Jehova's, bedankt voor het bezoek maar…..

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Jehova's, bedankt voor het bezoek maar…..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-18 11:39

Ik snap dat ze het goed bedoelen etc.etc. maar….zojuist voor de 3de keer verzocht om ons van de lijst met verplichte bezoekjes te halen. Blijkbaar is het nogal moeilijk om een juiste administratie te voeren. Vorig jaar kwamen er 2 knullen aan de deur die het jaar ervoor ons ook al met een bezoekje hadden vereerd. Beide keren aangegeven dat ik graag wil dat ze noteren dat wij niet meer bezocht willen worden. Vanmorgen dus nogmaals hetzelfde gemeld. Hoe kom ik hier permanent af? (heb er niet zoveel vertrouwen in dat aan mijn verzoek nu wel wordt voldaan)


MerleSimone

Berichten: 5715
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Jehova's, bedankt voor het bezoek maar…..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:40

Zo'n sticker naast je bel? Werkt hier perfect.

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Jehova's, bedankt voor het bezoek maar…..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-18 11:42

hmmm nog niet aan gedacht. Ben eigenlijk niet van plan ons kozijn te bestickeren.

gertjan1234
Berichten: 188
Geregistreerd: 18-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:42

Ik weet nog goed dat een aantal jaar geleden hier een hele familie ervan in onze tuin rondliep. Met de hond(grote en goed getrainde mechelse herder) erbij erop afgegaan en nooit meer teruggezien. Toch belachelijk om zo iemands privacy te krenken....

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:43

Gewoon niet meer open doen?
En anders gewoon een keer goed boos worden. Ze hebben volgens mij ook geen lijst. Ze gaan gewoon de deuren langs.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Goof

Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:43

Ik zou ook kijken voor een gepaste sticker.
Aan de andere kant; als ze echt maar 1x per jaar komen, wat is dan de moeite om even 'geen interesse, fijne dag verder' te zeggen?


CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:43

Ik heb een keer een jehova aan mijn deur gehad, heb de deur dicht gesmeten toen ze zeiden waar ze voor kwamen en heb ze nooit meer gezien..

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

SandyisliefJarig

Berichten: 2492
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:44

Goof schreef:
Ik zou ook kijken voor een gepaste sticker.
Aan de andere kant; als ze echt maar 1x per jaar komen, wat is dan de moeite om even 'geen interesse, fijne dag verder' te zeggen?


Dit...

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:44

Niet meer open doen, zolang jij ze te woord blijft staan is er nog een opening.

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Jehova's, bedankt voor het bezoek maar…..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:46

Ik heb ook zo'n sticker, want ik woon naast een mormoonse kerk. Maar daarvoor in het appartementencomplex maakte ik altijd een praatje met ze.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-18 11:50

Goof schreef:
Ik zou ook kijken voor een gepaste sticker.
Aan de andere kant; als ze echt maar 1x per jaar komen, wat is dan de moeite om even 'geen interesse, fijne dag verder' te zeggen?


Ik ben nogal principieel, dus als ik aangeef dat ik dat bezoek niet waardeer dan verwacht ik dat er gehoor aan gegeven wordt. Bovendien ga ik ook niet bij hun langs om de evolutietheorie te verkondigen.
Onze hond van 60 kilo erop afsturen gaat me iets te ver :D
Overigens heb ik ze een fijne dag gewenst en succes met het koude weer.

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:52

Lau schreef:
Gewoon niet meer open doen?
En anders gewoon een keer goed boos worden. Ze hebben volgens mij ook geen lijst. Ze gaan gewoon de deuren langs.


Of het overal zo is weet ik niet.
Maar hier hebben ze zeker wel een lijst met adressen die liever niet benaderd worden.

Winnaars hebben een doel, verliezers slechts een excuus..

Jessix

Berichten: 16382
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:54

Wij hebben ze ook heel regelmatig aan de deur, mede omdat de huishoudelijke hulp van mijn moeder Jehova is en dus samen met nog een paar andere van dezelfde club regelmatig bij ons aan de deur staat. Omdat het dan een bekende is sta je steeds te woord en neem je zelfs dat blaadje aan.

Maar een paar maanden geleden werd ik het ineens zat. Ze kwam bijna elke maand wel een keer. Ik heb toen echt gezegd dat ik atheïst ben en het echt niet meer over god wil hebben. Ook het blaadje hoeven ze niet achter te laten want dat verdwijnt direct in de papierbak. Het was even ongemakkelijk, maar ik heb ze nu niet meer gezien.

Morganlefay

Berichten: 8686
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:55

Tja,
Lang geleden, het was mooi weer en ik zou gaan zwemmen met mijn vriend.
Stond in mijn blootje in de badkamer. Voordeur stond open en de bel ging. Brulde kom binnen en dacht dat het mijn vriend was. Helaas, een Jehova's Getuige. Heb ze nooit meer gezien :+

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Jehova's, bedankt voor het bezoek maar…..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:02

Ze kunnen behoorlijk onbeschoft zijn. Ik heb er ook eens een aan de deur gehad en vriend gelijk gemeld niet geïnteresseerd te zijn. Zou de deur dicht doen en meneer doet zijn voet ertussen en duwt de deur weer open om vervolgens in de hal te gaan staan. Hem even heel duidelijk gemaakt dat hij op moest sodemieteren omdat ik anders de politie zou bellen. Nooit meer gezien.

