Uitnodiging bruiloft zonder kinderen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Uitnodiging bruiloft zonder kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-18 19:25

Hoi allemaal,

Ik weet niet of het hier goed staat, maar zo niet dan mag het natuurlijk worden verplaatst. :)

Op 21 september a.s. stappen mijn vriend en ik in het huwelijksbootje. Nu we bezig zijn met de uitnodigingen, kwam het opnieuw ter sprake: wij willen absoluut geen kleine kinderen (<6) op onze bruiloft. Nu hebben wij niet heel veel vrienden en familie met kinderen, maar het lijkt ons toch wel handig om dit op de uitnodiging te vermelden zodat niemand voor onverwachte verrassingen komt te staan en alle ouders genoeg tijd hebben om opvang te regelen.

Maar.. hoe zet je zoiets nou netjes op een uitnodiging? Als ik op Google zoek, vind ik de suggesties toch redelijk bot of onduidelijk overkomen. :=

Heeft iemand tips of suggesties hoe wij dit netjes en op een vriendelijke maar vooral duidelijke manier op de uitnodiging kunnen zetten? We willen ook een beetje voorkomen dat we straks appjes krijgen of dit ook voor Pietje en Klaasje geldt etc. :')

Hopelijk kunnen jullie ons helpen met bedenken!



swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Uitnodiging bruiloft zonder kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:28

Hoeveel vrienden met kinderen hebben jullie? Ik zou het gewoon persoonlijk uitleggen.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Uitnodiging bruiloft zonder kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-18 19:30

Ik geloof 3 stellen en 3 familieleden. Dat is ook nog wel een goed idee eigenlijk. Daar had ik nog niet over nagedacht :)

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:31

Als het er niet zoveel zijn, is even bellen dan niet handig?
Gewoon uitleggen dat er een kaartje van jullie af komt en dat die alleen voor bijv. de ouders is.

Pony zoekt pensionstalling/weide rondom Rijssen
* "My pony looks like a giant piece of rideable chocolate" *

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: Uitnodiging bruiloft zonder kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:34

Op onze bruiloft wouden wij alleen ooms en tantes, neven en nichten moesten dus thuis blijven.

Wij hebben voor en achternaam neer gezet ipv familie. Meeste mensen snappen dan dat kids niet welkom zijn.

Iemand een Kerstmuts gevonden?

tengeltje11
Berichten: 7130
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:35

Ik zou het vreemd vinden als mensen hun kinderen durven meebrengen?

In belgie krijg je bv een uitnodiging voor een huwelijk à la 'aan de heer en mevrouw x'
Dan weet je gewoon ook dat het enkel voor de ouders is.

Als kinderen ook welkom zijn staat er 'familie x' of 'heer en mevrouw x en kinderen'

Heel duidelijk zo en iedereen weet en respecteert dit ook.

moonsparkle
Berichten: 21698
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:36

Wij hadden de mensen met kinderen gebeld nog voor de uitnodigingen werden verstuurd

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Uitnodiging bruiloft zonder kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:39

Ik heb zelf even gebeld toen ik een uitnodiging kreeg. Ik snap dat het voor kinderloze mensen soms helemaal niet logisch is dat ik mijn kind meeneem (of oppas moet regelen).

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Lynn_Nikita

Berichten: 25445
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:39

Voor mij zou een uitnodiging zonder extra vermelding niet duidelijk zijn hoor. Verschil tussen de namen of fam. Op de kaart zou ik niet begrijpen. :o

Dan eerder iets zoals: voor de genodigden met kinderen vragen wij om voor deze avond/dag een oppas te vinden zodat jullie zonder afleiding mee kunnen vieren
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 04-03-18 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:40

Vrienden van ons hadden `'Hoewel wij dol zijn op kinderen willen we in alle rust genieten van onze speciale dag'

So what if im crazy? The best people are.

Palmera

Berichten: 9450
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:40

Ik kreeg ooit een uitnodiging met de tekst:

"Wij willen onze grote dag, ons plezier, dus zien wij de kinderen niet graag hier"

Zij hadden het er standaard op staan, ook diegenen zonder kinderen kregen dit zinnetje erbij. :)

Goof

Berichten: 28728
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:41

Je kunt toch heel kort en simpel vermelden ' wij vieren deze dag zonder kleine kinderen'? Lijkt mij heel duidelijk en beleefd zat.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:41

Arabier schreef:
Vrienden van ons hadden `'Hoewel wij dol zijn op kinderen willen we in alle rust genieten van onze speciale dag'

Maar dat zou je op kunnen vatten als dat je je kinderen in toom moet houden en dat het dan oké is.

Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn schoentje te kussen

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:42

'Kinderen geen bezwaar
Nee grapje toch wel'

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Goof

Berichten: 28728
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:43

lieveli schreef:
'Kinderen geen bezwaar
Nee grapje toch wel'


Hahahahahahahha!

Aranel
Berichten: 20196
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:44

lieveli schreef:
'Kinderen geen bezwaar
Nee grapje toch wel'


Oké deze wint :')

Ik zou de uitnodiging specifiek richten aan de ouders. Lijkt mij wel duidelijk toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:46

Koekeroekus schreef:
Op onze bruiloft wouden wij alleen ooms en tantes, neven en nichten moesten dus thuis blijven.

Wij hebben voor en achternaam neer gezet ipv familie. Meeste mensen snappen dan dat kids niet welkom zijn.


Idd, op de envelop geef je het eigenlijk al aan, maar mijn ervaring is wel dat dat niet altijd wordt opgepikt. Voor de zekerheid zou ik ze nog even nabellen :j

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-18 19:46

Lynn_Nikita schreef:
Voor mij zou een uitnodiging zonder extra vermelding niet duidelijk zijn hoor. Verschil tussen de namen of fam. Op de kaart zou ik niet begrijpen. :o

Dan eerder iets zoals: voor de genodigden met kinderen vragen wij om voor deze avond/dag een oppas te vinden zodat jullie zonder afleiding mee kunnen vieren



Daar ben ik dus ook bang voor inderdaad. Dat mensen bij dhr/mw. niet goed begrijpen dat het alleen voor hen zelf is en niet de kinderen. :=


Arabier schreef:
Vrienden van ons hadden `'Hoewel wij dol zijn op kinderen willen we in alle rust genieten van onze speciale dag'


Zoiets vind ik wel netjes ja. Al lacht iedereen die ons goed kent zich waarschijnlijk dood om het eerste deel van de zin :))


Goof schreef:
Je kunt toch heel kort en simpel vermelden ' wij vieren deze dag zonder kleine kinderen'? Lijkt mij heel duidelijk en beleefd zat.


Maar ik ben wel een beetje bang dat het dan niet duidelijk is wat wij bedoelen met "kleine kinderen". Voor de 1 zijn dat baby's en voor de ander alles wat op de basisschool zit..


Palmera schreef:
Ik kreeg ooit een uitnodiging met de tekst:

"Wij willen onze grote dag, ons plezier, dus zien wij de kinderen niet graag hier"

Zij hadden het er standaard op staan, ook diegenen zonder kinderen kregen dit zinnetje erbij. :)


Zoiets vind ik ook wel grappig. Misschien zou ik het iets anders formuleren, maar vind het wel een leuke :j

MarcoBorsato schreef:
Ik heb zelf even gebeld toen ik een uitnodiging kreeg. Ik snap dat het voor kinderloze mensen soms helemaal niet logisch is dat ik mijn kind meeneem (of oppas moet regelen).


Erg fijn van je dat je dat gedaan hebt! Zou ik erg op prijs stellen als bruid.
Voor de mensen die iets minder scherp zijn, willen we het er wel graag op zetten of in elk geval even melden aan de ouders (dus bellen vind ik ook wel een goede optie, hoewel ik dat wel een beetje spannend vind).


MarcoBorsato schreef:
'Kinderen geen bezwaar
Nee grapje toch wel'


Oke deze wint _O-

Eleionomae

Berichten: 19595
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:47

Wij hebben er opgezet adults only. Duidelijker kan niet haha. Heb er verder ook geen commentaar op gehad :)

♥ Lieve Jos wat missen wij jou.. 07-04-2017 ♥

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:49

Als je belt hoort degene wel hoe je het bedoelt. Op een kaart kan het gauw streng klinken maar als je belt kun je op een hele sympathieke manier uitleggen dat het geen kinderfeest is.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:50

Frummels schreef:
Goof schreef:
Je kunt toch heel kort en simpel vermelden ' wij vieren deze dag zonder kleine kinderen'? Lijkt mij heel duidelijk en beleefd zat.


Maar ik ben wel een beetje bang dat het dan niet duidelijk is wat wij bedoelen met "kleine kinderen". Voor de 1 zijn dat baby's en voor de ander alles wat op de basisschool zit..



Maar dan lijkt het me logisch dat ze zelf bij twijfel gewoon even bellen en ik gok dat dat ook gebeurt.

snorkel1986

Berichten: 3003
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:52

Gewoon meneer en mevrouw op de envelop snapten ze hier prima..
Wij hadden trouwens wel naaste beetje nichtje en onze eigen kids niet die van de vriendengroep

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:52

Ik zou er echt gewoon op durven zetten 18+ :+
Maar vind die van Lynn_Nikita wel netjes

DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:53

Arabier schreef:
Vrienden van ons hadden `'Hoewel wij dol zijn op kinderen willen we in alle rust genieten van onze speciale dag'

Deze vind ik wel heel mooi én respectvol.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:53

Gaat dit om het feest avonds? of overdag...

Ik zou het wel een zwakte bod vinden als je de mensen niet eens durft op te bellen............

Ik vind zelf overdag kleine kinderen er eigenlijk gewoon bij horen (zeker bij zeer naaste familie.....).

Avonds vind ik dat een heel ander verhaal..maar goed ieder zijn ding.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carina, chanelle14, Drico, Mutti, spookyskippy en 160 bezoekers