Ontspoord of niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Ontspoord of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 18:34

Maar goed dat deze sukkel nu je ex is Nayoom :P


Eilinora

Berichten: 11911
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Ontspoord of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 19:13

Wat een knuppel... :+

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ontspoord of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-17 13:10

Godzijdank wel zeg _O-
Blijft alleen vervelend dat hij nog steeds langs rijdt terwijl hij hier werkelijk niks maar dan ook niks te zoeken heeft aangezien zijn huis 40 kilometer verder op zit :+

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 13:21

bigone schreef:
Direct melding doen bij de politie en een dossier aanleggen wat er allemaal gebeurt, wat hij precies doet enzenz. Mocht het vervelender worden dan heb je tenminste alles op papier staan en dat is heel belangrijk want in dit soort gevallen zijn de instanties gelukkig iets minder afwachtend geworden. Licht ook al je naasten in over zijn gedrag, vrienden, familie en collega"s. En verder, sterkte want dit is niet leuk.



Dit.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-17 10:50

Well, melding is gemaakt! Voelt opgelucht en voelt ook alsof ik er nu ook sterker in sta *\o/*

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-18 15:41

Update. Niet een prettige update. Hij gaat elders werken. Van 30 km verder naar oa voor mijn huis. -O-
Zijn baas neemt hem in bescherming, politie kan er niks aan doen zolang hij niks fysiek doet. Echter, hij probeert constant via anderen contact met me te krijgen en hij maakt nog steeds bedreigingen.

Radeloos...eerlijk waar.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Ontspoord of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 15:49

Wat een klootviool, ik zou echt een dossier opbouwen met alles wat hij flikt en dan echt wekelijks contact met de wijk agent. Is dat sbs progamma gestalkt niet wat, of zou hem dat alleen aanmoedigen.

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.

x_Jeanine_x

Berichten: 9083
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Ontspoord of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 15:58

Wat een waardeloze zak!
Maar moet ook eerlijk bekennen de baas ook....

Zou bij de politie eisen dat ze actie ondernemen en dat hij agresief kan zijn.... voordat het wel uit de hand loopt.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Ontspoord of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:12

Kun je niet bij de politie een contact verbod aanvragen? Dat hij een bepaald aantal meters bij jou vandaan moet blijven ofzo..
Maar gaat hij ook echt stil staan voor jouw huis? Of rijd hij gewoon soms door de straat?

Wat een triest figuur is die vent zeg..

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Anoniem

Re: Ontspoord of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:36

Gewoon weer een melding maken... zo iemand moet een verbod op het contact zoeken krijgen.

senna21

Berichten: 11810
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Ontspoord of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:55

Wat ontzettend naar.
Wel alle 'acties' blijven noteren.
Veel sterkte gewenst.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

L_iek
Berichten: 9704
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Ontspoord of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:35

Ik zou met de wijkagent om tafel gaan. Vragen wat de mogelijkheden zijn, afspraak op locatie of een afspraak op persoon. Als je dan belt naar de politie zien zij direct een ‘afspraak’ met wat er aan de hand is en hoe te handelen.

Schuur_

Berichten: 4859
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Ontspoord of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 20:46

Brrrr doet me denken aan een verhaal dat ik laatst in de BE krant zag. Een jarenlange stalker die ineens een huis ging bouwen naast het huis van zijn slachtoffer. Hij heeft uiteindelijk een straatverbod gekregen en kan nu niet meer bij zijn eigendom maar dan nog.

Heb je ondertussen al een camera ophangen om rond je huis te filmen? Echt het dossier opbouwen hoor!

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Xanthippe

Berichten: 1720
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 15:57

Schuur_ schreef:
Brrrr doet me denken aan een verhaal dat ik laatst in de BE krant zag. Een jarenlange stalker die ineens een huis ging bouwen naast het huis van zijn slachtoffer. Hij heeft uiteindelijk een straatverbod gekregen en kan nu niet meer bij zijn eigendom maar dan nog.

Heb je ondertussen al een camera ophangen om rond je huis te filmen? Echt het dossier opbouwen hoor!


Hier dacht ik ook meteen aan!

Misschien is een contactverbod aanvragen misschien nog niet zo slecht, dan kan het misschien zelfs zijn dat hij niet op dat nieuwe werk mag gaan werken, omdat dat te dichtbij is. En dan is het maar de vraag of hij iets nieuws vindt zo dichtbij.

I'm addicted to the way I feel when I think of you.

Isabel

Berichten: 2267
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Ontspoord of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 16:23

Pff wat een idioot..

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 16:28

En waar dreigt hij mee?? Want er zijn ook tv programma's die dit soort mannetjes voor banketstaaf zetten. En de duidelijke dreigementen moeten voor de politie voldoende zijn om hem er in ieder geval op aan te spreken, blijf noteren, alles.

En let op, hij heeft je nu waar hij je wil hebben, redelijk radeloos, sterk blijven en laat je psychisch niet er onder krijgen.Misschien kunnen we met een kudde bokkers even bij hem langs gaan }>

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-18 17:50

alice0cullen; dossier bouw ik tot op heden nog steeds op. Ben bang dat het niet voldoende is voor een tv-programma naast dat ik niet mijn hoofd op beeld zou willen zien. :o Het zou wel indruk maken op hem denk ik. Maar kan niks met zekerheid zeggen aangezien hij vrij impulsief en onberekenbaar kan zijn.

x_Jeanine_x; heb al bij de politie aangegeven wat het geval is, maar zolang er geen fysieke schade is, kunnen ze niks doen.

CharmingS; contactverbod en/of straatverbod zou heel prettig zijn. Heb het thuis besproken. Ze verwachten de kans zeer nihiel dat het ook daadwerkelijk uit handen gegeven wordt. Ook omdat hij zo schijnheilig kan overkomen dat hij niks doet. Hij zou zelfs bewijs kunnen omleggen tot wat anders. 'Beroepsgericht' bijvoorbeeld.
Hij staat niet stil voor mijn huis, maar wel langsrijden en met enige regelmaat daarbij ook toeteren.

Resistance; zit er over te denken om opnieuw naar de agent te stappen en zeggen wat er nu gaande is en of er misschien een gesprek kan gaan plaatsvinden tussen hem en mijn ex.

senna21; dank je wel. Alle acties worden nog steeds genoteerd.

L_iek; Plan is inderdaad om dit weer aan hem door te geven en kijken wat mijn mogelijkheden daarin zijn.

Schuur_; Klinkt gek maar als hij het geld er voor heeft en grond vrij komt, dan zal mijn ex dat zonder twijfel doen. :=
Filmen is denk ik geen optie. Omdat je openbaar terrein niet zomaar mag filmen, in dit geval de weg dus. Als er dan wat gebeurd, mogen ze dat volgens mij niet als bewijs meenemen.

Xanthippe; Contactverbod zou heel fijn zijn, is de kans ook goed aanwezig dat deze ook verkregen wordt?
Als hij hier niet meer kan werken, is er binnen een schaal van 50 kilometer in alle breedte geen plek voor hem om te werken.

bigone; hij dreigt onder anderen met het opwachten van me met een groep.
Hahaha nou langsgaan zal denk ik niet veel goeds betekenen voor het dossier. Ik hou me gedeist; geen contact, overal blokkeren, contacten van hem vermijden zover het kan en blokkeren als ze wel naar me toe komen etc.

Iemand had me prive verteld om eens te wagen bij de wijkagent om te vragen of hij eens langs kan gaan even met hem praten. Dat dat wellicht al wat kan oplossen. Dus dat is zeker ook het proberen waard.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Ontspoord of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 18:31

Mag je ook geen camera ophangen die op de voordeur gericht is, dan heb je in ieder geval bewijs dat hij steeds langsrijd. Volgens mij mag fat ook gewoon doen ze met wegmisbruikers ook altijd, is gewoon openbare weg.

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.


candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Ontspoord of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 18:59

Zeker alles blijven noteren en doorgeven aan de politie ik heb precies hetzelfde gehad met mijn ex alleen werden alle dreigementen via iemand anders gedaan want ja rechtstreeks durfde hij niet... ik heb een melding gedaan bij de politie zodat er al een dossier wordt aangemaakt als hij nu werkelijk iets probeert wordt het meteen harder gestraft omdat het al langer gaande is... nu moet ik wel zeggen dat ik door een ex politie agente hier op gewezen ben welke aangifte ik moest doen dat het meteen netjes behandeld is.
Je kan ook aangeven dat het je dagelijkse leven beïnvloed dat wil zeggen bv dat je elke keer dat je naar de keuken loopt uit het raam kijkt of hij niet langs rijdt of als je naar de wc gaat enz het gaat echt om het manier waarop je het brengt. Jij ondervind er hinder van!

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ontspoord of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 19:06

Zorg dat je de dreigementen zoveel mogelijk op de ap of mail hebt. Zwart op wit is moeilijk te ontkennen. En misschien via die bekenden waarbij hij probeert je te bereiken een klein valletje opzetten met die bekende van je. laat die hem uit de tent lokken en opnemen wat hij zegt.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Schuur_

Berichten: 4859
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Ontspoord of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:31

Over die camera eh, als jij er eentje hebt voor je voordeur en die pakt een stukje straat mee is dat echt niet verboden hoor.

Hier op het bedrijf hebben we bij zowat elke inbraak/autodiefstal politie over de vloer voor dat ministukje weg dat op onze camera’s te zien is. Beelden worden ook gewoon op een stick gezet en meegenomen.

Zou het toch zeker overwegen. De wijkagent inschalkelen is ook een optie. Maar zorg dat jij er uit blijft!

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Wildgirl

Berichten: 11660
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Ontspoord of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:44

Wat een bizarre situatie ts, hoe oud is je ex?
Ik zou denk ik toch wel heel duidelijk maken (legaal of illegaal) dat hij op moet rotten...

senna21

Berichten: 11810
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:09

Bij stalking is íedere reactie van het slachtoffer aanleiding om door te gaan. Volledig negeren/ niet reageren is het beste, hoe moeilijk ook. (Negatieve aandacht is ook aandacht)
Een wijkagent kan je helpen met advies mbt mogelijkheden tot aangifte en veiligheid.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Xanthippe

Berichten: 1720
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Ontspoord of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 09:48

Ik zou meer informatie opvragen over een mogelijk contactverbod bij de wijkagent of het juridisch loket (ben niet van NL dus geen idee of ze hiermee ook kunnen helpen?). Als het dan nu nog niet aan de orde is, weet je toch wanneer je het wél kan aanvragen en verlies je er op dat moment geen tijd mee.
En zoals hierboven al gezegd zou ik ook al een dossier laten opstarten door de lokale politie, zodat de zaak gekend is en ze op de hoogte zijn van wat er allemaal al gebeurd is.

I'm addicted to the way I feel when I think of you.

WendyLotte

Berichten: 1138
Geregistreerd: 01-01-14

Re: Ontspoord of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 10:02

Weet niet of het al gezegd is maar je mag prima een camera ophangen die op je oprit, stoep en gedeelte van de weg gericht is. Even een bordje bij de voordeur; camera toezicht. Wie weet schrikt het hem wel af