Afstudeerders 2018

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:10

Mijn eindcijfer is ingevoerd en mijn diploma is aangevraagd, dus bij deze verlaat ik het topic :P

De rest van de afstudeerders: Heel veel succes allemaal, jullie kunnen het!


Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:11

Woehoee Britt! Dik verdiend ook!

Mijn spss struggle is bijna opgelost denk ik...bootstrappen it isss met een sobel van Hayes :? Geen idee nog verder hoe ik het moet interpreteren. Maar ik weet hoe ik t moet uitvoeren en dan ben je al een heel eind :’)

Stage is wel pittig naar gewoon studie en vakken...zeker met mijn stress omdat Mn deadline drie maanden eerder (!) is geworden ...:’(

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:17

Ken je de site laerds statistics? Die heeft mij echt uit de brand geholpen. Heeft prachtige handleidingen. Meestal Google ik de test die ik gebruik of wil gebruiken + SPSS en dan komt deze site wel naar boven.

loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 09:26

@Eef Bij mijn opleiding is het normaal dat je afstudeert bij een bedrijf en gezien mijn technische richting (software/hardware development) krijg je vaak een baan aangeboden bij het bedrijf waar je afstudeert. Maar ik word regelmatig benaderd door recruiters, als zij dan zulke opmerkingen maken ben ik wel trots op mezelf, uiteindelijk is het gewoon een hele belangrijke vaardigheid. :j


@Nolimit dat lijkt me best zwaar om te doen! In mijn geval zou het ook niet combineerbaar zijn aangezien ik 40 uur moet maken.. Heb je inmiddels je Pva wel in kunnen leveren?

@Roxxie In mijn richting hebben bedrijven vaak wel wat opdrachten liggen, maar ik heb uiteindelijk zelf mijn opdracht gekozen. Aangezien ik mijn kennis moet aantonen door iets te maken is het ook wel een stuk makkelijker. Hetgene wat ik nu gekozen heb is een idee wat ik al een tijdje had en anders waarschijnlijk als hobby project zou zijn gaan maken.

@Loes, dat is een hoop eerder! Is dat vanuit het bedrijf of vanuit school? Naja, het is hoe dan ook vervelend, ga je het wel redden?

future_vet
Berichten: 2605
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 09:39

hooooi ik meld mij ook.
ik ben bezig met het laatste half jaar van de bachelor diergeneeskunde.
hoeveel ik daarna nog de master ga volgen vind ik het toch een beetje afstuderen.

nu bezig met mijn scriptie... poehee in het engels dat is lang geleden. Schrijven gaat ook zo langzaamg helaas.

mememe
Berichten: 1766
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Ureterp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 09:53

@Loveslimpie Goed dat je plan van aanpak meteen is goedgekeurd. Lig je op schema ?

@Eef_Bam Ik ben mij nog niet aan het orienteren, maar dat komt meer omdat ik eerst wil zien of ik mijn diploma ga halen :') Wel van het zomer bewust gekozen voor een studentjob op een HR afdeling, wat ervoor gezorgd heeft dat ik nu een afstudeerplek heb.
En ik zou dat inderdaad ook als compliment opvatten, kan je altijd goed gebruiken in de toekomst.

@Roxiie Vervelend dat je werkgever niet helemaal meedenkt. Hier had het bedrijf een vraagstuk liggen en de invulling hiervan moet ik zelf doen, met behulp van de begeleider. Wat zijn problemen die jij tegen bent gekomen sinds jij daar werkt? Zijn er processen die beter kunnen of veranderingen die zouden moeten plaatsvinden?

@Ghostattack Gefeliciteerd!!!!

@Loes1996 Hé drie maanden vervroegd? kan dat zomaar?

@Future_vet Welkom!!
Mocht je hulp nodig hebben met Engels, dan ben je welkom!! :)

[o]

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:00

@loes wat stom dat je deadline vervroegd is -O-

@loveslimpie Helaas gisteravond geen energie meer gehad om eraan te zitten. Bij mijn opleiding is het gebruikelijk om ergens 10 weken afstudeerstage te lopen en daar je scriptie te schrijven maar dat is niet noodzakelijk. Mijn baan is gelukkig best wel flexibel en heb nu ook een 32 uur contract ipv 40 omdat ik vorig jaar heel veel uren in de min stond ivm school en zo heb ik wat meer ruimte dit jaar. Ik kan als mijn werkzaamheden het toelaten minder werken en dit later in het jaar weer inhalen. Het gaat wel zwaar worden maar ik hoop dat het gaat lukken. Helaas loopt niet alles zoals gepland en als ik het opnieuw zou moeten doen zou ik ook eerst mijn school volledig afgemaakt hebben voordat ik een "volwassenen" baan zou nemen.

Als mijn PVA goedgekeurd wordt valt er alvast een last van mijn schouders maar ik ben zo bang dat hij niet goed is dat ik hem niet in durf te leveren. 8)7 Ik stel mezelf de deadline dat hij uiterlijk zondagavond de deur uit gaat.

Ben eigenlijk nog steeds opzoek naar een bedrijf dat scriptiebegeleiding aanbied maar zie door de bomen het bos niet meer en niet overal zijn de tarieven duidelijk.

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:57

Meer afstudeerders die zonder motivatie zitten? Ik heb nu net 13 weken gehad en daarmee zit ik op de helft. Maar bij het idee dat ik nog 12 weken moet zakt de moed mij een beetje in de schoenen :') Aan de opdracht ligt het niet, die is best leuk. Iemand die hetzelfde heeft? Tips om motivatie te vinden zijn ook welkom :)

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 18:17

Ik denk dat het belangrijk is om naast je afstuderen ook tijd in te plannen voor leuke dingen.
Weet niet of een soort "beloningssysteem" ook voor jou werkt?

Winnaars hebben een doel, verliezers slechts een excuus..


Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 20:15

Ja kennelijk kan de uni dat zomaar vervroegen....of ze geven je voor 3 mnd een nieuwe begeleider met het risico dat alles totaal anders moet omdat die van visie verschilt met je eerste begeleider...been there done that...mevrouw wist kennelijk pas laat dat ze met zwangerschapsverlof moest... |o Ik doe mijn scriptie overigens gewoon via de universiteit. Mijn stage loop ik wel op een fpa <3 En van mijn stage geniet ik meestal voor 98% van de week.

MariaMaaike inderdaad het ook afwisselen tussen leuke dingen en het afstuderen.

NoLimit zelf zit ik nu bij 'afstudeerbegeleiding via topscriptie. Een extra paar ogen..wel redelijk prijzig..50,- voor een uur..aan de andere kant voordeliger dan de andere die hier in de omgeving zitten (of het online aanbieden)..Vind het eigenlijk belachelijk dat het zo duur moet zijn. Aan de andere kant..achja het is een investering in de toekomst zullen we maar zeggen...

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:25

50 euro vind ik wel meevallen vergeleken met prijzen die ik tegenkom.

En inderdaad een investering, zal denk ik in totaal alsnog goedkoper uitzijn dan nog een schooljaar betalen.

Heb ook zitten kijken naar begeleidingen die ook studieruimte aanbiedrn maar die zitten alleen in amsterdam

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:37

Welke omgeving zoek je?

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:39

Ik woon/studeer in Den Haag en werk in Delft. Amsterdam is opzich wel aan te rijden in de weekenden als er geen file staat. Had er eentje gevonden die studieruimte daar aanbood in de weekenden maar kan hem niet meer terugvinden.

Morgen nog maar even zoeken en een keuze maken.

Eef_Bam

Berichten: 4073
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 23:39

MariaMaaike: wat bij mij helpt is om kleine doelen te stellen. Dat kan iets simpels zijn als "als ik 300 woorden geschreven heb vandaag ben ik tevreden en mag ik iets leuks doen".

Hier geen scriptiebegeleiding, wel een scriptiementor vanuit de opleiding. Die is niet inhoudelijk betrokken maar houdt een beetje bij hoe het gaat en of je op schema loopt, als er iets is kan je bij diegene aankloppen. Als alles gewoon goed gaat zie je elkaar 1x in de 2 maanden om de voortgang te bespreken, en vandaag was het weer zover. Gesprek was eigenlijk meer een theekransje :Y) . Nadat ik verteld had over hoe het gaat nog een tijdje gepraat over "hierna", ze heeft me nog wat fijne tips gegeven :) .

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:06

Klinkt alsof je goed opweg bent eefje! En het is fijn en tips om over wat als je klaar bent te krijgen. Fijn ook als het klikt.

Wij krijgen na goedkeuring van pva ook een begeleider vanuit school maar daar moet je het dan maar net mee treffen, er zitten goede tussen maar ook sommige waar je niks aan hebt

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:24

Klinkt alsof je op de goede weg bent Eef_Bam! Heerlijk als het zo soepel loopt allemaal <3


NoLimit want zoek je een plek waar je kan studeren dan? Of echt begeleiding met je scriptie? Ik heb nu online via skype begeleiding en dat lijkt mij prima eigenlijk. Maar ik kan thuis ook mezelf er wel goed aanzetten en anders ga ik naar een bibliotheek (van de uni of een 'normale') om daar te werken.

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:38

Een ruimte waar je een hele dag kan werken zonder afleiding heeft wel pluspunten en heb het liefst face to face begeleiding.

Hoopte in de 2 maanden dat mijn vriend weg was flinke sprongen te maken maar dat plan is nog niet echt gelukt. Als ik er thuis aan probeer te werken is het huishouden toch aantrekkelijker dan mijn pva of gaat het fout als ik lunchepauze neem. Zit nu op school in de bieb, heb om 12.15 college voor 1.5 uur en daarna ga ik meestal bij centraal in het D.E. Café zitten. Werkt meestal ook wel. ik ga denk ik de studie ruimte loslaten en gewoon een intake gesprek bij een bedrijf aanvragen anders blijf ik het uitstellen.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:40

Zijn er geen betere studieplekken op je uni? Wij kunnen bijvoorbeeld een klein lokaaltje afhuren voor een dagdeel. Moet je wel vroeg zijn natuurlijk, de ruimten zijn schaars.

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:25

Ik heb me ingeschreven bij Topscriptie *\o/*

Het is wel een flinke stap voor mij om werkelijk hulp in te schakelen, voel me er een soort van dom door dat het maar niet lukt (al is dat natuurlijk onzin want als iedereen het zonder hulp kon zouden er niet zoveel bedrijven zijn die het aanbieden)

We hebben hier maar enkele kleine kamertjes en die kunnen alleen docenten reserveren en zijn vaak al snel in gebruik door andere studenten. De stilte ruimte in de bibliotheek voldoet wel aardig dus denk dat ik daar maar mijn werkplek van ga maken. Weet alleen niet of school ook in de weekenden of vakanties open is maar anders zou ik op die momenten altijd nog op kantoor kunnen gaan zitten.

Bedankt voor het meedenken allemaal! Het is fijn om af en toe je hart te luchten :+:

mememe
Berichten: 1766
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Ureterp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:40

@NoLimit_93 Wat fijn dat je een plekje kan vinden en dat je hulp hebt ingeschakeld. :)
Hopelijk krijg je zo weer een boost om verder te komen/gaan met je afstuderen.

Wij hebben inderdaad ook kleine lokaaltjes die je kan gebruiken, maar dan moet je er wel rond 8 uur al zijn. Gelukkig heb ik een stage waar ik 5 dagen per week, 40 uur aan mijn onderzoek/pva etc. kan werken. Hoef niet mee te werken, maar ik doe af en toe wel een paar dingetjes.
Thuiswerken wordt hem voor mij ook niet, veel te veel afleiding. :o

[o]

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 14:18

NoLimit_93 schreef:
Een ruimte waar je een hele dag kan werken zonder afleiding heeft wel pluspunten en heb het liefst face to face begeleiding.

Hoopte in de 2 maanden dat mijn vriend weg was flinke sprongen te maken maar dat plan is nog niet echt gelukt. Als ik er thuis aan probeer te werken is het huishouden toch aantrekkelijker dan mijn pva of gaat het fout als ik lunchepauze neem. Zit nu op school in de bieb, heb om 12.15 college voor 1.5 uur en daarna ga ik meestal bij centraal in het D.E. Café zitten. Werkt meestal ook wel. ik ga denk ik de studie ruimte loslaten en gewoon een intake gesprek bij een bedrijf aanvragen anders blijf ik het uitstellen.


Heb je geen scriptiemaatje die je misschien aan het werk kan zetten? Dat jullie afspreken om samen aan scriptie te werken? Heb je iemand om frustraties te uiten maar ook een stok achter de deur zodat je eraan gaat zitten?

Insta: yl_aerial

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:02

Mag ik mij ook (weer) melden?

Ik heb op 5 februari gestart met mijn afstudeeropdracht. Ik doe een onderzoek bij een bedrijf, zit daar ook 40 uur per week intern. Ik heb een week geleden mijn eerste versie van mijn PvA ingeleverd en weet als ik morgen op kantoor kom, ik de feedback in mijn mailbox heb.. Heb een onderzoeksdocent als tweede lezer, waar ik heel blij mee ben! Eerste lezer is een vakdocent in mijn vakgebied (Food Quality Management).

Ik heb overigens al een baan voor na mijn afstuderen, heb binnenkort mijn arbeidsvoorwaardengesprek!

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:05

Wij kunnen ook cabinets huren volgens mij, maar daar heb ik me nog nooit in verdiept. Ik gok dat ik mijn scriptie grotendeels in de UB ga schrijven, daar ben ik over het algemeen toch iets productiever dan thuis :+
Dinsdag mijn eerste afspraak met mijn supervisor, ben benieuwd!

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 22:09

Welkom CCCCC,

Klinkt goed, was je tevreden met je feedback op je pva ?

Ik heb vandaag mijn eerste meeting gehad met de betaalde scriptiebegeleiding en was erg tevreden. Hebben mijn pva doorgelopen en die is zo goed als klaar op de deelvragen na, daar ga ik morgenochtend nog even aan zitten en daarna leg ik hem even voor aan mijn werkgever. Hebben voor morgen nog even mailcontact afgesproken dus kan nog vragen en bespreken etc en dan is het doel hem morgen in te leveren **\O/** ben wel echt zenuwachtig wat school ervan vind.

In principe heeft een docent die ook in de scriptiecommissie zit me op het idee geholpen maar toen ik vroeg of dit idee potentie had zei hij niks....

Marjo

Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:29

Hallo allemaal!

Het gaat hier enorm moeizaam -O- . Ik kom dus even ongegeneerd binnenvallen..

Is er iemand die enige soort van externe afstudeer begeleiding heeft gebruikt? Iets wat je kan aanraden?
Bij mij op school hebben ze dat niet volgens mij (heb ernaar gegoogled).


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bodan, Lyona en 11 bezoekers