15-05-2000 rip shauntay (meisje) 03-05-2013
Chameur 01-03-2013. Dondersteen in hart en nieren
Www.stalaristocraat.nl kerstmuts

Skessa_
Berichten: 10556
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:02

Een vriendin van mij zei.......... Gewoon zeggen dat je een vriendin hebt, dan zie je ze ook nooit meer terug _O-

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:03

Waar je je al niet druk over kan maken zeg... :=
Hang een sticker naast je bel (kan ook op het glas als je het kozijn niet wil beschadigen), of neem de moeite die paar stappen naar je voordeur te zetten, te zeggen dat je geen interesse hebt en klaar.. 8)7

@jessix: nogal logisch dat ze bleven komen als jij het blaadje steeds aannaam en het gesprek aanging...dat gaf hen het idee dat je geïnteresseerd bent :=

Hier komen ze ongeveer één keer in de vier maanden, kost me hoogstens twee minuten om de deur open te doen, ze te zeggen dat we wel geloven maar niet op hun manier, ze een fijne dag te wensen en de deur weer te sluiten. Zo moeilijk is dat toch niet? 8)7

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:06

IJsco_Love schreef:
Waar je je al niet druk over kan maken zeg... :=
Hang een sticker naast je bel (kan ook op het glas als je het kozijn niet wil beschadigen), of neem de moeite die paar stappen naar je voordeur te zetten, te zeggen dat je geen interesse hebt en klaar.. 8)7

@jessix: nogal logisch dat ze bleven komen als jij het blaadje steeds aannaam en het gesprek aanging...dat gaf hen het idee dat je geïnteresseerd bent :=

Hier komen ze ongeveer één keer in de vier maanden, kost me hoogstens twee minuten om de deur open te doen, ze te zeggen dat we wel geloven maar niet op hun manier, ze een fijne dag te wensen en de deur weer te sluiten. Zo moeilijk is dat toch niet? 8)7

Nee dan zou het niet zo'n ramp zijn. Echter als ik zeg dat ik niet geïnteresseerd ben willen ze daar niks van horen. Wil ik de deur sluiten, duwen ze hem gewoon open. Dus ik doe tegenwoordig ook gewoon niet open. Niet de netste manier, maar wel de effectiefste.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Jehova's, bedankt voor het bezoek maar…..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:09

Dit :D
Afbeelding

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Dressuur B + 11 | L1 + 11 | L2 + 11 | M1 + 2

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:12

Goof schreef:
Ik zou ook kijken voor een gepaste sticker.
Aan de andere kant; als ze echt maar 1x per jaar komen, wat is dan de moeite om even 'geen interesse, fijne dag verder' te zeggen?

Precies dit.

Telpeva

Berichten: 14599
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:12

Dat je het aangegeven hebt zou volgens mij voldoende moeten zijn, raar dat ze dan toch langs blijven komen want zo ver ik weet houden ze dit soort informatie normaal gesproken gewoon netjes bij.

Alpha8
Die vind ik echt geniaal! :')

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Jessix

Berichten: 16382
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:14

IJsco_Love schreef:
@jessix: nogal logisch dat ze bleven komen als jij het blaadje steeds aannaam en het gesprek aanging...dat gaf hen het idee dat je geïnteresseerd bent :=

Ja en nee, ik heb elk gesprek aangegeven dat ik niet gelovig ben en dat ook niet wil worden, alleen ben ik zeer vriendelijk en beleefd geweest omdat het de huishoudelijke hulp betrof die ik twee keer per week in een andere setting zie.

Blijkbaar moet je eerst met de botte bijl hakken om jezelf duidelijk te maken. Ik vind dat niet logisch en eigenlijk best wel jammer.

Shenavallie
Berichten: 11517
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:14

Deze wilde mijn man inderdaad bij ons aan de deur hangen, Alpha89. Ik heb hem gezegd het toch maar niet te doen. Hoewel ik eerder nogal fanatiek reageerde op Jehova's, heb ik de laatste keer dat blaadje aangenomen en ze een fijne dag gewenst (blaadje ging uiteraard gelijk in de kieperton). Afkloppen, maar sindsdien geen last meer gehad. Ik vind het sektarisch gedrag, maar wat ik begreep van mijn vroegere buren (die waren opgegroeid met het Jehova-gebeuren en zijn er op latere leeftijd - zoals zij het zelf noemden - e-i-n-d-e-l-i-j-k van verlost) moeten die mensen dit doen. Echt heel sneu eigenlijk. Ik hoop dat die mensen op een dag inzien dat ze geleefd worden en dat het leven veel mooier kan zijn zonder opgedrongen geloof. Of die mensen dan evengoed in iets willen geloven is natuurlijk prima, maar laat het je alsjeblieft niet opleggen. En zéker niet bij mij.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Re: Jehova's, bedankt voor het bezoek maar…..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:17

Ik heb ze ook een keer aan de deur gehad. Toen ze me vroeg om te praten over het leven. Ik zeg jaaaa,... Seks, drugs en rock and roll!!!!!. Nooit meer aan de deur gehad.

Het Groninger paard veelzijdiger kan haast niet
Helaas heeft een Groninger ook geen eeuwig leven. Rust zacht lieve Oz 01.03.2000 - 30.04.2019. Bor heeft het stokje over moeten nemen en we gaan zien wat de toekomst brengt. Maar hij wordt vast heel leuk.

Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:21

Och Jehova’s hier blijven ze ook bezig, om de zaterdag staan ze weer aan de deur. Ben ooit eens zo stom geweest om te zeggen dat er geen god bestaat, prompt kwamen ze elke week om me te ‘redden’ :')

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, BETUWE, brennie85, ChanelR, Flip, GrapeshotBot, History_, inge_romeo, Jorex, Laarvv, Lenora_C, Levita, massiemas, rien10, Shetje14, Silly_Woman, Winged, xnaomivdh, xPearl, xRoossie95 en 71 bezoekers