Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 21:24

Het heb het nu een aantal keer laten doen en ben er erg over te spreken. Voor mijn paard werkt het geweldig.
Rugspieren zijn veel beter geworden.


Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-18 21:28

Ik ben echt heel benieuwd naar aankomende zaterdag. Bij mij komt Anne Boin.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Tiahastrona

Berichten: 1529
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 16:19

Lootje1991 schreef:
https://www.kiaravangrevenbroek.nl/craniosacraal

Ik heb Kiara. Zij heeft veel diploma’s behaald hierin. Ze komt uit heerjansdam. Wellicht komt ze ook in zeeland?!


Mijn paard is nu ook 2 keer door Kiara behandeld. Merk wel verschil, ze heeft minder spanning. Ogen en jukbeen stond scheef en nu zo goed als recht. Ze kijkt ook heel anders uit haar ogen.

Paardloos

Calente

Berichten: 251
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: Naast de buren

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:38

Ik laat mijn paard regelmatig door Julia Groenhart behandelen. In juni 2017 was ze afgekeurd met een chronische peesblessure, ze zou met pensioen gaan. Maar eerlijk, als ik toen niets had gedaan was ze er nu al niet meer geweest. Ze is een totaal ander paard geworden, ondanks dat ze niet zoveel doet (alleen stappen aan de hand) heeft ze mooie bespiering, dierenartsen zijn verbaasd over hoe symmetrisch ze bespierd is. Daarnaast is ze ook meer een extravert paard geworden, ze laat merken wat ze ervan vindt. Maar ook "speelt" ze weer, zoals touwtjes losmaken, ff gek doen in de paddock, en aan de hand wil ze ook nog wel eens gek uit de hoek komen :+
Ik heb altijd het idee dat dit is zoals de natuur haar bedoelt heeft, dat was helemaal weg en is dankzij Julia weer volledig terug.

Ik kan het echt iedereen aanraden, of je paard nu wel of geen problemen heeft :)

(Overigens ben ik op dit moment weer een revalidatieschema aan het volgen via een kliniek vanwege een andere blessure enkele maanden terug. Zonder de CST had het er allemaal wat minder rooskleurig uitgezien.)

Calente: B+15 L1+5

Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-18 17:28

Nou mijn paard heeft de behandeling achter de rug. Ben nog helemaal onder de indruk. Heel bijzonder om te zien wat er met m'n paard gebeurde. Toen de therapeut nog aan het diagnosticeren was liet ze al snel merken waar haar pijnpunten waren. Het was soms best heftig wat er gebeurde, maar ik zag tijdens de behandeling al snel een ander paard komen. Een paard hoe ze vroeger was. Dat ontroerde me behoorlijk. En dan kan ik mezelf soms zo kwalijk nemen wat ik haar allemaal aangedaan heb terwijl ze pijn had. Ik hoop zo dat het nu de goede kant weer op gaat. De 2e en 3e behandeling staan ook al gepland.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 09:24

Wat fijn ts. Gelukkig heb jij ook iets gevonden dat werkt

Billini❤️❤️

janouk
Blogger

Berichten: 17813
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 09:49

*\o/* *\o/*
De cranio behandeling is een mooie belevenis als je ziet wat er bij het paard gebeurt als de ontspanning daar is.

Geef hem een paar dagen rust, want het werkt door en het paard heeft tijd npdig om te resetten

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-18 13:58

Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat uitpakken.

Net even gelongeerd, dit mocht rustig aan zonder bijzet. Maar mevrouw dacht er anders over en ging compleet uit haar plaat. Rennen, bokken, en op een gegeven moment liep ze zelfs te showen! Dat showen heb ik lang niet meer gezien? Een teken dat haar lichaam al beter aan voelt?

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Maris
Berichten: 15901
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 15:18

Wat fijn dat je zo'n goede ervaring met de cranio sacraal behandeling hebt ! Bijzonder om mee te maken he ?

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

janouk
Blogger

Berichten: 17813
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 16:13

Herkenbaar. Mijn paarden zijn ook altijd explosief de dag na de behandeling. En de omslag van het weer zal daarbij het gevoel van lol vast versterken

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen


Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 16:23

Willemina_L schreef:
Weet iemand misschien een goede die in Zeeuws-Vlaanderen komt?



Ik heb Jolisa de Blok, zij komt ook in Zeeuws -Vlaanderen.
Zij is nog in opleiding maar zij heeft zoveel natuurlijke interesse en passie dat ik vind en merk dat ze daardoor al heel veel vaardigheid en inzicht heeft ontwikkeld.
Haar prijs is nog wel aangepast op het feit dat ze in opleiding is, dus ook zeer gunstig als je er kennis mee wilt maken.
Ik ben heel blij met haar, mijn paard is nu 2 maal behandeld met verbazend groot resultaat.
Vooral omdat ik dacht dat er niet veel meer te behalen viel, paard doet het super.
Maar toch heel veel verbetering, met name in de souplesse en ruimheid van de gangen resultaat.
2 dagen na de behandeling had hij een enorm vieze stal, ik vermoed dat het afvalstoffen waren die eruit kwamen.
Tijdens de behandeling zag ik echt dat mijn paard zichzelf ging open stellen.
Tweede keer was al heel anders dan de eerste keer.
Ik laat haar nu 2 x per jaar preventief komen.

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 16:28

Koper schreef:
Later heb ik nog wel verschillende cranio sacrale mensjes bij mijn paarden gehad maar zo'n effect als die eerste keer heb ik nooit meer gezien. Mijn merrie vindt het wel altijd lekker ontspannend.


Karianne is ook erg goed maar daarnaast is er die eerste keer ook zoveel hersteld dat de keren daarna er niet zo veel nodig was waardoor het effect minder lijkt.

