Een mooi 'cadeau' van mijn paard!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
puppy1128

Berichten: 5007
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Een mooi 'cadeau' van mijn paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-18 19:16

Ik kan vandaag echt gaan juichen (en lachen, hahaha)!
Ik moest Elano even ophalen om de onderkant van de hals weer te scheren. Het worden warme zonnige dagen volgens buienradar. Niet heel handig met zijn mammoet vacht. Vorige keer ook geschoren, want met niks doen en 24/7 buiten staan stond hij te zweten. Wandelen en spelen was zo'n beetje geen doen voor hem..
Nou, het begon al toen ik zijn hoofd ver boven de schutting zag met zijn oortjes naar voren.. 'Oh meisje is er!'
Ik wist al, hij staat ergens op.. Maar hoe en wat?

Toen ik aankwam en ik het goed kon zien schoot ik in de lach. Een echte Elano actie. 'Oh hé meisje, kijk eens wat ik kan! Maar ehh, help.. Ik durf er niet meer af.' Zo fijn als paarden je volledig vertrouwen! Even geholpen en hop, halster aan en snel naar de tuin. Lekker oortjes naar voren en goed voorwaarts stappen, zoals het hoort.
In de tuin geschoren binnen 2 minuten. Slobber even laten opeten en we konden weer terug. Ik dacht; Laat ik weer een drafje proberen. En ZOEF Elano ging in draf, oortjes naar voren, hals erop en gaan met die banaan! Klein stukje verder nog een keertje aandraven, wat twijfels (we draven daar nooit) maar hij ging in draf. En toen ik 'goedzoo!' zei, was het weer oortjes naar voren en gaan met die banaan!
Ben zo blij! Hopelijk blijft het zo goedgaan! <3

Vanochtend mocht hij zo leuk spelen met zijn vriend 'in de sneeuw'. Ik was even bang dat ie het wat te gek zou maken voor zichzelf. Voor de zekerheid 2 rondjes over de parkeerplaats uitgestapt.. Maar in plaats van slechter voelen, lijkt hij juist beter te voelen!
Voor degene die de foto's willen zien, had er vanmiddag al een topic over gemaakt:
[ITP] Het gras is wit!

Op de foto's zijn mooie Elano actie. Elano voelt zich iig weer goed.
Afbeelding



Elano heeft helaas PSSM1 (N/p1). Vorige maand heb ik vrijwel niks gedaan met hem. Ik was totaal niet lekker in mijn vel. Van het één naar het ander kwamen er dingen die het nou niet bepaald beter maakte, zoals een hond die met spoed naar de DA kon. Gelukkig alles goed gekomen en ze 'huppelt' nog vrolijk rond (Ze had een flinke darm infectie). Doordat ik niet lekker in mijn vel zat, was ik minder gaan doen met Elano en langzamerhand zag ik Elano 'anders' worden. Maarja, zal vast komen doordat ik niet lekker in mijn vel zit, dacht ik.
Hoe verder we de maand door gingen, hoe erger dat 'anders' werd. Geen idee hoe ik het moet beschrijven, maar ik noem het maar even dat hij totaal niet blij en 'fijn' oogde. Ook totaal niet zoals ik hem ken, liep ook anders dan normaal. Toen ik uiteindelijk een mini rondje was gaan maken wist ik het zeker. Hij IS niet lekker. Helaas had ik geen camera of mobiel bij mij, want zijn gezichtsuitdrukking zei zó veel.. ;(
Ik had een plan gemaakt en begonnen met 10 min stappen om de dag en zijn vit.E verhogen. Waarom? Voordat hij 'anders' werd, liepen of fietsten we 1-3 keer in de week. Toen had ik nooit 'problemen'. Dus dan proberen we eerst dat uit. Bij de eerste wandel rondjes was er zó veel spanning, niet normaal. Totaal niet zoals Elano is. Maar na enkele keren wandelen verbeterde dat echt gigantisch, heel bijzonder! Ondertussen bijna 2 weken verder, dus er is echt snel verandering in gekomen. Alleen maar positief natuurlijk!
Lekker ontspannen, weer blij en komt weer naar het hek toe met zijn 'gaan we wandelen?' hoofd. <3
Het zou goed kunnen dat hij die extra beweging gewoon nodig zal hebben, ondanks het 24/7 buiten staan. Vinden ik en Elano niet erg. Want we hebben heel veel plezier als we samen wat gaan doen! Hopelijk kunnen we straks weer heel veel kilometers maken! :D

Zoals jullie misschien wel kunnen lezen, ben ik énorm blij dat hij weer de oude begint te worden. Een mooier teken dat hij zich weer goed voelt kan ik niet krijgen, mijn gekke, lieve, vrolijke clown! *\o/*


Remembrance

Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 18:14

Awh wat een leuke post en wat fijn dat het nu al beter met Elano gaat!! <3 Ik kan me voorstellen dat het grappig was om je paard over die schutting te zien torenen :')

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: Een mooi 'cadeau' van mijn paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 18:23

hahahah dat koppie <3

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

janouk
Blogger

Berichten: 17812
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Een mooi 'cadeau' van mijn paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 18:32

Elano <3

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen


antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Een mooi 'cadeau' van mijn paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 18:37

Geniaal :')

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Shirley

Berichten: 26849
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Een mooi 'cadeau' van mijn paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 18:40

Wat een grapjas :D

Hopelijk voelen jullie je allebei snel weer prettig en kunnen jullie straks samen volop van het komende voorjaar genieten!

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

CoonArt

Berichten: 23275
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:24

Hahaha wat een lekkere lolbroek! <3

Have You Hugged Your Horse Today?

roosmarijnv

Berichten: 30
Geregistreerd: 01-09-16

Re: Een mooi 'cadeau' van mijn paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:06

Hahaha, lekker ondeugend koppie.

divafloortje
Berichten: 100
Geregistreerd: 02-02-18

Re: Een mooi 'cadeau' van mijn paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:45

ahhh wat schattig

Instagram: divafloortje
youtube: Diva&Floortje wekelijks video's

https://www.youtube.com/channel/UC2nU9R ... subscriber

puppy1128

Berichten: 5007
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-18 16:40

Bedankt allemaal voor de leuke berichtjes! <3

Ondertussen gaat het steeds beter met Elano. We maken een heleboel kilometers wat hem enorm helpt. Ergens voelt het wel 'raar'. Aangezien hij over 2,5 week 3 jaar wordt is het vrij veel wat ik doe met hem. Maar als ik moet kiezen tussen om de dag extra beweging en blij paard of weinig tot geen extra beweging en stijf ongelukkig paard, heb ik mijn keus snel gemaakt. Zeker als ik zie hoe hij loopt wanneer hij mag draven en er zin in heeft (als hij niet wil draven, weet ik al genoeg). Zo waren we laatst weer met de fiets op pad gegaan. De tweede keer draven wilde hij liever niet in stap, hij vond het draven veel te leuk! Vandaag ook weer, op een bepaald stuk mag hij 9/10 keer draven. Boos dat hij werd dat het niet mocht. _O-

Af en toe gaat het wel een dagje minder met Elano. Zo was hij laatst weer behoorlijk stijf, hardere spieren en keek ook niet echt happy uit zijn ogen. Gelijk de graasmasker weer om gedaan en dat werkt al een hele hoop. Na een paar dagen alweer een heel verschil te zien. Maar ik ben al enorm blij met hoe snel het goed gaat. Hopelijk kunnen we binnenkort weer een rondje strand doen, dat heb ik wel gemist!

Fotootje van vandaag tijdens het wandelen. Blij ei! *\o/*
Afbeelding

Lorski
Berichten: 20
Geregistreerd: 05-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 06:26

Haha wat een speelvogel :+ :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers