E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:50

Voor kobo heb je calibre toch helemaal niet nodig? Mijn oude en nieuwe kobo kan alle bestandtypes lezen...


_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:22

Voor het omzetten van de namen dus wel van series zodat ze niet helemaal door de war op de kobo komen te staan.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70491
Geregistreerd: 24-05-08

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:58

Precies :j maar omdat het bij mij niet makkelijk werkte, waarschijnlijk deed ik het verkeerd :D besloot ik om boekenplanken op de oude ereader te maken zodat ik het geordend had. Bij de nieuwe ereader staat het oa op schrijver wat ik voor nu makkelijk vind werken, de rest moet ik nog een keer uitzoeken.

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:18

A3a1 schreef:
Ik heb een tolino maar enorm veel problemen met boeken erop te krijgen.Iemand ervaring ermee?



Hier jaren al een tolino. Kan maar moeilijk wennen aan de nieuwe kobo. De batterij van tolino wordt minder en ik wou graag bij bol.com lezen.
Maar ben nu wel weer op tolino aan het lezen. Nooit geen problemen gehad met de tolino. Ik heb de tolino shine.
Gewoon knippen en plakken was het voor mij

It's more important to love, than it is to hate....---->Prince
Bink v hayo, Veel plezier bij je nieuwe baasje
Raika, mn gele fjordendame op de eeuwige velden. 't ga je goed meis,
voor altijd bij mij.

The_Cat

Berichten: 7276
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 23:39

Hier ook tolino. Knippen en plakken in de boekenfolder is alles wat je moet doen. Het is toch wel het juiste formaat? Tolino kan alles lezen behalve mobi denk ik


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 13:49

Heeft hier iemand bookchoice.nl ? en hoe bevalt dat?

MoSt81
Berichten: 1469
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:03

Stille meelezer meld zich. ik heb bookchoice en dat bevalt mij goed. Is iedere maand even werk om het op mijn kobo te zetten maar vind er redelijk wat leuke boeken tussen. Ook boeken die ik anders nooit zou lezen, lees ik zo toch en sommige blijken dan toch wel erg leuk te zijn. Heb nu al erg veel boeken op mijn e reader staan want red het nooit om er 8 per maand te lezen.

17-03-2015 Stijn
26-07-2017 Evi

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 08:06

Ik kwam er niet zo goed uit via hun website, mag je ze kiezen of krijg je 8 vastgestelde boeken per maand?
Kreeg via de app van de Huishoudbeurs 8 boeken die ik daar mag "ophalen" dus ben benieuwd. Ik heb nu Kobo plus maar daar heb b.v. series in staan waar je dan maar een paar van kunt kiezen. De rest is dus weer kopen. En de prijs verschilt nog al flink.

MoSt81
Berichten: 1469
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 13:16

Je krijgt 8 door hun uitgekozen boeken per maand.

17-03-2015 Stijn
26-07-2017 Evi

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 14:15

MoSt81 schreef:
Je krijgt 8 door hun uitgekozen boeken per maand.

Dat zou héél goedkoop moeten zijn voor ik daarin geïnteresseerd zou zijn.
Acht willekeurige boeken klinkt niet al te spannend.
Kunj je zien wat er tot nu toe is aangeboden?

MoSt81
Berichten: 1469
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 15:27

Op de site staat in ieder geval wat er deze en de volgende maand aangeboden wordt. Volgens mij is er met wat googlen ook van andere maanden wel wat te vinden. Geloof dat ik met een aanbieding iets van 3 euro per maand betaal.
Of het je dat waard is is natuurlijk persoonlijk. Ik wil zelf in ieder geval het jaar waarvoor ik al betaald heb afmaken en dan beslis ik of ik doorga. Vind het tot nu toe het geld wel waard.

17-03-2015 Stijn
26-07-2017 Evi

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 16:09

Oei, dat vind ik minder. Ik heb nogal sterke voorkeuren in leeswerk.....
Eerst maar eens zien wat de aanbieding is dan.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 18:20

Heb nog Bookchoice.nl, maar vind het erg commercieel geworden en erg tegenvallen sinds het niet meer Elly's Choice is, of hoe heette het. Sindsdien kun je je ook niet meer inschrijven voor bepaalde categorieën, dus er zitten boeken bij die echt totaal niks voor mij zijn, soms maar eentje of niks, als ik die niet al gelezen heb.


Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:24

Ik heb het een paar keer genomen als ik een gratis code krijg. Ondanks dat het maar 3€ per maand is, zou ik nooit een abbo nemen. Te veel boeken die ik al fysiek in huis haal (ofwel te oud zijn) en vaak ook niet mijn smaak. Ik zou dan eerder voor het Kobo abbo gaan denk ik.

♥ Rewrite the Stars ♥

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:29

Vandaag een bon met code op de Huishoudbeurs gekregen, voor de 8 boeken van februari. Daar zitten nu al 2 boeken bij die ik graag wil lezen, de andere 6 weet ik dus niet of ik die leuk vind. Maar dat is ook vaak zo bij Kobo plus, ik begin met een boek dat ik ook wel snel weer verwijder.....
Helaas staan heel veel boeken dus bij geen enkel abbo en series maar gedeeltelijk.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:27

Ja, heb Kobo Plus ook overwogen, maar inderdaad, heel veel series zitten er niet compleet bij, recente boeken die goed verkopen ook niet, en veel andere boeken die ik wil lezen ook al niet. Dan vind ik een tientje per maand wel veel, als ik daarnaast de kas van Bol.com (of andere leverancier) ook nog los spek.

Toen Bookchoice nog Elly's Choice was, waren er 3 pakketten van 10 ebooks waaruit je kon kiezen. Dat dat teruggebracht werd naar 8 per pakket begreep ik. Maar daar zat veel meer bij naar mijn smaak met wat verrassend spul dat ik vaak wel, soms niet leuk vond. Nu zijn het nog maar 8 boeken in 1 commercieel pakket voor iedereen, dat vind ik nogal een versobering. (Zitten nu wel luisterboeken bij, maar dat blijkt niks voor mij).

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:18

Of lidmaatschap van de bieb op ebooks? Dat is er geloof ik ook toch?

♥ Rewrite the Stars ♥

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:23

Ik krijg via bookbub nu dagelijks aanbevelingen/aanbiedingen voor ebooks in de genres die ik heb aangegeven. Zo kun je voor 0-3 euro boeken(reeksen) binnenhalen. Dan heb ik iig altijd dat wat ik wel zelf wil.

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Shiloh

Berichten: 19782
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:48

_Mirjam schreef:
Ik heb geen idee, maar als ik dat probeer dan zet Calibre niks om en dan staat een serie boeken in vreemde willekeurige volgorde, in plaats van nr 1, 2, enz.


Kindle neemt sowieso niet Calibre series over. Ik maak dan maar handmatig nog weer mappen. Of in ieder geval een map met wat ik aan het lezen ben en een map met welke boeken ik op de shortlist heb staan om binnenkort te lezen.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:55

Yv_ schreef:
Of lidmaatschap van de bieb op ebooks? Dat is er geloof ik ook toch?
Dat heb ik ook nog, maar dat is werkelijk zeer beperkt.

Bookbub waar Djilna het over heeft ken ik niet, zal ik eens naar kijken.

Het leuke aan Elly's Choice vond ik dat daar regelmatig romans tussen zaten die mij goed lagen, maar waar ik anders nooit opgekomen was. Dat vond ik wel veel leuker aan gewone leesboeken, het snuffelen in de winkel en dan met iets onverwachts thuiskomen :D .

Yunomi
Berichten: 3112
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:00

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 18-02-22 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

We are not defined by the things that make us seperate and distinct
but by the moments that we share and the memories we make.

Undefined
Berichten: 3765
Geregistreerd: 18-01-09

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:05

Ik heb een boek van 1500 pagina's op mijn Kobo H2o en dat gaat goed!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:38

Ik heb zelfs één van meer dan 3000 pagina's (da's een boekenbundel btw) en dat doet ie prima (heb een Kobo Aura H2O Edition 2). Een eerdere versie (een Kobo Aura, volgens mij het eerste type) kon dat ook prima aan.

Zoe_97

Berichten: 9448
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:22

ik heb ook boeken van 100+ op mijn tolina vision2 staan, en die heeft er geen enkel probleem mee.

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 12:45

ik heb een Kobo ban intussen al 3-4jaar oud en ook geen problemen met boeken van >1200pagina's al zijn er dat maar enkele

There is beauty in everything, even the things that scare us.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, carineken, Cassia, katha, sinnekinne, Temeraire, XxLMMxX en 77 bezoekers