Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 16:28

Zo lang je geen pijn doet Hanne is het goed. Volgende keer zal het weeral stukken beter gaan. Het is ook een imposante piste vind ik in moorsele.

Ik heb hier ook een roze wolk momentje. Na 2 jaar weer de meter gestart. De meeste kennen ons verhaal wel en vandaag was toch wel een beetje een emotionele rollercoaster. Eerste parcours was ik heel nerveus en was ik vooral aan het rijden met het idee ze mag niet stoppen waardoor je ik les niet altijd even goeie afstanden had. Resultaat 3 balken. 2de parcours was ik al veel rustiger en kon ik echt gewoon op gevoel rijden en kon ik ook mooiere afstanden rijden. Resultaat 1 balk. Ondanks alle balken zit ik toch op een roze wolk. Ze heeft echt haar beste hoefje voor gezet.

Ai varekaj dat zal je nog even blijven ruiken :-p


winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 16:59

@daaph: hehe die oxer, grappig! Wel goed dat hij niet gestopt heeft!!

@Varekej: Proficiat met je derde plaats! Mijn gevoel bij een dressuurproef is ook altijd slechter dan de score achteraf! dus die 3de plaats zal wel verdiend zijn.

@Hanne: oeioei jammer van je val, maar gelukkig niet erg! Jullie zullen er allebei sowieso veel van geleerd hebben. Volgende keer zal het ook alweer een stuk vlotter gaan! komt goed :)

@mila_furrie: Oh spannend! Maar goed dat ze niet gestopt heeft en dat het tweede parcours beter was!! zal wel een goed gevoel zijn!

Ik ga volgende week voor de eerste keer op jumping! 80 cm :P kben eens benieuwd! kheb ondertussen al een 3tal keer gesprongen en ze doet het allemaal heel netjes! 80 cm zou voor haar niet moeilijk moeten zijn, dus dat zal wel goedkomen!

Laurievc

Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 19:47

Wisselende dag hier. Twenty liep top in haar rondje 1m. 1 foutje. Nog maar de 2de keer dat ik haar hierin startte en ze pakte echt geweldig aan. Sprong zo hard :):)

Julie helaas in een oxer geland in de paddock. Vertrouwen helemaal zoek dus niet gestart...


Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 20:04

.
Laatst bijgewerkt door Varekaj op 28-11-23 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurievc

Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 20:06

Gewoon pech denk ik. Keren ervoor gingen super. Snap er niks van... Zoiezo gaat het al wel een tijdje minder met haar dus dit kon er niet nog eens bij. Super jammer maar het is niet anders... Nu alleen eens gaan bedenken wat ik ermee ga doen want motiverend is het voor mij ook helaas niet meer. Na anderhalf jaar klungelen heb ik het stilaan wel gehad. Merrie liep 2 jaar geleden 1m20 met vingers in de neus. Dan rugprobleem ontdekt en sindsdien nooit meer de oude geworden helaas

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-18 20:50

Top van Twenty! Wel jammer van Julie... -O-

De val heb ik op film. Als jullie het willen zien, moeten jullie maar een berichtje sturen via messenger. 't Is eentje voor bij de collectie haha. :P

Leuke vooruitzichten Winnie! :D

Goed vertrokken MF! *\o/*

Ik had verre van een goede jumping maar toch geen slecht gevoel! Dat hij toch blijft springen ondanks hij zo bang is. <3 Zo heb je soms niet veel nodig om toch tevreden te zijn. :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:59

.
Laatst bijgewerkt door Varekaj op 28-11-23 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 09:48

Laurie: ik snap je gevoel. Om den duur ben je zelf een beetje 'op'. Je steekt je tijd en energie er in en het loont niet.

Ik zit met Colo beetje in hetzelfde straatje. Zeker nu mijn vriend en ik ook denken aan samenwonen. Ik denk niet dat ik het geregeld krijg met 3 paarden en een voltijdse job. Colorado springt de ene keer vlot 1.10, daarna wordt hij op training te sterk en kan ik hem niet meer regelen waardoor we een slechte sprong krijgen en dan zijn we terug bij af. Dan moeten we terug opbouwen en starten vanaf 90cm tot hij weer vertrouwen heeft en weer naar 1.10 kan. Tot nu toe heb ik me altijd opgetrokken aan het feit dat we in de dressuur verder konden. Inmiddels is hij Z1 en dat is wel zijn eindstation. Dus wat nu? Misschien verkopen en me focussen op Ferro en Iskander? Ferro is natuurlijk al 13 jaar... dus wieweet valt hij wel definitief uit binnen een jaar...
Anderzijds is Colorado het enige paard waar ik met kan gaan wandelen en waar ik nooit bang op ben en zomaar durf opstappen na 2 weken rust bvb.

