USA

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 11:54

Nee een sweater :+ en een keycord. Mijn werksleutels hangen er prima aan :D

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn


Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:25

Yasmine, ja klopt in 2014 tijdens de herfst hebben wij een rondje New England gedaan voor de Fall foliage.
Wij hebben toen Brown, Yale en Harvard bezocht. Yale vond ik het mooist, Brown weinig toeristen en Harvard was vooral erg protserig.

New Haven heeft een mooie kerk (St. Mary's church) en is een gemoedelijke stad. Een beetje Boston idee vond ik het. Wij hebben daar gewandeld en gegeten maar verder niks spannends gedaan naast Yale en de kerk bezoeken.

Hartford moest ik heen vanwege Gilmore Girls :+ Daar zijn wij maar een halve dag geweest. Wij vonden er weinig te beleven en hebben het als stop gebruikt om te slapen zodat ik nog even de stad van dichtbij heb kunnen zien haha.

Vooral RI en VT hebben mijn hart gestolen tijdens die trip. Ik weet niet wat je plannen precies zijn maar ik vond Cape Cod erg leuk om gezien te hebben.

Haha Cowboy55. Stond toevallig met mijn Harvard shirt in mijn handen gister en bedacht mij dat ie ook alweer 11 jaar oud is :wow: Nog in perfecte staat ook al gebruik ik t ding vaak als pyjama.

Askim

Berichten: 6938
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Maarn (utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:39

Fitzroy schreef:
Cowboy55 schreef:
Nou ja, een soortgelijk rondje kan ook vanuit Orlando. Ben een beetje (veel) Ft. Myers fan denk ik. Fijn vliegveld.


Hier nog eentje. Echt balen dat AirBerlin op de fles is, was zo'n fijne vlucht rechtstreeks vanaf Düsseldorf.

Half april is wel laagseizoen al gok ik. Maar super laagseizoen denk ik niet .


Airberlin was echt top!

Wij gaan waarschijnlijk 24 april naar LA voor 2.5 naar mijn tante.
Zoveel zin in *\o/*

19 MAART 2012 ONZE WONDERKINDJES GEBOREN JESSIE DENNIS ELVIS LINDSEY AYISHA DEBBIE

Knappe sportfjord BO L1+10 vier wedstrijden L2+11 Vijf wedstrijd M1+10 M2+10 Z1+4

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:32

Mijn hoodie van mijn uni in Canada doet het na 5 jaar ook nog altijd prima :D

Selka, fijn om te horen! Harvard vond ik ook niet zoveel aan. Ben erg benieuwd naar Yale op basis van wat jij zegt. New Haven is voor ons vooral om te bekomen van de jetlag, omdat we daar bij vrienden kunnen slapen. Eigenlijk is de hele vakantie gewoon een rondhang- en luiervakantie, dus op zich niet zo heel erg als er niet al te veel te doen is, haha.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:10

2009 schreef:
Morning!
Mag ik mij hier ook melden? Wij gaan in juni naar NY, hebben alleen de vluchten nog geboekt (JFK). Idee is paar dagen NY en daarna een rondje (met de auto?). Eigenlijk wou ik graag richting de Niagara Falls, maar is dat te doen en hoe te combineren met andere plekken?
Of hebben jullie andere tips?
En misschien nog suggesties voor overnachten in NY?


Wij gaan ook in juni naar NY en hebben het hotel The French Quarters geboekt :)

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 23:57

Hoi allemaal!
Ik kom me ook graag melden, ik ga voor 15 dagen naar Florida in april .
We gaan voornamelijk naar de parken: Disney, Universal & Seaworld.
Uiteraard wil ik ook wat van de omgeving zien, zou graag meelezen hier.

Mijn reisgenoot raadde al aan om bv zonnebrand daar te kopen, is dit echt voordeliger?
Is het bv. ook slim om Shampoo enz. daar te kopen? Scheelt toch allemaal gewicht in de koffer. Zeker als het dan ook nog eens goedkoper is dan hier! :)

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Nessie

Berichten: 8574
Geregistreerd: 29-03-05

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 00:02

Ik gebruik zelf altijd die van Australian Gold en die is daar makkelijker verkrijgbaar en meestal ook goedkoper dan hier. Voor andere merken weet ik dat niet. Shampoo etc is er ook prima verkrijgbaar en scheelt in het gewicht in je koffer.

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 02:28

Ja daarom! Alles wat ik niet hoef mee te nemen scheelt weer in kofferkilos.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 02:59

Shampoo is denk ik misschien iets goedkoper hier, maar zeker niet duurder. Zonnebrand weet ik niet.

Ik zit erover te denken om in Juli San Fransisco - Yosemite - Yellowstone - Oregon - Seatle te doen, iemand een idee of dit te doen is in 3 weken en/of nog tips? Is Juli ook beetje oke hiervoor?

Always smile it makes people wonder what you're up to!


Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 07:27

Behalve dat het hoogseizoen is lijkt het me prima te doen. Wel veel rijden maar dan ben je wsch wel gewend inmiddels?

Wij kopen ook onze zonnebrand meestal in Florida. Let wel op, want onze ervaring is dat de factoren per merk kunnen verschillen. Zo kun je met Coppertone factor 20 veel langer in de zon dan met Banana Boat :=
Heen is mijn gewicht in de koffer nooit een probleem, dan heb ik gewoon mijn toiletspullen bij me, maar terug besteed ik mijn kilo's liever aan kleding en dingen die in Nl. niet verkrijgbaar zijn.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 08:44

Wij kopen ook altijd zonnecrème daar. Omdat ze veel fijnere sprays hebben. :) De dollar staat momenteel best gunstig dus inderdaad kans dat het goedkoper is.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 09:43

Wij nemen altijd mee. Producten die we altijd gebruiken.
We laten ze wel eens daar achter ivm ruimtegebrek in de koffer.
Laatste reis zat er een Nederlands gezin op wereldreis bij ons in het hotel waar we onze zonnebrandcrème aangegeven hebben die we erbij gekocht hadden in florida.

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Anoniem

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 12:03

Ik vind het zelf altijd ongelofelijk veel gedoe om zonnebrand mee te nemen (net als shampoo en andere grote flessen vloeibaar product) en koop het dus altijd op locatie. Vooral in de USA kom je daar prima mee weg. In Azië en bijvoorbeeld Zuid-Afrika waar ik nu zit is zonnebrand gigantisch duur en niet overal te krijgen omdat het overgrote deel van de locals het niet gebruikt en het dus grotendeels gericht is op toeristen (en in mijn geval dan een klein deel van de lokale bevolking).

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:02

Nessie schreef:
Ik gebruik zelf altijd die van Australian Gold en die is daar makkelijker verkrijgbaar en meestal ook goedkoper dan hier. Voor andere merken weet ik dat niet. Shampoo etc is er ook prima verkrijgbaar en scheelt in het gewicht in je koffer.

Die gebruik ik ook, met bronzer, in de walmart te vinden voor 7 dollar {:}
Voor mijn gezicht gebruik ik wel een stick.

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 00:01

Fitzroy schreef:
Behalve dat het hoogseizoen is lijkt het me prima te doen. Wel veel rijden maar dan ben je wsch wel gewend inmiddels?


Ik heb geen auto hier haha. Ben hier maar 6 maanden dus een auto kopen leek me een beetje kansloos.

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 04:44

Ik heb vandaag twee uur met een (NLse) vriendin gebeld en we gaan toch kijken of we samen een roadtrip willen maken. We willen allebei graag een camper huren en veel in de natuur blijven, veel hiken en andere activiteiten. Het liefst gaan we 2/2.5 week, mogelijk 3.

Ik zat zelf eerst te denken aan San Francisco, via Oregon naar Seattle. Dat zou in 2 weken te doen moeten te zijn. Echter, willen we echter ook wel graag naar Yellowstone. Is hier een mooie combinatie van te maken of wordt dit teveel rijden?

Iemand uberhaupt tips hoe dit te plannen? Hoeveel moeten we plannen? Stel we boeken een camper en we zorgen dat we op het begin en eind punt komen, iemand enig idee? En ook een idee hoe de kosten kunnen begroten? Ik voel me echt een noob maar ben echt een backpacker die niets regelt of boekt en vraag me af of dit te doen is in de US.

+ Zijn we niet te laat, we willen July dit jaar gaan.
+ We willen graag een camper, is dit voordeliger dan een auto + hotels? Hoe makkelijk is het om slaapplekken te vinden?

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 05:49

Misschien even wat googlen?
Hoe oud zijn jullie? Ik heb geen ervaring met campers maar weet dat bij huurauto's de underage fee aardig op kan lopen. Geen idee of dat voor campers ook geldt. Verder maakt een one way het ook altijd duurder, je betaalt dan de zgn. drop off fee.
Al met al zou ik eens kijken of bv. met een auto rondreizen en kamperen niet veel goedkoper is.
Voor de beste plekken in bv nationale parken ben je wel te laat maar er zijn ook campings die op first come first serve basis werken. Moet je er alleen wel vroeg bij zijn.
Ik zou op google maps de route bekijken en hoeveel mijl je dan per dag moet rijden. De omweg naar Yellowstone is best stevig.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Leo

Berichten: 50093
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:53

Ik zou die combinatie, zeker in dit tijdsbestek, niet wagen. Yellowstone ligt behoorlijk uit de richting helaas. Daar zou ik in combinatie met andere locaties een reis op zich van maken.

Verdiep je goed in de kosten van een camper (RV) en ook wat je per nacht betaald voor een plekje. Kan behoorlijk oplopen, om die reden hebben wij veelal gekampeerd.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Nessie

Berichten: 8574
Geregistreerd: 29-03-05

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:49

Lijkt me wel gaaf een camper huren. Die underage toeslagen zijn enorm, daarom had ik de laatste vakantie zo'n 5000 km in m'n eentje gereden.

Hier is het aftellen, volgende week vrijdag vliegen we naar Miami.

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 18:04

Margooo, ik zie in je profiel dat je 24 bent. Onder de 25 jaar moet je bij de meeste huurmaatschappijen een underage fee betalen die erg hoog ligt, soms het volledige bedrag van je huur. Ik zou dus eerst even daarnaar kijken.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37214
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 18:14

Wij hebben ons rondje soort van rond. Tenminste een globaal idee wat we willen zien en hoe we willen rijden, zouden rond de 1200 km uitkomen in twaalf dagen. Steeds twee a drie dagen per deel. Orlando en seaworld dan via kennedy space centre overnachten in de buurt van palm beach. Daarna door naar miami (doorheen rijden strand zien) maar key largo en het rif is daar ons doel. Eventueel duiken/snorkelen/varen.

Dan naar naples (eventueel onderweg een indianenreservaat bezoeken geen idee of dat kan maar we zagen ze op de kaart staan hihi). Daar eventueel boot/everglades. Dan tampa met bush gardens en weer terug naar orlando. En aquatica bezoeken.

We hebben en auto maar willen gezien de grote hoeveelheid campings die er onderweg zijn eens zien hoe we gaan overnachten. Kan best dat we een simpele tent daar kopen twee luchtbedden en gaan kamperen. Of kijken of we een tent oid op een camping kunnen huren of desnoods auto omzetten naar camper.

Maar dit alles met heel dun potlood geschreven. Hangt af van weer, zin, mijn lijf enz.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Anoniem

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 18:22

Er zijn heel veel campgrounds onderweg maar houd er rekening mee dat veel van die terreinen alleen voor campers zijn en dat het in dat gedeelte sowieso niet heel erg gebruikelijk is om je tent op te zetten om erin te slapen :))

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37214
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 18:24

Ah heeft dat een veiligheidsreden ivm bv roofdieren die van een hapje mens houden of gewoon niet gewend spartaans te doen? Dit is een eerste idee dat vanmiddag opkwam. Nu gaan napluizen of je mag tentkamperen wat de kosten zijn enz

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Anoniem

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 18:26

Oh nee gevaarlijk is het denk ik niet, denk dat veel locals het gewoon niet doen omdat het totaal geen onderdeel is van de cultuur daar. Het mag wel denk ik hoor, je moet alleen goed opletten dat de terreinen die je kiest niet alleen voor RV's zijn

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37214
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 18:31

Heb wat zitten neuzen. In het gebied waar we komen zijn twee front country campsites die zowel campers als tenten accepteert en een enorme hoeveelheid back country campings voor alleen tenten waaronder een strand. Alleen voor mij fysiek niet haalbaar helaas. Omdat die niet met een wegauto bereikbaar zijn.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Marjon_, Bianca_v_s, Fly_high, henshem, Traiectum en 66 bezoekers