(extreme) allergieën

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

(extreme) allergieën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-18 16:36

Al van kleins afgaan heb ik extreme allergieën. Heeft jaren geduurd voordat het goed onder controle was en was zelfs zo erg dat ik regelmatig op de spoedpost heb gezeten ermee.

Nu was het afgelopen jaren goed ondercontrole met medicatie.

Tot nu een jaar ongeveer. Ik heb weer spontane extreme reacties, ogen zo dik dat ik niets meer zie en/of keel helemaal opgezwollen.
Nu heb ik ook al paar nachten gewoon weer amper geslapen omdat ik zo'n last heb van mijn allergieën.. Loop helemaal vol, keel dik, neus dicht, hoesten etc... en ik krijg het maar niet onder controle met mijn medicatie.... Ik 'hoor' niet allergisch te zijn voor huisstofmijt, maar hou er wel rekening mee, dus leg bed altijd open, stofzuig bijna iedereen dag, heet was etc etc...

Ik wil gewoon slapen :( Wie o wie heeft hier ervaringen mee en de gouden tip

ik neem voor slapen al symbicort (astma medicatie) en rupafin (antihistaminica)

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: (extreme) allergieën

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 16:53

Hier ook jaren lang last gehad van flinke allergieen en omdat ik door de huisarts niet serieus genomen ben, en wij niet van t bestaan van een allergoloog wisten te lang doorgelopen met de allergieen zonder te weten waarvoor.

Inmiddels weet ik sinds bijna 5 jaar waar ik allergisch voor ben, helaas niet voor alles, maar een extra test wil ik niet doen. Ik reageer heel sterk op rubber. Bij aanraken van rubber veranderd mijn huid in een paar uur in brandwondachtige huid ipv normale huid. Zwelt helemaal op en ontsteekt ook binnen een paar uur meestal.
Verder reageer ik op wasmiddel, schoonmaakmiddel, douche/badproducten en nog een lading aan ''body/schoonmaak/makeup achtige producten'' verf, lijm, papier, metalen(tot sieraden en scheermesjes bijv aan toe, maar ook bestek..)
Hier is het tot nu toe goed te doen als ik dagelijks 2 allergietabletten pak. En heb ik wel een flinke reactie (zoals rubber) gaan mn allergietabletten omhoog en krijg ik voor een aantal dagen prednison.

Astma heb ik als kind zijnde altijd gehad, maar al jaren geen last meer van. En ook bij mijn longtesten ivm allergieen kwam er uit mijn longen prima in orde waren en astma niet meer aan de orde was. :)

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: (extreme) allergieën

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 21:42

Is al duidelijk getest door een allergoloog waarvoor je allergisch bent en in welke mate?
Allergoloog kan heel wat verschillende medicatie voorschrijven en het blijft dan toch uitproberen wat werkt.

Ik heb van kleins af aan astma en allergieën voor dieren en pollen. Laatste jaren heb ik er voedselallergieën bij gekregen. Sta ook al jaren onder behandeling van de allergoloog.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: (extreme) allergieën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-18 01:02

@kiwiwitje: wat zuur dat je er zo lang mee doorgelopen bent.. Wat voor allergietabletten heb jij?

Darah3: ben echt jaren onder behandeling geweest van allergoloog. Ben allergisch voor fruit, (rauwe) groenten, noten, hooikoorts voor bijna elke soort pol, en (vermoedelijk) intolerantie voor zuivel. Destijds ook bijna elk middel gehad, maar wordt zo extreem snel moe ervan. Helaas reageer ik ook te heftig voor desensibilisatie kuur

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 01:20

Ik gebruik desloratadine van teva. Ook een van de weinige soorten die ik kan hebben zonder mega jeuk te krijgen.
Ga over 3 weken ook een uitdaging krijgen met mn nieuwe pil(anticonceptie) omdat mn eigen niet leverbaar is en ik niet tegen de andere opties met dezelfde werkzame stoffen kan..
Hooikoorts heb ik ook best flink.
En ik slik dagelijks magnesium. Lijkt ook iets te schelen.

Als je niet tegen lactose kan, kun je de capsules van de kruidvat misschien proberen?

