Suggesties voor een vakantie naar de zon ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ZarcoTje

Berichten: 2061
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: België

Suggesties voor een vakantie naar de zon ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-18 17:41

Hoi :wave:

Ik zie door de bomen het bos niet meer, dus ik hoop dat bokt mij wat advies kan geven :D
In september heb ik een vakantie gepland samen met een vriendin, en het liefst gaan we naar de zon ! We zouden heel graag naar Mallorca willen, maar misschien dat er nog wel plekjes zijn die jullie aanraden ;)

Vereisten:
- Binnen europa
- Geen absurde prijzen voor vliegtickets
- We ontdekken graag plaatsen die niet zo populair of bekend zijn
- Liefst aan het strand, of iig waar veel natuur is, we zitten liever niet in een drukke stad
- Actieve vakantie is een must ! Dus liefst een plek waar je veel verschillende activiteiten kan doen
- Een plek waar ze heel gastvriendelijk zijn is natuurlijk ook altijd fijn O:)
- Uitgaansmogelijkheden zijn ook een plus

Ik zou zeggen, shoot ! :D
Ik ben nog niet vaak op reis geweest, dus handige tips en tricks zijn ook welkom !

- The essential joy of being with horses is that it brings us in contact with the rare elements of grace, beauty, spirit, and fire. -



Anoniem

Re: Suggesties voor een vakantie naar de zon ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 17:45

Mallorca is erg leuk :j zelf vind ik een Valencia ook erg leuk, strand, stad en mooie omgeving (als je rijbewijs hebt autootje huren en ook het binnenland in gaan!).

Je zou ook Sicilië kunnen overwegen. Of van de Griekse eilanden: Naxos (vliegen op Athene en dan de boot nemen).

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: Suggesties voor een vakantie naar de zon ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 17:57

Ik vond Valencia ook erg leuk, in de stad is het echt spaans en je kan gemakkelijk naar het strand. Mooi centrum, oude gebouwen. Ik ben zelf maar 2 dagen geweest maar vond het al erg leuk!
Met mijn vriend ben ik naar de Costa Del Sol geweest (plaatsje tussen Malaga en Marbella) en dat vonden wij erg fijn. Wij zaten in een klein dorpje (La Cala de Mijas) waar wel wat toeristen waren maar erg rustig. Je kon heel gemakkelijk vanuit daar met de bus naar andere (grotere) steden!

RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Volg Apa de Border Collie zijn avonturen!

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Suggesties voor een vakantie naar de zon ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:16

La Palma: strand, spectaculaire natuur, veel outdoor mogelijkheden, in september zeker zeer zonnig en geen massa toerisme.

Alleen uitgaan is een klein dingetje. Maar wie wil er uitgaan als je tot ruim na zonsondergang gewoon lekker op een terras kunt zitten. :D

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Suggesties voor een vakantie naar de zon ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:38

Macedonië aan het meer van Ohrid. Het is als vakantie land nog in opkomst. behoord tot het voormalige joegoslavië dus heel erg rijk aan geschiedenis, (maar ook een hoop geschiedenis ervoor, het is het geboorteland van alexander de grote) prachtige natuur, tijdens het hoogseizoen kan het er erg warm worden. je kan er duiken, snorkelen, motorboten zijn bijna niet toegestaan op het meer omdat het meer van ohrid aan de macedonische kant behoord tot het unesco erfgoed. dus daar heb je geen last van. Via je reisorganisatie maar ook particulier zijn er een hele hoop excursies te boeken. wij hebben alles via onze reisorganisatie geboekt maar achteraf gezien kon het ook particulier op de excursie naar Albanië na, want dan moet je echt je ID/paspoort inleveren.

Mocht ik je interesse gewekt hebben ik weet nog een onwijs fijn hotel, moet je wel goed ter been voor zijn :)

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Suggesties voor een vakantie naar de zon ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:39

Georgië! Als ik de mooie beelden van wie is de mol mag geloven :D

S <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:41

Ibiza :D Dan niet Ibiza-stad maar meer richting Portinatx.

citroen
Berichten: 1649
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:25

Cyprus (wel het Griekse deel)! Paphos is echt een aanrader! Je vind er een kleine gezellige haven, lekkere restaurantjes en een hele lieve gastvrije bevolking! En echt een aanrader is om vanuit Paphos een jeep/quad of buggy safari te doen door het Akamas natuur gebied! <3
In het binnenland vind je het Troodos gebergte en in het oosten de witte zandstranden. (een auto is aan te raden, wel links rijden!)

Mocht je toch iets minder bekends willen: Montenegro!
Ik ga hier zelf aankomende zomer voor 5 maanden aan het werk! Maar wat ik er over heb gelezen is dat de natuur erg mooi moet zijn! En het is nog niet echt mega toeristisch! :D

The world is a book, and those who not travel read only a page

xxLarella

Berichten: 266
Geregistreerd: 13-12-09

Re: Suggesties voor een vakantie naar de zon ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:31

Madeira- Portugal. Ookwel de bloemeneiland genoemd.

Vrienden zijn de familieleden die je zelf uit kiest

Vin Diesel: B+8 Eindstand
Flexibility:Z1+1

Dag vriendje, je blijft voor altijd in mijn hart en ik zal je nooit vergeten R.I.P.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:31

Lesbos, prachtige natuur, niet super toeristisch en super mensen! :D

Whizz
Berichten: 1037
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Suggesties voor een vakantie naar de zon ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:37

La Palma, een prachtig eiland met een overweldigend mooie natuur en heerlijk weer!

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 07:40

Vorig jaar ben ik twee weken Montenegro (Igalo, bij Herceg Novi) geweest. Prachtig! :D Onwijs mooie en ongerepte natuur. Veel dingen te doen (allerlei nationale parken, met de boot door de fjorden, stadjes in de buurt, Dubrovnik is ook dichtbij). De natuur is echt prachtig daar! Je kan daar ook een auto huren en zelf rijden, de wegen zijn hartstikke prima. Je kan dan eventueel ook nog naar Mostar in Bosnië. Genoeg plekken om heen te gaan en nog niet zo ontdekt :) Eten ook hartstikke lekker en hele vriendelijke mensen!

Als je meer wilt weten, laat maar weten!

In Ohrid in Macedonië zijn we het jaar daarvoor geweest, ook prachtig! Hele vriendelijke mensen, goedkoop en goed eten. Vond dat al wel weer wat toeristischer dan Montenegro, maar zeker een aanrader! Zoals hier genoemd wordt, is een excursie naar Albanië een aanrader. Ook heb je ee verschillende NP’s (Mavrovo, Galicica) die erg de moeite waard zijn! Ohrid is ook een leuk stadje. In Macedonië is ook genoeg te doen en ook echt een aanrader :)

Hieronder nog wat kiekjes van Montenegro <3 NP Durmitor en NP Biogradska Gora.
Afbeelding

Afbeelding

Van Macedonië heb ik destijds een topic gemaakt:
Elmira @ [BEU] [FOTO] Macedonië en Albanië, vol verrassingen!

Bonnyyyyyy
Berichten: 1934
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Suggesties voor een vakantie naar de zon ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 08:35

Turkije en dan specifiek het plaatsje fethye. Heel erg mooi!

ik lees meer mee dan dat ik post!

ZarcoTje

Berichten: 2061
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-18 11:44

Oh wauw montenegro ziet er inderdaad echt prachtig uit, die natuur <3
Helaas is het blijkbaar niet zo makkelijk om vanuit België een vlucht te boeken tijdens de periode dat we willen gaan ;(
Misschien zijn er vanuit Nederland meer opties, maar ik ben niet zo bekend met de luchtvaartmaatschappijen daar, suggesties ? :D

Raden jullie trouwens aan om via een reisbureau te boeken of zelf een vlucht, hotel, etc. uitkiezen ? Ik merk dat reisbureau’s soms wel erg aantrekkelijke prijzen hebben, en dan heb je wel all-in.

- The essential joy of being with horses is that it brings us in contact with the rare elements of grace, beauty, spirit, and fire. -

pressent

Berichten: 2306
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:01

citroen schreef:
Cyprus (wel het Griekse deel)! Paphos is echt een aanrader! Je vind er een kleine gezellige haven, lekkere restaurantjes en een hele lieve gastvrije bevolking! En echt een aanrader is om vanuit Paphos een jeep/quad of buggy safari te doen door het Akamas natuur gebied! <3
In het binnenland vind je het Troodos gebergte en in het oosten de witte zandstranden. (een auto is aan te raden, wel links rijden!)

Mocht je toch iets minder bekends willen: Montenegro!
Ik ga hier zelf aankomende zomer voor 5 maanden aan het werk! Maar wat ik er over heb gelezen is dat de natuur erg mooi moet zijn! En het is nog niet echt mega toeristisch! :D


Waarom het het Griekse gedeelte van Cyprus? Naar mijn mening heeft het Turkse gedeelte de mooiste stranden, vooral omgeving Famagusta, en is ook goedkoper. :j Kyrenia is tevens een leuk stadje met gezellige haven en veel leuke eettentjes.
Via Corendon kan je hier betaalbare all inclusief vakanties vinden.

Bovenstaand ook genoemd, Macedonia aan het Ohrid meer. Hier ben ik een paar jaar geleden ook met een vriendin geweest, trouwens ook met corendon. Was toen heel goedkoop en ook een hele leuke tijd gehad. Lekker weer, lekker strandd, leuk stadje en zelf ook nog gedoken in het meer wat voor ons een nieuwe en speciale ervaring was om mee te maken.
Tevens vondt ik de mensen in Macadonia ontzettend gastvrij, ik herinner me dat we eens iemand de weg vroegen, kregen een uitgebreide uitleg en hij wilde ook graag zijn familie aan ons voorstellen die een stukje verderop zat op een bankje.

Volg onze bouw van ons huis hier:
[BEU] VOLG: Een huis op Zanzibar

loez

Berichten: 11067
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Suggesties voor een vakantie naar de zon ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:03

Afgelopen jaar voor het eerst in Portugal geweest! Vlak bij faro (vliegveld). Heerlijk weer, hele mooie plekken, lekker eten en niet duur.

[o]

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: Suggesties voor een vakantie naar de zon ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:14

Ik persoonlijk vind Mallorca een erg mooi en afwisselend eiland, je kan de natuur opzoeken, de drukte maar ook de rust. Genoeg uitgaansmogelijkheden ook.

Lisan89

Berichten: 1346
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Noord-Drenthe

Re: Suggesties voor een vakantie naar de zon ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:21

Er zijn zoveel pareltjes in de wereld, maar Griekse eilanden raad ik sowieso aan!
Wij zijn vorig jaar in Samos geweest (en dan niet in Samos-stad of Kokkari, maar aan de andere kant van het eiland), veel rustiger qua toerisme en heel bijzonder eiland. Wandelingen in bergdorpjes waar je alleen te voet kunt komen, een hike van 1,5 uur naar een waterval dwars door de rivier en andere watervallen, prachtige ongerepte strandjes, etc.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:23

Wij zijn vorige zomer naar Sicilië geweest, en gaan zeker nog vaker terug! We hebben heerlijk gegeten, zaten in een leuk hotel en de mensen waren enorm vriendelijk. Het strand was goed te bereiken met de kabelbaan en je kon veel (watersport)activiteiten ondernemen. Ook veel activiteiten met een gids zoals de vulkaan beklimmen etc. :j
Wij zaten in het plaatsje Taormina en dat kan ik echt aanraden.

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:13

ZarcoTje schreef:
Oh wauw montenegro ziet er inderdaad echt prachtig uit, die natuur <3
Helaas is het blijkbaar niet zo makkelijk om vanuit België een vlucht te boeken tijdens de periode dat we willen gaan ;(
Misschien zijn er vanuit Nederland meer opties, maar ik ben niet zo bekend met de luchtvaartmaatschappijen daar, suggesties ? :D

Raden jullie trouwens aan om via een reisbureau te boeken of zelf een vlucht, hotel, etc. uitkiezen ? Ik merk dat reisbureau’s soms wel erg aantrekkelijke prijzen hebben, en dan heb je wel all-in.

Leuk dat je enthousiast bent :D Naar welke luchthaven heb je gekeken? Montenegro heeft namelijk zelf 2 kleine vliegvelden (Tivat en Podgorica) en vanuit Nederland zijn er geloof ik ook geen rechtstreekse vluchten naar die vliegvelden. Echter is het vliegveld van Dubrovnik dichterbij Igalo/Herceg Novi (waar wij zaten) en ik gok dat je wel ruime keus hebt voor vluchten vanuit België naar Dubrovnik :)

Vanuit Dubrovnik was het een uurtje rijden met de bus naar Igalo, maar bij de grens stonden we nog wel 45/60 minuten. Als je met de auto gaat, gaat dat wel sneller. Het kan dus wel zijn dat je even moet wachten bij de grens, maar verder gaat dat wel gemakkelijk.

Wij zijn toen via Sunweb naar Montenegro gegaan en daardoor hadden we er dus ook een transfer met de bus bij. Maar je kan het ook prima allemaal los boeken :) Als je geen auto wilt huren, zou ik van tevoren dan gewoon een transfer regelen vanaf het vliegveld van Dubrovnik naar je hotel in Montenegro. Dat wordt door heel veel partijen in Montenegro aangeboden. Wij hebben toen de excursies via Montenegro Travel Services geregeld en zij doen ook transfers. Dit staat wel op hun site. Ik heb dus geen ervaring met de transfers via deze partij, maar wel met de excursies en dat was allemaal prima geregeld! Mensen praatten ook prima Engels (zowel via de mail en telefoon als tijdens de excursies).

ZarcoTje

Berichten: 2061
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-18 13:44

Bedankt voor de info ! We zijn, afhankelijk van de locatie, van plan om een auto te huren. Ik heb enkel naar Tivat en Podgorica gekeken inderdaad, en daar waren niet veel opties vanuit Brussel. Dat van Dubrovnik wist ik niet, goeie tip ! :j

- The essential joy of being with horses is that it brings us in contact with the rare elements of grace, beauty, spirit, and fire. -

Anoniem

Re: Suggesties voor een vakantie naar de zon ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 10:46

Beetje spuit elf maar Corsica al bekeken? Daar kan je vooral vanuit Brussel heel makkelijk op vliegen in de zomer. Ik zou zeggen, vliegen op Porto Vecchio, auto huren en vooral de dorpen langs de kust opzoeken ipv in Porto Vecchio blijven. PV is erg toeristisch en groeit ook alleen maar en als je daar vlak naast gaat zitten ook, maar als je een beetje goed zoekt stikt het echt van de prachtige campings die nog echt midden in het bos zijn, waar je dus ook geen aangewezen plekken hebt maar zelf een 'kampje' maakt etc. En het eiland is zo idioot mooi <3


Afbeelding
Afbeelding


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 167 bezoekers