Manege voor gevorderde ruiter in omgeving Utrecht

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
vorsid
Berichten: 3
Geregistreerd: 24-02-18

Manege voor gevorderde ruiter in omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-18 15:56

Beste kenners,

Mijn vriendin (Zweeds) wil weer gaan paardrijden. We wonen in Utrecht en tot nu toe vinden we alleen maar maneges die vooral op kinderen zijn gericht. Zelf is ze gevorderd en heeft ze gewerkt met paarden (waarbij ze op wedstrijdpaarden reed). Ze is nu op zoek naar een manege die de focus meer op ervaren ruiters heeft en waar ze ook lessen kan volgen op niveau (groep of privé maakt niet uit).

Ik hoop dat jullie kennis van en aan maneges rondom Utrecht ons een stap verder kan helpen of zelf bij de geschikte manege kan brengen.

Alvast bedankt en veel rijplezier! :)


Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Manege voor gevorderde ruiter in omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 15:57

Manege zeisterbosch? Zijn genoeg gevorderde groepen volgendsmij.

So what if im crazy? The best people are.

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Manege voor gevorderde ruiter in omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 15:59

Wellicht de Zilfia's Hoeve, zit in Houten en zowel met ov als auto goed bereikbaar.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Shadow0

Berichten: 43452
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Manege voor gevorderde ruiter in omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 16:42

Volgens mij bieden alle maneges (als ik mijn lijstje up to date heb zijn dat Manege Castellum, Manege Rijnenburg, Stal van Brenk, Manege 't Hoogt (open vanaf volgende week), Zilvia's Hoeve, Manege Groenesteijn en Manege de Gagel) volwassenenlessen aan met paarden.
Over het niveau van de lessen en paarden weet ik niet zo veel, maar ik heb zelf ervaren dat de indruk vanaf de website niet echt veel zegt over hoe de paarden en de lessen in de praktijk zijn en of dat aansluit, dus langsgaan, aangeven wat je wilt en een keertje meerijden werkt vele malen beter.

Dus laat je niet intimideren door de websites :)

(Oh ja, misschien ook nog leuk om te weten is dat De Gagel en 't Hoogt uitrijmogelijkheden hebben voor buitenritten, Groenesteijn een beetje, en de andere wel ruime buitenbakken of crossweides hebben maar niet of minder de mogelijkheid hebben om echt een buitenrit te maken. Alleen van Rijnenburg weet ik dat niet zeker want daar ben ik nog nooit geweest.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 16:57

Groenestijn sta ik tegenover, daar heb je alleen een parkje waar je met 20 minuten doorheen bent. Als je graag buiten rijdt zou ik inderdaad 't Hoogt aanraden :) (is nog niet open voor lessen trouwens, per maart pas inderdaad en geen idee wat voor paarden daar nu staan)

Castellum bied inderdaad volwassene lessen aan, daar heb ik zelf gereden :) Hebben verschillende type paarden, van Fries tot KWPN, jong tot oud en bomproef tot "het nog moeten leren" ;)

Zilvia's Hoeve inderdaad ook, die stal is zelf wat meer wedstrijdgericht, geen idee hoe de manege paarden zijn.

Rijnenburg heeft een grote buitenbak en 2 binnenbakken :)

De rest ken ik alleen van naam, dus daar kan ik niks over zeggen :)

vorsid
Berichten: 3
Geregistreerd: 24-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-18 21:20

Bedankt alle! We zijn eruit dankzij jullie. :D


Tatanka1
Berichten: 134
Geregistreerd: 03-02-10
Woonplaats: Groenekan

Re: Manege voor gevorderde ruiter in omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:37

Wil ze graag op een manege rijden? Of is een verzorgpaard ook een optie?

daffodil

Berichten: 10429
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Manege voor gevorderde ruiter in omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:45

Manege Rijnenburg heeft echt onwijs leuke paarden, je mag er ook mee starten tijdens hun wedstrijden!

vorsid
Berichten: 3
Geregistreerd: 24-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-18 22:12

Ondanks dat we een idee hebben van de maneges waar we een bezoek aan willen brengen zien we graag nog andere reacties tegemoet met informatie of tips. :)

Britt_Sisi

Berichten: 8940
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:18

Hier jaren bij stal van Brenk gereden en ik kom er nog steeds regelmatig! Ik vind de lessen hier fijn en variërend en er zijn leuke paarden waar voor menig ruiter wat uit te halen valt!

Manege castellum ben ik een aantal jaar geleden voor het laatst geweest, volgensmij zelfs nog op de oude locatie. Ik vind dit meer een manege voor kinderen, veel activiteiten. Wel een hele leuke sfeer maar ik zou daar zelf niet in de les willen rijden.
Het hoogt ook heel wat jaar geleden voor het laatst geweest en een hele korte stage gelopen en dat vond ik toen helemaal niets, maar dat had denk ik meer te maken met de eigenaar. Ik ben heel benieuwd hoe het wordt na de overname en ben zeker van plan een keer te gaan kijken!

Mijn voorkeur gaat dus uit naar stal van Brenk!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers