Inventarisatie provincie Zuid-Holland ruiter- en menpaden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Buitenrijden in Zuid-Holland is....

Poll eindigt op

overal in de provincie gemakkelijk, er is genoeg keus, het is veilig en prettig;
2 (4%)
toevallig bij mijn stal/manege goed te doen;
10 (21%)
helaas, toevallig bij mijn stal/manege niet te doen
17 (36%)
overal in de provincie bijna onmogelijk, geen paden en gevaarlijk;
17 (36%)

Totaal aantal stemmen: 46


Ellenkl
Berichten: 2
Geregistreerd: 17-05-17

Inventarisatie provincie Zuid-Holland ruiter- en menpaden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-18 15:50

Waar rijd jij fijn (aangespannen) buiten met je paard of pony in de Provincie Zuid-Holland?
Wij zijn bezig met een goed beeld te krijgen.
Wij = bestuurders + ruiters/menners van de gehele provincie (om. KNHS, R&M).

Geef aan : precies waar de goede natuurgebieden :) zijn. Of dit ook voor menners geldt
Of je rond kunt rijden en er duidelijke bewegwijzering aanwezig is en andere voorzieningen.

Waar de knelpunten :( zijn mag zeker ook! Dan ook weer met de eerder genoemde details.

Streekmanager Zuid-Holland Ruiteren & Mennen
Laatst bijgewerkt door Apple op 11-02-18 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: hoofdletters uit titel gehaald

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 16:07

Kan weinig zeggen over de gehele provincie, daar ik die niet helemaal ken, echter bij ons is er niets.
Als in echt niets, we rijden gewoon op de weg, alterantieven zijn er daar ook niet meer ruimte is er vaak niet. Als er een berm is is deze doorgaans te slecht (gaten, kuilen, modder, of paardhoog onkruid) om in te rijden als ze er al geen split hebben gegooid.
Vervlende is dat polderwegen ook door veel automobilisten als snelweg worden gebruikt en de toeristische fietsroutes hier zijn echt fietspaden, waar ik eerlijk gezegd best wel eens rij, maar dan kies ik tijdstippen uit dat de gemiddelde tourist nog ligt te slapen.

Rij ik niet buiten dan? Jawel hoor!! Gewoon plompverloren tussen de auto's en ja, ze hebben mijn pony wel eens bijna voor de wagen weg gereden en ja, ze rijden ons vaak genoeg klem en ja, spiegels en voeten zijn ons bekend.
En met Mennen vind ik het hier vaak gevaarlijk ivm de steile dijkkanten bij sloten of diepe vaarten waar je in kan belanden.

Regio Alblasserdam/Papendrecht is dus gebied met niet existente fijne buitenrij mogelijkheden.

Kan het hier geen knelpunt noemen er is gewoon niets.

Zie hier een flimpje van hoe er door sommige automobilisten wordt gereden (voor het idee, je kan hier overdag al geen fiets passeren wegens ontbreken van zicht, deze vond dat ze daar wel 3 paarden voorbij kon) Toevallig gefilmd door verenigings genoot, mijn paard loopt daar ook bij met mijn bijrijder erop.
https://www.facebook.com/daisyxmaroussi ... 664739800/

s'Morgens heeeeeeeelll vroeg, geen ruiterpaden, allemaal geasfalteerde fietspaden, waar je dus eigenlijk niet mag rijden, maar waar het wel prachtig is.
Het zou voor ons echt super zijn als de wegen en verkeerswet ooit zou worden aangepast en dat we ook legaal op fietspaden Mogen rijden (wat we nu vaak langs wegen uiteraard ook doen, aangezien op een 80 km weg gaan rijden niet heel veilig is en op een 50 km weg ook al niet :+ en het wekt irritatie op omdat we dan te langzaam zijn)
Ook een mooie aanpassing zou zijn dat ruiters en menners net zoals voetgangers en fietsers als zwakkere verkeersdeelnemers zouden worden gezien. Maar denk dat die 2 aanpassingen te hoog gegrepen zijn. Overigens nog nooit bekeurd voor het op een fietspad rijden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En zo ziet de rest er uit... :+ rustig tijdstip.
Afbeelding

Note.. wij hebben trekband vuilniszak bij ons (meerdere) om poep te kunnen ruimen om de irritatie grens bij de rest van de mensen niet te bereiken en in het buitengebied even afstappen en in de berm schoppen doet ook al veel ipv midden op het fietspad laten liggen.

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Re: Inventarisatie provincie Zuid-Holland ruiter- en menpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:32

Zuid holland heeft natuurlijk de duinen/stranden waar je prima kunt rijden. Ik was laatst rijden in Katwijk en daar klaagde men dat ze niet genoeg ruiterpaden hadden. Nou ik wist niet wat ik hoorde.

Bij ons op stal hetzelfde verhaal als wat hierboven genoemd staat. Enkel polder wegen die als snelweg gebruikt worden. Veel groot verkeer ook op de kleine weggetjes. Helaas weinig aan te doen denk ik, onze paarden worden zo iig wel verkeersmak.

Hier zijn meer dan 10 jaar geleden wel enkele ruiterpaden aangelegd, in brede bermen, maar deze zijn sindsdien nooit onderhouden en eigenlijk niet terug te vinden. Daarnaast is ieder ruiterpad hier maximaal 1 km lang en moet je dan weer kilometers zoeken naar het volgende stukje ruiterpad.

Ik heb me er maar bij neergelegd dat buitenrijden bij ons voornamelijk stappen en een klein drafje over asfalt is.

Omgeving Ter aar, nieuwkoop, woubrugge, alphen aan den rijn heb ik het over.

Eliana

Berichten: 5453
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Inventarisatie provincie Zuid-Holland ruiter- en menpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 11:35

Ridderkerk, hier rijden we ook op het fietspad. Drukke wegen. In het Oosterpark is een ruiterpad, niet onderhouden en alleen maar blubber. In het Reyerpark is een beter ruiterpad.

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 11:46

Op Flakkee natuur genoeg maar op een enkel stukje ruiterpad na (bij Stad a/h Haringvliet en Ouddorp) gewoon geen ruiterpaden. In de stukken bos op het eiland ben je te paard niet welkom en op de slikken wordt je gedoogd. Voor de rest zijn er bermen en dijken genoeg die zich uitstekend zouden lenen voor een ruiterpad zodat we veilig zouden kunnen rijden, maar ja....... instanties he.

Naar mijn idee laat Flakkee ook echt een kans liggen als het om ruitertoerisme gaat. Maar goede paden en je zult zien dat er ook accomodaties komen om ruiters van elders met paard onderdak te bieden.
Die ruiters maken op hun beurt dan ook weer gebruik van de plaatselijke winkels en horeca.

En ik zou er zelf geen probleem mee hebben als er voor gebruik van de ruiterpaden betaald zou moeten worden. Hoewel ik de discussie ook wel snap dat dat heel scheef is omdat er voor fietsers, wandelaars en (soms ook) mountainbikers vaak kostenloos faciliteiten worden aangelegd en onderhouden. Waarom zou je dan als ruiter moeten betalen. Maar goed, IK zou het er dus wel voor over hebben.

Keuze uit bovenstaande is dus lastig :o

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Inventarisatie provincie Zuid-Holland ruiter- en menpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 12:05

Ik heb gestaan in Zwijndrecht. Klein stukje ruiterpad, in stap ongeveer half uurtje? Verder niets.
In Ridderkerk inderdaad Oosterpark en Reijerpark, ook half uurtje stappen?
Papendrecht is drama, ik mag officieel nergens buiten rijden geloof ik.
Het zou al fijn zijn als er bij iedere gemeente buitenom een pad liep!

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Inventarisatie provincie Zuid-Holland ruiter- en menpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 12:10

In capelle aan de IJssel kan je naar het Hitlandbos of schollebos, beide zijn de naam bos niet waard. Zijn kleine rondjes van nog geen 15 minuten.

In Zevenhuizen kan je een rondje rond de zevenhuizerplas rijden.

In Bergschenhoek kan je een rondje in lage en hoge bergse bos rijden. Ben je ook zo doorheen.

Dan heb je in deze hoek ook het Kralingse bos in Rotterdam nog.

Mayra_M

Berichten: 90
Geregistreerd: 11-06-14

Re: Inventarisatie provincie Zuid-Holland ruiter- en menpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 16:06

In omgeving Nieuwveen, Ter aar inderdaad geen ruiterpaden, meeste wegen zijn onveilig omdat auto's te hard rijden of omdat er geen berm is. Toch weet ik wel wat mogelijkheden waar het heerlijk zou zijn als er ruiterpaden zouden liggen. Bijvoorbeeld rond het golfterrein van Liemeer. Hier loopt al een graspad omheen, maar dit is glad en vaak drassig, wat zou het heerlijk zijn als daar een ruiterpad bij zou liggen! Ook bij de Zegerplas in Alphen aan den Rijn zijn ooit enkele ruiterpaden aangelegd, maar nu helaas niet echt goed begaanbaar meer met paarden. Vaak lopen ze schuin of zijn ze heel smal met laaghangende bomen.

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 16:09

Mayra_M schreef:
In omgeving Nieuwveen, Ter aar inderdaad geen ruiterpaden, meeste wegen zijn onveilig omdat auto's te hard rijden of omdat er geen berm is. Toch weet ik wel wat mogelijkheden waar het heerlijk zou zijn als er ruiterpaden zouden liggen. Bijvoorbeeld rond het golfterrein van Liemeer. Hier loopt al een graspad omheen, maar dit is glad en vaak drassig, wat zou het heerlijk zijn als daar een ruiterpad bij zou liggen! Ook bij de Zegerplas in Alphen aan den Rijn zijn ooit enkele ruiterpaden aangelegd, maar nu helaas niet echt goed begaanbaar meer met paarden. Vaak lopen ze schuin of zijn ze heel smal met laaghangende bomen.


Plus dat bij de zegerplas overal wildroosters liggen. Van buitenaf zijn de ruiterpaden amper begaanbaar zonder wildroosters over te hoeven.
Dat geld voor nieuwkoop ook. Mooie brede dijk, maar met overal wildroosters.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 16:13

Lastig met maar 1 keuze mogelijkheid.
Onder het zadel moeten wij 15 min langs de weg om in de duinen en van daaruit op het strand te komen.
Dat is goed te doen, maar het verkeer wordt wel steeds drukker en er wordt steeds minder rekening gehouden met paarden, in de zin van geen vaart minderen bij passeren, dicht passeren van brommers, veel groot verkeer dat geen rekening meer houdt...

Aangespannen is er met een paard dat echt 100% verkeersmak is een rondje over de weg door het verkeer te rijden.
Onverharde paden zijn hier niet voor menners en met een paard dat wat onzeker is in het verkeer kun je hier aangespannen echt geen kant op en ben je aan de bak gebonden...
Of opladen en ergens anders heen...

(Omgeving Noordwijkerhout)
Laatst bijgewerkt door Nouvel op 17-02-18 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Wyb_ster

Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 16:16

De Oeverlanden (natuurgebied) is van hetzelfde laken en pak, waarachtig er is een ruiterpad, MAAR het betreft alleen "heen" of "terug" Dit is een klein halfuurtje stappen of nog geen kwartiertje draven. De polder durf ik niet in. De bermen bestaan uit grint, als ze er zijn, en het verkeer kan het lang niet altijd waarderen om twee minuten te wachten, zelfs niet als ik van tevoren ga draven over het asfalt (!) om zo snel mogelijk een inhammetje te kunnen pakken en ruimte te maken.

LisaVH96

Berichten: 183
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Katwijk

Re: Inventarisatie provincie Zuid-Holland ruiter- en menpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 16:50

Ik woon en rij in katwijk, als je eenmaal in de duinen en op het strand bent is er genoeg ruimte. Het probleem bij ons is alleen daar buiten. Er zijn geen veilige paden om vanaf een stal de duinen te bereiken. Je rijdt altijd langs de drukke wegen met veel groot verkeer.

BeFunny

Berichten: 10514
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 17:13

_suus19_ schreef:
Zuid holland heeft natuurlijk de duinen/stranden waar je prima kunt rijden. Ik was laatst rijden in Katwijk en daar klaagde men dat ze niet genoeg ruiterpaden hadden. Nou ik wist niet wat ik hoorde.

Bij ons op stal hetzelfde verhaal als wat hierboven genoemd staat. Enkel polder wegen die als snelweg gebruikt worden. Veel groot verkeer ook op de kleine weggetjes. Helaas weinig aan te doen denk ik, onze paarden worden zo iig wel verkeersmak.

Hier zijn meer dan 10 jaar geleden wel enkele ruiterpaden aangelegd, in brede bermen, maar deze zijn sindsdien nooit onderhouden en eigenlijk niet terug te vinden. Daarnaast is ieder ruiterpad hier maximaal 1 km lang en moet je dan weer kilometers zoeken naar het volgende stukje ruiterpad.

Ik heb me er maar bij neergelegd dat buitenrijden bij ons voornamelijk stappen en een klein drafje over asfalt is.

Omgeving Ter aar, nieuwkoop, woubrugge, alphen aan den rijn heb ik het over.


In onze omgeving is prima te rijden richting zegerplas. Kaag en braasem ook zeker vanuit woubrugge.

Ik ben voorheen gewend om veel door de duinen en over het strand te rijden en het Haagse bos. Clingendael etc dat heb je hier niet. Maar ik vind dat er in deze omgeving prima te rijden is. Heb hier nog 5 jaar een paard verzorgd en reed alleen maar buiten.

Dat paard verhuisde op een gegeven moment naar hazerswoude dorp. Nou dan weet je ineens wat een mogelijkheden je hebt richting Alphen a/d rijn.

Volgens mij weten heel veel mensen niet dat jij bij de zegerplas over kunt steken en dan een schitterend breed gallop pad hebt. Volgens mij heet het daar aarlanderveen. Ik loop vaak op dat ruiterpad met mijn hondje omdat ik er nooit paarden tegenkom. Het mooie is daar komt geen verkeer. Het is een pad aan een golfbaan. En van daaruit ga je weer een groen gebied in. Maar waar zie je de mensen ophopen en kom ik ook groepjes paarden tegen? Rond de plas. Ik vind het maar dom. Trouwens je bent met de trailer zo bij de vlietlanden.

In Den haag toen ik daar nog woonde reed ik vaak door een deel van Voorburg om dus in het Haagse bos of Clingendael te komen en zo de waalsdirpervlakte en meyendael in dat is natuurlijk het mooiste wat er is.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 22:24

LisaVH96 schreef:
Ik woon en rij in katwijk, als je eenmaal in de duinen en op het strand bent is er genoeg ruimte. Het probleem bij ons is alleen daar buiten. Er zijn geen veilige paden om vanaf een stal de duinen te bereiken. Je rijdt altijd langs de drukke wegen met veel groot verkeer.


Ja dat is hier hetzelfde.
Eenmaal in de duinen gaat het goed, op de loslopende niet luisterende honden na...

Met de wagen kun je nergens terecht in de duinen, alleen maar ruiterpaden, dat is echt heel jammer...

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Re: Inventarisatie provincie Zuid-Holland ruiter- en menpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 23:11

BeFunny: zou je misschien een straatnaam voor mij hebben of een plaatje van google maps van de locatie van dat brede galop pad bij de golfbaan? Ik weet van niets namelijk.
Alphen is voor mij wel 10 km enkele reis rijden over wegen die zo smal zijn dat een auto net een fiets kan passeren en waar ze 60-80 rijden. Dus ik ben ook nog nooit bij de zegerplas aangekomen :+

Dientje_Yara
Berichten: 681
Geregistreerd: 23-01-08
Woonplaats: De Zilk

Re: Inventarisatie provincie Zuid-Holland ruiter- en menpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 23:19

Ik heb mazzel dat ik in 10 min in het bos zit naar strand en duinen

Gevaarlijk? De oversteek van kraaierslaan naar het ruiterpad en als de toeristen komen stap ik pas in het bos op en loop ik op de weg ernaast.
Nadeel..
Strandopgangen zijn niet allemaal veilig en met een blessure gevoelig paard zijn de kluchten niet te doen. De opgang zonder klucht is niet meer toegankelijk

Noordwijk/noordwijkerhout

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 23:27

Mijn pony's staan in Monster. Fijne uitrijmogelijkheden zowel madestein, uithof, ockenburg en aan de overkant strand.

Zou leuk zijn als de ruiterpaden in de duinen doorgetrokken worden. Nu staan er op bij de fietspaden in de duinen bordjes met einde ruiterpad.

Vorig jaar hebben ze de ruiterpaden in Madestein opgeknapt. Helaas zonder verstand, want ze zijn nog steeds loodzwaar.

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 23:37

Omgeving Barendrecht.
Ridderkerk heeft enkele ruiterpaden en Zwijndrecht ook maar in Barendrecht is er in geen van de parken een ruiterpad waardoor ruiters gedwongen op het fietspad moeten rijden. Laatst is er een groot park bij gekomen: De Zuidpolder maar ook hier geen enkel ruiterpad en dat terwijl het grenst aan verschillende pensionstallen. Op het fietspad rijden mag eigenlijk niet dus dwingt waterschap je om in de berm te rijden maar de bermen zijn meestal heel smal of heel steil en zitten vaak vol met kuilen, afval en zijn echt niet veilig voor paarden.
Laatst bijgewerkt door _Tristan op 17-02-18 23:39, in het totaal 2 keer bewerkt

BeFunny

Berichten: 10514
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 23:37

_suus19_ schreef:
BeFunny: zou je misschien een straatnaam voor mij hebben of een plaatje van google maps van de locatie van dat brede galop pad bij de golfbaan? Ik weet van niets namelijk.
Alphen is voor mij wel 10 km enkele reis rijden over wegen die zo smal zijn dat een auto net een fiets kan passeren en waar ze 60-80 rijden. Dus ik ben ook nog nooit bij de zegerplas aangekomen :+


Maar jou paard Staat in ter aar? Dan hoef je dus niet eerst naar de zegerplas. Het pad loopt langs de kromme aar ik geloof dat het zo heet. Ik ga er vanuit de zegerplas wandelen en daar is het letterlijk op de helft. Je hebt dan keuze uit 3 paden waarvan 1 dat brede ruiterpad is ligt echt aan de golfbaan. En als je vanaf ter aar komt kun je via dat pad de weg ook oversteken zo rond de plas rijden. Maar van jou uit heb je ook uigrijmogelijkheden naar diverse plassen.
Ik was gewend om een eindje moeten rijden te paard hoor vanuit den hag maar ook vanuit rijnsaterwoude waar mijn verzorgpaard stond dan gingen we met de trailer naar de zegerplas hoor. Maar wel te paard langs de braasem en de binnenweggetjes langs de wateren of gewoon de berm langs de provinciale en dan bij wou ruggengraat binnendoor.

xDaim

Berichten: 261
Geregistreerd: 01-11-15
Woonplaats: in de stal.

Re: Inventarisatie provincie Zuid-Holland ruiter- en menpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 23:42

Bij ons ligt een heel grote bak (bijna) voor de deur (strand). Echter is de weg ernaartoe op sommige plekken zó gevaarlijk. Dat we dat uitstapje bijna nooit maken.

Ook op de openbare weg rijd je soms met gevaar voor eigen (en pony’s) leven.

Wij mogen in duin rijden (loopt 1 pad, zeer mul en voor mensen zoals ons - menners, niet te doen) Sinds kort is Ruitergroengroep Katwijk opgericht, die zich nu gelukkig bezig houden met verbetering van de ruiter en menpaden. Ik geloof dat ze a.s. maandag de handtekeningen van de petitie aan de burgemeester gaan overhandigen. Ik hoop zo dat er dan eindelijk eens wat gaat verandeden! :)

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 01:05

cobiie schreef:
In capelle aan de IJssel kan je naar het Hitlandbos of schollebos, beide zijn de naam bos niet waard. Zijn kleine rondjes van nog geen 15 minuten.

In Zevenhuizen kan je een rondje rond de zevenhuizerplas rijden.

In Bergschenhoek kan je een rondje in lage en hoge bergse bos rijden. Ben je ook zo doorheen.

Dan heb je in deze hoek ook het Kralingse bos in Rotterdam nog.


Al de buitenrij gebieden die jij hier noemt zijn echt drama.. suuuuper veel honden, fietsers, scooters.. het lijkt wel alsof mensen in deze regio niet gewend zijn aan paarden in het bos want ik ben gerelmatig heel geirriteert aan gekeken met mn paard in oa het hitland, nesselande en schollebos :')

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 10:27

Dientje_Yara schreef:
Ik heb mazzel dat ik in 10 min in het bos zit naar strand en duinen

Gevaarlijk? De oversteek van kraaierslaan naar het ruiterpad en als de toeristen komen stap ik pas in het bos op en loop ik op de weg ernaast.
Nadeel..
Strandopgangen zijn niet allemaal veilig en met een blessure gevoelig paard zijn de kluchten niet te doen. De opgang zonder klucht is niet meer toegankelijk

Noordwijk/noordwijkerhout


Dat is wel te doen inderdaad.
Wij moeten de hele schulpweg langs en dat is geen prettig stuk meer, er wordt echt heel weinig rekening gehouden door andere weggebruikers.

LisaVH96

Berichten: 183
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 18:19

Nouvel schreef:
LisaVH96 schreef:
Ik woon en rij in katwijk, als je eenmaal in de duinen en op het strand bent is er genoeg ruimte. Het probleem bij ons is alleen daar buiten. Er zijn geen veilige paden om vanaf een stal de duinen te bereiken. Je rijdt altijd langs de drukke wegen met veel groot verkeer.


Ja dat is hier hetzelfde.
Eenmaal in de duinen gaat het goed, op de loslopende niet luisterende honden na...

Met de wagen kun je nergens terecht in de duinen, alleen maar ruiterpaden, dat is echt heel jammer...


Precies en die honden zijn dan nog wel te overzien, nadat je eindelijk het duin bereikt hebt. En ja met de wagen is het gewoon heel lastig om een lekker rondje te kunnen rijden...

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:26

BeFunny schreef:
_suus19_ schreef:
BeFunny: zou je misschien een straatnaam voor mij hebben of een plaatje van google maps van de locatie van dat brede galop pad bij de golfbaan? Ik weet van niets namelijk.
Alphen is voor mij wel 10 km enkele reis rijden over wegen die zo smal zijn dat een auto net een fiets kan passeren en waar ze 60-80 rijden. Dus ik ben ook nog nooit bij de zegerplas aangekomen :+


Maar jou paard Staat in ter aar? Dan hoef je dus niet eerst naar de zegerplas. Het pad loopt langs de kromme aar ik geloof dat het zo heet. Ik ga er vanuit de zegerplas wandelen en daar is het letterlijk op de helft. Je hebt dan keuze uit 3 paden waarvan 1 dat brede ruiterpad is ligt echt aan de golfbaan. En als je vanaf ter aar komt kun je via dat pad de weg ook oversteken zo rond de plas rijden. Maar van jou uit heb je ook uigrijmogelijkheden naar diverse plassen.
Ik was gewend om een eindje moeten rijden te paard hoor vanuit den hag maar ook vanuit rijnsaterwoude waar mijn verzorgpaard stond dan gingen we met de trailer naar de zegerplas hoor. Maar wel te paard langs de braasem en de binnenweggetjes langs de wateren of gewoon de berm langs de provinciale en dan bij wou ruggengraat binnendoor.


Oh zal eens met de fiets gaan zoeken ken het verder niet.
Ik woon zelf in Ter Aar, de paarden staan in Nieuwkoop dus is nog wel een stuk. In nieuwkoop zijn ook wel plassen maar daar is geen ruiterpad verder.
Met de trailer naar de zegerplas? Is dat de moeite waard? Als ze dan toch in de trailer staan zou ik maar doorrijden naar katwijk ofzo :')

BeFunny

Berichten: 10514
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 23:34

BeFunny schreef:
_suus19_ schreef:
BeFunny: zou je misschien een straatnaam voor mij hebben of een plaatje van google maps van de locatie van dat brede galop pad bij de golfbaan? Ik weet van niets namelijk.
Alphen is voor mij wel 10 km enkele reis rijden over wegen die zo smal zijn dat een auto net een fiets kan passeren en waar ze 60-80 rijden. Dus ik ben ook nog nooit bij de zegerplas aangekomen :+




Maar jou paard Staat in ter aar? Dan hoef je dus niet eerst naar de zegerplas. Het pad loopt langs de kromme aar ik geloof dat het zo heet. Ik ga er vanuit de zegerplas wandelen en daar is het letterlijk op de helft. Je hebt dan keuze uit 3 paden waarvan 1 dat brede ruiterpad is ligt echt aan de golfbaan. En als je vanaf ter aar komt kun je via dat pad de weg ook oversteken zo rond de plas rijden. Maar van jou uit heb je ook uigrijmogelijkheden naar diverse plassen.
Ik was gewend om een eindje moeten rijden te paard hoor vanuit den hag maar ook vanuit rijnsaterwoude waar mijn verzorgpaard stond dan gingen we met de trailer naar de zegerplas hoor. Maar wel te paard langs de braasem en de binnenweggetjes langs de wateren of gewoon de berm langs de provinciale en dan bij wou ruggengraat binnendoor.

Oh zal eens met de fiets gaan zoeken ken het verder niet.
Ik woon zelf in Ter Aar, de paarden staan in Nieuwkoop dus is nog wel een stuk. In nieuwkoop zijn ook wel plassen maar daar is geen ruiterpad verder.
Met de trailer naar de zegerplas? Is dat de moeite waard? Als ze dan toch in de trailer staan zou ik maar doorrijden naar katwijk ofzo :')


Jij had het volgens mij over omgeving Alphen en ik zit toevallig in de omgeving Alphen. Maar ken omgeving nieuwkoop ook wel een beetje. Vanaf nieuwkoop zou ik idd eerder naar Noordwijk. Katwijk of bijv Amsterdamse bos gaan. Ik zou de zegerplas zelf mijden maar de groene omgeving rondom als je er in de buurt woont is wel degelijk de moeite waard maar als je toch de trailer pakt kun je overal heen. Vlietlanden ook. Daar kun je een heel stuk langs het spoor aan vast plakken richting Voorburg.
In Zuid-Holland is het hier juist relatief goed te doen het rijden. Tenzij je toevallig in de omgeving kijkduin monster of wassenaar staat met je paard daar kan niks tegenop. Nee we hebben hier geen strand. Maar prima bermen. Prima rijmogelijkheden. En ja je zult verkeer tegen komen.