Laurievc

Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 09:54

Ken het inderdaad, zulke dilemmas :( ...
Wat zouden jullie doen in mijn plek? Mijn mama wilt haar laten rijden door iemand anders. Ik wil haar even wegzetten. Ofwel dekken ofwel gewoon niet meer springen voor een tijd.

Het plan was zoiezo haar te laten dekken volgend jaar (als we ons eigen stalletje hebben).

Hoe zouden jullie dat aanpakken? Papa en ik hebben alle twee zoiets van 'Oke, het is genoeg nu.' maar het is mama haar favorietje waardoor zij heel emotioneel er tegenover staat. Ik zit dus eigenlijk al anderhalf jaar te klungelen en dan krijg ik naar mijn kop gesmeten dat ik haar niet doorrijd... Thuis en op training stopt ze amper/nooit, hoe hard ik het ook uitlok. Op wedstrijd smijt ze alles toe vanaf het 5cm groot/klein komt.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 09:58

Hanne: Fijn dat je je 2de parcours goed hebt rondgereden! Nu veel kilometers maken. Een jong paard is sowieso véél werk en véél kilometers maken.

MF: goed gereden! Zal wel deugd gedaan hebben na al die tijd terug te zijn in 1m :)

Daaph: flink van Blits en Jomo! Hopelijk is hij erdoor tegen dat de crossen beginnen.

Ik ben dus een beetje teleurgesteld van de dressuuruitslag. Niveau 1 stond hij bij het halthouden niet vierkant, oke. Maar voor de rest had ik niet echt opmerkingen. Bij het eerste wijken stond de opmerking 'niet parallel', terwijl op het filmpje het wijken er zeer correct uitziet. Ik zou echt niet weten wat daar verkeerd aan was. Niveau 2 was wel stevige concurrentie met allemaal grote dressuurbakken, daar een 7de plaats met 65,5% waar ik me wel in kon vinden. Vorige keer waren mijn proeven minder goed en stond ik bij dezelfde jury 2x 2de, met opmerkingen waar ik me in kon vinden, maar nu... . Ik heb het wel een beetje gehad eigenlijk.

Laurievc

Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:11

Uh Florence, dat is wel rot! Zeker als je zelf geen grote fouten kan herkennen. :(

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 12:20

Laurie: heb je haar rug al laten na kijken of laten behandelen? Mss eens foto s laten maken? Ik moet zeggen dat mijn merrie voor haar blessure en veulen ook veel durfde stoppen. Nu zit ze van september terug in het werk en ik moet eerlijk toegeven dat op vlak van springen ze zoveel verbeterd is. Kweet niet of het te maken heeft met haar veulen of niet.

Laurievc

Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 12:23

Ze wordt regelmatig nagekeken door zowel dierenarts als osteopaat voor haar rug omdat we weten dat die gevoelig is. Sinds augustus 2016 geen probleem meer gevonden...

Ik dacht ook eerst medisch, maar dat verklaart ook niet waarom ze thuis en op training wel alles springt en op concours niks... Het is zo vreemd en heel frustrerend :? Konden ze maar praten...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 12:27

.
Laatst bijgewerkt door Varekaj op 28-11-23 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurievc

Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 12:30

Klopt Varekaj. Ik zeg dus idd ook nu dekken. Zowel voor haar gemoedsrust als de mijne want moet zeggen dat ik het ook even niet meer zie zitten... Het is ook gewoon vreemd, want tot anderhalf jaar geleden heeft ze dus echt letterlijk nooit gestopt. We snappen het allemaal echt niet meer...

Soms ben ik toch blij dat ik inderdaad niet in de dressuur zit :+ Toen ik vroeger clubkampioenschappen reed stond ik altijd onderaan. Zelfs al reed er iemand 2x verkeerd en was mijn proef beter. Ik stond zoiezo vanonder. :')

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 12:41

.
Laatst bijgewerkt door Varekaj op 28-11-23 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Antonius

Berichten: 2318
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:21

Amai, heb veel moeten bijlezen :D

Ik ben benieuwd naar de dressuurfilmpjes van Florence en Varekaj (heb jij een filmpje?).
Florence: was er veel verschil qua percentage tussen jou en diegenen voor jou? Als dat bijna niets scheelt, zou ik mij niet laten ontmoedigen toch? Is het een jury die gewend is aan jureren?

