Startlijst aanpassen op de wedstrijddag zelf >> mag dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Startlijst aanpassen op de wedstrijddag zelf >> mag dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 13:47

Ik had dit weekend het probleem dat de startlijst nog was aangepast op de wedstrijddag zelf.
Ik had om 10u 's ochtends de lijst gecheckt (moest in de middag starten) en ging ervan uit dat dit de definitieve lijst was. Bij aanmelden gevraagd of alles op tijd liep, wat zo was (zeiden ze).

Ik rijd meestal zo'n 20 min in. Toen ik er net op zat, werd ik geroepen om de ring in te gaan. Aangegeven dat ik nog meer dan 15 min de tijd had, maar de startlijst bleek (na uitvallers) later op de dag nog te zijn aangepast.

Weet iemand of dit mag? Normaal gesproken mag je gewoon op je eigen tijd starten als er uitvallers zijn, maar als het secretariaat bij iedere uitvaller een nieuwe startlijst online zet, gaat dat natuurlijk niet op.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6631
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Startlijst aanpassen op de wedstrijddag zelf >> mag dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 13:55

Het hangt er vanaf of er een starttijd staat bij staat of niet. Als er echt staat aangegeven dat je bijvoorbeeld om 14:31 moet, dan mag je ook echt op die tijd starten, ook als er uitvallers zijn. Als er echter geen starttijd bij staat, dan kunnen ze volgens mij inderdaad jou opleggen om eerder te starten. Je dient daarom ook eigenlijk altijd minimaal een uur van tevoren aanwezig te zijn, om dit soort inloop op te kunnen vangen.

Wel vervelend dat ze je niet hebben aangegeven dat er uitvallers waren inderdaad...

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Startlijst aanpassen op de wedstrijddag zelf >> mag dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 14:01

Er stond inderdaad echt een specifieke starttijd (die dus later op de dag nog is aangepast)

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6631
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:06

FCSA schreef:
Er stond inderdaad echt een specifieke starttijd (die dus later op de dag nog is aangepast)


Oei, dan is het lastig inderdaad. Stond er eerder al bij dat het een definitieve startlijst was? Dus voordat hij was veranderd? Want als dat zo is, dan kunnen ze hem natuurlijk niet daarna nog veranderen.

Maar eerlijk gezegd weet ik niet precies hoe het regeltechnisch in elkaar steekt. Maar ik vind het niet erg netjes van de vereniging... :(:)

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Startlijst aanpassen op de wedstrijddag zelf >> mag dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 14:12

Volgens mij zet deze vereniging er nooit 'definitief' bij...

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6631
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:13

FCSA schreef:
Volgens mij zet deze vereniging er nooit 'definitief' bij...


Nou, nu weet je ook meteen waarom }:0
Ik vind het persoonlijk een slechte zaak. Zo kun je natuurlijk nooit fatsoenlijk plannen. -O-

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Re: Startlijst aanpassen op de wedstrijddag zelf >> mag dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:19

Ik heb ook zoiets meegemaakt waarvan ik mij ook afvroeg, mag dit?
Had mij laatst ingeschreven voor een wedstrijd. Netjes 3 weken van te voren mail gestuurd met de gegevens en inschrijving. Na 2 weken en 2 mails verder kreeg ik een bericht terug inschrijving is alleen geldig met een volledig ingevuld inschrijfformulier (alles wat in het inschrijfformulier had ik in een rijtje onder elkaar gezet) naja prima zet ik het wel in een formulier. 5 dagen voor de wedstrijd krijg ik een mail terug dat het vol zit... Vervolgens zit het overal vol of is de inschrijfdatum al voorbij...

MirandaMalik

Berichten: 9881
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Startlijst aanpassen op de wedstrijddag zelf >> mag dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:35

Heb ik ook vaker gehad.
Werd er echt pissed om, je hebt nog uren de tijd en dan moet je opeens binnen no time starten en kun je niet fatsoenlijk inrijden.
Ik toen heb gewoon gezegd dat ik minstens een half uur wilde inrijden, anders ging ik gewoon niet.
Vind het gewoon slecht om zonder warming up te gaan rijden.
Toen wilde de jury wel een half uur wachten.

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Re: Startlijst aanpassen op de wedstrijddag zelf >> mag dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:48

Met een hengsten keuring mee gemaakt. Was ruim 3 kwartier voor de hengst de ring in moest aanwezig, liep naar het secretariaat om nummer te halen werd mijn nummer al omgeroepen om in de ring te verschijnen. Ik kreeg te horen dat het allemaal wat sneller ging dan gedacht en ze liepen dus erg in. Dan kan je rennen, paard van de trailer en iedereen stond op ons te wachten -O- Had geen tijd om de hengst voor te bereiden, te longeren. Voorbrenger bleek al weg sta je dan, geen hoofdstel mee zou voorbrenger regelen. Andere voorbrenger daar snel gevraagd die de hengst ook kende en die had nog wel hoofdstellen mee. Oftewel een hele hoop onnodige stress.
Ach, hij werd 2e van de 13 en dat als oudste :Y) Maar leuk vond ik het bepaald niet. :n Netjes ook niet. Had dan een extra pauze ingelast of zo.

Merel_Brit

Berichten: 630
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:49

Hier ook eens gehad bij de wedstrijd van een vriendin. Ze hadden in de ochtend de startlijst verandert, en niet eens meer de moeite genomen om deze online te zetten. Zo raar dat er niemand op z'n tijd reed. Achteraf wist de jury van niks, die ergerde zich kapot aan al die lakse ruiters :')

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Startlijst aanpassen op de wedstrijddag zelf >> mag dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 15:13

Op de startlijst staat wel heel vaak, zeker als er starttijden bij staan, dat je reling moet houden met eventuele uitvallers.

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Re: Startlijst aanpassen op de wedstrijddag zelf >> mag dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 15:20

De lijst uit gegeven 24 uur voor de aanvang van de eerste rubriek is ten alle tijden de definitieve lijst. Jij mag ALTIJD op jouw eigen tijd starten, al zijn er 10 uitvallers voor jouw. Wel is uitloop natuurlijk een ander verhaal:) Ze kunnen je wel vragen of jij iets eerder de ring in wilt, maar daar ben je ábsoluut niet toe verplicht. Ze kunnen dus hoog en laag springen jij mag áltijd op jouw eigen tijd rijden :j

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 15:33

Ankimo schreef:
De lijst uit gegeven 24 uur voor de aanvang van de eerste rubriek is ten alle tijden de definitieve lijst. Jij mag ALTIJD op jouw eigen tijd starten, al zijn er 10 uitvallers voor jouw. Wel is uitloop natuurlijk een ander verhaal:) Ze kunnen je wel vragen of jij iets eerder de ring in wilt, maar daar ben je ábsoluut niet toe verplicht. Ze kunnen dus hoog en laag springen jij mag áltijd op jouw eigen tijd rijden :j


Dat is goed om te weten voor de volgende keer, thanks!

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 15:35

Afgelopen zomer moest ik voorlezen. Ik kom netjes op tijd aan, bleken ze ook die morgen nog de planning omgegooid te hebben ze hadden er nog een paar mensen tussen gepropt en iedereen moest nu 1 uur later starten. Daar was ook echt niemand blij mee, je maakt toch een planning en moet met mensen afspreken die ook weer moeten plannen. Veel mensen zaten er dus al veel te vroeg op en gingen maar weer afzadelen. Het was een beetje een chaos. En het was nog maar 11 uur in de morgen :+ .
Persoonlijk vind ik dat verenigingen daar in hun planning rekening mee horen te houden en niet op de dag zelf nog aan de lijst sleutelen. Ik vind de avond ervoor pas de definitieve lijst al onhandig laat.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:07

Ankimo schreef:
De lijst uit gegeven 24 uur voor de aanvang van de eerste rubriek is ten alle tijden de definitieve lijst. Jij mag ALTIJD op jouw eigen tijd starten, al zijn er 10 uitvallers voor jouw. Wel is uitloop natuurlijk een ander verhaal:) Ze kunnen je wel vragen of jij iets eerder de ring in wilt, maar daar ben je ábsoluut niet toe verplicht. Ze kunnen dus hoog en laag springen jij mag áltijd op jouw eigen tijd rijden :j

ben erg benieuwd waarop je dit baseert.

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:10

Lielle schreef:
Ankimo schreef:
De lijst uit gegeven 24 uur voor de aanvang van de eerste rubriek is ten alle tijden de definitieve lijst. Jij mag ALTIJD op jouw eigen tijd starten, al zijn er 10 uitvallers voor jouw. Wel is uitloop natuurlijk een ander verhaal:) Ze kunnen je wel vragen of jij iets eerder de ring in wilt, maar daar ben je ábsoluut niet toe verplicht. Ze kunnen dus hoog en laag springen jij mag áltijd op jouw eigen tijd rijden :j

ben erg benieuwd waarop je dit baseert.


Een belletje naar de KNHS :j

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Startlijst aanpassen op de wedstrijddag zelf >> mag dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:11

maar dan moet het nog steeds ergens vast gelegd zijn. Ik ga eens reglementen spitten.

manonutjuh

Berichten: 3008
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:13

In het regelement staat dit:

Citaat:
Wijzigingen in starttijden kunnen tot maximaal 24 uur voor aanvang van de rubriek doorgevoerd worden.
Deze wijzigingen moeten kenbaar gemaakt worden aan de deelnemers en officials op de in het
vraagprogramma aangegeven wijze. De wedstrijdorganisatie dient ervoor te zorgen dat alle deelnemers,
officials en vrijwilligers ingelicht zijn. Na deze wijziging zijn de starttijden en aanvangstijden van rubrieken
bindend, uitloop in het programma daargelaten.


Maar volgens mij gaat dit alleen om aanvangstijden van de rubriek, niet om individuele starttijden. Je moet natuurlijk niets voor niets een uur van te voren aanwezig zijn.

Roodvos

Berichten: 6657
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:17

manonutjuh schreef:
In het regelement staat dit:

Citaat:
Wijzigingen in starttijden kunnen tot maximaal 24 uur voor aanvang van de rubriek doorgevoerd worden.
Deze wijzigingen moeten kenbaar gemaakt worden aan de deelnemers en officials op de in het
vraagprogramma aangegeven wijze. De wedstrijdorganisatie dient ervoor te zorgen dat alle deelnemers,
officials en vrijwilligers ingelicht zijn. Na deze wijziging zijn de starttijden en aanvangstijden van rubrieken
bindend, uitloop in het programma daargelaten.


Maar volgens mij gaat dit alleen om aanvangstijden van de rubriek, niet om individuele starttijden. Je moet natuurlijk niets voor niets een uur van te voren aanwezig zijn.

Artikel 4 lid 14 van het Algemene wedstrijdreglement.
De aanvangstijd is het beoogde tijdstip waarop de rubriek (ring) moet beginnen. De starttijd is de voor de combinatie vastgelegde starttijd.

Wat deze vereniging doet mag dus niet.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Startlijst aanpassen op de wedstrijddag zelf >> mag dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:20

thx, dat artikel zocht ik dus.

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Re: Startlijst aanpassen op de wedstrijddag zelf >> mag dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:24

Dat ja :))

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:35

manonutjuh schreef:
In het regelement staat dit:

Citaat:
Wijzigingen in starttijden kunnen tot maximaal 24 uur voor aanvang van de rubriek doorgevoerd worden.
Deze wijzigingen moeten kenbaar gemaakt worden aan de deelnemers en officials op de in het
vraagprogramma aangegeven wijze. De wedstrijdorganisatie dient ervoor te zorgen dat alle deelnemers,
officials en vrijwilligers ingelicht zijn. Na deze wijziging zijn de starttijden en aanvangstijden van rubrieken
bindend, uitloop in het programma daargelaten.


