Bijvoeren in Oostvaardersplassen kan boete opleveren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joliene

Berichten: 1729
Geregistreerd: 26-04-08
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:59


Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Bijvoeren in Oostvaardersplassen kan boete opleveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:00

Voor een paar dagen dus. Tot zondag voorbij is en de gemoederen bedaard zijn?

joliene

Berichten: 1729
Geregistreerd: 26-04-08
Woonplaats: Hengelo

Re: Bijvoeren in Oostvaardersplassen kan boete opleveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:01

Dat denk ik wel inderdaad.

eilleen333

Berichten: 12842
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:08

Wijslander schreef:
Voor een paar dagen dus. Tot zondag voorbij is en de gemoederen bedaard zijn?

Maar dat is altijd zo. Elk jaar is de discussie er weer, en dan wordt het voorjaar en is er niets gebeurd. Dus het is goed dat mensen nu in actie komen. Ze moeten alleen volhouden tot er ook echt een plan de campagne is voor komende jaren.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Bijvoeren in Oostvaardersplassen kan boete opleveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:13

Precies. Hopelijk gaat de demonstratie zondag door! Er moet een definitief einde komen aan dit verhongeringsproject.

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:15

Wijslander schreef:
Voor een paar dagen dus. Tot zondag voorbij is en de gemoederen bedaard zijn?

Iedere dag is meegenomen toch?

eilleen333

Berichten: 12842
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Bijvoeren in Oostvaardersplassen kan boete opleveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:16

Ben ook benieuwd hoeveel te gevoerd hebben. Alleen die 1000 paarden eten al 10.000 kilo op een dag weg. En dan alle herten en runderen nog.
Iemand die daar een idee of een beeld van heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:17

Vraag mij af of ze dat ook echt doen gaan

En water dan ?

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:18

Vraag me af hoeveel koliekers er vanavond zijn daar....en runderen met gekantelde maag.
Geen water...ineens volop voer...
En na de vorst weer niks te eten. Niemand denkt er dan meer over na....alles al snel vergeten....en alles blijft bij het oude. Dieren die straks alsnog versterven.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 16:12

terpentijn schreef:
Er zijn diverse ex-medewerkers (ook toenmalige boswachters/natuurbeheerders) die aan het begin van dit prestige-experiment enthousiast er bij waren, maar zich inmiddels vol walging hiervan hebben afgekeerd, én zich daarover ook hebben uitgesproken in de media.

Experiment mislukt, dierenkwelling van het ergste soort... ook dierenartsen en zelfs -toch in dieren geharde - boeren kotsen van wat zich hier jaarlijks weer afspeelt.

Toegeven dat er ïets mislukt is"of er ïets uit de hand gelopen is"zal SBB nooit. ze willen geen gezichtsverlies lijden. Dus dan al die dieren maar lijden....voor wat? Egootjes.
Kampbeulen zijn het, niets meer, niets minder. Egootjes belangrijker dan levende wezens. Toestaan dat er ook maar een béétje geholpen wordt door bijvoeren (wat ze overigens na vele publiek protesten een aantal jaren geleden ZELF ook hebben gedaan!!!.... dus waarom nu dan niet... zal wel te duur zijn of zo, stukken gebied afsluiten is makkelijker"dan zien ze het niet") is in hun ogen 'schuld bekennen".

Ongelofelijk een zwaar beschamend dat ik in Nederland woon waar dit gewoon door alle instanties, overheid, werelijk IEDEREEN wordt toestaan, of dat er de andere kant wordt opgekeken.

Moeten jij of ik eens doen, je paard met deze weersomstandigheden zonder vreten op een kaalgegraasde weide zetten en niets bijgeven.

Monsters, zijn het. De mensen die daaraan meewerken zijn net zo monsterlijk, maar natúúrlijk bang voor hun baantje.

Mee eens.Wat zullen die dierenbeulen zelf lekker van hun volle bord genieten.Het zijn een stelletje psychopaten.Overigens werd er van morgen een hackaanval uitgevoerd op dit topic-Toen ik mijn mening probeerde te plaatsen kwam er een soort virusachtige storing binnen.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 16:16

Rebecca schreef:
Vraag mij af of ze dat ook echt doen gaan

En water dan ?


Ik mag toch aannemen dat ze daar toch wel het ijs kapot trappen? Lijkt me een kleine moeite..
En ik denk dat de paarden dat ijs zelf ook wel proberen kapot te slaan. Hoop ik dan tenminste!

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 16:41

CharmingS schreef:
Rebecca schreef:
Vraag mij af of ze dat ook echt doen gaan

En water dan ?


Ik mag toch aannemen dat ze daar toch wel het ijs kapot trappen? Lijkt me een kleine moeite..
En ik denk dat de paarden dat ijs zelf ook wel proberen kapot te slaan. Hoop ik dan tenminste!

Als het water te hard bevroren is lukt ze dat niet meer en kunnen ze nog uitglijden ook.

Warboel
Berichten: 14678
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 16:48

Na overleg is er besloten dat het overzichtelijker is als de reacties over de Oostvaardersplassen in één topic komen te staan. Gezien het andere topic [VN] Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af op dit moment 33 pagina's heeft en de discussie daar nagenoeg dezelfde insteek heeft is er gekozen om dat topic aan te houden. Reageren kan dan ook daar.