Werkgever communiceert niet.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Werkgever communiceert niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-18 15:41

Hi Bokkers,

Ik zit de laatste tijd een beetje met mijn handen in het haar van werk, de communicatie tussen mij en mijn baas (noem ik in dit geval even A) wat tevens de eigenaar van het bedrijf is gaat de laatste tijd niet zo soepel.

Beetje om beeld te krijgen:
Bij ons op kantoor heerst er vaak een ongezonde werksfeer als A aanwezig is. Wij zitten met het hele team in 1 studio waardoor er vaak irritaties ontstaan. En dit is zeker niet van de afgelopen maand maar afgelopen maanden en daarom heb ik onder andere besloten om eind april werk te verlaten. Ik trek het niet meer aangezien ik vaak huilend achter mijn bureau zit, werkdruk ligt te hoog, te weinig betaald noem maar op.

(ik houd het verhaal bewust zo minimaal mogelijk omdat ik liever niet zo maar alles online wil gooien, ik ben best bereid om het hele verhaal via de pb uit te leggen)

Wat nu mijn probleem is dat ik mijn tijd moet uitzitten tot eind april. Iedereen is er van op de hoogte dat ik weg ga, maar heb het idee/gevoel dat A het mij enorm zuur wil maken komende tijd. Gezien ons vak overleggen we erg veel met elkaar maar zodra ik iets vraag aan A krijg ik eerst een zucht tegelijkertijd ogen rollend en dan een beroerd antwoord geven. Het vervolg is dat ik hier dus enorm boos van word op de manier hoe hij doet, maar je kunt er gewoon weg niks aan doen. En als je er wat van zou zeggen krijg je een flinke sneer terug...

Maar zoals vandaag was mijn druppel. Ik lig al sinds vorige week ziek op bed aangezien A er niet was heb ik mij geziekte doorgeven bij mijn collega. Maar ook A even geappt hoe en wat (dit is gebruikelijk bij ons) waar ik gewoon weg geen antwoord op krijg. Maargoed het zal, niet druk om maken. Tot dat ik gister hem via de app op de hoogte stel dat ik nog steeds ziek ben en ik niet verwacht er maandag te zijn maar hem maandag ochtend voor 9 uur nog zou bellen. Weer geen reactie...

Zo gezegd zo gedaan voor 9 uur bellen. Meerdere malen geprobeerd, telefoon gaat over maar naar een 4 keer over gaan krijg ik gelijk een voicemail (weggedrukt) terwijl A wel in de groeps app druk aan het appen is. Nu zijn we bijna door de dag heen en ik ben niet terug gebeld of geappt aka hij weet niet hoe het met me gaat.

Ik weet hier geen raad meer mee, wat moet ik hier nou tegen doen? Bellen en of appen heeft dus geen zin. Mailtje sturen, ja kan maar wat zet ik hier in zonder een 1 of andere sneer terug te krijgen. Wat adviseren jullie mij? Of zijn hier ook bokkers die zo iets hebben mee gemaakt?


Tink89
Berichten: 2925
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Werkgever communiceert niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:45

Zo lang jij je netjes aan je verplichtingen houdt (dus: op tijd ziek melden en als je een oproep krijgt van de bedrijfsarts, netjes gaan) en hem vertelt wanneer je denkt weer te kunnen werken en of er iets overgedragen moet worden aan een collega, hoef je verder helemaal niks.

Je hebt je van goede wil getoond.

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

Pepper3
Berichten: 1382
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:46

Gewoon niks meer laten horen tot je beter bent. Jij hebt je plicht nu gedaan. Als hij wil weten hoe het met je gaat. Zelf laten bellen.

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:46

Jij hebt toch alle stappen doorlopen die horen bij het ziekmelden? Dan zou ik denken: toedeledokie, ik meld me noet zonder reden ziek en duik lekker onder de dekens. Als je werkgever wil weten hoe of wat, belt ie zelf maar terug...

Voor wat betreft de rest; kinderachtig van je werkgever. En helaas is het makkelijker gezegd dan gedaan, maar echt, als het lukt, laat het dan van je afglijden. Nog even volhouden en je bent er vanaf.

De tijd heelt niet alle wonden...
Mama 1956-2014 & Papa 1952-2017

Eef_Bam

Berichten: 4088
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:46

Ik zou je proberen minder te druk maken. Als je ergens nog wil blijven werken is het een ander verhaal, maar zo te lezen is de werkrelatie al te ver verstoord. Zolang jij netjes hen op de hoogte houdt (misschien beter via de mail als de app) kan jou niets verweten worden. Verder niet te veel aantrekken en ook niet harder lopen dan gezond is. Als jij geen goed antwoord krijgt op je vragen kan jou ook niet verweten worden als het werk niet goed gebeurt. Laat de baas het zelf maar oplossen als het fout gaat.


ingvdh

Berichten: 6368
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:52

Niets doen, jij kan aantonen dat je je best hebt gedaan.

Verder, ik weet dat het lastig is, maar maak je je niet druk om rollende ogen of andere dingen. Doe je werk en probeer je niet al te veel te ergeren aan zijn gedrag. Draai je uren en sluit de deur achter je en laat het los.

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-18 15:58

Bedankt voor de reacties allemaal! Maakt me al iets zekerder over deze zaak. :)

Wij hebben de afspraak alles over de telefoon. Daarna blijven updaten hoe het gaat en dat is precies wat ik doe, snap alleen niet waarom er niet gereageerd word.

Het is inderdaad ook lastig om hem te negeren de manier waarop hij doet. Ik probeer mijn werk altijd zo goed mogelijk te doen maar soms maakt hij het me wel erg lastig.

pmarena

Berichten: 48047
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 16:01

Als je toch al weggaat dan is het simpel: laat dat flauwe gedoe lekker van je afglijden.

"Erger je niet, maar verbaas je slechts" .

Heerlijk toch dat je niks hoeft te doen met zo'n mafketel dan hem alleen maar verbaasd aankijken met een blik van: Ben jij wel helemaal lekker... :?

Lekker droog op reageren, zie de lol er van in zou ik zeggen :D +:)+

Ik zou gewoon netjes alles doen dat qua regelgeving van je verwacht wordt. Zou een mailtje sturen met kort hoe het nu met je gaat. En zelf zou ik wellicht ook nog heel droog formuleren "Bedankt voor je interesse" en dan gewoon verder over hoe het nu met je gaat, misschien snapt hij de hint en anders heb je jezelf toch even geuit :P

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 16:03

Ik denk bij dit soort mensen altijd bij mezelf: ik ben eind april van je af, maar jij moet nog een heel leven met jezelf door. Helpt om het te relativeren.

Verder, A wil jou duidelijk de kast op krijgen en tot nu toe lukt het hem dat. Gun hem dat plezier niet en laat het van je af glijden, zelfs als het gespeeld is.

Diddykong

Berichten: 1470
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Werkgever communiceert niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 16:27

Heeft hij geen voicemail dan? Of heeft het bedrijfsnummer voicemail? Ik zou gewoon inspreken dat je diverse malen gebeld hebt en niemand te pakken kon krijgen, maar dat je nog ziek bent. En anders inderdaad een mail sturen dat je diverse malen gebeld hebt, maar niemand te pakken kreeg en het voor nu even op deze manier oplost. Dat je woensdag? Of donderdag weer belt om te kijken of je dan wel beter bent.
En verder moet je je tijd nu eenmaal uitzitten. En van je baas kun je weinig gezond verstand verwachten blijkbaar. Dus kort gezegd moet jij voor jezelf bedenken hoe je ermee kunt dealen. Je schrijft dat de werkdruk hoog ligt en volgens mij wil je ook nog alles zo goed mogelijk doen. Misschien helpt het je om hier makkelijker in te worden? Ik zou bijvoorbeeeld stipt op tijd op mijn werk komen en precies om 17u (als dat de eindtijd is ten minste ;) ) weggaan. En ligt er nog werk, lekker laten liggen. Is niet jouw probleem. Aan je baas kun je niks veranderen, wel aan je eigen gevoel en je eigen handelen. Houd je hoofd hoog, zet een masker op. Doe uitermate beleefd en negeer alle negatieve emoties van je baas. Best kans dat hij zodra hij merkt dat t je niet raakt, ermee stopt omdat de lol er dan vanaf is. En anders is het nog 25 dagen werken als je 5 dagen per week werkt en deze week ziek bent. Dat is te overzien toch ;). Daarna ben je voorgoed van hem af, hoe heerlijk is dat :D.

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Werkgever communiceert niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 16:31

Daar zou ik me echt niet druk om maken, gewoon zoals afgesproken stand van zaken doorgeven en klaar. Als A niet wil antwoorden, prima, nog even en je bent er toch weg. Jij komt alle afspraken van jou kant netjes na, meer kan je niet doen. Ik zou daarnaast ook geen extra's meer doen, gewoon het werk dat je moet doen en klaar. Probeer het hoofdstuk voor jezelf al af te sluiten.

I don't need it to be easy, I just want it to be worth it.
RIP Laïka 6/10/1994 - 9/11/2009
[RIJ-ITP] Dinka @ Beker van België 6-jarige dressuurpaarden
[RIJ-ITP] Virtuoos H @ training bij Simon Missiaen

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: Werkgever communiceert niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-18 16:52

Bedankt voor de reacties en natuurlijk ook de tips! Kan hier veel mee :) En zoals veel genoemd word, ik ga proberen om hem te negeren op de toon wat hij zet. Zal misschien wel lastig worden maar dan hoop ik dat bij hem de lol er af gaat.

@pmarena zat inderdaad te denken om zo'n mail te typen :') maar aan de andere kant misschien moet ik wel niks doen

Ik zit zelf te denken om morgen vroeg weer voor 9 uur te bellen. Mocht A opnemen hem dan te vragen waarom er gewoon weg niet word gereageerd.


@Diddykong Ik vertik het om de voice mail in te spreken. Ik vind dat je als werkgever gewoon de telefoon op moet nemen als een werknemer belt voor 9 uur. Want dat is er vaak wat aan de hand.

En wat je zegt heb je zeker gelijk in en dat is ook het ding wat ik de laatste tijd doe. Ik begin stipt 9 uur met werken ben er altijd eerder ivm OV en anders staan er stagiaires voor een dichte deur, vind ik ook sneu. En sluit stipt half 6 af

Moet tot eind april dus nog 2 maandjes. Maar aan de andere kant de tijd vliegt :)

Diddykong

Berichten: 1470
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Werkgever communiceert niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:04

Normaal zou ik ook de voicemail niet inspreken, maar he als hij kinderachtig wil doen kan ie het krijgen toch? En dan ben jij in 1x klaar. Kost je veel minder energie dan de hele dag proberen te bellen en je gefrustreerd te voelen. En dan morgen weer moeten bellen. Gewoon de weg van de minste weerstand kiezen :D .Veranderen kun je hem toch niet. En wat hoort... tja als hij deed wat hoort dan had je daar nog met plezier gewerkt ;).
P
Ohhh je moet april ook nog ;(. Nu ja dan nog iets meer dagen haha. Maar ook die gaan voorbij. Voor je het weet is het 1 mei, heb je een leuke nieuwe baan en wie weet heb jij in de tussentijd geleerd wat harder te worden :+.

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:05

Ik zou er zelfs de moeite niet meer insteken om te vragen waarom er niet gereageerd wordt. Als hij het zo wil spelen, prima, ik zou hem er vooral niets van laten merken dat je het er moeilijk mee hebt. Ander en beter ;)

I don't need it to be easy, I just want it to be worth it.
RIP Laïka 6/10/1994 - 9/11/2009
[RIJ-ITP] Dinka @ Beker van België 6-jarige dressuurpaarden
[RIJ-ITP] Virtuoos H @ training bij Simon Missiaen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:09

Trek je het werken uberhaupt nog wel? Ik zou helemaal gek worden van zo'n baas.
Beterschap :)

ingvdh

Berichten: 6368
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:11

Ik zou echt niet vragen waarom er niet gereageerd wordt, dan geef je hem weer openingen om een sneer te geven, wel zou ik de voicemail inspreken in de trant van "ik krijg je niet te pakken, bij deze een update".

Hij weet precies op welke knoppen hij moet drukken om jou overstuur te krijgen. Zorg dat hij daar geen effect meer mee heeft. Dan houdt het meestal snel op.

pmarena

Berichten: 48047
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:15

En als hij vervelend doet / het je moeilijk maakt om je werk te doen, dan gewoon lekker droog er in mee gaan, leuk joh :D

"Tja als jij me niet fatsoenlijk helpt dan kan ik niet verder. Dan ga ik wel *vulzelfin* doen :D "

Jij hebt daar geen problemen meer, het zijn allemaal ZIJN problemen, hij moet blij zijn als je daarmee helpt, probeer het zo te zien :)*

Ik heb ook in zo'n soort situatie gezeten, echt...HEER-LIJK! +:)+ Je hoeft er geen doekjes meer om te winden, niet de lieve vrede meer te bewaren, je kan gewoon uitspreken wat de hele afdeling denkt, want tja...wat kan hij doen dan :)) Wel gewoon je fatsoen bewaren natuurlijk, maar echt niet op je tenen gaan lopen voor zo'n mispunt :n

Dan kan je al helemaal heerlijk respect opeisen en anders geen poot voor hem uitsteken :D

Jij: "Ja hoor, ik zal er zo aan beginnen, nadat jij het nog een keer op een NORMALE toon aan me gevraagd hebt want op deze manier wens ik niet aangesproken te worden" :)

Reactie: "nou dan doe je het lekker niet, dan zullen we wel eens zien wat er gaat gebeuren!!"

Jij: "goh ja daar ben ik eigenlijk wel super benieuwd naar! Ik ga even een kopje koffie halen voordat het zover is. Jij ook een bakkie? :) "

Of "Joh als je zo vervelend doet ga dan maar even terug naar je bureautje en kom maar weer terug als je een beetje normaal kan doen, doeii!"

Echt, héér-lijk hoe gek je zo'n vervelend mannetje hier mee kan krijgen, puur genieten :j

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:28

Pmarena dat is afhankelijk van de sector waar je in werkt ook een mooie manier om je carriere om zeep te helpen. Wat een vreselijk kinderachtig gedrag.

TS; ik zou het gewoon laten rusten. Je hebt je aan jouw kant van de afspraken gehouden, dus zou vooral niet gaan bellen/mailen/weetikveel. Hij is op de hoogte van je ziekteverzuim en dat is wat nu belangrijk is. Verder zou ik vooral de eer aan jezelf houden, tuurlijk kun je aangeven dat de gang van zaken je niet bevalt, maar een gigantische scene trappen zo vlak voordat je vertrekt kost je allemaal energie en levert je waarschijnlijk niks op.

pmarena

Berichten: 48047
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:32

Welnee: dat is gewoon niet meer over je heen laten hopen en eisen dat je normaal te woord gestaan wordt :j

Ik quote uit de openingspost van de TS:

Citaat:
Wat nu mijn probleem is dat ik mijn tijd moet uitzitten tot eind april. Iedereen is er van op de hoogte dat ik weg ga, maar heb het idee/gevoel dat A het mij enorm zuur wil maken komende tijd. Gezien ons vak overleggen we erg veel met elkaar maar zodra ik iets vraag aan A krijg ik eerst een zucht tegelijkertijd ogen rollend en dan een beroerd antwoord geven. Het vervolg is dat ik hier dus enorm boos van word op de manier hoe hij doet, maar je kunt er gewoon weg niks aan doen. En als je er wat van zou zeggen krijg je een flinke sneer terug...


Dat vraagt om een aanpak waarbij je dergelijk gedrag gewoon niet meer pikt +:)+

BigOne
Berichten: 38184
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:36

Heb je al een andere baan?? Zo ja, maak je niet druk, ziek maar lekker uit en kijk even hoeveel verlof dagen je nog hebt zodat je die op kunt nemen. En beetje vreemde gang van zaken, normaal is het aan de werkgever om contact met de zieke te houden. En dat je het niet meer trekt?? Laat gaan en kweek een sterke rug, dit kun je vaker tegen komen en meestal zijn de zwaksten de pineut dus even wat assertiever worden. Ondanks dat je personeel bent hoeft je baas niet zo te doen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-18 17:43

@Diddykong Ik heb het voor vandaag ook laten zitten bij die telefoontjes van vanochtend. Ik ga toch morgen proberen bij geen gehoor zijn voice mail inspreken zoals je zegt en dan niks meer van me laten horen. Dan is het ook echt zijn beurt.

2 mei vertrek ik heerlijk voor 3 maand naar IJsco land om daar met IJslanders te werken. Betere baan kan ik op dit moment niet wensen :D

@Izzy19 & @ingvdh Daar hebben jullie inderdaad gelijk aan. Toch kriebelt het mij om het te vragen :+ Maar misschien is dat geen verstandige keuze. Ook zat ik dan te denken om misschien mijn collega te vragen of er wat aan de hand is.

@Joolien Als ik een heel eerlijk antwoord moet geven is het nee, ik trek het eigenlijk helemaal niet meer. Maar hier kan ik helaas niks aan doen, kan jammer genoeg niet voor 2 maand tijdelijk ergens anders aan het werk.

@pmarena Klinkt heerlijk om zo te kunnen reageren, helaas heb ik daar geen ballen voor tegen hem :')
Maar ook denk ik als ik zo tegen hem zou doen, dat ik meteen de deur uit gegooid word. En dat is het laatste wat ik wil op dit moment.

@Vanillia Bedankt voor je reactie :)

@bigone Bedankt voor de tips! Ik heb inderdaad al een andere baan :)

Eef_Bam

Berichten: 4088
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:49

Ik zou ook niet een al te grote mond opentrekken, je moet daar immers nog 2 maanden zitten. Ik zou vooral proberen om je niet zoveel overstuur te laten maken, of in ieder geval niet te laten merken dat het gebeurt. Zoals jij het beschrijft komt toch een beetje over als "pesten" van je baas. Beste remedie is om op je handen te gaan zitten en het zoveel mogelijk te negeren. Niet op in gaan, gewoon lekker langs je heen laten gaan. Krijg je commentaar of een sneer, haal je je schouders op en gaat ergens anders heen of aan iets anders werken.

Zolang je nog thuis zit zou ik elke ochtend 1x appen (bewijs zwart op wit), 1x bellen en dan de voicemail inspreken. "Ik ben nog ziek dus kom vandaag niet werken, hou je op de hoogte".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:50

Maar als je het niet trekt, en daar zoveel spanning van krijgt dat het eigenlijk niet te doen is, kun je ook in de ziektewet he. Natuurlijk moet je de afweging maken of het zover gaat, maar voel je niet verplicht om te blijven terwijl je er zelf aan onderdoor te gaan.

BigOne
Berichten: 38184
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Werkgever communiceert niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 18:48

Ts, hoe lang van te voren moest je opzeggen?? Misschien een maand en dan is het jammer dat je dat zo vroeg hebt gedaan. Maar ergens zou die nieuwe baan er toch ook voor moeten zorgen dat je nu echt niet meer over je heen moeten laten lopen. Oppassen met collega's erbij te betrekken want uiteindelijk wil iedereen zijn baantje houden en kiest de kant van de baas. Wanneer je beter bent gewoon aan het werk gaan en voor nu, helemaal niet meer bellen of appen, nergens voor nodig. En ook zeker niet verplicht.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: Werkgever communiceert niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-18 19:01

@Joolien daar heb ik vaker over na zitten te denken. Maar aan de andere kant vind ik het werk super leuk om te doen en zit ik zeker niet graag thuis.

@bigone officieel is de opzeg termijn een maand. Ik heb bewust gekozen om het vroeg aan te geven omdat er een vervanger voor mij gezocht moet worden en anders zijn mijn collega's de dupe van mijn actie. En dat gun ik ze niet


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 bezoekers