Joolien schreef:
Ik heb het ook mensen alleen maar heel veel geld zien kosten. Moesten ze iedere keer een plukje manen opsturen en dan werden er dure potjes met poeder opgestuurd, die soms wel meer dan €100.- kostte voor een potje niet groter dan een drinkglas. En eigenlijk zag je nooit echt heel veel verschil.


Gaat helemaal nergens over, ik hoef geen manen en stuur/verkoop ook geen poedertjes. Heeft helemaal niets met Craniosacraal therapie te maken. Misschien iets wat ze erbij deed?

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

dblijham
Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:18

Bianca heeft haar diploma ook van Hippo Sofia en werkt vooral in het noorden van het land, ze woont zelf net over de grens. Ik weet dat ze wel dagen heeft dat ze ook in het westen komt. Met Devlins horse care heeft ze een fb pagina en een website.

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:02

Festeropre schreef:
Willemina_L schreef:
Weet iemand misschien een goede die in Zeeuws-Vlaanderen komt?



Ik heb Jolisa de Blok, zij komt ook in Zeeuws -Vlaanderen.
Zij is nog in opleiding maar zij heeft zoveel natuurlijke interesse en passie dat ik vind en merk dat ze daardoor al heel veel vaardigheid en inzicht heeft ontwikkeld.
Haar prijs is nog wel aangepast op het feit dat ze in opleiding is, dus ook zeer gunstig als je er kennis mee wilt maken.
Ik ben heel blij met haar, mijn paard is nu 2 maal behandeld met verbazend groot resultaat.
Vooral omdat ik dacht dat er niet veel meer te behalen viel, paard doet het super.
Maar toch heel veel verbetering, met name in de souplesse en ruimheid van de gangen resultaat.
2 dagen na de behandeling had hij een enorm vieze stal, ik vermoed dat het afvalstoffen waren die eruit kwamen.
Tijdens de behandeling zag ik echt dat mijn paard zichzelf ging open stellen.
Tweede keer was al heel anders dan de eerste keer.
Ik laat haar nu 2 x per jaar preventief komen.


Reuze bedankt, ik ga contact opnemen met haar.

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:24

@Willemina_L; daar krijg je geen spijt van, succes!

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:34

Wie is er goed in regio Breda?

cam
Berichten: 3019
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:52

Hier ook goede ervaring. Voor mens en dier.
Voor omgeving Breda kan ik Lisette Dirven aanbevelen.

PEPPER mijn gouden paardje altijd in mijn hart [o]

Bloemetje75
Berichten: 1979
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 21:01

Bij mij komt Angelique van Equine Touch Angelique (zal omgeving Breda ook wel doen denk ik). Ik merk aan mijn oude merrie dat ze weer ondeugend en wat boeviger wordt. Mijn jonge ruin wordt liever en staat stabieler in zijn schoenen. Hij is nu na 1 of 2 kleine correcties er van overtuigd dat ik het meen. Waar ik eerder steviger moest corrigeren. Nu geeft zijn wat stabielere uitstraling mij veel meer vertrouwen in hem waardoor ik steviger in mijn schoenen staat en hij beter op me kan vertrouwen.

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:22

Joolien schreef:
Ik heb het ook mensen alleen maar heel veel geld zien kosten. Moesten ze iedere keer een plukje manen opsturen en dan werden er dure potjes met poeder opgestuurd, die soms wel meer dan €100.- kostte voor een potje niet groter dan een drinkglas. En eigenlijk zag je nooit echt heel veel verschil.


Gaat helemaal nergens over, ik hoef geen manen en stuur/verkoop ook geen poedertjes. Heeft helemaal niets met Craniosacraal therapie te maken. Misschien iets wat ze erbij deed?[/quote]

Dat klinkt meer als Bioresonantie oid

Elco
Berichten: 2066
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:22

Bio resonantie werkte iig niet bin die van mij, en heb bij andere paarden op stal ook geen verschil gezien..Kost idd heel veel geld voor niets..

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:30

Ingeborg Heijstek van www.paardactief.nl komt uit Sprundel, dus zij zal ook wel in de buurt van Breda behandelen.

Wesco

Berichten: 5059
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:47

Ik heb equicranio bij mijn haflinger gehad en ik zag wel degelijk dat het hielp. Ik zou zo weer een afspraak maken als het nodig is.

The best secret, is the secret
between a girl and her horse.

Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-18 13:50

Zometeen 2e behandeling. Ben benieuwd :)

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-18 19:18

Weer een goede behandeling gehad. Dit keer minder heftige reacties van paard. Ze zat nu voornamelijk bij de kaken, hals en singel vast. Voor volgende week staat er nog een behandeling gepland, het mooist is dat ze dan nog een paard hier in de buurt kan behandelen, eind van de middag. Iemand die wil?

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

xYaartje
Berichten: 1404
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 19:47

Ook hier hele fijne ervaringen met cranio sacraal therapie. Vorig jaar voor het eerst mee mogen maken bij mijn pony en wat is hij er van opgeknapt! Het is een Shetland pony die zich moeilijk aan complete rust kan overgeven, maar daar gaf hij zich op momenten echt over en liet hij heel veel los.
Twee fijne behandelingen gehad, en hij zit echt lekker in zijn vel nu. Wilt echt onwijs graag bewegen, kliert heerlijk, en zit daardoor ook beter in de kudde waar hij in staat. Wilt nu ook echt graag met mij werken :) . Hij vond het ook overduidelijk een stuk fijner dan osteopathie. Van de zomer of komende winter hoop ik weer een cranio sacraal behandeling bij hem te kunnen laten doen. Al is het alleen maar om even te kijken hoe hij er voor staat op dat moment :) .

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

Instagram: yaraccnaturephotography


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, LV19952, Sjofel en 39 bezoekers