Zoveel twijfels

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:46

_Lina schreef:
Doen wat jij wil, het js jou geld, jou paard en jou hobby.


Als je er een w achter plakt dan klopt dat inderdaad.

TS: Toch heb je een relatie samen, niet alleen. En hij mag jou inderdaad niet beperken in jouw geluk maar jullie hebben samen een relatie. Communiceren is het toverwoord. Wat verwacht je van elkaar? Hij wil misschien met jou sparen voor een huisje en ziet dan al dat geld opgaan aan een paard waar hij niks mee heeft.
Over je vriendin heeft hij niks te zeggen, dat moet je echt helemaal zelf weten. Ik zou haar eens een berichtje sturen.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Selka

Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:49

Er zijn dus enkele vragen die ik aan jullie wil stellen.
Kunnen jullie je job, gezin en paard combineren? Zowel financieel als in tijd?

Ja en ja. Vriend betaald zelfs de helft van de gehele beestenboel en heeft voor/met mij een boerderij met land gekocht. En nee 12 jaar terug had hij niks met paarden. Zijn redenering? Jij wordt er blij van en als ik dat voor je kan doen dan doe ik dat graag. Inmiddels vindt hij de paarden wel grappig en kan hij rijden maar zijn hobby/passie zal het niet worden of zijn.
Het kost enorm veel tijd maar wij gunnen elkaar die tijd. Ik zit niet te wachten op de bank tot hij thuis is of andersom.

En zou ik terug contact opnemen met deze vriendin of toch mijn vriend volgen?
Als jij haar mist dan zou ik dit zeker proberen. Jouw vriend heeft niks te willen als het gaat over jouw vriendschappen. Het is jouw vriendin en niet die van je vriend.

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

Maartje1990

Berichten: 22271
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:50

Ik zou toch eerst eens kijken wat communicatie hier voor je kan betekenen. Duidelijk zijn is wat jij wil maar ook kijken wat zijn achterliggende redenen zijn. Zoals suzanne hierboven zegt

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:53

Ik heb nu een fulltime stage, dus eigenlijk werk ik gewoon zoals iedereen op kantoor.
Ik heb dit al eerder een half jaar gedaan.
En heb altijd daarnaast een eigen paard gehad. Mijn zusje gaat er ook heen. Maar ik ben er zelf elke dag. Want ik moet op stal gewoon alles doen.

Onze stal is kosteloos maar ik moet wel zelf alles bijhouden, dat is totaal geen probleem en ook nooit geweest.
Qua verdere kosten gaat het gemakkelijk. Ik heb een handig en tot nu toe een kerngezond paard (even afkloppen) dus DA potje komt goed vol.

Ook heb ik een vriend al 3 jaar. Deze vind mijn paard meestal net zo leuk als mij. Hij reed eerst ook tijdelijk op mijn andere paard. (deze vind hij niet fijn onder het zadel)
Maar hij helpt mij wel met de klusjes soms (even mesten etc)

En over dat contact met die vriendin. Als jij graag weer contact wilt en voelt dat je dit moet doen. DOEN!
Ookal zegt je vriend van niet. Je bepaalt dat nog altijd zelf wel

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:56

Ik zou zeker contact opnemen met je oude vriendin als je haar mist. Zelf had in ook altijd een hele goede vriendin al sinds we 4 of 5 waren, die vriendschap heb ik toen 3 jaar geleden ook laten verwateren omdat ik te druk met mezelf was. Toch wel spijt van gehad dus toevallig zo’n twee maanden terug weer contact opgenomen en wat voelt dat super goed!

Overigens als je paard jou gelukkig maakt nooit weg doen. Heb mijne wel weggedaan zo’n twee jaar terug omdat ik te druk was en ook dacht het niet te kunnen combineren, was waarschijnlijk ook erg druk geweest maar dat was het me achteraf wel waard geweest want mis hem nog zo erg elke dag. Dus voordat je verkoopt, denk echt goed na.