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Re: (extreme) allergieën

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 07:58

Klinkt een beetje als mijn verhaal. Altijd wel wat lichte allergieën gehad maar ineens kon ik niks meer eten zonder klachten. Alles wat ze via bloed testte was positief. Toen bij een allergie diëtiste geweest en die zei dat je niet allergisch kon zijn voor zoveel voedingsmiddelen. Waarschijnlijk een intolerantie TGV hooikoorts. Veel groente en fruit hebben namelijk een kruisreactie met pollen, zo heeft elk pol een fruit of groente die erop lijkt en je lichaam daarop kan reageren. Mijn IgE waarde lag rond de 2800 ( normaal hoort die onder de 50 te zitten ).

Heel drastisch heb ik toen i.o.m. diëtiste 3 maanden alleen maar speciale drinkvoeding gehad ( nutridrink, waarvan ik alleen de vanille, caramel, chocomelk en neutraal mocht omdat de rest mogelijk nog iets van allergenen kon bevatten ). Buiten die drinkvoeding mocht ik niks anders. Na die 3 maanden ben ik 1 voedingsmiddel per 3 dagen weer gaan toevoegen aan mijn dieet. Bij gebruik van 3 dagen zonder klachten werd het als veilig gezien.

Eerste 10 jaar erna heb ik geen tarwe kunnen eten, en meeste fruit niet rauw.
Inmiddels kan ik alles weer eten, krijg bij sommige dingen wel wat jeuk in mond en keel maar daar blijft het tegenwoordig bij. Voornamelijk van rauw fruit.

Heb 10 jaar anthistamine standaard gehad en een epipen op zak. Sinds 3 jaar gebruik ik alleen nog anthistamine in hooikoortsseizoen en niet eens het hele seizoen.
De " reset" was extreem maar heeft mij wel geholpen.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: (extreme) allergieën

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:36

Heftig!

Ik ben recent bij een allergoloog geweest en daar kwam alleen huisstofmijt uit. Ik heb toen van die allergeenwerende hoezen gekocht voor mijn kussens, matras en deken en sindsdien heb ik er een stuk minder last van! Maar jij test niet positief op huisstofmijt begrijp ik?

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 11:50

Mijn man en een aantal van zijn familieleden hebben heel veel baat gehad bij bioresonantie therapie. Zijn allergieën voor honden, pollen en huisstofmijt zijn daarmee eigenlijk volledig verdwenen. Helaas heeft het niets gedaan voor zijn fructose intolerantie, maar dat was te verwachten. Als je dat nog niet geprobeerd hebt zou je daar naar kunnen kijken, de een gelooft er niet in, maar wij hebben hele goede resultaten gezien.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:12

Mijn ervaring is dat het meestal 1 groot onderliggend probleem is en dat je lichaam zo gestresst op alles gaat reageren, dat de echte oorzaak niet gevonden wordt. Ik reageerde op alles wat op mijn huid kwam, sieraden, bepaalde stoffen, wasmiddel, zeep, lotion enz. Zonne-allergie, penicilline, muggenbeet, pleisters, er kwamen steeds meer dingen bij. Was 'ineens' een astma patient als er een kat in de buurt was, half jaar alle astma medicijnen & inhalaters nodig gehad en het werd alleen maar erger en erger. Uiteindelijk bleek ik ook weer voor de medicijnen allergisch. En ja, ik had altijd een 'prikkelbare darm', vaak diarree en altijd ondergewicht. Maar dat was altijd al zo, wist niet beter. Uiteindelijk gaan zoeken qua voeding en gelukkig niet zo drastisch als twinducklin maar eerste weken op rijst en groente en zo gaan zoeken en nu bijna 5 jaar glutenvrij aan het eten en vrijwel nergens meer last van :)
Voor mij was het boek van Amber Albarda echt een eye opener.

Heb daarvoor ook een aantal behandelingen bioresonantie geprobeerd, wanhopig zoekende naar de oplossing, maar toen ze een keer vergat het buisje in het apparaat te doen en wel alles uitsloeg, kon ik het niet meer serieus nemen >;) :=

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: (extreme) allergieën

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:22

Waarschijnlijk ter overvloede, maar heb je ook al een allergie hoes om je kussen, dekbed en matras?