Expression in GP-debuut onbedreigd naar Nederlandse titel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13992
Geregistreerd: 20-04-16

Expression in GP-debuut onbedreigd naar Nederlandse titel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-18 21:07

kwpn
Dressuur

Afbeelding
Diederik van Silfhout en Expression Foto: aniek1985

De KWPN-hengst Expression maakte op de KNHS Indoorkampioenschappen zijn debuut in de zwaarste klasse. Met een ongekend gemak liep de Vivaldi-zoon onder Diederik van Silfhout naar 74,42 procent. Een afgetekende overwinning en een formidabel debuut voor het beloftevolle duo.

Als een koning gaat Expression (Vivaldi uit Melody keur pref sport-dres van Vincent, fokker G.W. van Norel uit Wapenveld) om de baan heen en de hengst laat voordat hij start nog zijn ongelooflijke talent voor piaffe en passage zien. Een jaar geleden werd de hengst nog indoorkampioen in de Lichte Tour, nu zet het duo al de eerste stappen richting de wereldruiterspelen van Tryon.

Aan de vroege kant
“Voor de eerste keer kon het eigenlijk niet beter. Het debuut is misschien wat aan de vroege kant, maar Expression heeft eigenlijk geen zwakke punten. Hij moet nog aan kracht winnen en wat meer ringervaring op doen. Alles is aanwezig en dat kon ik vandaag laten zien. Er zijn nog wel wat verbeterpunten, toch blijft hij de hele proef er super aan trekken”, vertelt een enthousiaste Van Silfhout.

Kür op muziek
Morgen komt het duo van start in de kür op muziek. “Ik heb nog niet gekeken welke kür ik ga rijden. Voor mij was de Grand Prix het belangrijkste. Er liggen nog wel wat küren, dus vanavond ga ik video’s terugkijken en bedenken wat het beste bij Expression past. We gaan het in ieder geval niet te moeilijk maken”, zegt de ruiter die zijn zinnen heeft gezet op de Nederlandse titel.

Hexagon’s Double Dutch
Hexagon’s Double Dutch (Johnson uit Ushimanda elite pref prest sport-dres van Rubiquil, fokker Laurens van Lieren uit Schiedam) overtuigde in zijn piaffe- en passagetour. Thamar Zweistra bracht de KWPN-erkende hengst met een nagenoeg foutloze proef naar 68,51 procent en de vierde plaats.

Cupido naar topscore
Bij de Young Riders ging Carlijn Huberts met de KWPN-hengst Cupido naar 70,83 procent. De Daddy Cool-zoon (uit Promise elite prest sport-dres van Jazz, fokker Fried van Stiphout uit Hegelsom) is met zijn amazone bezig met een sterk seizoen.

Fleau de Baian naar PSG-zege
In de Prix st. Georges ging de zege naar Fleau de Baian. De recent aangewezen Jazz-zoon bemachtigde met Adelinde Cornelissen 73,14 procent en bleef daarmee voor op Diederik van Silfhout en Scenario 2 (v.Sorento). De derde plaats is voor WK-ganger Farzana G (v.Ampère) en Mara de Vries.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 07:48

“Ik heb nog niet gekeken welke kür ik ga rijden. Voor mij was de Grand Prix het belangrijkste. Er liggen nog wel wat küren, dus vanavond ga ik video’s terugkijken en bedenken wat het beste bij Expression past”

Hahaha wat een held! Als je zo kan presteren en ook nog even een kür uit je hoofd kan rijden die je de avond ervoor pas uitgekozen hebt? _/-\o_ #RESPECT!
Was al fan maar nu helemaal, knappe prestatie en wat een gaaf paard!

Weet iemand of dit op tv wordt uitgezonden toevallig?

Take a smile :)

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 08:54

Only2Bianca schreef:
“Ik heb nog niet gekeken welke kür ik ga rijden. Voor mij was de Grand Prix het belangrijkste. Er liggen nog wel wat küren, dus vanavond ga ik video’s terugkijken en bedenken wat het beste bij Expression past”

Hahaha wat een held! Als je zo kan presteren en ook nog even een kür uit je hoofd kan rijden die je de avond ervoor pas uitgekozen hebt? _/-\o_ #RESPECT!
Was al fan maar nu helemaal, knappe prestatie en wat een gaaf paard!

Weet iemand of dit op tv wordt uitgezonden toevallig?



Weet ik niet, maar je kan sowieso op clipmyhorse.tv kijken. :)

Paardrijden: de edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden.

christel0908
Berichten: 343
Geregistreerd: 06-11-08
Woonplaats: Oost- Vlaanderen België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 08:55

Only2Bianca schreef:
“Ik heb nog niet gekeken welke kür ik ga rijden. Voor mij was de Grand Prix het belangrijkste. Er liggen nog wel wat küren, dus vanavond ga ik video’s terugkijken en bedenken wat het beste bij Expression past”

Hahaha wat een held! Als je zo kan presteren en ook nog even een kür uit je hoofd kan rijden die je de avond ervoor pas uitgekozen hebt? _/-\o_ #RESPECT!
Was al fan maar nu helemaal, knappe prestatie en wat een gaaf paard!

Weet iemand of dit op tv wordt uitgezonden toevallig?


te volgen op clipmyhorse

Who cares about the prince ? I'll take the horse.

Elisa2

Berichten: 37026
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Expression in GP-debuut onbedreigd naar Nederlandse titel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 09:26

Niet op TV, daar is het niet "belangrijk" genoeg voor..maar wel gratis in Ermelo vandaag en inderdaad op Clipmyhorse.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Berichten: 37026
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Expression in GP-debuut onbedreigd naar Nederlandse titel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 09:27

Vergeet ik gewoon inhoudelijk te reageren haha..hele knappe prestatie van Diederik en Expression, volgens mij gaat dat een hele grote worden en het lijkt me een paard met een ontzettend fijne mentaliteit.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Blue_Berry

Berichten: 474
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 11:06

Elisa2 schreef:
Niet op TV, daar is het niet "belangrijk" genoeg voor..maar wel gratis in Ermelo vandaag en inderdaad op Clipmyhorse.


Ik moet een proefabonnement afsluiten? doe ik iets verkeerd? :')

Elisa2

Berichten: 37026
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Expression in GP-debuut onbedreigd naar Nederlandse titel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 11:28


''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Blue_Berry

Berichten: 474
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 11:36


Lalala12468
Berichten: 149
Geregistreerd: 23-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 11:36

Blue_Berry schreef:
Elisa2 schreef:
Niet op TV, daar is het niet "belangrijk" genoeg voor..maar wel gratis in Ermelo vandaag en inderdaad op Clipmyhorse.


Ik moet een proefabonnement afsluiten? doe ik iets verkeerd? :')


Kijk je via pc? Dan kan je die pop up gewoon wegklikken.
Via mobiel (en iPad?) moet je geloof ik een account hebben.

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Re: Expression in GP-debuut onbedreigd naar Nederlandse titel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:00

Bedankt voor jullie antwoorden en de link, veel kijkplezier deze zondag!

Take a smile :)


Elisa2

Berichten: 37026
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Expression in GP-debuut onbedreigd naar Nederlandse titel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:02

Ik heb hem maar even irl bewonderd vanmiddag, die kan alleen maar nog beter worden als hij sterker word. Fijn paard.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 63 bezoekers