Wbt Colo: eigenlijk is er maar 1 vraag belangrijk toch, heb je er nog plezier aan om hem te rijden? Voelt het als een 'verplichting' om hem nog te blijven rijden? Wat is je gevoel bij jezelf als je denkt aan het rijden met elk van je paarden specifiek? Als je blij wordt te denken aan rijden met Ferro en Iskander en eerder tegenzin bij Colo, en het slaat dan ook nog eens tegen op wedstrijd, nja, dan heb je je antwoord wel denk ik?
Ik heb ook niet altijd zin om op Fi te stappen omdat ze geen aangename mond heeft, maar zij presteert wel zeer constant op wedstrijd én ik heb het vooruitzicht dat het dit jaar het laatste jaar wordt. Zij is nu ook 13, ik heb geen courage om nog 5 jaar door te gaan op haar. Gelukkig is het een merrie, mocht het een ruin zijn, ik denk dat ik zou verkopen als leerpaard.
Mocht je Colo verkopen, zet je geld echt aan de kant, kom er voor niets aan, en als Ferro dan uitvalt, heb je toch al een (start)budget voor een ander paard. Uiteindelijk kan je altijd een tof jong paard kopen, ik vind nu niet dat je Colo moet houden voor het moment dat Ferro uitvalt, kan nog makkelijk 3 jaar duren.

Varekaj: ik ben dus zeer benieuwd om eens filmpje te zien, om te zien hoe Icaro loopt, omdat je zegt dat je dus geen 2 cm korter kan nemen?
Ik denk dat het beetje een 'normale' stap in de verdere africhting is van neerwaarts naar horizontaal evenwicht waar je wellicht nu zit om verder te gaan naar oprichting? Enfin, zo komt het voor mij toch over als ik je verhaal lees.
Maar ik wacht op een filmpje om verdere hersenspinsels los te laten :P

Laurie: ga je er ook op verplaatsing mee trainen? Stopt ze dan ook? Ik vermoed toch ook eerder een soort faalangst bij haar?

Hanne: leuke foto!! Heb je een filmpje?
Welk zadel heb je nu mss?
En idd, kilometers maken, veel meepakken, zoveel als je kan!

Daaphh: goed dat je rondgeraakt bent! Welke tips heb je nu gekregen van degene die ermee gereden heeft?
En brave Jomo!!

Winnie: zo grappig, 80 *D Hoe ver zit je in je opbouw? Raak je klaar tegen waregem?

Maddy :wave: hallo terug! Jij al terug beetje aan het plannen?

Mila: 1 balkje voor vos is toch ok hé. Mss toeval dat hij beetje plat was?

Ik had gisteren een drukke dag! Voor het eerst op Play gezeten, aan de longe gestapt en gedraafd, heel braaf! Zal vanavond filmpje uploaden, staat op de ipad thuis. Moest hem veel aanmoedigen, had gedacht dat hij meer zou (weg)lopen, maar hij was voorbeeldig.
Namiddag dan jumping met de andere 3.
Vos was kak -O- Hij begint op de sprong zelf steeds beter te springen (goed!) maar hij was weer zeer stug en vooruit... Was zijn bit vergeten (hij loopt op een dubbel gebroken watertrens) en had er de dubbel gebroken D trens van Ny in gestoken, zelfde qua dikte maar toch een groot verschil in gevoel :roll:
Ny sprong heel goed, wil het filmpje wel eens uploaden, die begint steeds losser te worden op de sprong. Helaas heb ik ze beetje laten plat vallen op een vrij dikke oxer met bakjes onder die in een lijn voorwaarts stond, maar ik heb een extra galopsprong gemaakt en had er een stopje op. Jammer, maar goed, weer beetje leergeld betaald, voor mezelf dan :P
Gelukkig was Fi er nog voor beetje de eer hoog te houden, foutloos en 7e plaats in 1m en 1 pechbalkje in 1.10 maar ze liet zich goed rijden, dus daar was ik tevreden mee.

Laurievc

Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:30

Antonius: ze gaat wekelijks mee op locatie trainen en af en toe eens trainingsjumping :) Nette resultaten. Leergeld moet ook kunnen haha.

Varekaj: kan best hoor. Ik sluit niks meer uit haha. Daarom dat ik ook voor het dekken ben... dan kan ik volgend jaar alsnog eens terug proberen haar op te pakken. Nu mama daar ook eens van overtuigen...

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:55

Antonius: ik rijd op zich graag met Colorado, hij is los in mijn hand, werkt goed mee, doet graag dressuur, is altijd gefocust. Maar ik heb het gevoel dat we niet meer kunnen groeien en dat het zo een beetje rijden om te rijden is. Op zich wel leuk, maar ik bereik er niets mee. Nu is dat geen probleem, maar als ik ga samenwonen en op termijn mijn paarden zelf zal moeten betalen + al de rest van kosten kan dat wel een andere situatie worden.
Ik rijd dan weer minder graag met ferro en Iskander in de winter zijn die wat onbetrouwbaarder. (eens een bok, vooral ferro wat ferme bokken :P en Iskander durft eens verschieten van domme dingen). Maar Ferro is in de ring dan wel weer betrouwbaar. Iskander heeft het meeste groeipotentieel. En zo is het altijd iets dus :P

Wel fijn dat je op Fi kon rekenen! En wat Ny betreft, ik denk dat dat wel normaal is. Op een oxer, zeker als die kub staat, moeten ze echt goedkomen anders worden ze onzeker. Ze hebben nog niet genoeg ervaring om dat op te lossen.

Laurievc: ik zou ook dekken nu eigenlijk. Het is de moment, het voorjaar komt eraan en je hebt er duidelijk even wat minder plezier in :)

Paardjes he, ze kunnen ons zoveel kopzorgen geven. Soms denk ik, mijn leven zou zoveel makkelijker zijn zonder. Maar dan ook zooooo saai en burgerlijk :+

Filmpje van de wedstrijd zal ik vanavond uploaden voor de geïnteresseerden.

Antonius

Berichten: 2318
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:33

Zoals jij Colo beschrijft, dat had ik met mijn paard die ik voor Fi had, ik denk 9 toen ik hem verkocht en beetje alles uitgehaald wat erin zat. Niveau 3 hrov, parcours 1.15 en eventing B. Heb L geprobeerd maar daar kwam hij echt tekort voor. Heb hem toen ook verkocht als leerpaard, moet zeggen, heb daar geen dag spijt om gehad :o En ik reed daar op zich ook graag mee, maar er was gewoon geen uitdaging meer aan.

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:00

@florence: moeilijk... zelf heb ik nog maar 1 paard gehad, dus kan me ook moeilijk inbeelden in jouw situatie. Maar ik denk wel dat ik ook liever steeds een hoger doel wil hebben dan dat je niet meer hoger kan en dan idd moet rijden om te rijden. Lijkt me wel leuk om dan wat wandelingen te maken ofso, maar ik zou mezelf denkik niet kunnen overtuigen om steeds echt te rijden zonder doel. Heb je ook gecrosst met dat paard?

@antonius: ja 80 hihi, heb ik volgens mij zelfs nog nooit gestart op jumping met haar :p maar 90 vond ik dan weer al te hoog voor zo de eerste keer en ook omdat ik nog vooral cavalettiwerk heb gedaan.
Ik werk haar ondertussen al redelijk normaal met haar, was ook nodig want ze werd echt zo stout!
Ik denk wel dat ik ga klaargeraken voor Waregem! Ben aan het kijken om misschien de kleine cross van Heusden mee te doen binnen 2 weken. Lijkt me ideaal voor op het gemak eens te doen.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-18 18:09

@Antonius: Filmpje stuur ik door. En zadel is een Kent & Masters VZH. Heb al eens zoektocht naar een springzadel gedaan maar was vruchteloos waardoor ik maar opgaf en het daarbij liet. Want enkel die K&M zit hem voorlopig als gegoten. Heb toen ook met een nieuwe springversie gereden van K&M maar nieuw kopen doe ik niet. En het verschil is nu ook niet dermate groot dat ik gans overtuigd ben. Dan blijf ik liever bij mijn huidig zadel.
Áls ik ene vind, liever ene met een plattere zit en kniewrongen waar mijn knieën beter in zitten.
Weet niet meer allemaal vanbuiten welke zadels er al op hebben gelegen. LJ DD, Antarès (een ouder model), Tekna, Prestige Roma Jump, ... past allemaal echt niet.
Toen Luxor op zijn dikst was (en terug zal worden, voorlopig nu met wolletje erbij) zat hij al op medium-wijd. Dus op termijn zou het wel kunnen dat het nog breder kan worden.
+ daarbij vrij smalle rug. Moest ik een combinatie kunnen maken... Voorkant van de prestige roma was perfect en de achterkant van de tekna ook. :+
Mss dat ik op FHE op wat zadels ga zitten bij de stands en wat prijzen vraag van tweedehandse.
Dat ik niet altijd stevig zit, ligt niet alleen aan mijn zadel. Ligt deels aan mijn stijve enkel en mijn eigen rijstijl.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-18 18:13

Hier ook geen ervaring met meerdere paarden tegelijk.
Ik had Shuddy énorm graag maar moest hij na Luxor gekomen zijn, zou ik hem niet gekocht/gehouden hebben. Van Shuddy erggg veel geleerd om consequent te zijn en om te gaan met dominant karakter welke zich agressief kon uiten. Enorme band mee gekregen. Maar Luxor is veel gemakkelijker en eerlijk is eerlijk ook veel meer talent. :) (welke mij er dan wel ontbreekt :') Is wennen van een vlakke springer naar een springer die meer omhoog springt.)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:11

.
Laatst bijgewerkt door Varekaj op 28-11-23 15:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:54

.
Laatst bijgewerkt door Varekaj op 28-11-23 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 2 bezoekers