Paard breekt de tent af

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Paard breekt de tent af

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:38

Osteopaat is geweest *\o/*
Ze zat in haar hals aan de linkerkant erg vast waardoor rechterstelling voor haar erg onaangenaam voelde. Ook was ze wat stram in de bovenkant van haar achterbenen. De osteopaat concludeerde ook dat ze erg gevoelig was op haar rug. Ze zei dat dat opzich geen kwaad kon maar dat ik wel tijdig moet laten checken of het zadel nog goed past. Ook had ze wat moeite met het kantelen van haar bekken. Ik heb ook een aantal oefeningen meegehad om haar soepel te houden. Over 2 maanden moet ze weer gecheckt worden door de osteopaat en zonodig nogmaals behandeld worden. Advies nu komende dagen even rustig aan doen omdat ze wat spierpijn kan hebben. :)

Mona81

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-05-12
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Paard breekt de tent af

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 17:47

Fijn dat ze behandeld is!
Ben je al bij die stallen geweest?

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:09

karuna schreef:


mooi stekje en tegen die prijs.. ken je die stal? want dat is dan of een verborgen pareltje, of er zitten addertjes onder t gras.. die prijs in die omgeving is echt heel laag O.o.. ligt er wel aan welke zuidkant.. nieuw natuurgebied, dat klinkt alsof je met een trailer naar het Amsterdamse bos zult moeten als je daar heen wilt.. en dat t aan de kant van de amstel ligt.. maar ja als je daar kunt buitenrijden is t al mooi meegenenomen

Anoniem

Re: Paard breekt de tent af

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:45

Bovenstaande link heb ik idd gezien.
Ben bij 2 stallingen wezen kijken, dat is niets. Ze staat nu weer in een andere box op de stalling en dit gaat goed. Ze lijkt wel extreme verlatingsangst te hebben, als ik weg loop begint ze als een gek te hinniken. De deur trappen doet ze niet. Ze staat nu naast een hele lieve buurman. Ik heb met staleigenaar besproken dat ik wil dat ze meerdere malen per dag de paddock in moet. En dat was niet erg. Vanaf mei krijgt ze een landje samen met een vriendje tot en met eind oktober. Want dan eindigt het wrideseizoen. Als ze verlatingangst blijft houden zitten we eraan te denken een mini gezelschapspony erbij te zetten. Waar ze zich aan kan hechten.
Ik ga nog wel bij een paar stallen buurten maar als dit zo goed blijft gaan dan is dat prettig.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Paard breekt de tent af

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:51

dat is geen verlatingsangst.. dat is gewoon 'weer een nieuw' plekje waaraan ze moet wennen.
maar als je m gezien hebt, waarom ga je er dan niet kijken?

want het blijft schipperen en je blijft afgaan op wat gezegd en beloofd wordt.. maar op dat soort stallen veranderen afspraken continue omdat diverse eigenaren diverse wensen hebben en diverse kijk op zaken en er niet voldoende ruimte is om iedereen tegemoet te komen..

want leuk dat je nu hebt afgesproken dat je wilt dat ze meerdere keren per dag op de paddock gaat.. maar betaal je hem dan ook voor het binnen en buiten zetten.. want hij zal dan de stoelendans rond de paddock voor jou moeten gaan doen... Of betaal je hem er niet voor.. want dan garandeer ik je... als iemand de paddock wil gebruiken voor een half uurtje en die is daar, dan wordt jouwe weer binnengezet en wellicht als de stalhouder zin en tijd heeft om nog een keer met je dier bezig te gaan, zet hij hem weer eventueel buiten (als t m uitkomt). En volgende winter heb je t geemmer weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:06

Er is afgesproken dat ik haar buiten mag zetten zovaak ik wil. Al is dat 10x daags.

knollentuin
Berichten: 10387
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Paard breekt de tent af

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:45

Dat is mooi dat 't mag, maar kan je dat?

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:40

AmyPony schreef:
Er is afgesproken dat ik haar buiten mag zetten zovaak ik wil. Al is dat 10x daags.



ja totdat anderen gaan klagen dat er te weinig paddock tijd voor hun is.. en dan krijg jij weer minder en minder tijd. Want als ik mijn paard daar zou stallen en jouwe staat daar continue een paddock bezet te houden terwijl anderen met korte roulaties moeten doen, dan kan ik je verzekeren, dan is het snel gedaan met dat voorrecht.. gelijke monikken gelijke kappen ;)

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Paard breekt de tent af

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:46

Volgens mij een douceurtje van jouw stalhouder als ik het zo lees, tot er gezeur weer van komt. Ik zou zeggen: voorlopig verder zoeken.

Wat was ook al weer de druppel die de emmer deed overlopen waarom je van stal wilde veranderen. Niet alleen paddock incident, toch? Link van stalling hier boven ziet er goed uit zeg :-)

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 21:46

AmyPony schreef:
Er is afgesproken dat ik haar buiten mag zetten zovaak ik wil. Al is dat 10x daags.


Dat mocht altijd al hoor, zolang je je maar aan de afgesproken paddocktijden houdt. (was toen buiten 30 en binnen 15 minuten per keer) En dus steeds anderen tussendoor laten, dan mag je jezelf zo vaak op de lijst zetten als je wilt. Maar of je paard daar nou blij van wordt...
Ben wel benieuwd welke wei ze nou op kan straks. De wei van de stal was altijd alleen voor manegespul, de wei bij de buurman loopt van 1 mei tot 1 oktober, eventueel met 2 weken uitloop als het mooi weer is.

Anoniem

Re: Paard breekt de tent af

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 21:55

Ja dat is die wei van de buren. Is stervesduur maar ik wil dat ze naar buiten kan. Ik werd laatst aangesproken dat 1x naar buiten wel genoeg was maar daar was ik het dus mooi niet mee eens.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:23

:? Ik kan het niet zo heel goed serieus meer nemen eerlijk gezegd. Als het allemaal stervesduur is en alsnog beperkt en 13642 regels. Ga dan inderdaad naar een andere stalling waar ze wel tot haar recht komt. En echt paard kan zijn. Ik heb het idee dat je wel doet klagen maar toch nooit echt van plan was om te verhuizen. En daarmee zeg ik niet dat je niet het beste voor hebt met je paard

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:33

Stervensduur valt mee, is een kwestie van vraag en aanbod. Buurman heeft wei, op de stal staan 100+ paarden, hij kan dus vragen wat de gek ervoor geeft.

Ik kreeg ook zo vaak te horen "moeten ze alweer los?" Ja dat moeten ze, gaat niemand wat aan. Al stonden die van mij smorgens ruim 1,5 uur en eind van de ochtend vaak nog een uur.

Al moet ik zeggen dat ik heel blij ben dat ik daar niet meer sta en moet er ook niet aan denken ooit nog terug te gaan.... -O-

Sabientjeuh

Berichten: 851
Geregistreerd: 26-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:37

Heb je berichten eens doorgelezen en je plaatst wel erg tegenstrijdige berichten. Vraag me af of dit een penny verhaal is.....
Laatst bijgewerkt door Sabientjeuh op 04-03-18 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Mona81

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-05-12
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Paard breekt de tent af

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:50

Ik mag toch niet hopen dat je er echt een minipony bij wilt zetten. Hoe groot zijn die boxen, 3x3? En dan wil je er nog een pony bij zetten? De oplossing voor jouw paard is een andere stalling, maar blijkbaar wil je dat niet. Je hebt alleen maar smoesjes. Je leidt hier niemand om de tuin, arm paard.

Sabientjeuh

Berichten: 851
Geregistreerd: 26-07-04

Re: Paard breekt de tent af

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:51

Tijdje terug zei ze nog dat ze een paard voor buitenritten bij wilde. Dat geld kan ze beter in een weiland stoppen.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Paard breekt de tent af

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:57

Wat wil je nu eigenlijk zelf ts?

Mies

Berichten: 3988
Geregistreerd: 24-03-08
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 00:29

AmyPony schreef:
Bovenstaande link heb ik idd gezien.
Ben bij 2 stallingen wezen kijken, dat is niets.

Je bent bij de 2 stallingen wezen kijken met weidegang? Hoezo niets? Snap het niet helemaal. Je bedoeld voor jou zelf niets zeker maar het gaat hier toch om het paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:38

Ik ben geen pennymeisje, absoluut niet. Moet er niet aan denken zelfs.
Een minipony waar ze zich aan kan hechten om vervolgens te gaan verhuizen zonder dat ze zoveel hoeft te stressen omdat dr maatjes er niet zijn.
Die stallingen waren niets met oog op de boxen maar ze s'nachts in zou moeten. Ze moet haar buren kunnen zien èn haar hoofd naar buiten kunnen steken. Anders raakt zij in blinde paniek.
Ik zit helaas nog enkele jaren aan mijn ouders vast die het paard dus ook betalen in onderhoud, en al zou ik zelf werken en het zelf betalen heb ik er ook nog steeds niet alles over te zeggen. Zij willen niet te ver reizen en zijn bang de gezelligheid te missen. En ik heb zoiets van ja.. jullie staan daar niet 24u per dag, paard wel.. jullie hoeven niet naar het paard toe te gaan, ik wel ...

Momenteel heb ik iets gezien bij een stalling bij een paardenrusthuis waar ze 50 ha land hebben en de hele dag het land op kunnen. Hels jaar door. Dag en nacht kon ook, maar kan met paardje niet omdat die in het verleden bevangen is geweest en we daarmee moeten uitkijken.

Buitenrittenpaard die overwegen was lang geleden, mijn paardje gaat nu zonder gedoe alleen op buitenrit. :)

Wat ik wil: een stalling zonder gedoe waar mijn paard gewoon paard kan zijn. En waar mijn paard gelukkig is. De rest komt later. Dat zijn de prioriteiten nummero 1.

bartjeminoes

Berichten: 592
Geregistreerd: 02-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:42

AmyPony schreef:
Een minipony waar ze zich aan kan hechten om vervolgens te gaan verhuizen zonder dat ze zoveel hoeft te stressen omdat dr maatjes er niet zijn.


Maar je paardje zal heus niet op een andere stal alleen gaan stressen omdat zijn maatjes er niet zijn hoor. Je paardje moet gewoon wennen aan de hele nieuwe omgeving. Dat zijn meer dingen dan zijn oude maatjes.

Ik weet het niet ik heb het idee dat je iedere keer weer een mooi verhaaltje neerzet zeker na commentaar om jezelf wellicht in te dekken?
Maar al met al komt het erop neer (in mijn ogen dan) dan het allemaal niet op schiet en je paardje er nog geen meter mee opschiet. Misschien komt dit heel bot en ruw over maar dit is hoe ik het uit jou berichten op kan maken.

Anoniem

Re: Paard breekt de tent af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:49

Ik wil zelf mijn paard zelfs ala minute verhuizen. Maar hoe kom ik dan bij mijn paard.. het is te ver lopen/fietsen en op mijn scooter moet ik nog een halfjaar wachten. Plus dat ik zelf het paard niet betaal in onderhoud. En dus hebben mijn ouder daar (helaas) nog steeds zeggenschap over. Maar ik probeer ze een beetje duidelijk te maken dat dit niet kan.

bartjeminoes

Berichten: 592
Geregistreerd: 02-11-10

Re: Paard breekt de tent af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:04

Het is ook helemaal niet om jou als persoon af te zeiken hoor TS dat helemaal niet. Ik snap ook dat al je je paardje hebt je er het beste voor wil en samen wil genieten. Paardje gelukkig en jij. Maar deze situatie klinkt gewoon niet heel fijn eniet worden er vraagtekens bij gezet..

Ik hoop dat jullie in ieder geval snel een goeie oplossing vinden waar zowel jij als je paardje op jullie plek zijn!:)