[VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 10:49

Oooooh die derde foto WAUW!!


Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 12:03

Super stoer man!

Had die foto al gezien op instagram. Maar wat tof zeg!

Wanneer komt je eerste BB parcoursje? <<)
of een crosslesje, dat is ook heeel tof, en t goeie seizoen komt er weer aan :)

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 13:24

Super leuk zeg! Ik hoop zo vanaf april ook weer te mogen opbouwen met draverlief... staat al meer dan jaar met blessure aan sprong... geduld is een schone zaak... maar die vond springen ook helemaal fantastisch.

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 14:14

Donders wat hoog! :=

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-18 16:23

Nadiine__x schreef:
Donders wat hoog! :=

Haha ja, we gaan echt de lucht in :):)

Granoek schreef:
Oooooh die derde foto WAUW!!

Hij nam me daar toch een sprong hahaha. Wel echt trots op 'm!

sterreke98 schreef:
Super stoer man! Had die foto al gezien op instagram. Maar wat tof zeg!

Wanneer komt je eerste BB parcoursje? <<)
of een crosslesje, dat is ook heeel tof, en t goeie seizoen komt er weer aan :)

Ja gaaf hè! We hebben in het najaar een onderling wedstrijdje op deze stal.. Maar oefencrossjes.. Oeh dat lijkt me helemaal wat. Ik ga eens op onderzoek of er iets is in de buurt *D

darkadia schreef:
Super leuk zeg! Ik hoop zo vanaf april ook weer te mogen opbouwen met draverlief... staat al meer dan jaar met blessure aan sprong... geduld is een schone zaak... maar die vond springen ook helemaal fantastisch.

Oh jeetje zeg, dat is al even. Ik zal hard voor jullie duimen! :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-18 18:23

I'm sexy and i know it {:}

Afbeelding
check vooral z'n halfnaakte kont haha

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 18:24

_O-

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 19:22

Hahaha herkenbaar! Daarom heb ik beenriemen aan mijn deken gemaakt.

En dank je! Prognose is goed gelukkig, maar t blijft spannend

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-18 20:36

17 feb 2018 | centered riding les
Vanochtend had ik m'n eerste centered riding les ooit. Oh en wat heb ik ontzettend veel geleerd.

Dex was met het poetsen/zadelen heerlijk relaxed. Het stilstaan trainen heeft echt veel effect gehad. Super fijn! Toen de instructrice aankwam, ons even voorgesteld, z'n hoofdstel ingedaan en naar de bak gelopen.

Ik merkte dat ik het toch wat spannend vond, dus toen ik het krukje naast Dex zette liep hij wat achteruit. Even de spanning van me afgeschud en toen kon ik zo opstappen. Al dat analyseren van mezelf heeft toch wel effect gehad haha.

Ik heb even rond gestapt terwijl de instructrice naar ons keek. Ze kwam al heel snel naar ons toe om te beginnen met de les en te werken aan mijn houding. Zoals ze het zelf mooi zei; zo rijden dat je het paard het beste ondersteunt en het minste lastig valt.

We hebben in stilstand wat dingen doorgenomen en ze heeft me wat dingen laten voelen. Zo ging het er voornamelijk over dat ik m'n benen meer naar achter mag plaatsen en m'n heupen daarvoor moet openen. Ik val nu voorover omdat ik daarom dus zo uit balans raak. Daarnaast moest ik een soort van over m'n navel buigen (zodat m'n rug bol word ipv hol) en denken dat m'n hoofd aan een touwtje omhoog werd getrokken. Oh en ze heeft nog zoveel verteld, uitgelegd en laten voelen.

Pfoe wat was het moeilijk, maar zooo fijn om hier mee bezig te zijn. Ik merkte dat de houding nog raar voelde, maar me veel meer stabiliteit gaf. En ik moest er nu gek genoeg aan denken om niet achterover te zitten :+

We hebben ook m'n houding in bochten meegenomen en in snelheid. Zo kon ik met losse teugel hem in een volte laten lopen (sluiten en openen) en probeerde we eraan te werken om hem dan niet over z'n schouder te laten vallen door mijn houding goed te zetten. Oh en door het meebewegen vanuit m'n heupen hebben we aan tempo controle gewerkt. Zo konden we stilstaan met minimaal teugelcontact

Kortom; heel veel geleerd, nog meer om te leren en te oefenen. De instructrce vond het ook goed om te zien dat Dex heel sensibel op alle kleine aanpassinkjes reageerde. Volgende week hebben we weer een les!

