Normen en waarden discussietopic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Normen en waarden discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-18 02:02

Hooi bokkertjes,

Ik heb regelmatig dat ik mijzelf achter mijn oren moet krabben en mij af moet vragen: Ben ik nou te principieƫl? Heb ik te hoge verwachtingen van mensen? Of juist, ben ik nu te zachtaardig voor iemand? Enzovoorts. Ik ben er vrij zeker van dat anderen op bokt dit ook wel eens hebben. Omdat ik zelf nog wel eens een onbevooroordeelde mening mis en bokt wat dat betreft juist erg divers is en vele meningen er op nahoudt, lijkt het me wel een mooie plek om een dergelijke discussie te starten over allerhande onderwerpen en zaken die van dag tot dag voorkomen.

Nu nodigt dit misschien uit tot een reltopic maar dat is uiteraard niet het doel van dit topic. Als je een uitgesproken mening hebt, onderbouw deze dan ook en sta open voor de argumenten van een ander. Het doel is om er wat van te leren +:)+. En een wat breder perspectief te te krijgen.

Als je zelf een casus post: Wees volledig en kaart aan waarom je deze casus aanbiedt. Als je reageert op een casus, benader deze dan alsof je iemand probeert te overtuigen van jouw mening, val deze persoon niet af. Daar bereiken we niks mee.

Ik ben erg benieuwd waar jullie zoals tegenaan lopen!

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Normen en waarden discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-18 02:02

De aanleiding van dit topic: Ik heb een huurhuis, particulier. Hier is in het verleden wat aan versleuteld door iemand uit Polen in opdracht van mijn huisbaas en met toestemming van mij. Dit heeft geleid tot huurverhoging, maar is extreem lelijk afgewerkt (dubbele beglazing scheef geplaatst en loshangende latjes) dezelfde Pool heeft destijds ook mijn tuin vernielt, hij zou een datum met mij afspreken om een aantal klusjes te doen, deze klusjes heeft hij ook gedaan, alleen zonder een datum af te spreken, hij is hierbij aan de sleep gegaan met een aantal erg dure planten zonder mijn medeweten (Ik had dit zelf willen doen) deze planten hebben het noet overleefd. (Daarnaast liep ik ook naakt door mijn huis toen ik hem in mijn tuin aantrof)........

De persoon in kwestie is niet meer in dienst bij mijn huisbaas door deze incidenten, dit heeft mij het gevoel gegeven gehoord te zijn door mijn huisbaas.

Nou een nieuw project, installeren van centrale verwarming. Nieuwe man in dienst, spreekt perfect Engels, vriendelijk, duidelijk, enzovoorts. Met mijn huisbaas afgesproken: Goed gevoel erbij, die mag mijn huis in zonder toezicht samen met 1 ander persoon. Zijn ze begonnen, ik kom tussendoor even thuis, guess what: 2 totaal onbekende mensen in mijn huis, de man die ik in mijn huis verwachtte was er gewoon niet. Deze 2 mannen zijn Pools en spreken Nederlands noch Engels, 1 van de 2 vertikte het zelfs om zich aan mij voor te stellen.

Lang verhaal kort, ze hebben alles heel netjes achter gelaten maar ik ben aardig over de zeik, afspraken worden niet nagekomen en ik heb gewoon 2 onbekenden in huis waar ik niet mee kan communiceren. Contact met mijn huisbaas is ook erg stroef.

Ik ga er verder niks mee doen, als het klaar is is het klaar, ze verrichten goed werk, daar ligt het niet aan, maar ik word door sommige mensen nogal raar aangekeken dat ik er zo'n punt van maak. Ze verrichten toch goed werk? Ik heb toch eindelijk een fatsoenlijke centrale verwarming ipv een gaskachel? Ja natuurlijk, maar ik heb echt zoiets van, Afspraak is afspraak, wederom niet nagekomen, ik kan daar heel slecht tegen. Ik kom zelf altijd mijn afspraken na. Ben ik te principieel?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Normen en waarden discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 15:17

Interessant! Ik ga later reageren als ik achter een pc zit :)

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Normen en waarden discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-18 22:53

Ben benieuwd :p

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Normen en waarden discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 23:30

Tja. Ik snap je punt maar het is je huurbaas zijn huis en hij bepaalt wie hij inhuurt. Balen dat de mannen jou niet bevielen, maar als ze goed werk geleverd hebben is dat prima toch.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Normen en waarden discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-18 23:48

Uiteraard, das ook niet het probleem. Das het nadeel van een huis huren, je hebt niet alles zelf in de hand, maar als ik verwacht een bekende in mijn huis te hebben samen met een onbekende en ik tref 2 onbekenden aan als ik tussendoor even kom kijken hoe het met de kat gaat (ziekig) en er is niet met ze te communiceren, dan heb ik hem aardig zitten, vooral als mijn huisbaas dan ook nog niet reageert. Ik bedoel, hoe moeilijk is het nou om te zeggen dat er 2 man in mijn huis zit die ik niet ken :p. Ik kan er niet voor thuis blijven ofzo, het is puur een principekwestie. Afspraak is afspraak (vind ik dan).

mala26

Berichten: 5002
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Normen en waarden discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 23:52

O nee. Ik zou daar ook niet tegen kunnen. Afspraak is afspraak. Ben daar soms misschien wat te zwart wit in maar soms gaan dingen om het principe er van.

Anoniem

Re: Normen en waarden discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 14:03

Daarnaast mag je huurbaas niet zomaar mensen jouw huis in sturen zonder dat aan te kondigen of te bespreken. Binnen huurdersbescherming mag hij zelfs zelf niet onaangekondigd langskomen of de sleutel gebruiken om de deur naar jouw woning te openen als jij niet thuis bent. Als jij afspreekt dat er maar 2 mensen in jouw huis zitten en je komt thuis en er zitten er vier kan ik me voorstellen dat je dat niet prettig vindt en daarnaast mag het gewoon niet. Zou dat gewoon even vriendelijk aangeven bij de verhuurder en dan zal het vast verder geen probleem meer zijn.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Normen en waarden discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-18 14:28

In dit geval waren het 2 onbekenden ipv 1 bekende en 1 onbekende, de bekende die er zou zijn bleek achteraf de aannemer te zijn die alleen sporadisch langs zou komen om te kijken of de 2 onbekenden hun werk wel goed deden. Dit was dus bekend bij mijn huisbaas maar niet bij mij. Ik heb het inderdaad aangekaart, alleen leek ze het probleem niet helemaal te begrijpen. Gelukkig zijn ze nu klaar en heb ik een warm huis, er zijn verder geen rare dingen gebeurd dus het is allemaal met een sisser afgelopen, maar het is zo'n opstapeling van...

Mijn huisbaas heeft de sleutel niet, de mannen ook niet en ze vraagt altijd netjes toestemming, ik zorg dan dat ze op een andere manier binnen kunnen komen als ik er zelf niet ben. Ik had ook gewoon toestemming gegeven voor de werkzaamheden en de toegang, alleen dus voor iemand anders.