(Fudge) silver shampoo

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

(Fudge) silver shampoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-18 09:33

Dag bokkers,

Al jaren ben ik verliefd op de asblond haarkleur. Ik ben zelf van nature licht blond. Ik wil het echter liever niet laten verven omdat dat toch best duur is. Zeker met bijhouden van uitgroei ook etc.

Nou ben ik benieuwd of er bokkers zijn die ervaring hebben met silver shampoo, het liefst op natuurlijk blond haar maar alle ervaringen zijn welkom! Mijn oog is gevallen op de shampoo van Fudge, deze lijkt goed uit de testen te komen. Iemand die ervaring heeft? Hoe doen jullie het? Hoe is het resultaat? Slaat het niet paars uit?

Ik hoor het graag!

Groetjes


Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Re: (Fudge) silver shampoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 10:18

Mijn haar is meer zilver/grijs dan asblond geverfd, maar ik heb intussen heel veel zilvershampoos en toners uitgeprobeerd :D Waaronder dus de fudge. En eerlijk gezegd, het mijn minst favoriete.....
Zilvershampoo werkt door ongewenste tonen in je haar te neutraliseren (paars neutraliseert geel, blauw neutraliseert oranje). Fudge is blauwer dan de meeste andere zilvershampoos. De fudge werkt goed op geblondeerd haar wat een beetje naar oranje neigt, maar minder op haar met veel gele tonen. Blauw + geel =..... juist, groen := Je haar zal er zeker niet knalgroen van worden, maar in bepaald licht kan bet wel een groene schijn krijgen als het geelblond is.
Wat ik hele fijne zilvershampoos vind zijn Ivy (helaas nogal prijzig), en provoke. Provoke is zeker niet duur en werkt echt goed. Ivy is nog beter, maar met provoke krijg je hetzelfde resultaat, duurt alleen ietsje langer. Neem dan wel de versie die voor een paar keer per week is en niet de iedere dag versie.

Tip, je krijgt geen gigantisch resultaat als je je haar er gewoon mee wast, een paar minuten laat zitten en uitspoelt. Dé tip is om het op schoon droog haar te doen en minstens een half uur laten intrekken. Ik laat het zelf rustig een uur of 2 zitten, maar dan moet je een lila gloed (die er na 1 of 2 keer wassen uit is) geen probleem vinden.
De Schwarzkopf silver reflex is ook een prima zilvershampoo trouwens qua kleur, de Kruidvat zilvershampoo doet niks raars qua kleur maar is ook niet mega effectief, en de Andrelon zilvercare lijn is ook mooi qua kleur, maar ook wat minder intensief, wel een stuk beter dan Kruidvat. Ivy en provoke zijn mijn favorieten.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

romyamb
Berichten: 676
Geregistreerd: 20-04-13
Woonplaats: den bosch

Re: (Fudge) silver shampoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 10:22



Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: (Fudge) silver shampoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 10:29

Fudge is mijn favoriet! Gebruik het al maanden voor mijn koel blonde haar en werkt iedere keer echt top. M'n kapper is elke keer verbaasd als ik na 8 maanden terug kom en de kleur nog perfect is :D



Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-18 16:52

Bedankt voor de tips! De Ivy had ik ook gezien idd. Eerlijk gezegd twijfel ik momenteel enorm tussen de fudge en de ivy. Lees over beide enorm uiteenlopende ervaringen. Mijn haar is wel ietswat richting het rossige van zichzelf. Dus daarin zou ik de fudge wel aandurven. Misschien moet ik maar gewoon gaan bestellen en proberen... maar echt goedkoop zijn ze beiden niet :$

Marit, ben jii blond van jezelf of geverfd? En hoe / hoevaak gebruik jij de fudge?

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: (Fudge) silver shampoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 17:46

Ik ben van mezelf blond maar met verf nog blonder en flink wat koeler qua kleur. Ik gebruikte hem eerst denk ik 3x per maand ofzo, nu wel wat minder. En ik laat het zo'n 10 minuten intrekken, zeker niet langer want dan heb je paars haar :D



Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: (Fudge) silver shampoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-18 19:31

Klinkt goed! Doe jij 10min op nat haar? Ik hoorde idd of 10min op nat haar of een uur op droog haar. En geeft het geen vlekken op je huid oid?

