Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tribunals

Berichten: 2681
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 18:28

Yes, dit is een valk. :D

Klopt helemaal quir! Dat sprieterige heb ik eigenlijk nooit ervaren (behalve de eerste keer, toen deed ik het bij de bovenste laag ipv de onderste :)) ) en zoals je kunt zien heb ik er echt heel veel vanaf gehaald.

Als het niet lukt wil ik je best helpen hoor kiekeboefje, mits je in de buurt woont :P maar eigenlijk kan het haast niet verkeerd gaan!


laetitia98

Berichten: 558
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Ergens in een gat

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 19:35

Zouden jullie anders een filmpje kunnen maken hoe jullie die dikke sport coupe dun maken. Ik heb altijd ruzie met mn paards manen. Ze zijn altijd of de dun of te dik of te lang of te kort. _-:(

2 Feet move your body.. 4 feet move your soul.. :D Gambola D.C Y;( Geisha <3

_Joelle

Berichten: 312
Geregistreerd: 08-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 18:13

Dit weer is zooo heerlijk {:} lekker ongepoetst maar met glimmende appeltjes wandelen <3 Afbeelding

Hedwig <3

xTesske
Berichten: 2031
Geregistreerd: 03-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 17:36

Kiekeboefje schreef:
Dan denk ik aan: lekker door de modder ploeteren, opgedroogd zand/klei in de vacht/manen. Niet bijgehouden 3e oor, niet bijgehouden manen en staart.

Oh wacht... zo loopt die van mij er dagelijks bij! Die houd van spelen in de blub en rollen waar maar kan. Word zij blij van :) ik houd dan weer van poetsen en schoonmaken dis heb ik weer wat te doen!
[ [url=m/3vm7Zf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: iemand die in de buurt van Gro-Dre woont en wat aan deze manen kan doen? :’)



Kijk even mijn filmpje werkt super goed!

https://youtu.be/aro6s4u4HdA

kim_1990

Berichten: 1542
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 18:26

xTesske schreef:
Kiekeboefje schreef:
Dan denk ik aan: lekker door de modder ploeteren, opgedroogd zand/klei in de vacht/manen. Niet bijgehouden 3e oor, niet bijgehouden manen en staart.

Oh wacht... zo loopt die van mij er dagelijks bij! Die houd van spelen in de blub en rollen waar maar kan. Word zij blij van :) ik houd dan weer van poetsen en schoonmaken dis heb ik weer wat te doen!
[ [url=m/3vm7Zf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: iemand die in de buurt van Gro-Dre woont en wat aan deze manen kan doen? :’)



Kijk even mijn filmpje werkt super goed!

https://youtu.be/aro6s4u4HdA


Leuk! Ben benieuwd welke tink het was waardoor je besloot alles eraf te halen haha, mijn vorige was ook een sportpaard getoiletteerde tinker met korte manen, geen sokken en 3e oortje foetsie haha...ook bij mij gaat het om karakter en niet om ras haha

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 18:31

xTesske schreef:
Kiekeboefje schreef:
Dan denk ik aan: lekker door de modder ploeteren, opgedroogd zand/klei in de vacht/manen. Niet bijgehouden 3e oor, niet bijgehouden manen en staart.

Oh wacht... zo loopt die van mij er dagelijks bij! Die houd van spelen in de blub en rollen waar maar kan. Word zij blij van :) ik houd dan weer van poetsen en schoonmaken dis heb ik weer wat te doen!
[ [url=m/3vm7Zf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: iemand die in de buurt van Gro-Dre woont en wat aan deze manen kan doen? :’)



Kijk even mijn filmpje werkt super goed!

https://youtu.be/aro6s4u4HdA



Oh my god, hoe haal je het in je hoofd om de voorpluk te knippen. Ik ga echt helemala uit mn plaat hier }:0 }:0 }:0

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 18:41

xTesske schreef:
Kiekeboefje schreef:
Dan denk ik aan: lekker door de modder ploeteren, opgedroogd zand/klei in de vacht/manen. Niet bijgehouden 3e oor, niet bijgehouden manen en staart.

Oh wacht... zo loopt die van mij er dagelijks bij! Die houd van spelen in de blub en rollen waar maar kan. Word zij blij van :) ik houd dan weer van poetsen en schoonmaken dis heb ik weer wat te doen!
[ [url=m/3vm7Zf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: iemand die in de buurt van Gro-Dre woont en wat aan deze manen kan doen? :’)



Kijk even mijn filmpje werkt super goed!

https://youtu.be/aro6s4u4HdA

Die voorpluk oh my :')


Wat een langdradig filmpje maar verder wel fijn om te zien voor mensen die manen willen uitdunnen op een simpele manier..

Verder het die “kam” een coat king en is een ontwoller.

Tribunals

Berichten: 2681
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 19:04

Leuk filmpje Teske! Ik vind alleen je voorpluk niet zo eh, goed gelukt, zeg maar.. :')

paljaslaura

Berichten: 2738
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 21:46

Mooi de manen maar die voorpluk, zonde!

paljaslaura

Berichten: 2738
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:50

Vandaag regio springen gestart dus strak in de knotjes <3
Afbeelding

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:11

Vandaag weer een rustig dagje gehad met mijn paard. 20 min gestapt en daarna het idee om mijn paard eens op de foto te zetten..

Ongepoetst, maar toch wel netjes <3


Afbeelding

En bij nieuwe foto's maak ik vaak ook een vergelijkingsfoto van hoe ze eruit zag toen ik haar kocht en nu.. dat is altijd wel leuk om te zien


Afbeelding

Vivaldi Tosha B+13 - L1+12- L2+19 - M1+11- M2+10- Z1 startgerechtigd!!!

Rubio

Berichten: 998
Geregistreerd: 22-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 08:58

Gisteren ook wedstrijd gehad en met een (soort van) witte kun je er echt niet anders dan wassen. Dus met -4 zijn benen en staart gewassen met warm water en de rest met Warming Wash van NAF (echt een aanrader) en Green Spot Remover van Cowboy Magic. Ondanks het warme water bgeon zijn staart gewoon te bevriezen := Je ziet het niet heel goed op de foto, maar zijn staart werd hard en er kwamen ijskristalletjes in....
Afbeelding

Gelukkig had hij het zelf helemaal niet koud en was hij uiteindelijk mooi schoon!
Afbeelding

Rubio: B+20, L1+14, L2+23, M1+21, M2+14
Domino: B+4

Jester_

Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:06

Ik geloof dat ik er met dit weer dan toch gewoon schijt aan had gehad op concour :D

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:45

Met dit weer had het me gestolen kunnen worden als ie niet helemaal in shape was geweest. Wij hebben alleen koud water dus dan maar geen gewassen paard.

Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:47

Afbeelding
Ik heb Nash afgelopen vrijdag nog gewassen. We hebben een solarium dus hij stond er heerlijk bij. En lekker warm water. Geen enkel probleem.

De stagaire bij ons op stal moest voor school vlechten. Heeft ze best knap gedaan :D

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Rubio

Berichten: 998
Geregistreerd: 22-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:30

Gelukkig hier ook warm water en zoals hij eruit zag kon ik echt niet in de ring verschijnen :'). Zijn staart had al wat weken geen wasbeurt gehad en daar viel niet aan te beginnen met droogshampoo. Uiteindelijk is het gewoon goed gekomen en is er niks afgebroken := Nog een keer afgespoeld met warm water en toen was het weer ontdooid. Daarna heel snel ingepakt.

Rubio: B+20, L1+14, L2+23, M1+21, M2+14
Domino: B+4

Keell94

Berichten: 4044
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 15:09

Peelie schreef:
[ [url=m/mP2VW5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb Nash afgelopen vrijdag nog gewassen. We hebben een solarium dus hij stond er heerlijk bij. En lekker warm water. Geen enkel probleem.

De stagaire bij ons op stal moest voor school vlechten. Heeft ze best knap gedaan :D


op mijn werk ook warm water en solarium :P kunnen dus het hele jaar door gewoon wassen, zijn onder het solarium zo droog.
Maar met buine paarden heb je niet zo snel dat ze vies zijn op wat witte benen na :P

paljaslaura: dat jij helemaal knot voor sping wedstrijd :P
wij knotten ze nooit (gaan ook meestal met 4 a 5 paarden weg per wedstrijd dus ook wel enorm veel werk dan :P) maar meeste spring ruiters doen niks met de manen op wedstrijden :P

PW Photographs
Voor meer informatie, zie mijn website - http://www.pwphotographs.nl

Capriootje

Berichten: 6741
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 15:11

Ik knotte in de B nog wel, omdat het een stijlpunt scheelde := Maar sinds ik L rijd ook niet meer.

Had zaterdagavond dressuurwedstrijd. Met emmers warm water even staart gedoopt en voetjes gesponst maar meer ook niet. Hij zag er prima uit en we hadden gewoon een 8 voor verzorging dus dikke prima :j

Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 15:18

Ik zit te denken op die warming wash van naf te halen of de oil it well. Iemand ervaring mer oil it well?

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 15:19

Ik knot ook gewoon voor springwedstrijden, vind het veel netter staan en ook een beetje bijgeloof want heb 1x niet geknot en toen heb ik voor het eerst af moeten groeten omdat het zo slecht ging :o Maar vind het wel mooi op foto's en ben er meestal zo mee klaar dus ach dat kwartiertje extra. Ben meestal langer bezig om ze verder schoon te krijgen :P


mirriejj

Berichten: 3599
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 15:47

Peelie schreef:
Ik zit te denken op die warming wash van naf te halen of de oil it well. Iemand ervaring mer oil it well?


Beide hebben een totaal ander effect, dus waar wil je het voor gebruiken?

Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:00

Nou. Mijn ruin kan best vettig zijn. Daarom de warming wash. Daarvan weet ik inmiddels dat dat erg goed werkt. Daarnaast zou ik graag de vacht extra willen verzorgen voor wedstrijd of fotoshoot. Daarom de oil it well. Daar daar kan ik weinig ervaring over vinden.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

mirriejj

Berichten: 3599
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:03

Peelie schreef:
Nou. Mijn ruin kan best vettig zijn. Daarom de warming wash. Daarvan weet ik inmiddels dat dat erg goed werkt. Daarnaast zou ik graag de vacht extra willen verzorgen voor wedstrijd of fotoshoot. Daarom de oil it well. Daar daar kan ik weinig ervaring over vinden.


Ik zou zelf dan liever kiezen voor hot oil.

Charaz

Berichten: 24262
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:13

De oil it well heb ik ook, maar dat is volgens mij meer om op het hoofd te gebruiken rond de neus en ogen, voor mij werkt babyolie daarvoor net zo goed.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Capriootje

Berichten: 6741
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:14

Voor de vacht zou ik dan de NAF Shine On Coat gebruiken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 45 bezoekers