Dressuurhaflinger

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 18:55



Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:03

Ohw maar dat ziet er top uit hoor !
Wanneer ga je ZZZ starten? Dat moet toch helemaal lukken zo ;)

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:20

Mirranda schreef:
Ohw maar dat ziet er top uit hoor !
Wanneer ga je ZZZ starten? Dat moet toch helemaal lukken zo ;)


Duurt nog wel ff hihi we zitten nog genees halverwege zz licht
We gaan zaterdag starten in Woubrugge
We gaan waarschijnlijk EK oosterijk rijden
Ze moeten nog 2 punten en zijn ze door de selectie heen

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 07:20

Ah, nog even ZZL dan, maar fijn dat het al zo goed gaat.
Wij gaan voor de derde keer naar het EK inmiddels. Kijken we ook weer erg naar uit ;)

Die twee puntjes voor je selectie zullen vast geen probleem zijn. Leuk in ieder geval als je ook naar het EK kan, echt een aanrader!

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 08:18

Mirranda schreef:
Ah, nog even ZZL dan, maar fijn dat het al zo goed gaat.
Wij gaan voor de derde keer naar het EK inmiddels. Kijken we ook weer erg naar uit ;)

Die twee puntjes voor je selectie zullen vast geen probleem zijn. Leuk in ieder geval als je ook naar het EK kan, echt een aanrader!


Ook leuke uitdaging alleen best Nog wat regel werk en €€€

maessie

Berichten: 5719
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 08:40

Ziet er super uit kiddokids!!
Ek is inderdaad wel een duur grapje, alleen voor t paard gaat t al richting de 1000,- Maar wel supergaaf om mee te maken!! Wij willen ook ooit heen, maar eerst maar eens een paard zover optrainen :+

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 08:47

Kosten EK: Inschrijving Eur 300 (incl verblijf paard), NVWA Eur 250 en Cogginstest Eur 100
De rest van de kosten zijn je reis, eigen verblijf en eten daar en dat kun je zo duur maken als je wilt.

Totaal kom ja dan wel ergens uit tussen Eur 1000-1250 hoor

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:23

Ik kan met Nash jammer genoeg nooi meedoen aan het EK. Hij heeft te veel vreemd bloed.

Wel gaaf dat er veel NL combinaties naar het EK gaan dit jaar!

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]


kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 11:18

Ja klopt die richting moet je denken
En ik moet nog extra betalen voor ze paspoort hihi
Import kosten of zo
Miranda slapen jullie ook op het terrein in een tent of zo

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:42

Waarom moet je extra betalen voor het paspoort?
Wij overnachten op 1 km afstand in een Pension. Daar zaten we in 2012 ook en was zo mooi dichtbij (en prima bevallen), dat we die al in september hebben geboekt. Toen wisten we uiteraard nog niet of we konden/mochten deelnemen, maar afboeken kan altijd en de ervaring dat alles snel volgeboekt zit in directe omgeving hadden we natuurlijk ook al :D

Maar als je een camper/caravan/goede tent hebt dan kun je prima overnachten op het terrein zelf inderdaad. Zijn er genoeg die dat doen.

@ Peelie: Jammer inderdaad, je gaat zo lekker dus had op zich met Nash natuurlijk een prima optie geweest, maar die 1,56% he. Maar ook zonder paard is het een erg leuk evenement om te bezoeken hoor ;)
Ik rijd mijn paarden tenslotte ook niet zelf in de sport, maar geniet er niet minder van.

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:01

Toen ik met Mara fokte had ik daar niet over nagedacht. Uberhaubt nooit gedacht dat ik een paard zou hebben wat zo makkelijk door de klasses heen gaat.

Het is voor jou toch anders. Jou eigen paarden lopen daar rond. Ik geniet altijd wel van de foto's en filmpjes.

Zijn er daar eigenlijk nog meer haflingers op het niveau van Aragon?

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:15

Gefeliciteerd allemaal met de successen! TOP!

Eigenlijk jammer dat de site van de Sporthaflinger er niet meer is. Daar werd altijd bijgehouden wie op welk niveau en afstamming. Niet iemand zin/ tijd om dat weer te gaan beheren haha?

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:18

Logisch dat je dat niet op voorhand bedenkt hoor en heel eerlijk zou het er mij ook niet toedoen.
Het niveau dat daar wordt gestart in de zware klasse is Z2. Dus je zult dan het niveauverschil terugzien in de gedragenheid en oprichting misschien, maar uiteindelijk kan iedereen daar natuurlijk gewoon een foutje in de proef of kur rijden. Niveau is dus geen garantie voor winnen.
In Duitsland is er wel een enkele die ook zo hoog loopt. Andere landen dacht ik niet, maar ik zie natuurlijk ook niet alle publicaties. Als je de Haflinger Aktuell hebt dan zie je elk jaar een lijst van Haflingers en hun niveau's en (ook leuk) hoeveel prijzengeld ze dat jaar bijeen hebben gelopen.
De sport met Haflingers is daar zoveel verder en een Haflinger is er ook heel populair.

Maar het is gewoon heel erg leuk alle disciplines daar te zien en ontzettend veel haffies <3
Leuke sfeer, feestavond, mooi weer, lekker eten.......... zucht......... was het maar augustus _/-\o_

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:27

Voor mij doet het er verder ook niet toe. Ik ben weg van die pony. Maar voor dit soort grote evenementen is het wel jammer. Terwijl je zo in het dagelijks leven niet aan hem ziet dat hij arabisch voert.

In duitsland ligt het niveau van de haflingers ook aanzienlijk hoger dan hier in NL. Hier wordt een Haf toch nogsteeds wel gezien als een jan boere hobbel knol door een grote groep mensen. Echt jammer.

Ik weet dat er in Duitsland nog een haf is die op PSG niveau loopt. Volgens mij heet die toevallig genoeg ook Aragon. Ze noemt hem op stal Wuzzl dacht ik. Of iets wat daar op lijkt iig. Maar dat is nieteens meer een haf om te zien. Dat is een uit de kluiten gewassen haf in sportpaard verpakking.
Edit. Deze https://www.instagram.com/dressurhaflinger_aragon/

De kwaliteit van Sporthaflingers in Denemarke is ook bijzonder! Moet je maar eens op instagram kijken.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 17:13

Klopt Gail, Wuzzi en toevallig ook Aragon op zijn stamboom (zou het aan de naam liggen :):) )

Maar dat is volgens mij daar ook de enige, zo niet een van de weinige op dat niveau.

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 17:58

In Amerika is er ook 1tje op FEI niveau. Maar als ik heel erg eerlijk ben neem ik amerikaanse combinaties niet zo serieus. Het niveau ligt daar juist vaak erg laag imo.

https://youtu.be/0u86D78tdc4

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 18:03

Peelie schreef:
In Amerika is er ook 1tje op FEI niveau. Maar als ik heel erg eerlijk ben neem ik amerikaanse combinaties niet zo serieus. Het niveau ligt daar juist vaak erg laag imo.

https://youtu.be/0u86D78tdc4



is dat FEI niveau? ik heb beter gezien. weet niet presies welk niveua ze daar rijdt maar als dat grand prix moet zijn mis ik echt de passage paard draaft gewoon.

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:12

Dat is Lutz, maar die leeft niet meer. Liep Inter I, maar het niveau is daar beslist niet wat het hier is.
Koop een GP paard en je mag GP starten. Desalniettemin knap dat ze op dat niveau wel meekwam hoor.
En bijzonder triest dat hij niet lang daarna aan koliek is overleden.

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 01:19

Faitherr schreef:
Janneke_x schreef:
@Peelie
@Flicka12
@Punk143
@kiddokids
@Nikkiloves
@maessie
@Kelly_J
@_Desiree

Ik antwoord even in het algemeen! Lijkt me in dit geval makkelijker. Bedankt voor al het lof en leuke reacties. Ik heb zelf éindelijk een jasje gekocht voor op concour. *\o/*

Op de foto rijd een vriendin van mij met hem. Zal zo een foto eronder uploaden waar ik er zelf op zit. Ik train hem thuis. Ik rijd hem niet zelf op concour omdat ik soms afwachtend en onzeker rijd buiten de les om. Dit kost me de kop en dan kan er gedrag ontstaan waar ik nog onzekerder van wordt zoals schrik en vlucht reacties. Tevens heb ik een ongeluk gehad met een ander sportpaard en kan ik me na 2 jaar er nog niet overheen zetten. Denk dat het tijd kost! Train hem veel maar niets buitens huis. Heel soms een andere locatie maar hij is niet ‘heel easy’ en natuurlijk jong (bijna 5). Soms lastig. _-:( Maar vooral niet opgeven denk ik :j

Hier een fotootje waar ik er zelf op zit..
Zomer->
[ [url=m/09hZ8b.jpg]Afbeelding[/url] ]
Winter->
[ [url=m/hjiqdN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kan het zijn dat deze haflinger te koop heeft gestaan ofzo? De eerste foto komt me heel bekend voor!! Iniederval een ontzettend mooie haf! En je rijd hem netjes! Gewoon rustig doortrainen en ik denk dat dat vertrouwen vanzelf terug komt! Niks forceren!


Klopt helemaal! Vorig jaar zag ik door de bomen het bos niet meer en wilde ik hem graag verkopen. Ik heb de verkoop afgeblazen en hem gehouden. Samen met een vriendin maken we hem nu klaar voor dressuur/springen en buitenritjes. Ennnn hopen we op een fijne pony! *\o/*

maessie

Berichten: 5719
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:31

Dat is ook niet het beste filmpje van dr :D Ach zolang wij nog steeds niet zover zijn vind ik het alsnog knap genoeg! Zijn er genoeg die ze veel minder voor elkaar hebben! Dit is niet Lutz trouwens, dit is Starwars TOF ;) Volgens mij start ze nu inmiddels met Starshine.

Mirranda ons niet zo lekker lopen maken hoor :p heb manlief nog steeds niet zover dat hij augustus op vakantie wil :+

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:39

Nee ik ook niet :P Wij zitten waarschijnlijk precies in een klusperiode dan.. _-:(

Linde-Levana van 't Witteveen v. Alfred van Braakzicht *Z1+6

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:34

Sorry Maessie :o , maar het is ook zo gaaf en moeilijk om er niet enthousiast over te zijn :D

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:45

maessie schreef:
Dat is ook niet het beste filmpje van dr :D Ach zolang wij nog steeds niet zover zijn vind ik het alsnog knap genoeg! Zijn er genoeg die ze veel minder voor elkaar hebben! Dit is niet Lutz trouwens, dit is Starwars TOF ;) Volgens mij start ze nu inmiddels met Starshine.

Mirranda ons niet zo lekker lopen maken hoor :p heb manlief nog steeds niet zover dat hij augustus op vakantie wil :+


Als je maar voor de veulenkeuring terug bent ;-)

Ik ga in juli vakantie vieren. Maar weten nog niet of we ergens na toe gaan

maessie

Berichten: 5719
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:55

Snap ik Miran! We verwachten ook uitgebreide verslagen en filmpjes van daar natuurlijk!

Hier staat nu ook juli op de planning. Vorig jaar waren we zelfs al in juni, dus snap ook wel dat ie nu niet heel veel later wil. Is ook veel duurder! Met de veulenkeuring zijn we er wel hoor Willeke! Dat is eerder al :D

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 14:47

Ik zat te bedenken om een blog te maken voor in Oostenrijk


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 2 bezoekers