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: (Fudge) silver shampoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 22:40

Op nat haar inderdaad, gewoon onder de douche. Ik heb de eerste keer een paarse vlek op m'n voorhoofd gehad maar die kon ik er zo weer af wassen met wat water!



MVasbo

Berichten: 262
Geregistreerd: 16-09-15
Woonplaats: Zandaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 22:51

Ik hebt die en vindt em heel fijn! Enige is dat je nagels kan een beetje kleur krijgen van de shampoo, maar de shampoo zelf werkt top!

Blog over Mr.Grumpy(mijn paard), reviews, collecties, gewoon alles over paarden. http://www.thatgrumpyhorse.com

dressagelady

Berichten: 6205
Geregistreerd: 19-08-04

Re: (Fudge) silver shampoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 02:23

Fudge is inderdaad een top zilver shampoo. Maar als je geen ontkleurde en of grijze spoeling in je haar hebt gaat het je niks brengen.. :)

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 02:48

Hier een Fudge fan! Ik ben van nature blond maar laat wel 2x pj hele fijne highlights zetten. K heb wel vaak na gebruik een lila waas over mijn asblonde haar maar persoonlijk vind ik dat juist wel tof.

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: (Fudge) silver shampoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 08:44

Ik heb de fudge besteld maar nog niet binnen gehad. Als ik hem binnen en gebruikt heb zal ik je wat laten weten. Ik heb van de kapper de zilvershampo van Matrix meegekregen. Ik heb mijn haren afgelopen donderdag geverfd en nu 1x gewassen dus echt veel kan ik er nog niet over zeggen.

Jolien87

Berichten: 17397
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 09:02

Als je liever wat goedkoper uit bent dan is Swarzkopf silver reflex (blauw flacon met een grijs stel voorop) een goed alternatief.
Zelf heb ik Fanola No yellow en die werkt ook heel goed. Wel wat duurder in aanschaf maar heel zuinig in gebruik.

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: (Fudge) silver shampoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-18 10:08

Bedankt voor alle reacties! Het maakt de keus niet makkelijker haha pff. De meeste ervaringen die ik zie en hoor ook in youtube filmpjes bv zijn allemaal op geverfd / geblondeerd haar. En aangezien ik van nature dus best al licht blond ben ben ik dan bang dat het idd weinig gaat doen..

Ik vind het helemaal niet zo erg om er best wat geld aan uit te geven, vind het dan alleen zo zonde als het niet werkt. Maar ik denk dat ik toch maar gewoon moet gaan proberen eigenlijk..

Nogmaals bedankt voor alle reacties!

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:46

Zo duur is zon tube shampoo nou ook weer niet?

Hij is althans stukken goedkoper dan de dure zilvershampoo die ik altijd van de kapper had en werkt ook nog eens veel beter.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14462
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 13:18

Jolien87 schreef:
Als je liever wat goedkoper uit bent dan is Swarzkopf silver reflex (blauw flacon met een grijs stel voorop) een goed alternatief.


Dit! Ideaal! Je moet het wel goed in laten werken, anders doet het weinig idd.

Zie bijvoorbeeld dit filmpje


Ros Fotografie
Website × Instagram × Facebook
Bianca (bietjuhh) † 27'03'1992 - 13'09'2012

benthevigox

Berichten: 65
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Well limburg

Re: (Fudge) silver shampoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 13:26

ik had de fudge en was er super tevreden over!

I am who i truly am, when i'm in the saddle <3

Jolien87

Berichten: 17397
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:11

Cynn schreef:
Jolien87 schreef:
Als je liever wat goedkoper uit bent dan is Swarzkopf silver reflex (blauw flacon met een grijs stel voorop) een goed alternatief.


Dit! Ideaal! Je moet het wel goed in laten werken, anders doet het weinig idd.

Zie bijvoorbeeld dit filmpje

[ Video ]

Wat ik met de Schwarzkopf deed was deze een uur laten intrekken terwijl ik ondertussen iets anders ging doen. Het effect was echt geweldig.
Alleen het voordeel van Fanola vind ik dat het maar een paar minuutjes hoeft in te laten trekken tijdens het douchen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, boeflover, Cowboy55, daiswees, Justme_Lisaa, puntje, Rosalie_91 en 119 bezoekers