Loonheffingskorting

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emoe
Berichten: 728
Geregistreerd: 11-09-13

Loonheffingskorting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 13:10

Hoi bokkers,
Aangezien hier veel mensen zitten met kennis van dit soort dingen, en ik niet weet wie ik het anders zou moeten vragen, stel ik mijn vraag hier.

Ik ben er net achter gekomen dat ik het afgelopen jaar de loonheffingskorting bij de verkeerde werkgever heb toegepast. Dus bij degene waar ik niet het meest verdient heb het afgelopen jaar. Ik dacht dat dit gewijzigd was maar blijkbaar is dat niet gebeurd.. ik heb het afgelopen jaar nieuw werk gekregen, en mijn oude bijbaantje deed ik ook nog ernaast. Nu blijkt dat ik het dus nog steeds op het loon van m'n bijbaantje toepas..

Super dom natuurlijk, maar dit is zo niet mijn ding om te regelen etc. Heb er gewoon geen verstand van.. :o
Mijn vraag is, kan ik dit achteraf nog terugdraaien en het bij de juiste werkgever laten toepassen?

Groetjes Emoe

BigOne
Berichten: 38259
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Loonheffingskorting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:11

Wanneer het maar bij één werkgever is toegepast kun je via je belastingaangifte dit regelen. Heb je bij beide de loonheffing ontvangen dan word het terugbetalen.

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:12

Je kunt gewoon een wijziging aanvragen bij je werkgever, hij geeft je dan een formulier voor loonheffing. En uiteraard even bij je bijbaantje doorgeven dat je geen korting meer wilt daar. Zorg dat die datums overeenkomen. Met een beetje mazzel krijg je wel extra terug van de BD dit jaar :D

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:15

Je had voor je bijbaantje een nieuwe verklaring moeten tekenen dat je daar de loonheffingskorting niet op wou toepassen.
Ik neem aan dat je deze voor je nieuwe werk gewoon met Ja hebt ingevuld. Wat betekent dat je dus dubbel loonheffingskorting hebt gehad.
Je zou bij je bijbaantje moeten vragen of zij bereid zijn dit voor jou terug te draaien, het is veel werk namelijk (mijn collega doet loonadministratie en ik krijg wel eens het een en ander mee) en anders zit je met de gebakken peren gok ik.

Heb er zelf ook niet veel verstand van maar weet wel dat je het maar bij 1 baan mag toepassen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:20

Op dit moment nog voor afgelopen jaar wijzigen kan denk ik niet meer, maar is ook niet zinnig. Het is namelijk bijna 1 maart, dan kan je belastingaangifte doen. Als dan blijkt dat je te veel loonheffing betaald hebt, krijg je het gewoon terug (dus over afgelopen jaar). Mits het inderdaad niet nu per ongeluk bij twee werkgevers aanstaat, want dan moet je mogelijk juist bijbetalen.

Gewoon dus per nu de loonheffingskorting wijzigen, de situatie van vorig jaar word rechtgetrokken met je belastingaangifte. Geen probleem.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Loonheffingskorting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:23

NM >STW

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:45

Het is niet te hopen dat je bij beiden loonheffingskorting hebt gekregen, want dan wordt het zuur.

BigOne
Berichten: 38259
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:13

Suzanne F. schreef:
Het is niet te hopen dat je bij beiden loonheffingskorting hebt gekregen, want dan wordt het zuur.

Hangt er van af hoelang ze dubbel heeft gehad, één of twee maanden is niet zo'n groot probleem, een jaar lang is wel pittig.