[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:32

Heb je van Epplejeck maat middel al geprobeerd? Ik had ook altijd Pagony, maar heb laatst EJ geprobeerd en die vind ik veel fijner vinden.

Afbeelding

Ik heb helaas geen foto van dichtbij. Maar het stukje dikke, korte pootjes herken ik zeker! :=


Oja, en Eskadron zit ook fijn. Maar die zijn inmiddels echt oud, ik weet niet of het model nog steeds hetzelfde is qua passen...

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-18 10:41

Mmm dan moet ik toch maar even met een meetlintje aan de slag. De peesberschermers op jouw foto zijn idd een stukje korter lijkt wel. Zit in ieder geval een cm of 2 onder de knie.
Bij die wat ik nu heb (en vandaag terug stuur) zit het echt in de knie. Heb ook even zijn been gebogen, maar zit echt in de weg. Kan ik beter niet doen, want stel dat ik ga springen en die dingen gaan irriteren dan tilt hij misschien zijn benen niet meer goed op. En we moeten het nog leren. Zovaak hebben we nog niet echt gesprongen.
En wil juist dit jaar wel graag wat meer gaan springen :)

Anders moet ik maar gewoon voor zwart gaan, dan is de keuze in ieder geval al wat ruimer. Ik doe natuurlijk ook wel weer heel moeilijk met roze :')

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-18 16:38

O ik ben echt zo'n stijve plank he. Vandaag limbo gedanst met Nick, maar mijn rug ligt in 2 stukken heb ik het idee. :')

Afbeelding


_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 20:20

Ik zag eerst niet dat je op hem zat :'). Ik vind je toch aardig lenig!

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Maflinger_S
Berichten: 12151
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 20:46

Duidelijk het verkeerde paard gebruikt voor je limbodansact.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-18 20:51

Dat doe ik Bliksem niet aan. :')

Nog 2 screenshotjes, filmpje is aan het uploaden. Gaat nog wel ff duren.
Afbeelding

Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12151
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 20:59

Bliksem zou zo te zien wel willen ...

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-18 21:03

Ja die wou heel graag! Dus die mag misschien morgen wel even lekker wat doen met Marloes.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-18 10:41


Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 10:49

Hahaha ik vind jou toch behoorlijk lenig hoor :D
Dat opstappen via blok gaat ook zo soepel :') Moest eigenlijk eens filmen hoe ik op Dexter moet stappen zonder zadel :D
En dat lipje bij 5:29 als hij dat snoepje wil pakken, wat schattig! En dan alle remmenl os op de wei haha

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-18 11:21

Haha nou ik heb me nu toch een spierpijn, ben ook niks gewend. :')
Nick heeft echt mega lippen. Is eigenlijk best handig want hij pakt altijd netjes alles met de lippen vast.
Heb ook een foto van Marloes dat haar hand in Nick's mond zit. Ze wou hem wat geven, en pas op de foto zag ik dat haar hand in de mond zat! Ik had dat helemaal niet gezien toen ik er naast stond.
Maar gelukkig houdt hij zijn tanden op elkaar (met de tong er tussen :') ) en pakt het dan met die mega lippen.

En ik ben blij te zien dat NIck nu echt de remmen los gooit in de weide. Dat heeft hij echt moeten leren! Ondanks die korte achterbeentjes gaat hij nu echt hard! Sprintjes trekken. Dat kon hij in het begin helemaal niet.
En nu het mooie weer wat dichterbij komt heb ik echt eens zin om een (beginners) crossles te doen.
Moet alleen nog even kijken waar. Het vervoer is in ieder geval geen probleem meer.
En Nick heeft ook al een tijdje niet echt last van zijn zwakke knie gehad.
Ja hij heeft gewoon een nadelige achterhand, maar toch redt hij zich er nu prima mee :D En dat doet me goed.

as woensdag komt de tandarts, is ook hard nodig. Had ik in December al willen doen, maar is door omstandigheden niet van gekomen.
Hoefsmid eerdaags ook weer laten komen en dan kunnen ze er weer tegen aan. :D

Ik denk dat we vanmiddag nog even een rondje met Blikkie gaan wandelen. Of Bliksem even alleen wat op het blok laten doen. Dan moet Nick wel vast, want die haantje de voorste drukt Bliksem altijd weg.

Mare, dat vraagt natuurlijk wel om een opstap filmpje van jou en Dexter he!
Het is me een paar keer gelukt om zonder opstapje zonder zadel op Nick te klimmen, maar dan moet ik het gewoon doen en durven.

edit. Trouwens die knalletjes op de achtergrond zijn David en Marloes die met knalerwten zitten te gooien. Ik had nog een kindervuurwerk pakket in mijn dashboard kastje van de auto liggen met 300 knalerwten :') :')
Wordt tijd dat ik de auto eens opruim, want het zadel en alle paardenspullen van woensdag liggen er ook nog in. :o :o

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 12:21

Ooooh lief is dat hé, Dexter doet dat ook! Die is zo voorzichtig!
Duke geef ik geen voerbeloningen meer tot hij leert het fatsoenlijk aan te pakken want dat is gewoon een grijpmachine, niet prettig.

Ik had ook gekeken voor die knaldingetjes maar die kon ik nergens meer vinden haha :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-18 12:51

Nick was ook een grijpmachine hoor! Heb hem toen hij net bij ons was echt een paar keer flink op zijn flikker gegeven. Heel happerig. Bah! Dat merkte ik al bij de bezichtiging, maar ja je geeft niet zomaar een paard van een ander een ram :P
Hij maaide ook heel hard met zijn voorbenen. Nou, dat moet je maar tegen je scheenbeen aan krijgen... Heb ik hem de eerste week afgeleerd. En niet zachtaardig. Het was snel afgelopen. Dat soort ongein pik ik niet. Zo'n hoef kan je been breken. En hij zal maar tegen een kind aan maaien, of tegen je hoofd als je net bukt ofzo. Nee, dat is not done en dat heb ik hem laten weten. En het was daarna ook over :)

Net als fatsoenlijk eten aanpakken. Dat doe je netjes, of gewoon niet! Ook dat was wel snel duidelijk.

Ik zal je iets vertellen.... Iets wat bijna niemand weet.
Toen Marloes nog klein was stak ze een koekje uit naar James. Ik was te laat met ingrijpen. James pakte het koekje met zijn tanden en Marloes haar vinger zat erbij tussen.... Ik wist niet wat ik moest doen, want hij liet niet los! Hij trok er zelfs aan. En Marloes schreeuwde het uit. En ik stond er bij en keek er naar. Voelde de grond onder me weg zakken. Wat doe je op zo'n moment?
Ik dacht dat Marloes verder door het leven moest zonder vinger. Maar gelukkig liet James uiteindelijk los.
Vinger was kapot, maar zie je gelukkig niets meer van. En Marloes weet het niet meer, want ze was echt klein nog. Ik was gewoon te laat met ingrijpen. Je kan niet voorzichtig genoeg zijn... maar ik was gewoon te laat! Voor ik het wist was het al gebeurd. Bah!
James pakte dingen met zijn tanden... En dat soort dingen wil ik nooit meer meemaken.
De kinderen weten ook dat er niet gevoerd mag worden als ik er niet naast sta. Zeker Marloes niet. En als ze de paarden wat willen geven, dan gooien ze het maar neer voor de voeten.
Het blijven dieren en een ongeluk is zo gebeurd.
Dus ik vind het heel belangrijk dat ze rustig blijven en krijgen ook een beuk als ze te opdringerig zijn hoor. En ik heb Nick 'los' geleerd. Stel dat er toch een keer een vinger tussen komt, dan pak ik zijn bovenlip en zeg 'los'. Dat werkt wel goed :) (Zo heb ik al 1 keer mijn eigen vinger bevrijd).
Moet zeggen dat Nick nu beter opgevoed is dan James. Maarja, al doende leert met en van je fouten leer je nog het beste.

Kan je die knalerwten niet meer krijgen? Volgens mij zijn dat van die standaard dingen in een feestpakketje. Ik had ze op oudjaarsdag gekocht voor 50 cent :') Had 3 pakjes meegenomen en had er nog 2 over. Zaten er 150 in een pakje.
Met dat droge weer knalde ze wel lekker hard. Is wel een leuke training!

Ben gisteren ook weer met die voetbal bezig geweest. Nick vindt het een vreselijk eng rot ding. Hij blijft hem spannend vinden. Dus daar moeten we nog maar wat aandacht aan besteden.
Als ik die bal - zoals jij bij Duke deed - gooi, dan gaat Nick denk ik door de draad. Dus dat probeer ik maar niet. :')

Heb nu wel al met de bal over zijn lichaam kunnen aaien. En een beetje op de bal slaan (dat maakt dat rare bal geluid) dat is oke. Een paar keer de bal naast hem neer gegooid. Gaat ook wat beter. Maar komt de bal op hem af.... dan breekt er paniek uit. Denk dat het een kwestie is van herhalen, herhalen, herhalen... want de bal kan wel gewoon los in de paddock liggen. Nick durft de bal ook wel aan te raken. Maar komt het op hem af........ dat vindt ie vreselijk eng.
Terwijl dat andere dingen die op hem af komen weer niet eng zijn. Kleine rot hondjes enzo :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 13:02

Auw dat klinkt inderdaad pijnlijk! Duke krijgt zijn wortel ook tegen zijn voorgevel als hij brutaal doet hoor, soms wil ik hem daarna aaien als hij iets flink doet en dan schiet ie achterover :+ Mijn paarden kunnen allebei heel goed doen alsof ik ze mishandel :o
Hier op stal staan nogal wat merries die hele grote lippen hebben, als je die wat geeft heb je je hele hand onder de kwijl JAK

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-18 15:34

Hahaha heeeel herkenbaar, als Nick een 'kusje' geeft, verdwijnt mijn hele geschikt onder die lippen. Hele gezicht vol kwijl. En dan maar bedenken waarom ik altijd zo'n lage weerstand heb :') Die vieze paardenbacillen.

Blikkie net ook nog ff op het blok gezet, want toen ik de paddock aan het uitmesten was, ging hij er vanzelf al op staan. Ahhh zo schattig. Dus heb even wat brokjes gepakt en even snel wat dingetjes met Bliksem gedaan. Misschien dat ik morgen nog wat meer met hem doe. Ik kan vandaag niet zo goed lopen. Heb een gat in mijn teen sinds gisteren avond :') Dus vandaag ben ik kreupel. :')
Hopelijk gaat het morgen beter, want heb er zelfs slecht van geslapen. En een schoen is best pijnlijk nu. Dus stond net lekker op de klompjes de paddock uit te mesten.
De zon is wel heel lekker, maar pffffff wat een koude wind!
Peerdjes staan fijn in de weide nu. En als ik ze in de weide doe zeg ik 'toe maar' en dan pas mogen ze van mij weg stuiven. En dat weten ze precies. Even de beentjes los gooien, rollen en eten!

Even even heeeeelemaal offtopic, ik ga vandaag zelf loempia's maken, heb er nu al zin in!

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 15:42

Ohhh ik heb ooit 1x loempia's gemaakt en de keuken was echt 1 grote puinhoop hahahaha. Wel superlekker!!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-18 15:43

Het is best wel een klus om ze te maken, maar ze zijn echt super lekker! En je kunt ze precies maken zoals je zelf lekker vindt :D

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 20:27

Ik vind jou ook wel heel lenig hoor!! En Bliksem is zo leuk!! Wil je die niet aangespannen rijden voor een kleine sulky? <<)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-18 20:32

Bliksem heeft voor een karretje gelopen, vond ie prachtig. Heel wat ritjes gemaakt. Maar hij is 2 keer geflipt voor de wagen. 1e keer dacht ik 'oke kan gebeuren...'.

2e keer zijn we bijna verongelukt. Hij schrok zoooooooooooooo vreselijk tijdens een drafje. Dat ie in volle rengalop er van door ding. Compleet in paniek en onbestuurbaar. Het waren een paar verschikkelijke seconden, die vreselijk lang leken te duren. Heb hem tot stil stand gekregen, ter plekke uitgespannen en hem noooooooit meer voor de wagen gezet. Was er gelijk klaar mee. Ik heb de wagen verkocht en toevallig het tuig ook een week of wat geleden.
Terwijl hij het echt leuk vond. Maar als Bliksem schrikt.... dan vlucht hij. En niet zo'n beetje ook. Dus ongeschikt. We houden het lekker bij wandelen.
Het is echt een schatje, maar zo onzeker! En dat kan je gewoon niet hebben voor een wagentje.


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-18 20:42

Ja hij is ook enorm veranderd hoor! Toen we hem net hadden was hij overal bang voor. Trilde op zijn pootjes.
Misschien gaat het nu ook wel goed, want het is al weer een jaar of 2 geleden dat hij zo flipte voor de wagen. Maar ik durf het niet meer. Wil het risico niet lopen. Ben er zo van geschrokken.

Ik heb jaren als groom achterop de maraton wagen gestaan bij mijn schoonzus. Crossen tussen de bomen door, ik de kar in balans houden achter. Samen op wedstrijd. Zelf zat ik op les met de Welsh A van mijn schoonzus en de sulky.
Heb heel wat meegemaakt toen, ook een keer paardjes die even op hol sloegen voor de wagen, maar nooit zo erg als Bliksem! Die was echt doods en doodsbang en die rent zich ter plette. Dus hij blijft veilig aan een halstertouwtje :D Daar waar hij zich op zijn gemak voelt. Gewoon naast mij :)

gerlindie

Berichten: 4627
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 00:21

Dat kan ik me heel goed voorstellen ja.
Mijn menshetlander gaat in eerste instantie gewoon stil staan als ze iets eng vindt, en dat vind ik een heerlijke reactie :)
Als ik haar dan echt door probeer te laten lopen, gaat ze wel zijdelings op zoek naar een uitweg, en als ze dan de kans krijgt wil ze wel rennen.
Dus in de gevallen dat ze echt schrikt, stopt ze ook meteen met voorbenen wijd, wacht ze rustig tot ik afstap en even naast haar kom lopen, en dan vindt ze het weer goed.
Echt ideaal <3

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-18 10:17

Dat is idd een fijne reactie! Dat kan je beter hebben.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-18 12:05

Vanmorgen na het uitmesten van de paddock even fijn met Blik, Nick en Ossy bezig geweest!

Afbeelding

Berggeit geoefend op het blok, Nick had nu echt door wat de bedoeling is. Krijgt het alleen atletisch nog niet helemaal voor elkaar. Hij probeert in ieder geval zijn stinkende best, alleen balans houden lukt nog niet. 3 voeten gaat prima, maar als hij de 4e op het blok probeert te zetten valt hij voorover. :+ :+

Op het hoogtepunt gestopt met oefenen. Loop ik naar binnen, zie ik meneer het gewoon alleen doen!! MET 4 VOETEN!!!!!!!!!!!
Te laat met fototoestel natuurlijk, want hij stond een fractie met 4 voeten tegelijk erop, en viel weer voorover. := :=
Mafkees oefende nog even door. _O-

edit. Straks meer plaatjes. Ook van Blikkie en Ossy.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-18 13:16

"Wat zit er nu dan op het blok?"
Afbeelding

Bliksem loopt onder Nick door. Oscar wil niet kijken. :')
Afbeelding

Afbeelding

Wat zal ik hier van zeggen?
Afbeelding

Bliksem mocht ook nog lekker lang op het blok. Kusjes geven, flemen en knuffelen!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oscar wordt weer besnuffeld.
Afbeelding

Wat doe je als een ander de aandacht krijgt? Juist... aandacht trekken! :')
Afbeelding

Of gewoon samen heel knap zijn..... :+
Afbeelding

En de berggeit in progress.. (Ja zijn hoeven zijn te lang, smid komt eerdaags).
Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, DenieesB, denisesilver, HarmanyL, Patriesje, Retjethorse, Vagabondo en 95 bezoekers