Springen met een Arabo-Fries !

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Melaniegdht

Berichten: 9
Geregistreerd: 20-11-15

Springen met een Arabo-Fries !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-18 13:55

HeyHey *D ,

Springen met een paard waar van men niet verwacht dat ze überhaupt kunnen springen, ik vind het geweldig om die verbaasde blikken te zien. Ik wil jullie voorstellen aan Dark Felix. Felix is een 9 jarige Arabo-Fries dekhengst (v. Dark Danilo) met een verborgen talent voor springen. Felix loopt in de dressuur klasse M1. In 2017 was ik op zoek naar een springpaard, omdat ik springen geweldig vind maar met mijn Haflinger pony geen uitdaging meer had. M’n moeder zei probeer eens een sprongetje met Felix te maken, vrij springen doet hij ook altijd zo braaf. Zo gezegd zo gedaan en daar ging ik dan met Felix naar spring les. Nou dat was de beste keuze ooit, want ondertussen zijn we in de B springen gestart en heb ik mijn eerste Indoor Eventing met hem gereden. Ik hoop in de toekomst nog veel te kunnen bereiken samen met Felix!♥

Afbeelding
Eén van onze eerste training thuis op stal. Onze maximum hoogte staat nu op 1,20m


Afbeelding
Springwedstrijd.


Afbeelding
Onze eerste Cross.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.stalgrootprooyen.nl/hengsten ... ark-felix/


Heleenxpum

Berichten: 72
Geregistreerd: 03-06-13
Woonplaats: sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:02

Jeej! super leuk Mel! Knappe Felix <3

Mystery van de Heesbeensehoeve <3


Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Springen met een Arabo-Fries !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:04

Wat een prachtig en gaaf dier is dat zeg! Hij springt ook erg netjes. :) Veel plezier en succes samen!

Santos_05

Berichten: 3059
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Springen met een Arabo-Fries !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:06

Hij springt ruim zeg! Wat een mooie verschijning!

Insta: EBR_samen_sterk/ FB:EBR https://www.tiktok.com/@hbh_teamebr?_t=8csqHkwEQOo&_r=1
Boomslepen, ploegen, horseboarden, horseball met onze paarden - 1e Equifair Neckrope 2023

diedepol14

Berichten: 211
Geregistreerd: 09-04-13
Woonplaats: Vasse

Re: Springen met een Arabo-Fries !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:24

wat een gaaf dier! en wat hebben jullie mooie hengsten staan :~ :~
de eierstokken van mijn pony gaan klapperen bij het zien van neidhart <3

Floortje van de Kuilenweg O:)
Eigengefokte zoon uit Floortje Winston <3

Keell94

Berichten: 4044
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Re: Springen met een Arabo-Fries !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:27

wat springt hij hoog en met veel power zeg! gaaf dier! en leuk dat jullie dit zo samen kunnen doen.
Ken maar weinig (eigenlijk geen haha) friezen die zo goed en correct kunnen springen.

PW Photographs
Voor meer informatie, zie mijn website - http://www.pwphotographs.nl

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Springen met een Arabo-Fries !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:35

Wauw wat een gaaf paard <3

‘’Working with horses is a gift, who can learn you more than your own reflection’’

Lous

Berichten: 24237
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Springen met een Arabo-Fries !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:48

Aangezien het hier om springfoto’s gaat verplaats ik dit topic hierbij naar SPR-ITP :)

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

jesss_amigo

Berichten: 1806
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:55

Wat een gave fries heb je daar! Wat een kanonskogel zeg. Zie je niet vaak.
Wil je wel een paar tips geven :)
Je beugels mogen minstens twee gaten korter; probeer dan ook goed je hakken naar beneden te drukken. (Bij mij helpt het door voor de sprong al overdreven mijn hakken uit te drukken)
En ik zou iets meer ruimte van voren willen zien. Je zoekt nu af en toe een beetje je evenwicht in de teugels. Dat is voor je paardje niet zo fijn.
Maar in combinatie met betere balans in je beugels zal dat ook wel snel minder zijn :)

Succes, jullie zijn een leuke combi!

Jolliana RC ~ Ceasar ter Linden x Ronaldo
Instagram: Eventer_jolliana

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:57

Die heeft inderdaad power! Lijkt me ook heel leuk om tussen het publiek te staan en hun opmerkingen te horen als er ineens een (halve ;) ) Fries in de springring verschijnt en ze hem dan over die hindernissen zien gaan. :D
Ik moet zeggen dat ik hem wel echt als een Fries vind springen; dus hoge korte hals en holle rug. Daar valt nog wel wat winst te behalen, maar als hij echt gezond leert springen met bascule in het lijf en dus een lange, lage, ronde hals met diep neus en ronde rug dan denk ik dat daar nog veel meer in zit dan er op dit moment uit kan komen.

Melaniegdht

Berichten: 9
Geregistreerd: 20-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-18 12:56

Bedankt voor de tips!

Anoniem

Re: Springen met een Arabo-Fries !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:27

Nja zn techniek is nog niet echt over naar huis te schrijven, maar het feit dat ie het spelletje snapt en blijkbaar goed van het hout wil blijven is al heel wat :)
En idd, je beugels mogen wat korter en ik zou even goed aan je houding werken, want met zulke pittige spoortjes om is het niet fijn als je dan je been teveel indraait.
Dus veel je verlichte zit trainen in het dressuurwerk zodat je sterker wordt en je balans beter wordt.
Dus in draf en galop eigenlijk gewoon een duurtraining doen. Een half uur een goede verlichte zit, zonder steun te zoeken aan de hals of teugels, maar puur op je benen. Les nemen is daarin niet verkeerd.

Faetje_97
Berichten: 58
Geregistreerd: 24-03-17
Woonplaats: Utrecht

Re: Springen met een Arabo-Fries !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:29

Wauw gaaf paard <3

Veraaaaah

Berichten: 2330
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Springen met een Arabo-Fries !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:40

Gaaf hoor! Ziet er netjes uit :)

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Kaitlyn

Berichten: 9720
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:55

Joolien schreef:
Nja zn techniek is nog niet echt over naar huis te schrijven, maar het feit dat ie het spelletje snapt en blijkbaar goed van het hout wil blijven is al heel wat :)
En idd, je beugels mogen wat korter en ik zou even goed aan je houding werken, want met zulke pittige spoortjes om is het niet fijn als je dan je been teveel indraait.
Dus veel je verlichte zit trainen in het dressuurwerk zodat je sterker wordt en je balans beter wordt.
Dus in draf en galop eigenlijk gewoon een duurtraining doen. Een half uur een goede verlichte zit, zonder steun te zoeken aan de hals of teugels, maar puur op je benen. Les nemen is daarin niet verkeerd.


Kan mij hier alleen maar bij aansluiten.

Ik vind het heel gaaf dat hij zo graag wil springen, maar aan zijn techniek en jouw houding mag wel even gewerkt worden. Probeer hem van voren ook de ruimte te durven geven om rond te worden, en minder op zijn teugels te hangen. Al zou hij nu mooi rond over de hindernis heen willen, dan komt hij daar alsnog je hand tegen die hem tegenhoudt.
Heb je ook een foto/filmpje van hem dat hij vrij springt? Ben benieuwd wat hij dan met zijn houding doet! :j

Ik vind het wel altijd heel gaaf als ik zulke combinaties tegenkom op wedstrijd, zijn er toch erg weinig!

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Springen met een Arabo-Fries !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:57

Wat ontzettend gaaf om te zien, ik zie een heel blij paard wat lol heeft in wat hij doet en ruim over de hindernissen heen komt.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers