[INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 22:36

@ Aukelizzy:
Mij hebben ze geleerd:
1uur weken om suikers eruit te halen..
Langer dan 1 uur weken worden de suikers langzaam nog wel minder, maar de overige voedingsstoffen verdwijnen nog sneller.

Godsamme.. ik wil dat de hoefsmid komt, zodat ik daarna gelijk hoefschoenen kan kopen. Reageert de hoefsmid weer nergens op :n

* Jorine G
* Rotan's Parvani
* Blacky


ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 22:57

Ik heb hoefschoenen gekocht .
Mijn paard is niet hoefbevangen maar heeft ineens hele gevoelige voeten hij staat op pijnstillers want hij kon geen pas meer lopen.
Ze kunnen er geen hoefijzers onder doen omdat er tussen de hoefwand ontsteking zitten .
Nu heb ik van dat eva foam (puzzel in gedaan maar dit loopt hij snel kapot.
Hij liep er wel zuiver mee .
Wie heeft nog een goed idee wat ik er in kan doen

Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 23:00

Ik kwam net in mijn zoektocht en vergelijkingen van hoefschoenen toevallig van die gelzooltjes tegen van Cavallo. Is dat niet wat?
Die kan je op maat knippen staat erbij.

* Jorine G
* Rotan's Parvani
* Blacky

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 23:42

ziezoziezo22 schreef:
Ik heb hoefschoenen gekocht .
Mijn paard is niet hoefbevangen maar heeft ineens hele gevoelige voeten hij staat op pijnstillers want hij kon geen pas meer lopen.
Ze kunnen er geen hoefijzers onder doen omdat er tussen de hoefwand ontsteking zitten .
Nu heb ik van dat eva foam (puzzel in gedaan maar dit loopt hij snel kapot.
Hij liep er wel zuiver mee .
Wie heeft nog een goed idee wat ik er in kan doen


Als je even terug leest bij mijn posts heb ik ook een linkje geplaatst met goeie zooltjes in verschillende diktes en hardheden

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 02:03

In een leenpaar Cavallo's zaten van die rode gel inlages, maar die vond ik nog best hard. Ik ben heel blij met m'n tapijtzooltjes: twee lagen is zacht genoeg voor Raya's voeten en ze absorberen het vocht waardoor haar voeten mooi droog blijven, ondanks dat ze ze zo'n 22 uur per etmaal aan heeft.

Lopen blijft ondanks de kou best goed, ik verbeeld me dat het boven haar ogen minder bol en gevuld is en ze krijgt weer haar 'knuffelige' buien ❤️. Morgen komt de bekapper weer.

Zo, even wachten tot de nieuwe batch Golden Paste genoeg afgekoeld is om un de koelkast te zetten en ondertussen logboek bij houden.
Hoop dat het spul van Abler er snel is, ben bijna door m'n bute heen, zou jammer zijn als ik toch nog bij de dierenarts moet halen. Heb nog voor 1,5 dag...

Wat irritant van je smid Yanaa..

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 11:34

@ Francis:
Ik heb ze toevallig net een bericht gedaan, aangezien het track nummer niet goed gaat. Al vanaf vrijdag krijg ik er te staan: tracking does nog excist!
Ben benieuwd wat ze erop zeggen, want het moet of vandaag morgen of vrijdag binnenkomen!

* Jorine G
* Rotan's Parvani
* Blacky

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 11:38

Yanaa schreef:
@ Francis:
Ik heb ze toevallig net een bericht gedaan, aangezien het track nummer niet goed gaat. Al vanaf vrijdag krijg ik er te staan: tracking does nog excist!
Ben benieuwd wat ze erop zeggen, want het moet of vandaag morgen of vrijdag binnenkomen!

Dat gebeurt wel vaker bij Abler. Zolang het pakket nog niet in Europa is, zul je deze melding krijgen.

Mijn ervaring met de klantenservice is, dat het nogal rommelig gaat. Het is ontzettend lastig als je erop zit te wachten, maar het kan soms wel 10/14 dgn duren voordat je de spullen krijgt.

Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 11:39

@ [***]:
Wij hebben de express service gekozen. Mag toch aannemen dat we betalen voor eerdere levering en niet alsnog 10-14dagen wachten moeten.

* Jorine G
* Rotan's Parvani
* Blacky

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 11:40

Yanaa schreef:
@ [***]:
Wij hebben de express service gekozen. Mag toch aannemen dat we betalen voor eerdere levering en niet alsnog 10-14dagen wachten moeten.

Oh oke, dan mag je inderdaad aannemen dat het dan sneller gaat.


Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 11:47

[***] schreef:
Yanaa schreef:
@ [***]:
Wij hebben de express service gekozen. Mag toch aannemen dat we betalen voor eerdere levering en niet alsnog 10-14dagen wachten moeten.

Oh oke, dan mag je inderdaad aannemen dat het dan sneller gaat.

Ellende is alleen dat je met dat tijdverschil zit, hoop ik vandaag iig nog een reactie ga krijgen.

* Jorine G
* Rotan's Parvani
* Blacky

Anoniem

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 11:50

Ja dat is inderdaad lastig. Ik heb ook wel eens een poging gedaan om via de helpdesk contact te krijgen, maar dat duurde allemaal erg lang......

Succes!

Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:02


* Jorine G
* Rotan's Parvani
* Blacky

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:03

Bij mij klopte het nummer wel gewoon hoor. Kon mijn pakketje ook buiten Europa gewoon volgen. Vreemd yana.

Edit, jeetje het wordt wel heel erg koud! Zie heel erg op tegen aankomende weken. Vingers crossed dat onze paardjes niet slechter worden.

Y;( R.I.P Lizzy Y;( † 04-03-2008 † Je was een topper! We zullen je nooit vergeten...
http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... ousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:08

Aukelizzy schreef:
Bij mij klopte het nummer wel gewoon hoor. Kon mijn pakketje ook buiten Europa gewoon volgen. Vreemd yana.

Het is weleens wisselend. Is afhankelijk van welke pakketdienst ze gebruiken. Bij Swissair duurde het bij mij langer dan met DHL. Swissair kon ik ook niet volgen.

Oh bah Yanaa! Bij mij ([***]) valt het over het algemeen mee, met de kou, maar dit ziet er niet goed uit......

Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:14

Wohoooo.. als je het er net over hebt:
Afbeelding

* Jorine G
* Rotan's Parvani
* Blacky


Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:23

Haha, hoe blij kan je zijn met een pakketje :)

* Jorine G
* Rotan's Parvani
* Blacky

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:28

Yanaa, just in time!!!

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:30


Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:39

Hihi, super pakje!

Roos is gister ochtend uit haar plaat gegaan (was de eerste nacht zonder vorst in dagen dus goede bodem), gister avond natuurlijk ff minder. Vanmorgen wel weer prima (voor zo goed ze op een bevroren bodem is natuurlijk). Gister dus lekker zonder schoenen, vandaag met.

Die vorst die er aan komt bevalt me niet. Maar we kunnen er weinig aan veranderen. Dat word veel op schoenen, met beschermers. En volgend weekeind misschien nog niet de buut verder afbouwen, maar wachten tot de vorst over is. Stal heeft de opening aan de oostkant, bovendeur normaal altijd open, maar met die oosten wind niet hoor.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anoniem

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:44

Mijne staan 24/7 in de bak met schuilstal, opening ook op het oosten -O- -O- -O- . Ik ga de komende dagen mijn bak goed vlakken en lostrekken, hopelijk blijft de bovenste laag dan los.

Pony heeft de laatste paar keer overigens niet heel slecht gelopen op de harde ondergrond.

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:43

Ik vlak ook nog even goed voordat het gaat vriezen. Ik heb van die all weathersnippers in de paddock, dus het blijft dan wel redelijk zacht. Het zand is redelijk droog, dus ik heb goede hoop dat de bodem niet al te hard wordt.

Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:44

@ damian23:
Echt precies op tijd! Haha!
Hè Bahh.. oostenwind.. dan is het hier niet te houden. Dan voelt het hier nog veel kouder aan :(

@ Dennis:
Vandaag gaat het hier eigenlijk best goed! Blacky wordt steeds vrolijker en ondeugender weer, dus denk idd dat ik de bute ook nog gewoon even op deze dosering houd tot de vorst over is.
Ik heb de staldeuren op het westen, en de stal en het eerste stuk uitloop staat met die wind uit het oosten gelukkig nog achter een woonhuis die de wind tegen gaat houden!

@ [***]:
Dat word druk met voorbereiden op! :Y)


Eindelijk contact met de hoefsmid.. vrijdag eind ochtend komt ze langs! *\o/*
Ik wil de hoefschoenen bestellen, maar ben bang dat ze dan dadelijk te groot zijn als de smid vrijdag is geweest. Maar wil hem toch voor het weekend en de echte vorst op de schoenen hebben.. Baahhh dilemma! :(

* Jorine G
* Rotan's Parvani
* Blacky

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:54

Yanaa, bute niet te snel afbouwen. Wij gaan met deze vorstperiode ook nog niet afbouwen en blijven nog zeker 2 weken op 1.5 zakje per dag.

Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:57

damian23 schreef:
Yanaa, bute niet te snel afbouwen. Wij gaan met deze vorstperiode ook nog niet afbouwen en blijven nog zeker 2 weken op 1.5 zakje per dag.

Daarom blijf ik met de vorst nu ook op dezelfde dosering als nu, ipv dat ik iets minder wilde gaan geven.

* Jorine G
* Rotan's Parvani
* Blacky


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gigixponys en 33 bezoekers