Dressuur en Vaardigheid 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 13:34

Hier nog geen plannen voor 2018. Pony is ziek geweest moet eerst de basis entingen weer in orde hebben en bovendien drachtig. Hopelijk winter seizoen 2018/2019 starten.

Wel heb ik een ander vraagje.
Mijn jongere zus ment met een luxe appaloosa maat shet. Ze wil graag een koets voor haar pony kopen. Maar met twee volwassenen in de wedstrijden is te zwaar.mag ze zonder groom dressuur en vaardigheid starten? Met sulky mag dat.

Mennen Dressuur
Orlando B+28 L+25 M+13 Z+11 districtkampioen afdeling Zuid in de klasse Z en reserve kampioen hippiade 2022!Vaardigheid L+3 Neva B+2


Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Dressuur en Vaardigheid 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 13:38

In het reglement staat dat dat gewoon mag. Alleen voor 2 en 4span is groom op de wagen verplicht. Enkelspan en tandem niet.
Of je met een 2wieler of 4wieler rijd maakt geen verschil.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Dressuur en Vaardigheid 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 13:50

Oké bedankt.kon het niet vinden in de regelementen

Mennen Dressuur
Orlando B+28 L+25 M+13 Z+11 districtkampioen afdeling Zuid in de klasse Z en reserve kampioen hippiade 2022!Vaardigheid L+3 Neva B+2

Lukasje
Berichten: 11147
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 15:56

Spaikey schreef:
Hier nog geen plannen voor 2018. Pony is ziek geweest moet eerst de basis entingen weer in orde hebben en bovendien drachtig. Hopelijk winter seizoen 2018/2019 starten.

Wel heb ik een ander vraagje.
Mijn jongere zus ment met een luxe appaloosa maat shet. Ze wil graag een koets voor haar pony kopen. Maar met twee volwassenen in de wedstrijden is te zwaar.mag ze zonder groom dressuur en vaardigheid starten? Met sulky mag dat.


Bij de dressuur- en vaardigheidwedstrijden mag je bij enkelspan alleen op de koets, zowel bij 4wieler als bij sulky. Bij dressuur kan de groom dan vanaf letter B of E voorlezen.
Nu zijn er -indien ik me niet sterk vergis- minimumafmeting voor de breedte van de wagen, ik dacht 126cm. Dat moet je zeker checken in het reglement vooraleer je een wagen zou aanschaffen.

Don't take anything for granted

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 16:29

Uit het menreglement, artikel 440:
Citaat:
g. Alle A-pony aanspanningen mogen tijdens een vaardigheidswedstrijd gereden worden met een rijtuig met een minimum spoorbreedte van 110 cm, mits de deelnemer desgevraagd de jury middels de meethistorie in het paardenpaspoort kan aantonen dat de pony(’s) daadwerkelijk valt in de ponycategorie A. Een sulky moet een minimale spoorbreedte van 90cm. hebben.

Ik ga er zo maar even van uit dat je shet kleiner is dan 110 cm. Dan val je dus onder bovenstaande artikel.
In enkelspan mag je inderdaad alleen op de koets zitten. Artikel 433, lid 2
Citaat:
Tijdens dressuur-vaardigheidswedstrijden hoeft er bij de tandem- en
enkelspanrubrieken geen groom op het rijtuig aanwezig te zijn

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

janouk
Blogger

Berichten: 17812
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Dressuur en Vaardigheid 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 18:24

Van alle markten thuis
Janouk
Afbeelding

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Dressuur en Vaardigheid 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 22:57

Bedankt wat de spoorbreedte betreft hadden we al genoeg info kunnen vinden. Shet is maar 103cm en erg fijn qua bouw vader is Amerikaans miniatuur horse. Dus 110 cm wordt het en zo rond de 100 kg anders wordt het niks . Ik heb een excellent marathon koets voor mijn Welsh a van 175 kg deze is veel te zwaar. Vandaar mijn vraag of ze zonder groom mocht rijden want dat kan ze niet aan.

Mennen Dressuur
Orlando B+28 L+25 M+13 Z+11 districtkampioen afdeling Zuid in de klasse Z en reserve kampioen hippiade 2022!Vaardigheid L+3 Neva B+2

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuur en Vaardigheid 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:51

Vraagje mag je tijdens de proef
bv bij halthouden remmen

MelanieB

Berichten: 25864
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:55

kiddokids schreef:
Vraagje mag je tijdens de proef
bv bij halthouden remmen

Uiteraard, elke overgang die ik maak word bij geremd zelfs, zo laat je je overgangen vloeiender gaan, mits je ook alleen je wagen afremt met je rem, en niet je pony. :D

www.MelanievandeBunt.com Mensport Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner A-Kader lid |
Individueel Zilver en team Zilver Wereldkampioenschap Kisbér 2019 | Team Goud Wereldkampioenschap Haras du Pin 2021 | Individueel Zilver en team Goud Wereldkampioenschap Oirschot 2023

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:00

MelanieB schreef:
kiddokids schreef:
Vraagje mag je tijdens de proef
bv bij halthouden remmen

Uiteraard, elke overgang die ik maak word bij geremd zelfs, zo laat je je overgangen vloeiender gaan, mits je ook alleen je wagen afremt met je rem, en niet je pony. :D



Thanks ja zo doe ik het ook Maar er was weer iemand die dacht het beter te weten soms heb je echt niks aan zulke mensen en dan ga je twijfelen

Gisteren marathon gereden twee ronde foutloos maar wat gebeurde mij weer, was door de finish en ging er bijna uit tikte ik perongeluk een bal bij een pion eraf ben ik daar voor afgestraft.
Iedereen zegt daar dat mogen ze niet doen, zijn hier regels voor of weet iemand dit, kan ik er volgende keer wat mee helaas was de jury al weg.

Bij betaling kreeg je een lootje ze gingen een clinic verloten van Glenn Geerts en
tadaaa


Afbeelding

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Dressuur en Vaardigheid 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:04

Leuk, Glenn is leuk om bij te rijden!

Vrijdag getraind bij Gerard Leijten, gister wedstrijd. Meteen alles in praktijk proberen te brengen. Meteen op wedstrijd is dat misschien niet helemaal handig, maar keurig 2 winstpuntjes en een 2e prijs terwijl het gewoon rommelig was.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:51

Dennis schreef:
Leuk, Glenn is leuk om bij te rijden!

Vrijdag getraind bij Gerard Leijten, gister wedstrijd. Meteen alles in praktijk proberen te brengen. Meteen op wedstrijd is dat misschien niet helemaal handig, maar keurig 2 winstpuntjes en een 2e prijs terwijl het gewoon rommelig was.



Netjes gedaan toch zelf ben je vaker niet te vrede en de jury ziet dat anders herkenbaar


Lijkt me ook een leuke uitdaging om bij glenn te rijden

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Dressuur en Vaardigheid 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:57

De jury's zien het sowieso anders dan ik. Ik vind Deedee amper M klaar, maar heb nu 21 winstpunten. Een keer een geluks puntje moet kunnen, maar ik blijf ze maar krijgen, ook regelmatig 200+ gereden terwijl ik het gewoon niet goed genoeg vond. En afgelopen zomer reserve kampioen op het districts kampioenschap.
Wel tevreden over Deedee en het gebrek aan gerichte training hoor, daar niet van. Dus zeker niet ontevreden over wat ze nu laat zien. Maar ik vind het gewoon niet goed genoeg voor dit nivo.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-18 16:14

10 maart is er appaloosa HK.
Leuk die clinic van Glenn!

Krijg je die wp in de L of in de M?

Had vorig jaar een opmerking van een menner. Ik vind mijn paard niet M klaar. Echter in de L krijg ik elke keer zo een goede punten, dat ik straks wel over moet...

Een jury beoordeelt niet of je pony/paard klaar is voor de volgende klasse. Puur dat wat jullie laten zien in de klasse waarin je start.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Dressuur en Vaardigheid 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 16:24

In de M. Terwijl ze echt krap aan M klaar is.
Benno net zo, die loopt niet eens nagevelijk en mag ook Z starten. Dan gaat er in de jurering volgens mij wat fout.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

F_inley

Berichten: 6396
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Dressuur en Vaardigheid 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 16:34

Ik vind sowieso het jureren in het mennen krom vergeleken met ohz verbaas me daar nog steeds over dat het verschil zo groot is. Vind ook dat je in het mennen echt heel makkelijk 1 of 2 winst rijd per proef. Bedoel hoe kan je winst rijden als je verzameling niet goed is? Niet persoonlijk bedoeld zie dat bij ons op stal gebeuren in het m en z en denk dan hoe kan dat nou?

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 16:39

Dan laat je toch ook hele goeie stukken zien Dennis

Gelukkig loopt de
Mijne nu wel nagevelijk eerst ook niet hoor, daarom ook ff gestopt
Voordeel bij mijn Paard is dat hij dressuur onder de man op zz licht niveau loopt
Maar niet makkelijk nagevelijk te rijden vooral voor me dochter niet.
Maar je merkt wel dat hij bijgetreden word.

Ik had gisteren een stomme opmerking van iemand.
Als je district kampioenschap rijd (ga ik dus doen zaterdag, dacht leuk waag het een keer) zei ze tegen me
daar komen meestal de beste rijders.
Waar je tegen moet net als wij want wij worden altijd eerste pfff en hoge punten.
Ben ik minder als hun of zo
Of minder als mijn M tegenstanders wat een rare opmerking vond ik het.

Hoe werkt de prijsuitreiking
Gaat M en Z en ZZ toch niet bijmekaar

MelanieB

Berichten: 25864
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:05

Beste rijders? Het dk van jullie is gewoon open inschrijving dus iedereen kan zich inschrijven. In Oost is het wel de beste rijders want het gaat op selectie.

Ciska, waarom dan niet thuis verder trainen zodat je op wedstrijd hoger kan starten. Of eens naar andere locaties gaan om te meten met jezelf. En als Benno Z startgerechtigd is terwijl ie niet eens nageeflijk loopt zegt dat ook wel wat over het niveau daar... :?

Ik heb hier ook een pony die in 3 wedstrijden M startgerechtigd was en dus goed zat voor de L loopt maar nog niet M klaar is. Dus train ik thuis verder tot ie er wel klaar voor is.
Zoals Anke is al zegt er word beoordeeld wat er op dat moment loopt in die klasse niet of je klaar bent voor de volgende klasse, dat kan de menner zelf bepalen.
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 19-02-18 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

www.MelanievandeBunt.com Mensport Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner A-Kader lid |
Individueel Zilver en team Zilver Wereldkampioenschap Kisbér 2019 | Team Goud Wereldkampioenschap Haras du Pin 2021 | Individueel Zilver en team Goud Wereldkampioenschap Oirschot 2023

F_inley

Berichten: 6396
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:07

Nou wat een nare opmerking zeg! Helemaal niks van aantrekken en gewoon rijden hoor. Ik rij zondag maar meer gewoon omdat het bij ons op stal is dus rij voor wp niet voor de titel rij elke wedstrijd mee op stal dus dacht zou raar zijn als ik deze niet zo starten

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:15

Het probleem voor veel juryleden zit hem ook in shetlanders (niet persoonlijk bedoeld dit is wat ik om me heen hoor). Ze vinden het lastig ze te jureren. Ik zit best vaak naast juryleden of ga een gesprek met ze aan en het is gewoon lastig met stelling, buiging en verruiming. Daardoor wordt er wat sneller gekeken naar of er netjes op de letter gereden wordt en dan beland je al snel in voldoende met uitschieters naar goed.
Ik weet dat het onderwerp van discussie is bij officials, juryleden die ze er zelfs uit willen hebben of een andere rubriek.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Dressuur en Vaardigheid 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:28

Deedee heeft zo veel punten in de M omdat ik er van de zomer wel kampioenschap mee gereden heb en van de winter de competitie. Ik vind het niet goed genoeg, maar doe wel leuk mee voor de competitie dus rij gezellig ook de finale.
Ik start ook regelmatig om even (binnen) te kunnen rijden. Land staat onderwater, man aan t werk dus dan ga ik ff op pad zodat ik kan rijden.
Nagevelijk en op de letter en je hebt wel een winstpuntje, verruimen en verzamelen hoef je dan niet eens goed te laten zien.....

Ik vind het echt heel jammer dat juryleden er zo veel moeite mee hebben. Daar komen een hoop te hoge punten vandaan.

Benno is wel beter geweest hoor. Maar na zijn trailer stuntwerk is er iets wat hem dwars zit en niemand kan er achter komen wat. Voorlopig blijft hij dus thuis en loopt hij hooguit wat vaardigheid.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

MelanieB

Berichten: 25864
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Ede/Lunteren

Re: Dressuur en Vaardigheid 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:37

Wat tamara zegt hoor ik idd ook van meer juryleden. Of het valt hoog uit of het valt laag uit.

Je kunt ook nog HC starten mocht het je puur om het binnen rijden gaan. Doe ik hier ook indien toch wil blijven starten maar niet te hard wil gaan.

www.MelanievandeBunt.com Mensport Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner A-Kader lid |
Individueel Zilver en team Zilver Wereldkampioenschap Kisbér 2019 | Team Goud Wereldkampioenschap Haras du Pin 2021 | Individueel Zilver en team Goud Wereldkampioenschap Oirschot 2023


Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:40

Ik ondervind het dus vaak weer niet zo. Als ik goed rij heb ik punten en als het minder gaat gewoon niet. En rij ook met 3 shetlanders. Caya was de laatste keren te gespannen en rij dan ook geen winst. Als het wel goed gaat rijden we wel winst. Heb niet hey idee dat ze gewoon maar winst geven als ik op de letter nagevelijk rijdt.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:42

Doe ik na de competitie en het indoor kampioenschap ook. Maar hoop dat het dan heel snel voorjaar word ;) .

Tijd om juryleden bij te scholen in shetten juryeren! Imo moet dat beter kunnen. Er lopen voldoende shetten in de sport.
Mijn instructrice vond het in de instructeurs opleiding jammer dat ze alleen met grote pony's en paarden reden, en alleen enkelspan.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:48

Patricia_86 schreef:
Ik ondervind het dus vaak weer niet zo. Als ik goed rij heb ik punten en als het minder gaat gewoon niet. En rij ook met 3 shetlanders. Caya was de laatste keren te gespannen en rij dan ook geen winst. Als het wel goed gaat rijden we wel winst. Heb niet hey idee dat ze gewoon maar winst geven als ik op de letter nagevelijk rijdt.


Idem hier. Reed vorige week terecht 166 punten, rommelige proef en verkeerd gereden. Wel netjes nageeflijk en op de letter. Afgelopen weekend heel fijn gereden, kwam tevreden van de wagen af, en gewoon nette punten daarvoor gehad.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers