Oude auto: binnen stallen of niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
chokotoff
Berichten: 58
Geregistreerd: 24-11-04

Oude auto: binnen stallen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-18 20:39

Ik heb een VW Lupo van 2004. Oud autootje, maar doet het nog goed. Tot nu toe stond hij overdekt in de garage onder mijn appartementsblok. Nu heb ik de kans om mijn garagestaanplaats te verhuren aan €75/maand om zo de maandelijkse kosten van mijn appartement te drukken. Gevolg is uiteraard dat mijn auto vanaf dan op straat zal staan. Parkeerplaats is er in de straat voldoende, dus dat is geen probleem. Maar ik vraag me af of mijn auto er hard onder zal lijden. Indien ik namelijk na enkele maanden grote kosten aan mijn auto zal hebben door het buiten staan (bv. slijtage batterij door vrieskou), heb ik uiteindelijk niets gehad aan mijn €75 extra per maand...

Daarom mijn vraag: wat zouden jullie doen? Auto binnen blijven stallen of staanplaats verhuren aan €75/maand?

Bedankt voor jullie input!



manonutjuh

Berichten: 3008
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 20:47

Een nieuwe accu kost ook de wereld niet.
12x 75 = 900, lijkt me stug dat je zoveel extra onderhoud aan je autootje gaat hebben door het buiten staan. Mogelijk kun je een gedeelte apart zetten voor het onderhoud?

Mijn auto is 18 jaar oud, staat altijd buiten. En mijn accu stopte er van de zomer mee. Die dingen slijten nou éénmaal, dus af en toe moet er een nieuwe in.

Schuur_

Berichten: 4866
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 20:48

Ik zou je auto in de garage blijven stallen. Niet krabben smorgens, altijd starten,...

Weegt voor mij echt niet op tegen 75 euro per maand.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Oude auto: binnen stallen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 20:52

Mijn dropje is nog 8 jaar ouder, staat altijd buiten, nooit ergens last van. Ja, krabben als het vriest. Maar verder niks.

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Oude auto: binnen stallen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 23:40

mijn passat uit 2004 woont prima buiten.
Had ie maar geen auto moeten worden

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Oude auto: binnen stallen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 23:42

Hier nog nooit een auto binnen gehad. Ja als er aan gewerkt moest worden daarvoor zijn het toch auto s. Denk dat de meerderheid van de mensen hun auto altijd buiten heeft staan.

Mizora

Berichten: 18089
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 23:46

Een 14-jaar oude auto is toch nog geen oude auto? Met mijn Alto, 19 jaar, was het binnen staan geen optie (want geen plek), maar vond ik het ook heel normaal, en mijn huidige auto, 2002, heb ik ook helemaal niet behoefte om hem binnen te zetten ter bescherming, het is wel een pensionade, maar dat ligt aan het feit dat hij 4.3 ton heeft gelopen, niet aan zijn leeftijd.

Vanaf 20 begin ik ze ouder te vinden en vanaf 25 jaar echt oud.

Dat mijn 33 een tijd buiten heeft moeten staan, vond ik wel wat lastig. Maar goed, dat was een zeer zeldzame Italiaan van 30 jaar oud. Die heeft overigens geen last van roest gekregen, maar is vanwege andere (kleine) dingen geschorst (wel binnen). Maar dat is dan ook een auto die nog eeuwig mee moet gaan, ik hoop die met mijn pensioen nog te hebben.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Oude auto: binnen stallen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 00:05

2004 is absoluut niet oud. Mijn Nissan is nog even 7 jaar ouder en hier buiten de stad nergens last van hoor gewoon goed onderhouden dan is er niets aan de hand.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Oude auto: binnen stallen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 00:35

Ik vind het ook helemaal niet zo oud voor een auto. Ik vind dat ik een “jonkie” heb uit 2006. Staat altijd buiten is geen probleem. Ik zou gaan voor de 75 per maand extra (of je moet een gruwelijke hekel aan krabben hebben?)

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Happiness91

Berichten: 468
Geregistreerd: 10-04-11

Re: Oude auto: binnen stallen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 00:58

Die van ons uit 2002 staat ook altijd buiten, Nog nooit problemen mee gehad.

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Oude auto: binnen stallen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 01:09

Gewoon als je wakker word auto starten, ontbijten en dan gaan, scheelt krabben :P Al onze auto's staan altijd buiten, daar zijn ze voor hoor

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: Oude auto: binnen stallen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 01:28

Staat hier zelfs een 25 jaar oude gewoon dag en nacht buiten en zelfs na paar maand stilstaan start hij altijd. M’n auto van 2003 staat ook altijd buiten, nooit problemen. Gaat het vriezen doe ik zo’n anti vries ding op raam, ideaal!

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

xsensibel

Berichten: 1463
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 01:36

Mijn VW golf 3 uit ‘96 staat altijd buiten. Auto heeft geen enkel roest plekje en start gewoon iedere ochtend perfect :j
Gok niet dat je er meer onderhoud aan zal hebben

❥ Esprit

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: Oude auto: binnen stallen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 03:00

Mijn golf uit 99 staat ook altijd buiten. Geen roest, en starten als een nieuwe.

:¨·.·¨:
`·.
Kaya

Kabayo

Berichten: 13901
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Oude auto: binnen stallen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 04:19

Had verwacht dat je her over een auto had van 30+ maar een autotje van 2004 kan best buiten staan

Ik heb een uit 1987 en die staat helaas ook buiten maar die wil met kou niet starten (heel stom, maar als ik er wat fleecedekens van mn paard overheen gooi wel :+ )
En helaas begint ie nu te roesten...

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

SeaSide

Berichten: 2307
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Re: Oude auto: binnen stallen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 06:32

Dit hangt wel heel erg af van waar je woont. Wij wonen aan de kust en stallen alle auto's en aanhanger s binnen ivm de zoute lucht.

Mijn opa deed dit niet en kon om de 5 a 10 jaar een nieuwe auto kopen omdat ze door de zoute lucht/regen gingen roesten.

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Oude auto: binnen stallen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 07:53

Zilte lucht moet je inderdaad mee oppassen! Wij hier thuis zeggen altijd: koop nooit een occasion uit IJmuiden, Zandvoort of een ander kustgebied.

Verder: jouw auto is nog jong, de onze uit '95 heeft ook altijd buiten gestaan. Op den duur kreeg ze wat last met starten, accu vervangen, bougies vervangen en nooit meer last gehad.
Als zo'n ding niet tegen buiten staan kan, had 'ie maar geen auto moeten worden.

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

chokotoff
Berichten: 58
Geregistreerd: 24-11-04

Re: Oude auto: binnen stallen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-18 08:19

Heel erg bedankt voor jullie reacties! Dan ga ik voor €75/maand extra


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: HarmanyL, Ik_is_Ik, Malle_meid en 112 bezoekers