Brand in voormalige manege Noordwijk

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

Brand in voormalige manege Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-18 12:47

Omroep West
Overige


Bij de leegstaande manege Meeuwenoord aan de Northgodreef in Noordwijk is zaterdagmiddag brand uitgebroken. De brandweer had het vuur rond 20.00u onder controle. De brandweer adviseert om niet bij het pand in de buurt te komen omdat er mogelijk wat asbestdeeltjes uit het gebouw ontsnapt zijn.

De manege staat al een paar jaar leeg en het is niet de eerste keer dat er brand is. De brandweer sprak over een 'zeer grote brand' en probeerde te voorkomen dat de brand oversloeg naar de duinen, en dat lukte ook. Hoe de brand is ontstaan is niet bekend maar brandstichting kan volgens de brandweer niet worden uitgesloten. Er is niemand gewond geraakt bij de brand.


Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


patricia6
Berichten: 185
Geregistreerd: 18-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:07

Ik vindt het ook nog steeds vreemd dat de manege er nog staat.
Hij is al zo lang dicht.

WillemijnW

Berichten: 43
Geregistreerd: 27-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:18

Ik woon er (bijna) naast en bijna iedereen hier in de buurt hoopt dat het binnenkort een keer helemaal afbrand, het ziet er niet uit en het zorgt voor veel problemen en vernieling. Daarnaast ook elke keer het gevaar van asbest als er een brand uitbreekt.

Jammer het was een prachtige manege, ons oude paard heeft er nog jaren gestaan. Maar door problemen tussen de eigenaar en de gemeente staat het er zo al 10 jaar bij ...

zimbabwe

Berichten: 2313
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 19:12

das van lang geleden zeg... weet nog van Ursula, de obese fjord en Octaaf, de vos in de container met zijn losse tanden :D .... we waren iedere vakantie in noordwijk en gingen dagelijks de paarden aaien daar....


ElCamino

Berichten: 8915
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:00

oeps....kun je nog het ruiterpad nog wel op ?
Gebruik het nog vrij vaak als ik een strandritje maak, en parkeer dan op de boulevard parkeerplaats...
Wilde er over 2 weken heen.... zal je het dan alweer kunnen gebruiken ?

De zussen waren altijd supergezellig, ik kom er al 23 jaar met mijn paard. We parkeerden daar ook altijd de grote veewagen en dan daarna lekker broodjes kroket eten in de kantine.

WillemijnW

Berichten: 43
Geregistreerd: 27-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:35

ElCamino schreef:
oeps....kun je nog het ruiterpad nog wel op ?
Gebruik het nog vrij vaak als ik een strandritje maak, en parkeer dan op de boulevard parkeerplaats...
Wilde er over 2 weken heen.... zal je het dan alweer kunnen gebruiken ?

De zussen waren altijd supergezellig, ik kom er al 23 jaar met mijn paard. We parkeerden daar ook altijd de grote veewagen en dan daarna lekker broodjes kroket eten in de kantine.


ruiterpad is (tijdelijk) afgezet ivm asbest, maar als je het fietspad 20 meter links neemt en weer terug rijd kom je ook op het ruiterpad.

Ben er de dag erna alweer langs gereden, paarden vonden het ook geen probleem.

ElCamino

Berichten: 8915
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Brand in voormalige manege Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:48

owwww top!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: daanbrego en 23 bezoekers