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

tengeltje11
Berichten: 7079
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:56

waar staat je paard nu?
want als je bv mensen om je heen mist die dezelfde passie delen,zou je makkelijk een leuke stal kunnen zoeken waar leeftijdgenoten staan,zo heb je onmiddellijk terug wat mensen waar je raad kan bij vragen en bv leuke verhalen bij kan delen.

qua je vriend....tja,moeilijk....beseft hij wat je paard voor je betekend?

is alles te combineren?ja,maar natuurlijk zijn er veel 'als'-en...
de een verdient een goeie 1000 euro,de ander een meervoud van dat bedrag.
de een leeft van enkele 100den euro's op een maand,een ander heeft ook hiervoor het meervoud nodig.

kan je geen regeling treffen met je vriend dat jullie bv gezamelijke kosten delen en daar maandelijks een bijdrage voor doen?
wat je dan met je overige centjes doet,dat is dan geheel je eigen keuze lijkt me en als jij daarmee dan rondkomt om je paard te houden en te onderhouden,prima toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 15:32

Ben ik heel erg als ik zeg dat ik érgens de vriend van TS wel snap?

TS studeert nog, woont bij d'r schoonouders in en heeft een paard. Paard heeft de afgelopen periode minder tijd en geld gekost omdat er nog niet mee gereden kan worden, maar nu heeft TS het over het inrijden/trainen en dat kost gewoon serieus geld. Misschien heeft TS d'r vriend zelf ook wel het een en ander aan onderzoek gedaan en is aan de hand daarvan tot de conclusie gekomen dat zo'n rijpaard re-te-duur is. Daarnaast kan je niet je leven lang bij je schoonouders blijven wonen, dus misschien wil je vriend wel een huisje kopen en een gezin stichten.

Als ik even naar mijn eigen situatie kijk en daarmee dus antwoord geef op TS d'r vraag of een paard,job en gezin te combineren is...
Hier absoluut niet. Financieel misschien wel (ten koste van andere uitjes / vakanties misschien), maar qua tijd... Ik werk op dit moment (helaas) niet en ik merk al dat ik nu de tijd niet heb met een peuter van 2. Het is van een hoop factoren afhankelijk; staat je paard aan huis, of op pension? Staat je paard volpension of moet je alles (tot aan het buiten zetten) zelf doen? Hoeveel uur per week wil je gaan werken naar je studie en hoe zit je tegen die tijd met reistijd?

Ik zeg overigens níet dat je vriend je van alles moet verbieden, maar ik kan me best voorstellen dat je vriend wat beren op de weg ziet, zeker gezien jullie nu bij je schoonouders inwonen en dus nog naar een eigen plek over moeten.

Steppe

Berichten: 2793
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 15:49

Sachavdm schreef:
Bedankt voor jullie antwoorden!
Het is voor mij een heel lastige situatie. Ik zie mijn vriend heel graag en we hebben samen in een jaar tijd al heel wat meegemaakt. Hij heeft me opgevangen toen ik nergens naartoe kon en heeft mij uit een emotionele put gehaald. In die tijd ben ik altijd heel afhankelijk geweest van hem en zijn we zo in deze situatie beland.
Nu ik me beter voel besef ik dat ik veel opgeef en dat wil ik niet meer. Ik ben sowieso al een persoon die het heel moeilijk heeft om voor zichzelf op te komen..
Ik ben wel blij dat ik nu ook van anderen heb gehoord dat het zo niet hoort en ik mijn gevoel moet volgen!



Je schrijft dat jullie heel wat hebben meegemaakt in een jaar tijd en dat hij jou heeft opgevangen en dat je afhankelijk van hem was in die periode.
Verwar dankbaarheid niet met liefde, als ik je verhaal lees was je op dat moment kwetsbaar en blij met alles maar nu alles weer op de rit is ga je anders denken.
Als niet paardenman denkt je vriend nu eenmaal dat het geld kost enz. maar wil hij dan dat jij enorm afhankelijk bent van hem en geen eigen mening mag hebben en eigen vrienden en hobby's. Ik neem aan dat jij hem ook geen dingen verbiedt om te doen. Goed gesprek zonder verwijten en beschuldigingen doet wonderen. Leg uit waarom jouw paard voor jou belangrijk is, dat je snapt dat het geld kost.
Ik weet niet of je naast de kosten voor je paard ook nog geld kan sparen voor evt. een eigen/huur huisje samen met je vriend?

En die vriendin neem contact op en probeer de vriendschap te herstellen maar bedenk wel dat je vriend hier misschien niet blij mee is.

Selka

Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Zoveel twijfels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 15:57

Gast3289, ergens ja maar om iemand zo maar te vertellen dat ze het dier maar als huisdier MOET houden vind ik niet gepast. Dan moet je het gesprek aangaan en vertellen wat jouw wensen zijn. Maar TS MOET niks.

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

Anoniem

Re: Zoveel twijfels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 15:58

Selka; dat ben ik met je eens; TS móet niets en dat is ook absoluut niet de bedoeling, maar ik kan me dus wél de andere kant van het verhaal voorstellen.

tengeltje11
Berichten: 7079
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Zoveel twijfels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:05

ja,ergens wel,maar aan de andere kant,welke student is al bewust aan het sparen voor later?
ik ken zat studenten die werken en sparen om enkel een paard te hebben/onderhouden.

later kunnen die ook allemaal prima zelfstandig gaan wonen.

als het nog te combineren valt eens er kinderen komen/zijn,dan zie je dat later wel,maar TS is nog aan het studeren,dus ik denk dat kinderen nog niet direct aan de orde zullen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:09

Is ook zo, maar TS d'r vriend denkt blijkbaar een stap verder (en dat vind ik geen gek iets) aan het bericht te lezen met het oog op werk.

Daarnaast geef ik alleen antwoord op TS d'r vraag; voor mij is het (op dit moment) niet te combineren; een paard, een job, en een gezin. En dat komt puur uit mijn eigen ervaring en ons eigen gezin; m'n vriend werkt 6 dagen per week, paarden staan hier veelal op stal en weinig stallen waarbij je er weinig omkijken naar hebt en waarbij je dus dagelijks erheen moet. Vanuit mijn eigen ervaring reageer ik dus op TS d'r vraag én dat ik dus best snap waar d'r vriend vandaan komt. Hij werkt en wil misschien een volgende stap zetten. Dan is het aan TS of ze ook die stap wil zetten. Sowieso is het denk ik belangrijk om te gaan communiceren; op een eerlijke, open manier, zonder verwijten naar elkaar. Dat geldt voor zowel TS als d'r vriend.

Verder weten we natuurlijk niks van de situatie af; ik weet niks over TS d'r financiele status, d'r vriend z'n financiele status, het toekomstbeeld wat beiden hebben, hoe en wat de schoonouders hiervan vinden waar ze op dit moment inwonend is/zijn, het werk/studeergebied.. Te weinig eigenlijk om er echt iets zinnigs op te zeggen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-02-18 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessie

Berichten: 8564
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:10

Ik snap de vriend van TS wel. Als mijn vriend een hobby zou hebben waar hij honderden euro's in stopt en waar ík het nut niet van inzie, zou ik daar ook mijn twijfels bij hebben. Maar daarom is het belangrijk dat hij beseft wat het paard voor jou betekent. Mijn vriend heeft ook niet echt wat met paarden, maar ik bekostig ze zelf en hij ziet hoe gelukkig ik ervan word. Dat wil hij niet van me afnemen.

Tijdstechnisch gezien, ik werk fulltime (meer dan fulltime, 6-7 dagen per week, 8-9 uur per dag doordeweeks). Éen paard is prima te doen, maar ik merk wel dat ik met 2 wedstrijdpaarden te trainen het niet red.

Wat betreft het verwaterde contact met die vriendin, gewoon eens een berichtje sturen! Misschien kunnen jullie het weer oppakken en wellicht ook niet.. Maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd!

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

tengeltje11
Berichten: 7079
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:11

daar zit het grote knelpunt mss wel....
het verschil tussen studeren en reeds werken.

eens je werkt ga je vlugger denken aan huisje-boompje-tuintje
zolang je nog studeert,is dat vaak een ver-van-je-bed-show

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:13

Sachavdm schreef:
Bedankt voor jullie antwoorden!
Het is voor mij een heel lastige situatie. Ik zie mijn vriend heel graag en we hebben samen in een jaar tijd al heel wat meegemaakt. Hij heeft me opgevangen toen ik nergens naartoe kon en heeft mij uit een emotionele put gehaald. In die tijd ben ik altijd heel afhankelijk geweest van hem en zijn we zo in deze situatie beland.
Nu ik me beter voel besef ik dat ik veel opgeef en dat wil ik niet meer. Ik ben sowieso al een persoon die het heel moeilijk heeft om voor zichzelf op te komen..
Ik ben wel blij dat ik nu ook van anderen heb gehoord dat het zo niet hoort en ik mijn gevoel moet volgen!


Dan moet je misschien eens een serieus gesprek met hem voeren. Hij heeft jou dan misschien wel uit die put gehaald, maar als jij niet doet wat hij wil schopt hij je er zo weer in terug.. En dan kun je weer bij af beginnen.

Vertel hem gewoon dat dit dingen zijn die jou ook gelukkig maken, en dat jij ook graag onafhankelijk wil zijn als dat is wat je graag wil. Want dan zou hij jou daar juist bij moeten steunen en misschien kan hij je daar dan ook wel bij helpen. Maar als jij hem niet verteld hoe jij je eigen voelt in deze situatie dan los je ook niks op, behalve dat je bij hem weg gaat of hem maar zijn zin geeft terwijl je daar niet achter staat.

Maar ik snap het ergens wel dat je twijfelt, hij heeft veel voor je gedaan en je wil niet ondankbaar overkomen, zo lijkt het in ieder geval. En ik deed eerst ook alles om iedereen de pleasen maar daar werd ik ongelukkig van, en dat had ook invloed op mijn omgeving. Maar hij moet jou wel de kans geven om zelf ook keuzes te maken.

En ik vind zolang hij niet voor de kosten op hoeft te draaien, en jij zelf hard werkt om dit te kunnen bekostigen hij daar niks over te zeggen heeft. Weet niet of je ook kostgeld betaald daar om te wonen en eten etc.?

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Zoveel twijfels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:18

Ts, goed nadenken over je relatie, is het dankbaarheid wat je voelt of liefde. Wanneer het tweede het geval is dan in gesprek blijven en zorgen dat je vriend accepteert dat jouw paard en alles er om heen belangrijk voor je is. Wanneer hij er toch de ballen verstand van heeft kun je hem altijd nog vertellen dat een goed te rijden paard veel meer opbrengt bij verkoop dan een groen paard. Is het dankbaarheid wat je voelt dan heb je een groter probleem dan de kosten van je paard.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

gertjan1234
Berichten: 188
Geregistreerd: 18-02-17

Re: Zoveel twijfels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:28

Ik heb ook een vriend met ernstige hooikoorts en een poephekel aan paarden. Hij houdt van me dus steunt me (welliswaar met lichte tegenzin). Hij gaat zelfs mee als het zo uitkomt ookal loopt ie dan hele dagen te niezen. Zo kan het ook! Lastige beslissing lijkt me....

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:34

Heel direct gezegd, ben je nu gelukkig? Wat heb je nodig om gelukkig te zijn? Daar zou ik eens goed over nadenken... Het is niet fijn als iemand je zo dwars ligt in je passie.

Kijk of je het samen kan oplossen, laat hem uitspreken wat hij concreet wilt (meer geldinvesteringen vanuit jou, meer tijd met jou, wat is precies de reden dat hij zo zijn hakken in het zand zet?). Zodra jij weet wat hij concreet wat hij wilt kan je dat invullen, hoe dan ook, en dan kan je daarnaast invullen met wie jij afspreekt en wanneer je naar je paard gaat. Kort gezegd is duidelijke afspraken maken heel belangrijken wat jij in je eigen tijd doet bepaal je zelf, niet hij.

heb vertrouwen, houd moed


BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Zoveel twijfels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:34

En zijn ouders, hoe denken die er over , ze zullen er toch wat van meekrijgen wanneer je bij ze inwoont.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

crow
Berichten: 2425
Geregistreerd: 12-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:46

Blijf ook in een relatie, vooral ook dicht bij jezelf.
Blijf ook altijd zelf financieel onafhankelijk, dat voorkomt discussies waar je je geld aan uitgeeft.
Word het eens over gezamenlijke bijdragen voor huis, verzekeringen, boodschappen ed en verder houd je financieel je eigen verantwoordelijkheid.
Doe dit zelf ook in mijn huwelijk en dat bevalt echt super goed. Nooit gedoe over geld of uitgaven.
Ook wat betreft met wie je wel of niet bevriend wilt zijn, is je eigen verantwoordelijkheid.

Bowiess
Berichten: 11
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:50

je moet doen wat jij wil.
ik red het makkelijk na werk naar stal en dat hoeft natuurlijk niet iedere dag zeker geen jong paard die kan je best een dagje laten staan.
ik vind het heerlijk de afleiding en even iets voor jezelf


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers