoge schulden - en het spoor loopt dus dood bij hem :( Alle oproepjes en delen in facebookgroepen heeft so far nog niks opgeleverd. Ben helemaal kapot ervan, niet wetende waar hij is en OF het goed gaat met 'm, m'n ergste nachtmerrie.. Mocht je nog facebook groepen kennen waar de oproep gedeeld kan worden, zou dat heel fijn zijn ja als je het bericht wil delen!

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-18 15:46

_Tarzan schreef:
Melissa heeft Helmer van haar nichtje (ofzoiets) overgenomen (hij stond toen al bij ons op stal namelijk)


klopt ja. Zij kocht hem bij engwegerhof, waar hij als veulen is gekomen nadat ze hem gekocht hebben in Friesland en zij hebben hem zadelmak gemaakt. En we hebben hem toen vanuit engwegerhof in nuth geplaatst nadat m'n nicht 'm kocht - daar ben ik overal bij geweest - waarna ik hem een paar jaar later over heb gekocht van haar.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-18 15:48

Kinke schreef:
misschien via Facebook proberen? Er is een pagina koudbloedpaarden te koop waar ook wel eens Friezen voorbij komen


Ik heb al via mn account het bericht laten delen onder vrienden e.d. en ik heb al een paar koudbloed/friezen pagina's bezocht om het bericht te delen, maar so far nog niks :( En ik heb geen idee wat ik nog kan doen nu als Facebook niks oplevert en Bokt :( Aangezien dit alles al aan de gang is sinds medio 2017 en ik er pas vorige maand achter ben gekomen, is de kans heel groot dat hij dus ook naar het buitenland kan zijn gegaan - zeker gezien de presoon die hem nu hoogstwaarschijnlijk verkocht heeft, zn vorige eigenaresse opgelicht heeft en bekend is met hoge huurachterstanden e.d.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Ywa
Berichten: 124
Geregistreerd: 29-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 22:30

Wat erg Melissa dat je niet weet waar Helmer is!
Ik hoop dat je hem vindt. Succes.

Groetjes,
Yvonne

cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-18 08:43

Ywa schreef:
Wat erg Melissa dat je niet weet waar Helmer is!
Ik hoop dat je hem vindt. Succes.

Groetjes,
Yvonne


Dankje Yvonne!
Ik hoop het ZO ERG, maar ik heb gisteren te horen gekregen dat hij doorverkocht is naar Duitsland.
De kans was al klein dat ik hem zou gaan vinden hier in Nederland, maar nu is het wel zo goed als verkeken dat ik hem nog ga vinden.
En ik weet dat hij waarschijnlijk behoorlijk ziek is en het alleen maar erger wordt en ik ben er echt kapot van.
Ik blijf zoeken, maar tja..

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

tyleysmiley

Berichten: 1894
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [PG] Helmer, 16 jarige Friese ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 09:01

Pb Friesiszwart eens hier op bokt...als iemand wat wijze raad voor je heeft of je kan helpen is zij het wel.
Heel veel succes

tyleysmiley

Berichten: 1894
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [PG] Helmer, 16 jarige Friese ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 09:03

Kleine aanvulling:kijk eens in het Duitsland topic...waar veel bokkers wonen..en stel ook daar je vragen..misschien willen zij wel een bericht delen op hun facebookpagina?

Anoniem

Re: [PG] Helmer, 16 jarige Friese ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 09:12

Helaas is mijn paard ook doorverkocht en zou nu ergens in duitsland moeten zijn als ik de verhalen moet geloven. Na 1 jaar nog steeds niet gevonden..

cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-18 18:58

tyleysmiley schreef:
Kleine aanvulling:kijk eens in het Duitsland topic...waar veel bokkers wonen..en stel ook daar je vragen..misschien willen zij wel een bericht delen op hun facebookpagina?


Super bedankt voor je tips!!! Daar ga ik gelijk mee aan de slag! Ik heb ook al iemand die bezig is om een Duits bericht voor me samen te stellen dat ik ook kan gaan delen via social media. En ik ga morgenvroeg gelijk even jouw tips na, duizendmaal dank!

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

tyleysmiley

Berichten: 1894
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [PG] Helmer, 16 jarige Friese ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 06:50

Graag gedaan...ik weet helaas hoe het voelt om in jouw schoenen te staan.
Ik weet zeker dat er genoeg lieve bokkers je graag willen helpen..ook met het evt. vertalen.


Anouk1605

Berichten: 919
Geregistreerd: 14-04-09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: [PG] Helmer, 16 jarige Friese ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 23:26

Hey heb je al hulp gekregen met een Duitse tekst opzetten? Zo niet kan ik misschien wel helpen. Mijn Duits is niet 100% maar beter als niks :).

Ik zal mijn tante vragen of zij het ook op fb delen kan. Zij woont in Duitsland.

Ik hoop dat hij 'maar' naar Duitsland is. Veel Friese ruinen worden verder geëxporteerd. Zijn daar erg geliefd voor. :( Ik hou mijn ogen en oren open voor je! (Zou zelf ook wel willen weten hoe het met hem is.. :( )

Anouk <3

cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-18 14:34

Hier mag een slotje op. Paard is gevonden.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

_Tarzan

Berichten: 11118
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: [PG] Helmer, 16 jarige Friese ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:03

Wat fijn dat je hem gevonden hebt Melissa! Hoe gaat het met hem?

:¨·.·¨:
`·.
Tarzan, Fuego, Rambo

cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-18 15:04

_Tarzan schreef:
Wat fijn dat je hem gevonden hebt Melissa! Hoe gaat het met hem?


Helaas kreeg ik het hartverscheurende nieuws dat hij afgelopen februari ingeslapen is ;(

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

_Tarzan

Berichten: 11118
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: [PG] Helmer, 16 jarige Friese ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:09

Oooh nee meen je niet, wat erg zeg ;(
Wel fijn dat je het nu weet en het een plekje kunt geven .. sterkte!

:¨·.·¨:
`·.
Tarzan, Fuego, Rambo

cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-18 15:21

_Tarzan schreef:
Oooh nee meen je niet, wat erg zeg ;(
Wel fijn dat je het nu weet en het een plekje kunt geven .. sterkte!


Dankje!
In eerste instantie zou hij naar Duitsland verkocht zijn,
maar uiteindelijk is hij in Engeland beland. Dus ik had hem nooit zelf meer gevonden.
Ik heb onwijs geluk gehad dat zijn laatste eigenaresse mij heeft proberen te zoeken.
Ze was al bezig met zoeken sinds ze hem kocht vlak voor de kerst maar had ook geen succes gehad tot nu.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers