Nicaragua (en een beetje Costa Rica)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Nicaragua (en een beetje Costa Rica)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 18:27

Hoi allemaal!

Begin april ga ik een vriendinnetje opzoeken dat nu rondtrekt in Zuid- en Midden-Amerika. Helaas heb ik maar ongeveer twee weken (ik heb vrij van 2-18 april). We hadden bedacht om naar Nicaragua te gaan, omdat dat vrij goedkoop is. Helaas bleken die vluchten niet zo gunstig (in totaal 4 dagen van mijn twee weken in het vliegtuig is toch wat zonde) en nu heb ik betaalbare en goede vlucht gevonden van Schiphol naar San José (Costa Rica) en terug Managua (Nicaragua) naar Schiphol. Voor mijn vriendin ook gunstig, dan kan ze vanaf daar weer verder reizen.

Nu ben ik benieuwd naar ervaringen van Bokkers en tips voor Nicaragua (en Costa Rica) :D. Ik heb uiteraard al heel wat reisgidsen in huis van de bieb, maar ervaringen van mensen vind ik altijd leuk om te lezen. Ook als iemand nog een tip heeft voor een andere reisgids, be my guest, ik wil er graag eentje zelf kopen waar ik het meeste aan heb.

Ik ben benieuwd!

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Nicaragua (en een beetje Costa Rica)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:55

Ik ben net 4 weken in costa rica geweest en vond dat zelfs nog te kort. San José zelf is geen bijzondere stad en zou hier dan ook snel doorreizen. Naar bijvoorbeeld

Monteverde cloudforest spotten van mooie dieren. Canopy tour hanging bridges in de bergen onwijs mooi gebied.

Manuel Antonio natuurpark ik vond deze persoonlijk het minste vanwege de drukte en aangelegde paden maar wel kans op mooie dieren en vooral mooie stranden

La fortuna, arenal vulkaan de mooiste vulkaan van costa rica helaas niet te beklimmen omdat deze nog actief is maar wel heel mooi om te zien

Ricon la vieja,hier kan je in het natuurgebied nog veel vulkanische activiteiten vinden zoals borrelde modderpoeltjes en dampende bronnen

Vanuit san José zijn wij naar de irazu vulkaan gegaan de hoogste vulkaan van costa rica onwijs gaaf daar boven op de top en zeker een aanrader om te doen.

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Nicaragua (en een beetje Costa Rica)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 22:34

Bedankt voor de tips! Ik ben bang dat we weinig tijd gaan hebben voor Costa Rica zelf, maar ik hoop toch nog wel iets (vooral van het wildlife) mee te kunnen pakken!

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 22:43

Ik heb één tip: zorg dat je paspoort nog minimaal 6 maanden geldig is. Mijn zus zit nu al 1.5 week vast in Mexico omdat haar paspoort nog maar 5.5 maand geldig was. (Ze zou ook naar Nicaragua en costa rica gaan wat nu dus niet meer door heeft kunnen gaan). Verder geen tips, wel heel veel plezier gewenst!

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Nicaragua (en een beetje Costa Rica)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 23:04

Voor Nicarugua geen tips maar op weg naar Nicaragua kun je prima de Arenal en Rincon de la Vieja bezoeken. Laatstgenoemde park is op maandag gesloten, handig om te weten voor je planning.
Monteverde is ook nog een optie, daar hebben wij ook een prachtige canopytour gemaakt.

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-18 17:02

Femke(ll) schreef:
Ik heb één tip: zorg dat je paspoort nog minimaal 6 maanden geldig is. Mijn zus zit nu al 1.5 week vast in Mexico omdat haar paspoort nog maar 5.5 maand geldig was. (Ze zou ook naar Nicaragua en costa rica gaan wat nu dus niet meer door heeft kunnen gaan). Verder geen tips, wel heel veel plezier gewenst!


Haha dit staat bovenaan mijn lijstje! Mijne is nog geldig tot mei, dus hij moet sowieso verlengd worden

Fitzroy schreef:
Voor Nicarugua geen tips maar op weg naar Nicaragua kun je prima de Arenal en Rincon de la Vieja bezoeken. Laatstgenoemde park is op maandag gesloten, handig om te weten voor je planning.
Monteverde is ook nog een optie, daar hebben wij ook een prachtige canopytour gemaakt.