Maar volgens mij gaat dit alleen om aanvangstijden van de rubriek, niet om individuele starttijden. Je moet natuurlijk niets voor niets een uur van te voren aanwezig zijn.



En verderop staat dit;

Citaat:
HOOFDSTUK 10

VOORSCHRIFTEN
Artikel 44
-
Verplichtingen deelnemers
1.
Deelnemers dienen:
a.zich onder alle omstandigheden correct te gedragen; wangedrag leidt tot diskwalificatie en kan tot gevolg hebben dat opgave wordt gedaan bij de Aanklager;
b.zich niet te onttrekken aan prijsuitreikingen voor zover deze binnen de voorgeschreven tijdlimiet plaatsvinden, tenzij de Federatievertegenwoordiger hiervoor toestemming heeft gegeven.
2.
In het geval, dat door opzet of nalatigheid niet aan de bepalingen van dit artikel wordt voldaan, is de Federatievertegenwoordiger bevoegd deelnemers uit te sluiten of te diskwalificeren en eventueel gewonnen prijzen in te houden of terug te vorderen.
3.
Deelnemers moeten op het in het programma vermelde tijdstip of op het door de fungerende ringmeester nader vastgestelde en per omroep bekend gemaakte tijdstip in de ring of bij de start aanwezig zijn.
4.
Indien een deelnemer te laat in de wedstrijdring verschijnt of aan de wedstrijd is begonnen voor hem dit is toegestaan, kan hij door de jury worden uitgesloten.
5.

Indien een deelnemer op grond van een door hem gedane onjuiste opgave tot de wedstrijdring is toegelaten, dient hij door de jury te worden gediskwalificeerd.
6.
Deelnemers zijn verplicht de aanwijzingen van een official en/of dienstdoende functionaris tijdens een wedstrijd op te volgen.


Ik ben al op heel wat wedstrijden geweest als deelnemer en als jury en eigenlijk nog nooit echt grote problemen meegemaakt. Pas een rubriek gejureerd waarbij iemand door omstandigheden veel te laat kwam, er was ook een uitvaller, iemand kwam zich al melden in de ring want die dacht al te moeten (was als enige nog in de losrijring en starttijd eigenlijk pas over 20min), en dan probeer je daar ook even flexibel mee om te gaan in overleg met de ruiters en de organisatie.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Startlijst aanpassen op de wedstrijddag zelf >> mag dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:39

Maar de artikelen hierboven betekend toch niet dat de ringmeester ineens iets anders mag bepalen als de regels? Juist de officials horen toe te zien op goed gebruik vande regels.
Als de official jou ineens verlplicht een zweep mee te nemen de ring in terwijl dat niet zou mogen dan pleit dat jou toch ook niet ineens vrij?

EllyC

Berichten: 8122
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Startlijst aanpassen op de wedstrijddag zelf >> mag dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 18:25

ik had laatst dat we ook eerder moesten starten en de jury erop stond dat we de ring ingingen. Ik heb mijn poot stijf gehouden omdat we echt nog even de tijd nodig hadden om verder los te rijden.
Als je bij het melden te horen krijgt dat je 10 of 15 minuten eerder moet starten dan vind ik dat je dit moet kunnen opvangen maar verplichten kunnen ze dat nooit.

Staypositive
Berichten: 14
Geregistreerd: 27-02-18

Re: Startlijst aanpassen op de wedstrijddag zelf >> mag dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:59

Als er op startnummers gestart word wel, op tijden mag je volgens mij gewoon op je eigen tijd starten.
Wel super vervelend, ik heb het ook weleens gehad.

Ook een keer dat de startlijst op internet niet overeen kwam met de startlijst op de wedstrijd zelf, was ook zeer vervelend, toen zat ik er enorm te vroeg op..