verharen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

verharen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-18 20:39

mijn haflinger verhaart nog niet.

Ik heb hem in begin januarie nog gedeelte geschoren. En zn vacht is al aardig bij gegroeid. hij heeft dus een deken om. Maar verharen doet hij niet. Ook niet op de plekken waar hij niet geschoren is. Terwijl sommige paarden wel al verharen. Moet ook zeggen dat zijn meestal zijn kudde genoten die niet geschoren zijn en ook niet een deken om heb.

Vorige zomer was zijn zomervacht ook wat dikker dat ik gewend was. ik heb hem op cushing laten testen (in sept) en hij had geen chusing, hij zat zelf onder de normaal waarde als ik bijv de waarde niet in het najaar zou testen.

ik wil hem niet weer in een wat dikkere vacht hebben. ik kan hem eventueel scheren eind maart/april maar ik wil zeker eind april geen deken meer bij hem om. dus of het dan verstandig is..

in de zomer scheer ik hem liever niet, ivm verbranden.

hij staaqt 24/7 buiten. iemand tips of ervaringen mee?

oja hij wordt in mei 20

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:42

Ik zou er met de komende kou blij mee zijn. :+
Misschien wat lijnzaadolie over zijn eten geven?

Staypositive
Berichten: 14
Geregistreerd: 27-02-18

Re: verharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:46

Ik zou er nu ook nog blij mee zijn.
Mijn paard in oktober 2x geschoren, daarna niet meer maar deze verhaart ook nog niet.
Paarden van stalgenootjes wel trouwens...

Ballard_L

Berichten: 2492
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: verharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:58

Mijne verliest nu af en toe een klein beetje haar, maar nog niet zoals de meesten die ik zie. Ik maak me er niet zo’n zorgen over...komt vanzelf wel :)

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Re: verharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:23

Ik zou er blij mee zijn als hij nog niet teveel verhaart met deze kou. Mijn 21 jarige tinkerruin is in november geschoren en zat vorige maand nog behoorlijk dik in het haar, maar 2 weken terug begon hij alweer flink te verharen, en is nu alweer voor meer dan de helft glad. Niet zo handig nu....
Hij verhaart overigens altijd vroeg en heel snel, terwijl zijn KWPN stalgenootje van 6 jaar oud nog met een dikke teddyvacht staat. Is me trouwens vorig jaar hier opgevallen dat er meer paarden vreemd dik in de vacht zaten in de zomer, ook jonge paarden.
Twee zijn er zelfs geschoren vorig jaar zomer (6 en 3 jaar oud) omdat ze echt last hadden. UV werende vliegendeken op en geen problemen.