Na de les lekker met Dex nog ff in het bos uitgestapt. Het voelde net lente met dat zonnetje en alle fluitende vogeltjes. Toen we het erf afstapte was er iemand bezig om met een hoge drukspuit een marathonwagen af te spuiten. Dex vond het overduidelijk heel spannend, maar door een keer te klikken met m'n tong liep hij er toch braaf langs.

Met het uitstappen nog even geoefend het tempo te bepalem met m'n zit en stil te staan. Dat deed hij heel braaf, en zo kon ik stukjes die hij spannend vond op deze manier oplossen.

Uiteindelijk via een nieuwe route teruggestapt via een stukje woonwijk. Het was voor Dex wat spannender, zeker omdat er mensen bezig waren in tuinen en we een paar keer werden ingehaald door harde motoren en aanhangers. Maar hij is zo stoer en bleef lekker bij me <3

darkadia schreef:
Hahaha herkenbaar! Daarom heb ik beenriemen aan mijn deken gemaakt.

En dank je! Prognose is goed gelukkig, maar t blijft spannend

Bedoel je met beenriemen die elastieken dingen die tussen de benen door gaan? Die zitten er namelijk al aan haha.

Wel super dat de prognose goed is. Vast houden, die stijgende lijn!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

senna21

Berichten: 11822
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 21:01

Ja, mooi om te lezen!
Ik zou graag willen dat alle ruiters de basis van Centered Riding onder de knie hadden.
Volgens mij zou dit veel combinaties helpen om het rijden wat aangenamer te maken.
Mocht je het boek van Sally Swift in handen kunnen krijgen, is echt de moeite waard.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-18 09:25

Wat een ochtend!
Afbeelding

senna21 schreef:
Ja, mooi om te lezen!
Ik zou graag willen dat alle ruiters de basis van Centered Riding onder de knie hadden.
Volgens mij zou dit veel combinaties helpen om het rijden wat aangenamer te maken.
Mocht je het boek van Sally Swift in handen kunnen krijgen, is echt de moeite waard.

Ja, ik kan me zo voorstellen dat elke ruiter er inderdaad wat aan heeft. Pas één les gehad, maar ik ben echt overtuigd haha.

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-18 17:36

Een schril contrast met de ochtend foto, maar wat was het een heerlijk warme dag! Afbeelding

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 23:04

En even helemaal bijgelezen, was erg druk met vanalles en nog wat :) Leuk dat er ook weer lekker springupdates waren, had ik uiteraard wel op instagram al voorbij zien komen, maar tekst en uitleg erbij is altijd leuk.

Vind het echt goed van je hoe erg je open staat voor allerlei dingen :j Zou ook nog wel wat voor mij kunnen zijn zo'n les geloof ik, moet ik mij maar eens even in gaan verdiepen, kende het verder ook niet..

Elaya


freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-18 18:32

25-02-2018 | Onze eerste parelli les
Afgelopen week een ontzettend drukke/lange werkweek gehad en Dex daardoor wat minder gezien. Gisteren - op m'n verjaardag - hadden we even last van een miscommunicatie. Hij was druk, fris en een tikkeltje dominant en ik was moe. Hij kwam eerst de wei niet uit - een nieuw ontdekt kunstje dat hij stil kan staan ipv meelopen... Erna was er niet mee te wandelen (want stilstaan, of schrikken v.d. wind). Kortom, even geen goede combi en ik begon meteen te twijfelen. Waarom staat hij stil? Is hij bang (hij was pas tegen het draad aan gelopen)? Vind hij het niet leuk om te werken? Etc. Etc.

Toch een 'knappe' (ik-wil-niet-lopen) foto van Dex:
Afbeelding

Vandaag hadden we onze eerste parelli les en om dit probleem direct aan te pakken had ik Dex nog niet uit de wei gehaald. Weer bleef hij stilstaan. Ze vond dat ik wat zekerder moest zijn, en Dex liep een stuk mee maar stond daarna weer stil. Veel geprobeerd, van zeker vooruit lopen tot druk. Maar Dex liep niet mee. Hij was nog veel te ver van de draad af om daar spanning voor te hebben. Dus na een tijdje (+ wat tips) nam m'n instructrice nam hem over. Ze gebruikte de carrotstick om hem van achter ook wat te activeren en hij liep - beetje bij beetje - toch mee.

In de bak hebben we 4 oefeningen meegepakt. De Friendly game, waarbij we Dex hebben aangeraakt over z'n hele lichaam met de carrotstick. Dat ging eigenlijk erg goed, dit hebben we ook eerder gedaan.

Ook hebben ik de carrotstick ritmisch van links naar rechts laten gaan. Ondanks dat ik had verwacht dat Dex niet zou reageren, reageeerde heel sterk door om me heen te gaan rennen. Uiteindelijk zo bij het hek gaan staan, zodat hij geen cirkel om me heen kon rennen, maar enkel een halve. Toen was het het idee om te stoppen met de carrotstick, wanneer hij stil zou staan. Het werd meteen heel duidelijk hoe snel Dex leert, want doordat ik net een fractie te laat reageerde, stopte hij precies als ik begon te 'slaan' en bleef hij rennen wanneer ik niks deed. Maar door net een fractie sneller te zijn was dit heel snel opgelost en bleef Dex wat rustiger. Ook was het makkelijk om hem naar me toe te halen :)

Erna gingen we door met de Porcupine game, waarbij Dex voor lichte druk moest wijken. Of dit nu z'n hoofd, z'n voorhand of achterhand was. Bij z'n voorhand begonnen waarbij hij redelijk snel wijkt voor druk, maar heel bewegelijk is en dan z'n hele lichaam verplaatst. Het was dus vooral een oefening om hem niet z'n hele lichaam te laten verplaatsen. Omdat Dex zo snel leert (maar ook snel verveelt is), hebben we na elke succesvolle poging een andere plek gedaan. Het was ook heel duidelijk dat rechts duidelijk Dex z'n voorkeurskant is, en hij liever niet links van me staat. Dus dat is ook iets om mee te pakken.

Ook de achterhand laten wijken, waarbij we hem moesten 'aaien' om hem stil te laten staan als hij bleef wijken. Goede, want nu kon hij 1 pasje wijken en niet bij elke stap direct nog verder en verder gaan zonder opdracht. Dat is wel typisch voor Dex. Ook hebben we hem laten wijken voor druk op het halster (naar voor/achter, links/rechts), om alvast te oefenen met hem in/uit de wei te halen.

Erna de driving game meegepakt waarbij Dex moest wijken voor druk zonder hem aan te raken. Dat ging eigenlijk heel goed, buiten dat Dex ipv opzij wijkte voornamelijk achteruit wilde. Dus dat is ook o.a. ons huiswerk! Erna nog even met Dex in/uit de wei gaan geoefend, en dat ging eigenlijk heel goed. Toen z'n touwhalster weer verwisseld voor z'n weidehalster, hem een stukje wortel en een knuffel gegeten en heerlijk afgesloten.

Het was een hele fijne les! Ze vond Dex een heel speels, dominant en slim paard. Waarbij we vooral moeten opletten dat hij de goede dingen leert. Binnenkort weer een lesje :D

Granoek schreef:
Hola, instagram? *D

Yes :o ! Te vinden onder sammy_dex

Felien_Kyra schreef:
En even helemaal bijgelezen, was erg druk met vanalles en nog wat :) Leuk dat er ook weer lekker springupdates waren, had ik uiteraard wel op instagram al voorbij zien komen, maar tekst en uitleg erbij is altijd leuk.

Vind het echt goed van je hoe erg je open staat voor allerlei dingen :j Zou ook nog wel wat voor mij kunnen zijn zo'n les geloof ik, moet ik mij maar eens even in gaan verdiepen, kende het verder ook niet..

Dankjewel voor het compliment! Ik vind het heerlijk om van alles meer te leren :-). En ik zou een centered riding les aan iedereen aanraden!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 18:41

Ik ga jullie volgen!

Dat uit de wei halen klinkt net als mijn Dex jeeeeetje wat vervelend hé.
Terwijl als ik een zweep (heb geen carrotstick alleen carrots haha) meenemen of dus die carrots/worteltjes, loopt hij gewoon mee als een mak lammetje. Maar soms moet hij gewoon even testen.

Klinkt als een leerzame les :D Heb die spelletjes ook al eens opgezocht inderdaad en het klonk zo in eerste instantie echt heel makkelijk, maar zoals jij het verteld geloof ik best dat het een uitdaging kan zijn!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-18 18:53

Granoek schreef:
Ik ga jullie volgen!

Dat uit de wei halen klinkt net als mijn Dex jeeeeetje wat vervelend hé.
Terwijl als ik een zweep (heb geen carrotstick alleen carrots haha) meenemen of dus die carrots/worteltjes, loopt hij gewoon mee als een mak lammetje. Maar soms moet hij gewoon even testen.

Klinkt als een leerzame les :D Heb die spelletjes ook al eens opgezocht inderdaad en het klonk zo in eerste instantie echt heel makkelijk, maar zoals jij het verteld geloof ik best dat het een uitdaging kan zijn!

Ja heel vervelend. Het is begonnen nadat Dex eens tegen het draad is gelopen, en sindsdien werd het eigenlijk erger. Gelukkig kon ik hem na de les in/uit de wei zetten. Dus ik ga gewoon met goede moed kijken hoe het nu verder gaat, in elk geval heb ik extra handsvaten :)

En ja het was ontzettend leerzaam. De games klinken heel simpel, maar eenmaal bezig zit er meer achter en is het een leuke manier samen te werken. Dex was flink aan het kauwen en had op het eind echt van die slaap oogjes! Schatje toch <3

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 19:34

Wat leuk! Goed bezig!
Hebben jullie nu parelliles van die instructrice die bij mij op stal staat? Van haar heb ik ook lessen gehad en dat was leerzaam. Nu hebben we alleen de focus meer op de dressuur (vandaag oh zo fijn gelopen in de les <3) en ze wordt zo gaaf! Zo los, soepel en gespierd! Heerlijk!!

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Dressuur B + 11 | L1 + 11 | L2 + 11 | M1 + 2


xJolijn

Berichten: 2935
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 19:46

Wat leuk, ik ben je ook gaan volgen! En wat een mooi verslag van je parelli les. Het klinkt echt super leerzaam!! Het niet uit de wei (of paddock) willen herken ik (gelukkig) helemaal niet, mijnes komt zodra je hem roept en gaat overal even vrolijk mee naar toe, maar het lijkt me een heel erg vervelend probleem... goed dat je het meteen aanpakt! En nog gefeliciteerd met je verjaardag!! *\o/*

https://www.instagram.com/brunosbelevenissen/

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-18 20:28

xJolijn schreef:
Wat leuk, ik ben je ook gaan volgen! En wat een mooi verslag van je parelli les. Het klinkt echt super leerzaam!! Het niet uit de wei (of paddock) willen herken ik (gelukkig) helemaal niet, mijnes komt zodra je hem roept en gaat overal even vrolijk mee naar toe, maar het lijkt me een heel erg vervelend probleem... goed dat je het meteen aanpakt! En nog gefeliciteerd met je verjaardag!! *\o/*

Nou het is zo vreemd. Hij loopt wél op me af in de wei, ik kan gerust z'n halster wisselen, z'n deken op/af doen of lekker met hem knuffelen, maar het meelopen werd opeens een ding. M'n parelli instructrice denkt dat het is gekomen omdat hij dit gedrag vertoonde na het aanraken van de draad en ik toen z'n angst begreep (en het stilstaan toestond), waardoor hij meteen heeft aangeleerd dat stilstaan een leuk kunstje is. Want we hebben ook nog wat opdrachten bij de draad gedaan, en daar was hij eigenlijk heel relaxed.

Maar we zijn er nu lekker mee bezig! Zo overkom je telkens weer iets :). En bedankt, het laatste jaartje afgerond 20 :+

Alpha89 schreef:
Wat leuk! Goed bezig!
Hebben jullie nu parelliles van die instructrice die bij mij op stal staat? Van haar heb ik ook lessen gehad en dat was leerzaam. Nu hebben we alleen de focus meer op de dressuur (vandaag oh zo fijn gelopen in de les <3) en ze wordt zo gaaf! Zo los, soepel en gespierd! Heerlijk!!

Nee Anouk zit helemaal vol, ik heb les van een leerling van haar. Op zich heel fijn, want dat is ook de helft goedkoper :') .

Wat super dat het vandaag zo goed ging met haar. Dat is dan echt genieten hè! Nog schrikachtig?

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-18 11:44

27 feb 2018 | Heerlijk wandelingetje
Gisteren na m'n werk even een wandelingetje met Dex gemaakt. Ik heb het idee dat ik hem steeds beter leer kennen/begrijpen. Het wandelen maakt me nu ook zo gelukkig/rustig, lekker met een losse lijn, m'n dag aan hem vertellen en wat graastijd inbouwen. Als ik een huppeltje maak of een stukje begin hard te lopen draaft hij enthousiast mee, maar hij blijft netjes bij me. De spanning die hij eerst had, is eigenlijk weg of laat hij makkelijk afvloeien. Het is gewoon heerlijk om zo met hem op pad te gaan <3

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-18 09:14

2 maart 2018 | Brrrrr
Ik had begin van deze week besloten weer wat meer te gaan doen met Dex, ipv alleen wandelen, grondwerk en spelen. Dus weer wat meer longeren en rijden, want z'n bovenlijn wordt weer wat slechter. Maar met de kou van de afgelopen dagen is het daar totaal niet van gekomen.

Gisteren toen ik aankwam op stal stond Dex als een van de enige paarden buiten. Veel paarden waren binnen gehouden voor het weer (en het constant bevriezen v.d. waterbakken), maar aangezien ik had aangegeven Dex graag buiten te hebben (en hij zelf ook wat onrustig was in stal), hebben ze hem en z'n vriendje toch buiten gezet _/-\o_ . Dex vond het heerlijk en was in de wind aan het rennen, grazen en spelen. Toen ik aankwam kwam hij direct naar het hek ge'hard'draaft. Ik ben toen zelf ook in de wei gegaan en wat gaan rondrennen terwijl Dex om me heen sprong. Wat een blij ei is het toch <3. Dat was overigens ook het meest actieve deze week :')

Ik hoop dat vandaag de kou meevalt zodat we een klein halfuurtje wat werk onder het zadel kunnen doen in de bak én z'n nieuwe spullen passen. Ik ben net jarig geweest en ik ben weer flink verwend! Een nieuwe zadeltas van Dabo (design), een verlicht borsttuig voor als ik 's avonds naar springles ga, een verlicht staart-iets voor de springles én een seatsaver van LeMieux die echt hemels aanvoelt. Ik ben dus zo benieuwd!! *D

Daarnaast kreeg ik vandaag een melding van m'n dagboek app die ik een jaar geleden bijhield. Toen had ik Dex nog niet, maar was ik wel al bezig met het aankopen van een paard. Al moest ik van mezelf nog wachten tot mei, tot Dex op m'n pad kwam. Dus ik dacht dat het deze periode wel leuk was om fragmenten van vorige jaar te delen. Zoals deze, waarbij ik besloot Dex te gaan bezichtigen + de advertentie:

2 maart 2017
"Dinsdagavond na het gaan na m'n verzorgpaard kwam ik een oudere advertentie tegen van een hengst draver. Ik vond hem eerder al een prachtige verschijning, en nu met nieuwe foto's helemaal. En ondanks dat hij veel nieuwe reacties had.. toch even gereageerd. De ochtend erna met m'n vriend afgesproken dat ik zou mogen kijken als de verkoper akkoord zou gaan met het feit dat ik hem pas vanaf april zou kunnen stallen.. en nadat ik gisteren zenuwachtig op een berichtje wachtte, ging ze akkoord!

Dus gisteren een afspraak gemaakt voor a.s. zondag en zo komt het wel opeens heel dichtbij!
Wat info:
Desperado Noa
Franse draver, geboren in België
4 jaar
Ruin (sinds afgelopen weekend)
Niet snel genoeg voor het koersen
1.68

Ik heb ook z'n ouders doorgekregen en ik kan niet wachten tot zondag. Hij staat nog op z'n trainingsstal in Friesland. Ik ben zoooo benieuwd!"

De advertentie:
Afbeelding

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 09:31

Hey stalgenootje, leuk, zo'n bokt-topic. Weten we gelijk waar jullie vandaan komen :)
Wij volgen met een aantal al een tijd centered riding les, is super he?

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-18 09:34

Skippy01 schreef:
Hey stalgenootje, leuk, zo'n bokt-topic. Weten we gelijk waar jullie vandaan komen :)
Wij volgen met een aantal al een tijd centered riding les, is super he? (andere instructeur wel dan ik bij jou zag afgelopen les)


Ha leuk! Een stalgenoot :). Volgens jullie ook centered riding les ja? Wat leuk. Ik wist wel dat jullie lessen volgden, maar nog niet wat :+

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 09:36

freetorun schreef:
Skippy01 schreef:
Hey stalgenootje, leuk, zo'n bokt-topic. Weten we gelijk waar jullie vandaan komen :)
Wij volgen met een aantal al een tijd centered riding les, is super he? (andere instructeur wel dan ik bij jou zag afgelopen les)


Ha leuk! Een stalgenoot :). Volgens jullie ook centered riding les ja? Wat leuk. Ik wist wel dat jullie lessen volgden, maar nog niet wat :+


Ja, Pero met zijn eigenaar en bijrijdster, en dan Doortje en ik, en ook met Jubel pakt ze het nog op :) Daarnaast ook grondwerklessen met alle drie die paarden. Door en ik waren 'op weg naar' western (dat doe ik al 10 jaar), maar na een klein jaar met Door hebben we het roer omgegooid en wordt het toch klassiek - past haar beter en ik pas me aan :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: M1994, MissyNr1, Myrkvi, PLK, Raineri en 33 bezoekers