Paard breekt de tent af

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 18:55

Suzanne F. schreef:
Monique schreef:
Ik herken hier één van mijn paarden in.
Mijn paard werd rustig toen zij nauwelijks biks kreeg en toen ze in een stal kwam te staan waarbij ze niet veel naar buiten kon kijken. En met gesloten zijwanden. Dus geen contact met buurtpaarden.


Aguttie.... -O- :(:)
Arm dier, als dat de enige manier om haar rustig te krijgen.

Sorry, het staat alsof mijn paard in een dichte box staat. Zeer zeker niet hoor. :D
Ze wordt onrustig als er te veel prikkels zijn. Dus rondom in de paarden staan is niets voor haar. Ze kan de paarden in het gangpad zien die naast haar staan en tegenover haar staan. Maar beide zijwanden van de stal zijn dicht. Ook het raam waar ze naar buiten kan kijken is dichtgekalkt. Als ze buiten mensen of paarden ziet lopen werd ze onrustig. Paard staat in een box van 4 x 4 en staat in een grote ruime loods met in totaal 10 paarden. Genoeg te zien alleen er moet voor haar rust zijn en geen prikkels.


Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Paard breekt de tent af

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 20:36

Met het hoofd gooien kan ook gewoon joligheid zijn. Zeker bij paarden die niet vaak hun vrijheid hebben gooien er alles uit als de even 'los' mogen.

Karaat_the_newforest op Instagram

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 07:22

Saskia9 schreef:
Met het hoofd gooien kan ook gewoon joligheid zijn. Zeker bij paarden die niet vaak hun vrijheid hebben gooien er alles uit als de even 'los' mogen.

Ze komt iedere dag buiten maar gaat vaak in een hoekje staan wachten met dr vriendje. Vaak gaan ze alleen iets doen als je in het midden van die paddock gaat staan :)
Of als een ander paard wat ernaast staat dus gaat rennen. :)

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Paard breekt de tent af

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 08:18

Wat wil je met een weekend ergens anders gaan staan bereiken behalve juist meer stress? Iemand anders zei het ook al: het duurt een paar weken voordat een paard ergens gewend is. Hoe goed ken je je paard als je die nog geen jaar in je bezit hebt?? Ik heb toch wel ernstig mijn twijfels bij de gehele paardenkennis eerlijk gezegd, gezien de dingen die je in andere topics geschreven hebt. Het is natuurlijk heel goed dat je adviezen vraagt, maar als je de vervolgens allemaal in de wind slaat en het zelf beter weet, schiet het natuurlijk niet op?

Anoniem

Re: Paard breekt de tent af

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 09:55

Als mijn paard in een paar maanden op een bepaalde stalling niet kan huisvesten
Dan merk ik dat echt wel
En dat valt bij haar te merken binnen een uur. Zij is een typetje.

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Paard breekt de tent af

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:25

Ik denk dat je paard gewoon een paard is, en dat je je wat meer mag gaan verdiepen in wat een paard communiceert door gedrag, mensen die hun paard bepaalde eigenschappen toedichten missen die communicatie vaardigheden geregeld is mijn ervaring. Als je paard gevoelig is voor omgeving prikkels en daar zo o reageert als je jouwe lijkt het mij idd niet verstandig om hem maar van Hot naar her te verplaatsen

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

Anoniem

Re: Paard breekt de tent af

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:05

Vandaag aan de hand oefeningen gedaan met mijn paard!
Zo heb ik haar eerst wat gelongeerd en daarna aan de hand laten wijken (gewoon simpel met alleen halster enkijkt longeertouw) en dat ging erg goed! Ze leek het ook leuk te vinden.
Ook geoefend met achteruit lopen als ik dat wil, volgen en wachten. Het ging erg goed en was leuk om eens te doen met haar. Ook geoefend een rondje om haar achterhand te draaien, dus dat ze haar achterbenen niet verplaats zegmaar en alleen met haar voorkant een rondje draait! Eerst snapte ze het niet maar ze had erg snel door wat de bedoeling was. Erg leuk!
Daarna om 17:30 buitengezet en een stalgenoot zet haar straks op stal aangezien ik op maandag niet zo veel tijd heb ivm ongunstige tijden opleiding op maandag.

Anoniem

Re: Paard breekt de tent af

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 17:40

Vandaag was de druppel. Ik ga dringend een andere stalling zoeken.
Ik had mijn paard een kwartiertje buiten. Er was iemand na mij in de paddock dus ik had daaronder mijn naam weer gezet omdat ik haar langer buitne wil. Dus diegene ging eruit, ik mijn paardje halen. Kom ik bij de paddock begint een stalhulp tegen mij te zeiken dat dit niet de bedoeling is omdat er een rij is voor de paddock. Terwijl alleen die stalhulp na mij was. Dus ik zeg boos: ik zit haar wel weer op stal!!!
Later passeer ik weer dke stalhulp en die zegt ja de paddock is leeg he. Ik zeg boos: ik hoef er niet meer in!!

Ik ben er ontzettend kwaad over omdat anderen hun paard gewoon de HELE dag buiten zetten en schijt hebben aan alle regels!!
Ik betaal verdorie een hoge prijs stalgeld en dan dit weer!!!
Voor mij reden meer dan genoeg om weg te gaan, bah!

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Paard breekt de tent af

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 06:46

Volgens mij waren er eerder al genoeg redenen om weg te gaan :')

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Paard breekt de tent af

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 08:08

En omdat je boos bent zet je hem weer op stal? De paddock was leeg werd er aangegeven? Alsof limo daar iets van snapt.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Paard breekt de tent af

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 08:12

Helaas vind je dit soort ergenissen overal. Mest/veel haar op de poetsplaats, iemand die er net even voorpiept als je wilt gaan longeren en soms zelfs kuil dat uit stal wordt gejat.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Paard breekt de tent af

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 08:16

Op bepaald tijden zal er gewoon meer ruimte en minder wachtrij in de paddocks zijn? Je hebt nu eenmaal 'spitsuren' waarbij iedereen erin wil. Buiten die tijden kan je ze vaak langer zetten is mijn ervaring. Misschien is dat bij jullie ook zo ts en lijkt het daarom dat jouw stalgenoten wel langer 'mogen' en jij niet?

mairead

Berichten: 3213
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 08:22

Ze zou toch voor een weekend naar een particuliere stal gaan om te proberen? Waar ze de hele dag buiten zou kunnen met schuilstal?
Als je dit nou eens permanent maakt? Die optie was er volgens jou toch al. Deze stal klinkt ideaal en sluit veel beter aan bij wat een paard nodig heeft. Bovendien geeft jou paard aan dat het niet graag in een box staat.
De stal waar je nu staat daar was ik überhaupt al nooit gaan staan als ik jou was...

kerstmuts :j Nu met aanklikbaar onderschrift:
Fjord. Feel the difference!

Danjel

Berichten: 165
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 08:43

AmyPony schreef:
Dus ik zeg boos: ik zit haar wel weer op stal!!!
Later passeer ik weer dke stalhulp en die zegt ja de paddock is leeg he. Ik zeg boos: ik hoef er niet meer in!!

Voor mij reden meer dan genoeg om weg te gaan, bah!


Jij hoeft er toch ook niet in, maar je paard die volgens jou haar stal afbreekt. Het is geven en nemen op een drukke pensionstal waar beperkte ruimte/weidegang/paddock tijd is. Je kunt hier wel blijven roepen dat je het niet met de gang van zaken eens bent op die stal. Kies dan voor je paard en zorg voor een goed onderkomen en denk in het belang van je paard.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 08:43

DatBenIkNou schreef:
En omdat je boos bent zet je hem weer op stal? De paddock was leeg werd er aangegeven? Alsof limo daar iets van snapt.


Zeg dat, enige die de dupe is is het paard.

Maar gelukkig dat je nu toch je paard gaat verplaatsen. Gaat die ene plek waar je het over had niet door? Zou wel jammer zijn want klonk als een fijne plek voor je paard.

koeien op de weg...

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Paard breekt de tent af

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 08:45

Het is alleen geen limo ;)
Alleen wel een ts die dezelfde adviezen krijgt en daartegen veel "kan niet" antwoorden heeft.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 08:54

bruintje123 schreef:
Het is alleen geen limo ;)
Alleen wel een ts die dezelfde adviezen krijgt en daartegen veel "kan niet" antwoorden heeft.


Whaha...goedemorgen.
Je hebt helemaal gelijk. Nog niet wakker. Maar inderdaad...same story.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 09:00

Ik zou vrijdags naar die particulier gaan om te proberen, maar vrijdagochtend kreeg ik bericht dat anderen mij voor waren.
Heb nu een mooie stal op het oog met hele jaar door weidegang, ze word binnen en buitengezet dan en de stallen voor s nachts voldoen aan de 'eisen' dat ze haar hoofd naar buiten kan doen en de buren kan zien. Eigenlijk is het net te ver weg maar ik ga er toch kijken. Er ligt nog een stal op de planning om te gaan kijken, is niet zo heel groot en genoeg ruimte om paard buiten te zetten. In de zomer weidegang. De stallen zelf vind ik daar alleen wat donker maar als paardlief dat niet erg vind vind ik dat ook niet erg. Daar ga ik donderdag weer kijken en dan gaan we zien hoe dit uit gaat pakken.

Waar ik nu sta zegmaar liep ik al vanaf dat ik 5 was, heel wat jaar dus. En dat was altijd leuk. Tot ik er met eigen paard ging staan toen niet meer. Te veel gezeur. En er staan ook veel te veel hengsten. Als die hengsten in de bak rijden ( en ik zelf ook) is het totaal geen pretje omdat die hengsten elkaar af proberen te maken ondanks er handige ruiters op zitten. En daar rijd ik dan tussen met merrie. Niet fijn!
Bovengenoemde stallen zijn 2 van de weinige opties in mijn omgeving waar daadwerkelijk weidegang is en waar ook paddocks zijn buiten weidegang om. Ik ga namelijk ook liever niet weer ergens staan waar manegelessen gegeven worden. Is een groot struikelblok.
Ik ga dus bij bovenstaande stallen kijken of het een beetje aanspreekt.

Deni11

Berichten: 1215
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paard breekt de tent af

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 13:34

Welke omgeving zoek je? Noord Holland is veel leuks te vinden :j

S <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 17:28

Deni11 schreef:
Welke omgeving zoek je? Noord Holland is veel leuks te vinden :j

Omgeving Aalsmeer. :)


Mistdancer

Berichten: 132
Geregistreerd: 14-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 18:43

AmyPony schreef:
Deni11 schreef:
Welke omgeving zoek je? Noord Holland is veel leuks te vinden :j

Omgeving Aalsmeer. :)


Dat ligt toch in Noord Holland?

Anoniem

Re: Paard breekt de tent af

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 18:44

Ja dat klopt.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 18:47


Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Furst
Berichten: 408
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:25

Ik zou toch ook een plek zoeken waar ze buiten kan. Of een uitloopstal of gewoon een weiland met schuilstal en vriendjes..

Volg mijn paardenleven op Instagram of Youtube !

Anoniem

Re: Paard breekt de tent af

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 18:23

Update. Morgen komt een osteopaat.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: billy3105, cindyy_1993, ComscoreBot, GoogleAdsense en 38 bezoekers