Onze? 3e zwerfkat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Saul

Berichten: 9647
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Onze? 3e zwerfkat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-18 08:19

Zucht 8-) Het is weer zo ver.

Even bij het begin beginnen. In 2014 liep hier een cypers gekleurde kat rond. Een die wij nog niet kende en overduidelijk een tamme kat was van iemand.
Dierenvrienden als wij zijn, beestje binnen gehaald en er mee naar de DA geweest om te checken op chip.
De beste poes was gechipt en zijn eigenaar werd gebeld. En ze leefde nog lang en gelukkig.
Nee .. de eigenaar was verbaasd en niet blij dat Billy, want zo heette hij gevonden was. Maar als het moest kwam hij hem wel halen.
Mijn vriend vond dit geen goed idee en stelde voor dat wij Billy zouden adopteren.
Ik als hondenmens en absoluut geen katten mens was daar iets minder blij mee en heb 3 weken uit angst niet op mijn sokken durven lopen omdat ik bang was dat deze grote enge kat mij op zou eten :+
Al gauw kwam er bij mij ook een plekje voor katten in mijn hart :o

Meet Billy, een bijna 10 jarige kater:
Afbeelding

Maar toen, een paar maandjes later.
Kwam mijn vriend iemand tegen die in de bosjes op de grond zat te roepen. Mijn vriend behulpzaam als hij is ging even kijken wat hij kon doen.
2 kittens moederziel alleen in de bosjes. Samen met deze mevrouw heeft vriendlief ze gevangen en is de dierenambulance gekomen.
Helaas liet de DA er een ontsnappen en kregen ze m niet meer te pakken. Dierenambulance gaaf aan dat deze toch te wild was en dat het toch niks meer werd dus laat maar lopen.
Vriendlief was het daar niet mee eens, dus had mij opgetrommeld. Zo gezegd zo gedaan, na meer dan een uur vangen hadden we een kitten...
Mee naar de dierenarts gecheckt, ontvlooit etc etc. Maar wat nu?
Nou vooruit als het gaat met onze Billy mag deze woest wilde kitten wel blijven.

Meet Abby:
Afbeelding

En samen gaat dat:
Afbeelding


En dan nu, September jongst leden.
Liep er een katje in de tuin... Eentje met honger, zoveel honger, dat hij het kippenvoer mee op at.

Afbeelding


Dus wij als inmiddels fervent katten liefhebber hebben m maar kattenvoer gegeven. En dan raad je het al, dan blijven ze terug komen.

Afbeelding
Zo ligt het dan iedere dag op het kippenhok... Dichtbij komen kon echt niet je mocht dr zelfs niet aankijken.

Een paar weken later was het mogelijk om een foto te maken van haar op de schutting.
Afbeelding

Ze werd steeds dapperder, zelfs met pony in de buurt durfde ze wel te eten.
Afbeelding

En dan ineens komt ze dichterbij (let niet op de rommel :o )
Afbeelding


Onze Abby vindt het allemaal wel interessant
m/szmTHa.jpg

En bedenkt ze dat de plantenbak wel een fijn mandje is:
Afbeelding


Dus:

Afbeelding
Afbeelding
Krijgt ze haar eigen mandje, waar ze wel blij mee lijkt te zijn.

Komt de brutale aap ook mee naar binnen :oo

Afbeelding
Afbeelding
Vooralsnog lijkt het goed te gaan, maar ze is echt pas een paar keer binnen geweest.


Afbeelding
Afbeelding
En toen was ik verliefd <3



Ze is van super schuwe kat naar leuke lieve gezellige knuffelkat gegaan.
We zijn met haar nog niet naar de DA geweest omdat we er van overtuigd zijn dat het een zwerver is. Gezien die hier enorm veel lopen helaas..
Wel staat ze op Amivedi, en wat we nu gaan doen met haar, dat weet ik nog niet zo goed :')
Heb haar wel omgedoopt tot Woezel :o


assie

Berichten: 9484
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Onze? 3e zwerfkat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 08:27

Wat een schatjes en wat zijn jullie toppers :+:

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Tinkermuts

Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Onze? 3e zwerfkat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 09:07

Och dat filmpje, ik smelt. Hier ook veel zwervers opgevangen. Waar er 2 eten kunnen er ook 3 of 4 of 5 eten.....ik vind je een topper en je vriend ook

Getty_Maan

Berichten: 2587
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 09:11

Ik begrijp jullie helemaal, wat een leuke katten en dat filmpje <3

Die kitten, is wel een hele mooie.

Bij mijn ouders ook een zwerver gehad en een kitten opgevangen welke mijn zus in een doos had gevonden.. Zou het zelf ook zo doen!

- Maan fan de Alde Skatting (Alwin 469 X Bartele 472) drachtig van Arent 515
- Ulkje H (Bartele 472 X Fetse 349)L2+13 drachtig van Arent 515

Supervixen

Berichten: 12811
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Onze? 3e zwerfkat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 09:29

Heerlijke katten heb je. Ik heb ook twee zwervers, moeder en zoon. Ik heb ze op stal gevangen. Het zijn zulke lieve katten geworden, ze genieten hier volop. Hele dankbare dieren.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

The_Cat

Berichten: 7276
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Onze? 3e zwerfkat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 09:43

Wat een lieve katten! En wat lief dat jullie zo een mooi leven geven aan de zwervertjes!


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

lizy29

Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 09:46

Wat een schatje <3

En mijn complimenten dat jullie destijds zo snel met Billy naar de da zijn gegaan voor chip controle. Helaas bedachten de mensen die mijn kat in huis hadden gehaald dat pas na een jaar. Had me een hoop zorgen gescheeld.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

karelien

Berichten: 489
Geregistreerd: 23-07-09

Re: Onze? 3e zwerfkat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 09:59

Heel herkenbaar dit verhaal. Bij ons in de paardenstal lopen nu ondertussen al zes van deze "zwervers". En allemaal super tam geworden. Zie er nu soms weer eentje mee eten met mijn katten en kan t niet over mijn hart verkrijgen om die weg te jagen. Dus die zal ook wel blijven hangen.

SassyMoon
Berichten: 287
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Re: Onze? 3e zwerfkat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 10:05

Wat een heerlijk verhaal, super dat jullie zo begaan zijn met de zwerfkatten en wat gaan ze leuk met elkaar om!


Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 10:09

Wat een leuk en herkenbaar verhaal! Een stel prachtige katten samen! :D

Ik heb een een jaar of 2 geleden een verwilderde, héle bange zwerf kitten opgevangen. Die kwam vermagerd aan en heeft een paar dagen voor onze deur gemiauwd: de dierenambulance wou hem niet ophalen... En zelf vangen was geen optie omdat hij wild was. Dus na twee dagen voeren heb ik toen de voordeur open gezet en toen is hij naar binnen gevlogen. Deur dicht en niet meer eruit laten. := Een week of 2 onder de bank gezeten, meteen ontwormt, een tijdje later geeïnt en gecastreerd, natuurlijk ook ontvlooit. En nu 2 jaar later is hij groot, ontzettend verwend en heel gezellig! Het is mijn stalker, overal waar ik ben is hij ook. :+ Voor vreemde mensen is hij nog wel steeds heel bang, hij raakt ook in paniek wanneer hij binnenshuis een vreemde hoort of ziet en in huis blijft hij ook uit de buurt van de andere bewoners. Dus wat er met hem gebeurt is? Nobody knows, maar ik heb een heel gezellig vriendje aan hem. :D

Nu moet ik natuurlijk ook even wat foto’s delen!

Afbeelding
Afbeelding


En samen met mijn oude kat van 14 <3

Afbeelding

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: Onze? 3e zwerfkat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:28

Jullie zijn echte toppers!
Zo hebben wij een poes van de snelweg gered, helaas niet gechipt. Maar mocht natuurlijk bij ons blijven!


Britta31

Berichten: 13125
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:34

Afbeelding
Onze Leen.
Mijn ervaring is dat vondelingen altijd blijvers zijn.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Jessix

Berichten: 16419
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Onze? 3e zwerfkat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:39

Gezellig boel! :)

Wat is er toen met de tweede kitten gebeurd, want je schreef dat er twee waren en jullie hebben er maar één gevangen?

justkid

Berichten: 11815
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Onze? 3e zwerfkat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:52

Die was door de dierenambulance opgehaald en die had er een laten ontsnappen toch?

Katten zijn leuk en jullie hebben een groot hart dus ik denk dat ze daarop afkomen :)

rien10
Berichten: 14567
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Onze? 3e zwerfkat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:56

Ach, wat een lieffie. En wat fijn dat ze bij jullie zo op haar gemak is.

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:58

Goed bezig TS +:)+

Ik heb 1 keer een zwerf kitten in huis gehaald zeer tegen ze zin van m'n man in.. De dag erna heeft hij de voordeur opengezet en helaas nooit meer teruggezien in de vrieskou |(

Leven en laten leven, dat maakt het leven een stuk makkelijker.
[WN-ITP] Bluf van een oude man... [WN-ITP] Van afscheidsshoot naar aankoopshoot..

Lisett_

Berichten: 1236
Geregistreerd: 17-03-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:59

Top dat jullie met Billy naar de dierenarts zijn gegaan voor het checken van de chip! Ik werk in het asiel en helaas handelen mensen wel eens anders.

Ik denk niet dat Woezel een eigenaar heeft. Het puntje van haar linkeroor is er namelijk afgeknipt, wat als het goed is betekent dat ze eerder is gevangen, gesteriliseerd, te wild is bevonden en dus weer is uitgezet. Dus ik denk dat Woezel haar keuze heeft gemaakt en zichzelf heeft omgedoopt tot jullie nieuwe familielid ;)

    Life is like a piano. The white keys represent happiness, while the black keys represent sadness.
    But as you go through life's journey, remember that the black keys make the music too.

Britta31

Berichten: 13125
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Onze? 3e zwerfkat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:00

Onze Leen had een chip maar haar eigenaar wilde haar niet terug *\o/*

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:04

Wat fijn dat jullie ze opvangen.. Wbt Woezel dat is, wat de poster hier boven ook al zegt, inderdaad een kat zonder eigenaar, bij zwervers die te wild zijn wordt nadat ze geholpen zijn het puntje van de linker oor eraf gehaald zodat ze weten dat ze een geholpen zwerver is. En deze zwerver heeft jullie als personeel uitgekozen :D

Ferera

Berichten: 452
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:15

Ahh dat filmpje <3

Wij hebben thuis 3 katten, 1 ervan heeft besloten dat ie liever bij een van onze buren woont. Gelukkig vinden ze dat niet erg haha.

Fleur Nola

nowylover

Berichten: 906
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Oosterwolde GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:19

Heerlijk die kattenbrok bij elkaar. Hier in oktober ook twee kittens in huis gehaald nadat moeders ze had achter gelaten. En met de fles groot gebracht.

Twee weekjes oud en net in huis
Afbeelding

Nu bijna vijf maand oud. Ondertussen gechipt en geënt. Binnenkort nog castreren. Maar echt wat een heerlijk stel.
Afbeelding

En het gaat ook super met mijn andere twee tijger die ik al had

Tjitske van 't Oosterzand (Fridse 423 X Lute 304)
Eip-Jan N. (Omer 493 X Fridse 423) verkocht

Pandora2
Berichten: 19852
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:25

<3 Wat een mooie bende zwervertjes ! Ze weten wel waar ze moeten aankloppen :j

Hier ook 3 ex-zwervertjes via een stichting geadopteerd. En 1 die elke dag komt eten, maar niet binnen te houden is. Beestje loopt hier al een jaar of 10 in de buurt rond.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:27

Dat filmpje is echt heel schattig <3
Wat een lief verhaal ook :)
Ik zou hetzelfde hebben gedaan!

Wbt woezel ben ik het eens met de rest.
Ik heb een boerderijkat op een adres die toen ook ooit is gevangen, gesteriliseerd is en weer uitgezet is.
Bij 'ons' dus, ook uit haar oortje is een knipje :j ze is altijd blijven hangen.
Op haar manier is ze tam.
Ze roept altijd om haar eten, reageert ook heel erg op mijn auto.
Af en toe een aai maar verder niets want dan heb je geen handen meer :')
Best jammer vind ik dat, maar blijven gewoon voor haar zorgen en als het ooit nodig is krijgt ze ook medische zorg *D
Goede muizenvanger aan **\O/**

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Onze? 3e zwerfkat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:40

Dit maakt mij blij!

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Onze? 3e zwerfkat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:55

Wat een heerlijk topic! <3 <3 mooie beestenbende heb je ondertussen.
Moest wel hard lachen om dat filmpje. Mijn katten keken ook even raar op waar dat geluid nou vandaan kwam _O-

"There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse." ~ Rolf Kopfle [o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Imhrien en 41 bezoekers