Oh kijk, dan valt er misschien toch nog wat wild te spotten! Dankjewel!

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Nicaragua (en een beetje Costa Rica)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 17:18

Ik zou toch redelijk opschieten als je paspoort verlengd moet worden, dat kan soms toch best even duren :=

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Nicaragua (en een beetje Costa Rica)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-18 22:57

Muah valt hier mee, een week heeft het gemeentehuis verteld. Maar ik heb het inderdaad deze week nog op mijn lijstje staan!

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Nicaragua (en een beetje Costa Rica)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 22:35

In Nicaragua vond ik San Juan del Sur echt fantastisch leuk. Ga daar zeker ook op een dagtrip naar een afgelegen strand om te surfen of om gewoon lekker te zonnen. Ometeppe was een leuk eiland op te bezoeken, maar lees je van te voren wel goed in, zodat je op een voor jou gunstige locatie zit. Ik vond het noorden van het land ook erg tof, maar misschien is dat voor jullie qua reisroute niet erg praktisch. Met de bus reis je wel gemakkelijk van punt a naar b, alhoewel ze soms wat afwijkende vertrektijden hebben :=

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Nicaragua (en een beetje Costa Rica)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-18 22:38

Ben jij toevallig ook bij dat natuurpark dat beschermd is voor schildpadden geweest bij San Juan del Sur? Dat leek me ook wel tof om te combineren met San Juan, maar kon nog niet duidelijk vinden om het wel het juiste seizoen is

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Nicaragua (en een beetje Costa Rica)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 15:06


StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Nicaragua (en een beetje Costa Rica)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-18 18:36

Dankje :)!

astriidj

Berichten: 2465
Geregistreerd: 15-11-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:56

Nicaragua zijn we niet geweest, dus daar kan ik geen tips over geven. Maar San Jose zou ik overslaan als ik jou was, en de tijd in Costa Rica vooral lekker de natuur in trekken. Torteguero vond ik echt het allermooiste plekje! Nergens zoveel wildlife gespot <3

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Re: Nicaragua (en een beetje Costa Rica)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:42

Leuk, ik vind Nicaragua echt een heerlijk land! Costa Rica is ook gaaf.

Ik zou een paar dagen uittrekken voor Ometepe. Super leuk eiland. Het is gaaf om de vulkaan te bewandelen en je kunt er leuk paardrijden. Wij zaten bij de grote driesprong midden op het eiland.

Granada is een schattig stadje. Als je tijd hebt, zou ik ook naar Leon gaan.

San Juan del Sur is een goede voor een lekkere stranddag en/of surfen.

In masaya kun je de lava van een vulkaan zien (is wel toeristisch, maar toch bijzonder).

Ik vond het noorden en de Caribische kant ook erg gaaf, maar denk dat je daar wel wat meer tijd moet uit moet trekken.

Ik zou vroeg de grens over gaan, dan gaan er sowieso nog voldoende bussen. Aan het eind van de dag proberen ze je bijvoorbeeld een dure taxi in te praten door te zeggen dat de bussen niet meer gaan

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Nicaragua (en een beetje Costa Rica)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 12:09

Bedankt voor te tips, er zitten weer goede dingen tussen!!

Luxorvalkje
Berichten: 1936
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Nicaragua (en een beetje Costa Rica)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:28

Ik vond Nicaragua veel authentieker dan Costa rica.

Ik heb beiden gedaan in een maand. Plan was Costa rica, maar jonges wat is dat duur ( zeker in vergelijking met Nicaragua).

Ik was alleen en heb met lokale bussen gereisd. In Nicaragua die gele schoolbussen (chicken busses).
Zelf vond ik Léon een hele mooie stad ( ligt in het noorden).

SAN José is idd niets aan, maar dat vond ik ook van managua.
Ometepe ben ik niet geweest. Er stond teveel wind voor de veerboot.

Als je wat specifieks wilt weten, dan hoor ik het wel)

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Nicaragua (en een beetje Costa Rica)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 12:52

Bedankt heel lief! Ik hoop vandaag of morgen mijn lonely planet binnen te krijgen, vanuit daar wil ik een klein beetje gaan plannen, dan kan ik dat eventueel voorleggen met tips van jullie