Doorgeefstokje van de maand februari: Dees

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Doorgeefstokje van de maand februari: Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 16:05

*Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
Dees met fokmerrie Thess Zelma

Begin februari had bokker Ailill het woord. Hij wilde deze maand wel met bokker Dees delen en heeft daarom het stokje aan haar doorgegeven. Dees registreerde zich in het eerste jaar dat bokt ontstaan is. Waarom heeft ze zich geregistreerd en wat waren of zijn haar penny-gedachten? Lees dat hier!


1. Waarom heb je je 17 jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Dat was op 8 augustus 2001. Toen internet nog via 56kps verliep en computers echt nog tegen elkaar moesten krijsen… aaaaah… de goeie oude tijd, hahahaha. Er was toen een webpagina waarop je met gelijkgestemden kon chatten over paarden. Supernieuw in die tijd, tenminste wel voor mij, en harstikke leuk om te doen. Omdat die oude Horses-site zo zijn problemen had, ontstond Bokt. Ideaal, slow-chat! Vrijwel alle Horses-gebruikers stapten over en zo ook ik.

2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
Dees schreef:
Ik vind het geweldig om er zelf voor te mogen en te kunnen zorgen. Heb zo lang paarden in pension gehad, er was altijd wel iets niet helemaal naar wens (al was het wel vaak vreselijk gezellig!) Maar nu ik ze bij huis heb staan... tja, dat is het toch wel hoor! Al kom je nergens anders meer aan toe lijkt het wel, zeker met dit rotweer, smorgens naar buiten, dan weer naar binnen, thuis uit het werk spul weer naar buiten, dan weer naar binnen, voeren, uitmesten... het is een manier van leven, maar wat een leuke!


Wat leuk om terug te lezen, hahaha. Ik was in die tijd net verhuisd en kon eindelijk mijn paarden aan huis houden, een ware ‘dream come true’. Gek genoeg – ik had dit ook vandaag kunnen schrijven, sta er nog net zo in. Ik ben er ook nog steeds zo blij mee.

3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
Een 1. Ik vind ze helemaal niet beschamend. Ze zijn wel duidelijk geschreven door een jongere versie van mezelf. Maar hee, om me daar nou voor te schamen…? Toch helemaal niet nodig?!

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Ik heb werkelijk geen idee. Bokt anno 2018 is zo ontzettend groot, met zoveel gebruikers, daar val ik echt niet meer tussen op hoor. Tenminste, dat denk ik dan maar. Ik denk wel dat mijn meeste reacties zijn geweest in topics over Fokkerij en Afstamming, dat heb ik een aantal jaren fanatiek gevolgd.

5. Wat betekent http://Bokt.nl voor jou?
Dankzij Bokt heb ik heel veel leuke mensen mogen ontmoeten en enkele echte vrienden gemaakt. Toen Bokt nog veel kleiner was, werden er regelmatig Boktritten georganiseerd en daar heb ik heel veel plezier aan beleefd. Het bracht me in de sneeuw bij Zeijen, op het strand van Ameland, door de bossen van Lunteren en zeker op die maffe rit bij Gasselte – wie kan dat ooit vergeten!!!!
Daarnaast heb ik via Bokt ook heel veel extra’s mogen leren over mijn geliefde hobby en als vraagbaak is het nog steeds een superhandige site.

6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
O ja hoor. Sterker nog, ik heb ze nog! Al ben ik nooit werkelijk met een pannetje kippensoep naar de schuur gelopen om daar mijn gekidnapte verzorgpony te voeren (hulde aan Pokémon!). Nog altijd droom ik van snelle galoppades op het strand. Of van een eigen manege beginnen… k moet stiekem ook altijd gniffelen als ik jonge meisjes zie met een cap op en rijlaarzen aan, die onderweg naar de manege hun fiets met de zweep geven om harder te gaan. Ja, dat heb ik ook heus wel eens gedaan, wie van ons deed dat nou niet?!

Afbeelding
Dees rijdend op Vagebont


7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
O wat een heerlijke gedachte! Nou, ik zou aan de rand van een groot bos wonen, met de paarden aan huis en een bak die altijd droog is. Liefst in een land waar altijd zomer is, maar dan wel zonder ratelslangen ed. En ik zou eindelijk eens tijd genoeg hebben om daar helemaal volop van mijn dieren te genieten. Geld zou natuurlijk geen probleem zijn dus ik hoefde niet meer te werken en kon iemand inhuren om de stallen uit te mesten. O ja, en alle paarden waren gewoon zadelmak en braaf, dat lijkt me ook wel zo fijn. Ja, doe maar!

8. Rijd je zelf ook nog actief? Zo ja, op eigen gefokte paarden?
Ja, ik rijd nog :D Actief is overigens wel wat anders. In praktijk rijd ik eigenlijk alleen nog als het mooi weer is en rijd ik ’s winters helemaal niet. Ik rijd geen wedstrijden meer, vooral omdat ik sinds enkele jaren gewoon meer plezier heb in het maken van buitenritten.
Het fokken staat voor nu even op een laag pitje, ik heb even geen merrie meer en ook geen stal vrij om er weer eentje te kopen. Het rijden op je eigen gefokte paarden is echt heel bijzonder, ik heb dat een paar keer mogen meemaken. Er staat nog een 4-jarige ruin op stal die ik zelf heb gefokt. Deze is nog onbeleerd en om eerlijk te zijn, ik weet niet of ik daar binnenkort zelf op ga rijden. Jonge paarden inrijden is iets waar je zelf toch wel behoorlijk fit/snel/handig voor moet zijn en dat ben ik niet meer zo. Heb nog geen idee hoe ik dat op ga lossen.
Mijn good old Vagebont is met pensioen, daar heb ik tien jaar fijn mee gereden en hij is nog altijd mijn beste paardenvriend. Sinds vorig jaar woont er hier ook een gekocht groot zwart paard dat bij een vorige eigenaar Z2-dressuur heeft gelopen en daar rijd ik graag op. Zodra de winter voorbij is, zal ik het rijden weer oppakken.

9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Alja. Alja ken ik niet zo heel goed maar ik Alja jaren geleden een keertje in het echt getroffen op een van die vermaarde Boktritten. Ik zie Alja op Bokt met enige regelmaat voorbij komen en lees haar activiteiten met paarden altijd graag.

10. Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?
Hoi Alja! Vroeger had jij een soort van manege en dat is toch echt een ware penny-droom voor veel meisjes. Als je het weer opnieuw kon beginnen, zou je het dan doen?

Anoniem

Re: Doorgeefstokje van de maand februari: Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 18:37

Wat een enorm leuk stukje! :) Zelf sloeg ik m'n fiets niet met zweep, maar ging en ga ik wel in de verlichte zit over drempels heen! :D

Ibbel

Berichten: 49128
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Doorgeefstokje van de maand februari: Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 18:40

Uiteraard ga je in verlichte zit over drempels met de fiets. Of je moet het lekker vinden een klap in je rug of je kont te krijgen :+
Ik sloeg ook niet met een zweepje, maar kon mijn fiets wel laten bokken door alleen de voorrem in te knijpen :D

marley93

Berichten: 6032
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Doorgeefstokje van de maand februari: Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 18:50

Leuk stukje! Ik gaf mijn fiets altijd been. :')

Rocamor

Berichten: 10855
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 18:57

marley93 schreef:
Leuk stukje! Ik gaf mijn fiets altijd been. :')


En touwtjes aan het stuur als teugels. En lichtrijden.

Leuk stuk Dees. Vagebont met pensioen dus?

Anoniem

Re: Doorgeefstokje van de maand februari: Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 18:59

Ik praatte er overigens ook tegen. "Hoooo" en "Braaf" enzo.

Alja

Berichten: 25592
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Doorgeefstokje van de maand februari: Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 19:08

Dees wat leuk!
Wij hebben elkaar leren kennen op een rit in Gasselte.
Ik weet nog dat je toen op een paard van jezelf reed. Een leuke bruine merrie, ik was toen mee op mijn Welsh cob Sir Thomas.

Ik heb idd ruim 12 jaar lang een manege gehad en in 2012 mee gestopt.
Maar het bloed blijft gaan waar het niet gaan kan en inmiddels ben ik kleinschalig weer precies hetzelfde hier aan huis aan het doen :)

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 19:10

Wat een leuk stukje Dees! leuk om iets meer over je te weten te komen zo.

Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Doorgeefstokje van de maand februari: Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 20:21

Leuk stuk Dees, zo wist ik niet eens dat je geen merrie meer had.

Kabayo

Berichten: 13972
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 20:31

Resistance schreef:
Wat een enorm leuk stukje! :) Zelf sloeg ik m'n fiets niet met zweep, maar ging en ga ik wel in de verlichte zit over drempels heen! :D

Ik sloeg mijn fiets wel met de zweep. Zweep kwam in de spaken en met een sierlijke zwaai zo het kanaal in... oke ik had de slappe lach _/-\o_

Leuk stukje Desiree :D

Abacab

Berichten: 1894
Geregistreerd: 10-08-02

Re: Doorgeefstokje van de maand februari: Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 20:46

Leuk stukje Dees. Ach ja, slowchatten, Horses, chatten op de Divoza site. Bokt heeft zelf nog een tijdje een echte chatfunctie gehad maar die was niet zo populair. Grappig om dat weer terug te lezen. Verhalen uit de vorige eeuw :)

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 21:13

Haha leuk! Ik ben hier ook door de Horses chat gekomen! Dat is lang geleden.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Doorgeefstokje van de maand februari: Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 22:16

Leuk Dees!

Abacab

Berichten: 1894
Geregistreerd: 10-08-02

Re: Doorgeefstokje van de maand februari: Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 22:59

Heul Heul Heul vroeger was er toch ook nog zo'n startpagina forum. Volgens mij was er een vast clubje dat alle chats en forum afstruinde. Je kon de boel flink op de kop zetten door je op de chat uit te geven voor een ander hahahaha

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 00:03

Wij tekenden met stoepkrijt de letters op de parkeerplaats en oefenden dressuurproefjes en gaven elkaar "les" op de fiets. Of lopend compleet met stap/draf en galop

0:)

De manege/pensionstal/paarden-aan-huis-droom ook bekend ;)

Leuk stukje Dees!

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Doorgeefstokje van de maand februari: Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 00:38

Leuk stukje! Haha en de pokemon denk dat iedereen van die tijd dat nog wel weet. Nu ik je stukje las bedenk ik mij ineens dat dit het enigste forum is waar ik al zo lang kom.

Veel geluk met je paardjes en nog een kleine maand en dan is het mooie weer seizoen weer van start.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 01:36

Prachtig interview! :D

Ik ken je vooral nog van de prachtig gefokte paarden, goede adviezen ennnn een meeting waarbij mijn pony goldy na de rit niet op de wasplaats ging en aantal bokkers waaronder jij, met zn allen hielpen duwen :') Ergens moet daar nog een foto van zijn. :))

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Doorgeefstokje van de maand februari: Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:41

De boktritten waren erg leuk. Daardoor met Gids gereden in o.a. Havelte, Schoonloo?, Kuinderbos, Balloo"erveld.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:52

Wat leuk dat jullie mijn stukje zo goed ontvangen :D Ben ik blij om.
Ik kijk uit naar jouw stukje, Alja!

Hahaha, Faline, volgens mij heb ik die foto nog wel ergens. Zal vanavond even kijken. Ik herinner me wel je Goldy ook als speciale aanbieding op een van de Boktmarkten in Mantinge!
En ik heb ook nog foto's van onze leuke rit, Joyce, bij Havelte, parkeren bij die Vlindertuin. En een racepartij met Naz op het Ballooerveld toen we daar op Boktrit waren, ook zo leuk! Was allemaal nog met mijn lieve [naam verwijderd], nog voordat [naam verwijderd] in beeld kwam. Jeetje, lang geleden...
Rocamor, Vagebontje is geblesseerd geraakt in zijn rug, daarom is hij met vervroegd pensioen. Hij is verder goed gezond en vrolijk, dus we kunnen gelukkig nog wel even genieten van zijn aanwezigheid.

Abacab

Berichten: 1894
Geregistreerd: 10-08-02

Re: Doorgeefstokje van de maand februari: Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:34

@Dees, had jij niet ooit een donkerbruine Balzflug? Staat me nog zo iets van bij.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:40

marley93 schreef:
Leuk stukje! Ik gaf mijn fiets altijd been. :')


Vergeet het 1 keer per week wassen niet.. touwtje aan de schutting. Daarna dekentje over :+

Leuk stukje dees!

Alja

Berichten: 25592
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 18:52

Abacab schreef:
@Dees, had jij niet ooit een donkerbruine Balzflug? Staat me nog zo iets van bij.

Dat was toch neve?
Hele leuke donkerbruine merrie.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Doorgeefstokje van de maand februari: Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:07

[naam verwijderd] was prachtig maar van Eros Platiere (Belgsich gefokt). Wel donkerbruin :j
Die donkerbruine Balzflug was [naam verwijderd]. Dat was een knetterhard beestje, heb ik nog meegenomen naar dé Gasselte-rit :D

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:33

Afbeelding
Goldy die absoluut niet de poetsplaats op wilde in Appelscha op 1 juni 2003 :D
(en het bewijs: het zijn mijn billen op de voorgrond, ik heb niet meegeholpen met duwen O:) )

Ook Sir Thomas vond gewassen worden die dag geen onverdeeld genoegen

Afbeelding
Een foto van volgens mij de meest spectaculaire galop die ik ooit reed. Van 0 naar 60km per uur in 2 seconden, whoohooo! Ik rechts op [naam verwijderd], Naz links op volgens mij nog Ironique. Boktrit Ballooerveld, 11 mei 2003.

Och al die oude foto's, zo mooi! Heb er nog veel van (maar lang niet allemaal even scherp, hahaha, 1MP-cameraatjes van toen toch ook). Wat hebben we toch leuke dingen gedaan!

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Doorgeefstokje van de maand februari: Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 01:12

Wat een leuk stukje :)

Lees altijd met veel plezier je bijdrages op het Fokkerij-gedeelte, erg leerzaam!