Gebroken of gekneusde voet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nottinghill

Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Gebroken of gekneusde voet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-18 17:18

Hoi allemaal,

Ik heb een paar uur terug een zware la op mijn voet gekregen en eigenlijk deed dit meteen heel veel pijn. Hij is binnen 2 minuten toen ook dik geworden en eigenlijk kan ik er amper op lopen en zet ik er eigenlijk geen gewicht op. Daarnaast kan ik mijn tenen amper omhoog doen.
Ik heb net de huisartsenpost gebeld maar de assistente was van mening dat ik nog drie dagen moest wachten en als het dan niet minder was moest ik maar naar de huisarts. De reden hiervoor was omdat ik er nog wel op kon strompelen en m'n voet stond niet scheef.
Nou lees ik allemaal verhalen dat het wel gebroken kan zijn als je er nog wel op kunt lopen en wil ik het niet erger maken. Ik twijfel dus of ik niet gewoon morgen alsnog zelf naar de huisarts ga.
Wat denken jullie?


Corelli

Berichten: 9995
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Gebroken of gekneusde voet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 17:22

Ik zou inderdaad morgen naar de huisarts gaan en tot die tijd niet belasten en goed koelen

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 17:28

Of even naar de HAP in het ziekenhuis/de SEH.

Al wonen wij naast het ziekenhuis dus snap ik dat jij er misschien niet komt ivm vervoer

Een koude trui, is geen goede trui.

Nottinghill

Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Gebroken of gekneusde voet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-18 17:31

Ik wilde naar de HAP in het ziekenhuis, dus die heb ik gebeld. Maar die zeggen dat ik dus nog drie dagen moet afwachten.


purny

Berichten: 27451
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 17:32

Tot morgen afwachten en naar de dokter. Mocht die het niet vertrouwen dan stuurt ie je door.
Beterschap

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Quir

Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Gebroken of gekneusde voet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 17:54

Inderdaad morgen naar de huisarts. Ik heb ook meerdere keren mijn voet/enkels gebroken, terwijl ik er wel "gewoon" op kon lopen, dus dat zegt helaas lang niet altijd wat.

Je kan ook straks nog even een keer bellen als je echt veel pijn hebt/krijgt, misschien dat een andere assistent er namelijk anders over denkt.

BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Gebroken of gekneusde voet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 17:59

En tot die tijd, koelen en hoog houden, hoe meer zwelling hoe minder goed het letsel beoordeeld kan worden.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Femia
Berichten: 331
Geregistreerd: 15-01-10

Re: Gebroken of gekneusde voet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 18:06

Morgen naar de dokter. Ik heb eens drie dagen met een gebroken voet “gelopen”.

Nottinghill

Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-18 18:27

Ik denk inderdaad dat ik morgen sowieso ga, wel vervelend want ik moet verplicht aanwezig zijn op school, maar ik kan moeilijk kruipend naar de trein. :+

daantjuhhh

Berichten: 26847
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Gebroken of gekneusde voet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 01:28

Ik heb ook een gebroken middenvoetsbeentje gehad en kon er wel moeilijk maar ik kon er een soort van op lopen.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Nottinghill

Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-18 01:05

Het is gelukkig niet gebroken. Wel foto’s laten maken want ik had asdruk. Helaas dus wel gekneust. Ik heb verder alleen geen advies mee gekregen van de HA of van het ziekenhuis.
Nou doet het met lopen zeer en moet ik morgen gewoon naar de trein lopen e.d.
Ik weet dus alleen niet of ik er gewoon op kan gaan ‘lopen’ of dat ik er zo min mogelijk mee moet doen. Hebben jullie nog goede adviezen en is het overigens normaal dat mijn voet soms helemaal begint te gloeien? :+

xZiva_

Berichten: 3993
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Gebroken of gekneusde voet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 01:13

zoveel mogelijk op proberen te lopen, hoe moeilijk het ook gaat.
ook niet in een andere houding gaan lopen :)

het gloeien is normaal. de weefselbeschadiging wekt een stofje op wat hiervoor zorgt. als je bijvoorbeeld je voet even beweegt doet dat pijn, en daardoor wordt het stofje opgewekt wat voor een ontstekingsreactie zorgt (rood, zwellen, gloeien, pijn etc.)

Jeroen van stal Lingehorst aka. Jack Sparrow

Diddykong

Berichten: 1470
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Gebroken of gekneusde voet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 02:20

Wij hier in het ziekenhuis zeggen, lopen op geleide van de pijn. Lopen ed kan geen kwaad als het niet gebroken is, en een beetje in beweging houden is prima. Echter buitenhuis een stuk lopen is misschien niet aan te raden als het echt heel pijnlijk is. Eventueel krukken anders een optie?
Het gloeien en eventueel kloppen is normaal. Verder zou ik je voet vannacht hoog leggen als het ook allemaal wat gezwollen is. Op 2 kussens of zo. En heb je voldoende pijnstilling?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelon, Berdien, billy3105, DDD3, Eva1975, Fly_high, fro, herous, Nathachou, Neon, Nikkii026, Silenna, Soepblik, Stybba, Temeraire, Yesterday en 137 bezoekers