Nieuw project kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 20:22

emilyslaluna schreef:
Op zich is een wolfstandje niet zo erg, maar het kost wel wat geld om die te laten verwijderen. Als het dier zelf al veel 'probleempjes' heeft, dan snap ik best dat ze dan graag een prijsverlaging wilt. Of de eigenaren moeten het eerst zelf oplossen voor de verkoop, waarbij ze netto net zo goed in prijs kunnen verlagen.

Zoveel geld is dat ook niet
Heb 2 laten verwijderen , doppen laten verwijderen én bijvijlen. Niet eens 100 euro..

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 20:24

Een paard hoeft geen last te hebben van wolfskiesjes.
De mijne heb ik laten nakijken omdat ze het bit op rechts vastpakte. Bleek een wolfskiesje te zitten en scherpe randen en haken. We zouden die wolfskiesjes eerst laten zitten maar omdat ze al een beetje los zaten eruit laten halen. Dus alles laten doen. Onze da is absoluut niet goedkoop maar de problemen zijn verholpen. Prijs incl alle verdovingen en handelingen was 130 euro. Viel dus reuze mee. Ik zou over dat geld niet zo moeilijk doen.

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 20:26

Kabayo schreef:
emilyslaluna schreef:
Op zich is een wolfstandje niet zo erg, maar het kost wel wat geld om die te laten verwijderen. Als het dier zelf al veel 'probleempjes' heeft, dan snap ik best dat ze dan graag een prijsverlaging wilt. Of de eigenaren moeten het eerst zelf oplossen voor de verkoop, waarbij ze netto net zo goed in prijs kunnen verlagen.

Zoveel geld is dat ook niet
Heb 2 laten verwijderen , doppen laten verwijderen én bijvijlen. Niet eens 100 euro..


Ja op zich is het niet veel voor een normaal paard, maar misschien net de druppel te veel voor een paard wat al veel problemen heeft. Ik had sowieso het paard al meteen laten staan vanaf het begin.

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Nieuw project kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 20:39

Goh, als je kijkt vanaf verkoper kant, snap ik het wel. Eerst wordt er gevraagd om het dier wat meer door te trainen en de volgende keer dat potentiële koper komt wordt er gevraagd om de wolfskiezen voor verkoop te laten trekken of de prijs naar omlaag bij te stellen. Ik zou daar als verkoper ook niet zo heel happig op zijn. Je verkoopt het paard in de staat zoals die is. Wolfskiezen zijn geen gebrek.

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 20:43

emilyslaluna schreef:
Op zich is een wolfstandje niet zo erg, maar het kost wel wat geld om die te laten verwijderen. Als het dier zelf al veel 'probleempjes' heeft, dan snap ik best dat ze dan graag een prijsverlaging wilt. Of de eigenaren moeten het eerst zelf oplossen voor de verkoop, waarbij ze netto net zo goed in prijs kunnen verlagen.


Dat laten verwijderen valt wel mee hoor. Gewone behandeling kost hier €120 en incl verwijderen €150 ofzo... tandarts moet je toch vaak doen met een nieuw paard.

Wel bijzonder dat ze opeens weer zelf ermee ‘durven’ te werken.
En bij veel van zulke paarden: vaak aan het werk zetten en opeens worden ze weer braaf..

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

Berriepi

Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-18 21:42

Ik ben denk ik onduidelijk geweest.
Eigenaren gaven later aan dat ze de tandarts 2 maanden terug hebben laten komen. Die heeft een wolfstandje geconstateerd, en constateerde gelijk dat deze waarschijnlijk niet op stal verwijderd kan worden, zou te diep geworteld zijn oid. Dat betekent dus dat je een dier verkoopt wat nog een ritje kliniek open heeft staan. Maakt het geheel natuurlijk niet aantrekkelijker.


Gini schreef:
Goh, als je kijkt vanaf verkoper kant, snap ik het wel. Eerst wordt er gevraagd om het dier wat meer door te trainen en de volgende keer dat potentiële koper komt wordt er gevraagd om de wolfskiezen voor verkoop te laten trekken of de prijs naar omlaag bij te stellen. Ik zou daar als verkoper ook niet zo heel happig op zijn. Je verkoopt het paard in de staat zoals die is. Wolfskiezen zijn geen gebrek.

Als verkoper wil je het paard toch verkopen? Dit paard was niet geheel verkoopbaar en verkocht zichzelf in ieder geval niet. Wil je dat het dier dan niet naar een handelaar gaat of dat je geen geïnteresseerden krijgt, zul je hierin lijkt me zelf ook moeten investeren, in ieder geval in tijd.

Ik hoefde niet persé een prijsverlaging, maar ik vond wel dat dit eerst geregeld moest zijn en dat daar over gesproken moest worden. Blijven zij bij de prijs en doen ze niks aan de gezondheid, dan wordt ik al minder enthousiast.

If want something you never had, you have to do things you've never done...
[BEU] [VOLG] Avontuur in Afrika Over de avonturen van een Nederlander in Oeganda!

Elisa2

Berichten: 36664
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Nieuw project kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 08:39

Maar waarom zou het wolfstandje verwijderd moeten worden dan volgens de eigenaren? { wat heeft de tandarts daarover gezegd?}

Ik zou daar in ieder geval ook niet moeilijk over doen, je weet dat als je een paard koopt dat daar {onderhouds} kosten aan zitten en er zijn er een hoop met achterstallig onderhoud.

Ik vind het wel apart dat ze het kennelijk nu zelf weer zien zitten met het dier, heb je ze de ogen geopend door het uitprobeergedrag op te lossen? of hadden ze daarvoor al positief gewerkt met haar?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Rizette
Berichten: 4277
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Nieuw project kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 09:09

Ik heb geprobeerd het paard op te zoeken om de adv te bekijken.Het paard staat niet meer op Mp, klopt dat? Heb je het gekocht?

Ballard_L

Berichten: 2482
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 09:18

Rizette schreef:
Ik heb geprobeerd het paard op te zoeken om de adv te bekijken.Het paard staat niet meer op Mp, klopt dat? Heb je het gekocht?


Misschien moet je even de voorgaande berichten lezen?

Roadie - @welshcobroadie
B+11 (PR 223) L1+11 (PR 202,5) L2+11 (PR 203,5)M1+11 (PR 199) M2+11 (PR 194,5) Z1+4 (PR 215,5)

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 09:45

Elisa2 schreef:
Maar waarom zou het wolfstandje verwijderd moeten worden dan volgens de eigenaren? { wat heeft de tandarts daarover gezegd?}

Ik zou daar in ieder geval ook niet moeilijk over doen, je weet dat als je een paard koopt dat daar {onderhouds} kosten aan zitten en er zijn er een hoop met achterstallig onderhoud.

Ik vind het wel apart dat ze het kennelijk nu zelf weer zien zitten met het dier, heb je ze de ogen geopend door het uitprobeergedrag op te lossen? of hadden ze daarvoor al positief gewerkt met haar?


Dat moet zeker wel. Ik had een paard met 2 stuks. Heeft €300 gekost en 3 maanden voordat alles goed was. Heb een tijd bitloos gereden toen.
Zat ook diep in de kaak maar dat paard werd ook gevaarlijk daardoor. Rennen steigeren en bokken. En dan echt hard.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1


Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 09:58

Berriepi schreef:
Gini schreef:
Goh, als je kijkt vanaf verkoper kant, snap ik het wel. Eerst wordt er gevraagd om het dier wat meer door te trainen en de volgende keer dat potentiële koper komt wordt er gevraagd om de wolfskiezen voor verkoop te laten trekken of de prijs naar omlaag bij te stellen. Ik zou daar als verkoper ook niet zo heel happig op zijn. Je verkoopt het paard in de staat zoals die is. Wolfskiezen zijn geen gebrek.

Als verkoper wil je het paard toch verkopen? Dit paard was niet geheel verkoopbaar en verkocht zichzelf in ieder geval niet. Wil je dat het dier dan niet naar een handelaar gaat of dat je geen geïnteresseerden krijgt, zul je hierin lijkt me zelf ook moeten investeren, in ieder geval in tijd.


Klopt, maar dan gaat de prijs juist omhoog. Ik kan me voorstellen dat de initiële vraagprijs aangepast was aan het paard. Als ik een paard te koop zou hebben dat bokt en steigert van zodra iemand op de rug zit, dan weet ik ook dat ik niet dezelfde prijs kan vragen als bij een goed getraind wedstrijdklaar paard. Als een koper dus verwacht dat ik het paard verder train en/of medisch behandel totdat het een goed berijdbaar paard is, dan hangt daar juist een prijsverhoging aan vast.

Nu, dat wil niet zeggen dat ik jouw punt niet snap en misschien had ik wel hetzelfde gedaan/gevraagd, maar ik zie in waarom de verkoper niet zo happig is om nog veel tijd en geld in een paard te steken voor een bepaalde koper. Dan maar zelf houden.

Elisa2

Berichten: 36664
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 10:26

suikermeisje schreef:
Elisa2 schreef:
Maar waarom zou het wolfstandje verwijderd moeten worden dan volgens de eigenaren? { wat heeft de tandarts daarover gezegd?}

Ik zou daar in ieder geval ook niet moeilijk over doen, je weet dat als je een paard koopt dat daar {onderhouds} kosten aan zitten en er zijn er een hoop met achterstallig onderhoud.

Ik vind het wel apart dat ze het kennelijk nu zelf weer zien zitten met het dier, heb je ze de ogen geopend door het uitprobeergedrag op te lossen? of hadden ze daarvoor al positief gewerkt met haar?


Dat moet zeker wel. Ik had een paard met 2 stuks. Heeft €300 gekost en 3 maanden voordat alles goed was. Heb een tijd bitloos gereden toen.
Zat ook diep in de kaak maar dat paard werd ook gevaarlijk daardoor. Rennen steigeren en bokken. En dan echt hard.


Maar er zijn er zat die er geen last van hebben, vandaar dat ik vroeg naar het advies van de DA.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 10:36

suikermeisje schreef:
Elisa2 schreef:
Maar waarom zou het wolfstandje verwijderd moeten worden dan volgens de eigenaren? { wat heeft de tandarts daarover gezegd?}

Ik zou daar in ieder geval ook niet moeilijk over doen, je weet dat als je een paard koopt dat daar {onderhouds} kosten aan zitten en er zijn er een hoop met achterstallig onderhoud.

Ik vind het wel apart dat ze het kennelijk nu zelf weer zien zitten met het dier, heb je ze de ogen geopend door het uitprobeergedrag op te lossen? of hadden ze daarvoor al positief gewerkt met haar?


Dat moet zeker wel. Ik had een paard met 2 stuks. Heeft €300 gekost en 3 maanden voordat alles goed was. Heb een tijd bitloos gereden toen.
Zat ook diep in de kaak maar dat paard werd ook gevaarlijk daardoor. Rennen steigeren en bokken. En dan echt hard.

Knap dat jij dat vanaf hier kan zien. Zat paarden die er zonder problemen oud mee worden.

Wel jammer dat het zo loopt, TS, maar ik vond het paard eigenlijk uberaupt al te duur voor het risico dat je loopt.

Change3x

Berichten: 6575
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Nieuw project kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 11:26

Wat betreft die wolfstanden zou ik niet het risico willen nemen van ‘er geen last van hebben’. De enige die dat bepaald is het paard. Gewoon eruit halen, paarden kosten geld en en aan half werk heb je uiteindelijk ook niks.

Wat is het raar gelopen TS! >;)

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 11:54

Gini schreef:
Klopt, maar dan gaat de prijs juist omhoog. Ik kan me voorstellen dat de initiële vraagprijs aangepast was aan het paard. Als ik een paard te koop zou hebben dat bokt en steigert van zodra iemand op de rug zit, dan weet ik ook dat ik niet dezelfde prijs kan vragen als bij een goed getraind wedstrijdklaar paard. Als een koper dus verwacht dat ik het paard verder train en/of medisch behandel totdat het een goed berijdbaar paard is, dan hangt daar juist een prijsverhoging aan vast.

Nu, dat wil niet zeggen dat ik jouw punt niet snap en misschien had ik wel hetzelfde gedaan/gevraagd, maar ik zie in waarom de verkoper niet zo happig is om nog veel tijd en geld in een paard te steken voor een bepaalde koper. Dan maar zelf houden.


Juist niet toch? Je weet niet of er een causaal verband is tussen de wolfstandjes en het gedrag... Wie zegt dat TS niet behalve dat geld nog meer kwijt gaat zijn?
Ik vind het een hele redelijke voorwaarde van TS. Zeker op het bedrag van een paard dat niet bepaald commercieel is.

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 12:16

Ik heb ook nergens beweerd dat er een causaal verband is tussen wolfstandjes en gedrag. Maar het paard wordt aangeboden zoals die nu is met de vraagprijs zoals die nu is. Als jij wilt dat de verkoper eerst van dit paard een braver paard maakt door door te trainen en/of mogelijke belemmeringen uit te sluiten (wat wolfstandjes KUNNEN zijn), dan gaat de waarde van het paard omhoog natuurlijk.

Ofwel koop je een project ofwel koop je een braaf paard. Een project eerst laten doorrijden door de verkoper en dan dezelfde prijs ervoor willen betalen is natuurlijk ook niet hoe het werkt. De definitie van een "project" is dat je er als koper nog handenvol tijd en geld in moet steken voordat het terug op de rit is (als dat ooit al kan, projecten houden af en toe ook verlies in). Dat is meer wat ik wil zeggen.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 12:26

Gini schreef:
Ik heb ook nergens beweerd dat er een causaal verband is tussen wolfstandjes en gedrag. Maar het paard wordt aangeboden zoals die nu is met de vraagprijs zoals die nu is. Als jij wilt dat de verkoper eerst van dit paard een braver paard maakt door door te trainen en/of mogelijke belemmeringen uit te sluiten (wat wolfstandjes KUNNEN zijn), dan gaat de waarde van het paard omhoog natuurlijk.

Ofwel koop je een project ofwel koop je een braaf paard. Een project eerst laten doorrijden door de verkoper en dan dezelfde prijs ervoor willen betalen is natuurlijk ook niet hoe het werkt. De definitie van een "project" is dat je er als koper nog handenvol tijd en geld in moet steken voordat het terug op de rit is (als dat ooit al kan, projecten houden af en toe ook verlies in). Dat is meer wat ik wil zeggen.


Dán wel... Maar dan moet het wel de koper zijn die dat doet... En dan moet het resultaat er ook naar zijn. Dan kan het paard in waarde stijgen.
Werkt het niet, is het paard nog steeds hetzelfde waard...

Omdat al is gebleken dat de wolfstandjes er uit moeten en de eigenaar tot dusver heeft verzuimd dit te doen. Het gaat om een periode van 2 maanden... Waarin het gedrag ook deels gewoonte zou kunnen worden. Dus ik begrijp best dat je als potentiele koper hierin tegemoet gekomen wilt worden.

Het klinkt mij van de eigenaren een beetje in de oren als: "Moeilijk paard, ook nog extra kosten. Weg ermee." Dat is zoiets als: Auto gaat de APK in juni niet meer halen, en eigenlijk moeten er nieuwe banden om. Maar dat is me te duur, dus verkoop ik de auto met geldige APK en de volgende eigenaar redt zich er maar lekker mee."

Charmaine
Berichten: 1404
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Nieuw project kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:53

Dit paard zien we over een poosje wel weer terug op internet hoor, als de discussie hier gezakt is.Gok zo dat de verkoper er ook wel een beetje klaar mee is.
Vreemd dat ts een wolfstand als gebrek ziet. Dat is het niet. Wel achterstallig onderhoud. Misschien was dit wel hèt probleem en is het zo simpel op te lossen en heeft ts er daarna een fijn paard aan...
Ik snap de keuze niet zo goed eigenlijk. Met zo'n paard weet je toch dat je moet gaan investeren om de oorzaak van de problemen te achterhalen?

Maar goed, er zijn nog wel meer projectjes te koop ;-)

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Nieuw project kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 18:44

Oke vreemd verhaal :')

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 9 bezoekers