Vraag het teamlid: Oscar

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48122
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Vraag het teamlid: Oscar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-18 21:15

*Bokt.nl
Bokt community
Afbeelding
Oscar en Passepartout


Vraag het teamlid is een nieuw onderdeel van de Bokt community. In dit onderdeel willen we maandelijks een aantal vragen aan een teamlid stellen, zodat jullie een beeld krijgen van de mens achter het kleurtje. Hebben jullie een teamlid over wie je meer wil weten? stuur dan een pb naar Banjer.

Voor jullie de eerste editie van Vraag het teamlid. In deze rubriek stellen we maandelijks een aantal vragen aan een teamlid van Bokt. Aan forumcoördinator Oscar om het spits af te bijten. Wil je weten hoe lang Oscar al teamlid is? Hoe een werkdag eruit ziet? En wat haar grootste blunder is? hieronder lees je het.

* Zou je jezelf willen voorstellen?
Zeker! Mijn naam is Monique, in de volksmond eigenlijk altijd Mo genoemd. Ik ben van bouwjaar 1972 en geboren en getogen in Brabant waar ik nog steeds woon, samen met mijn lieve man. We hebben twee katten: nestor Rooyke en sinds het najaar ook een jonge nozem met de naam Frits(ke). In onze vrije tijd zijn we vaak bezig met oude motoren. Ook hebben we een oud campertje waarmee we graag op pad gaan. Als hobby heb ik het fotograferen van oude racemotoren. Ook vind het leuk om te koken. En om mijn baksels weer op te eten. Dat vooral.

* Hoe lang ben je al teammie? Hoe is je Bokt carrière verlopen?
Ik heb even in de archieven moeten spieken om het goede antwoord te vinden. Op 07-03-2004 ben ik moderator geworden. Later ben ik nog een tijd hoofdmod geweest. Sinds april 2012 ben ik in dienst van Bokt.nl als beheerder/forumcoördinator.

* Wat is het leukst aan teammie zijn? Zijn er ook minder leuke kanten?
Teamlid zijn is voornamelijk heel erg leuk. Je werkt dagelijks samen met een groep teamleden en het is geweldig om te zien hoe bevlogen iedereen is. Je probeert telkens weer de best mogelijke oplossingen te vinden en het is heel erg gaaf om met zoveel fijne mensen samen te mogen werken.
Natuurlijk zijn er ook weleens minder leuke dingen. Soms moet je als beheerder een beslissing nemen waar niet iedereen het mee eens is of die rechtstreeks impact heeft op mensen. Dat valt me soms wel zwaar want ik wil het graag voor iedereen goed doen.

* Wat is je grootste blunder?
Moet dat echt? :D Nou ja, vooruit maar dan. Ik heb uiteraard wel meerdere blunders gemaakt, maar de ergste is volgens mij toch wel de keer dat ik op BB (Beestenboel) een heel verhaal geschreven had over mijn geliefde je-weet-wel-kater Homer. Ik snapte niet dat ik daarna PB’s kreeg waarin me verweten werd dat ik zo respectloos over hem geschreven had. Iets wat ik nooit zou doen, want mijn Homer was echt alles voor me. Pas toen ik mijn bericht opnieuw las begreep ik waar het over ging. Ik had een schrijffout gemaakt en de ‘m’ in zijn naam vergeten te typen waardoor ik hem ‘prutsmuts’ genoemd had. Wel met een hoofdletter. Dat dan weer wel…….

* Kan je omschrijven hoe een dag als beheerder eruit ziet?
We hebben op Bokt drie beheerders en ik hou me als forumcoordinator voornamelijk bezig met het modteam. Ik heb een aantal vaste taken, maar ik ben ook veel bezig met ‘de waan van de dag’, dus wat er die dag op ons pad komt. Ik overleg veel met de hoofdmodators en andere beheerders en doe ook eenvoudige technische dingen die met mods/fora te maken hebben.
Elke dag is anders, maar begint eigenlijk altijd hetzelfde: ik begin de dag met 2 mokken veel te sterke koffie en een aai over de bol van de katten, dan slinger ik de computer aan en lees ik bij. Meestal heb ik vooraf al een planning gemaakt maar soms (lees: vaak) loopt dat allemaal net wat anders.

* Heb je vaste werktijden op Bokt, of ben je vrij je tijden zelf in te delen?
Ik heb heel veel vrijheid in mijn werk. De weekenden proberen we zoveel mogelijk vrij te houden. Dat lukt eigenlijk nooit :D Internet is nu eenmaal 24/24 open het is toch heel anders dan bijvoorbeeld een winkel die je om 18:00 uur sluit. Onze vrijwilligers zijn overdag vaak druk bezig met hun baan of studie waardoor ze vaak ‘s avonds online zijn. Ik probeer er dan ook altijd een paar uur per avond te zijn. Samen sterk :)

Afbeelding
Een mini Oscar op een mini Polleke.

* Je werkt voor een paardenforum. Wat is jouw relatie met paarden?
Paarden lopen als een rode draad door mijn leven heen. Mijn opa handelde in paarden en hij woonde bij ons om de hoek. Ik weet eigenlijk niet anders dan dat er altijd paarden en ponies waren en daar rommelden we dan als kind wat mee aan. Beetje poetsen, beetje frutten, af en toe een rondje hobbelen. Het was natuurlijk een komen en gaan want het waren allemaal handelsdieren. Toen ik 10 jaar oud was kreeg ik van mijn buurman Willem een pony waarmee ik naar de ponyclub mocht en daar ook les kreeg. Vanaf mijn 11e jaar heb ik wedstrijden gereden. Eerst dressuur, springen en viertal rijden bij de ponies, later ook bij de paarden en kwamen de samengestelde wedstrijden er ook bij. Ik was behoorlijk fanatiek: elke dag thuis op de wei oefenen, een paar keer per week naar les (meestal een clubles en een priveles) en in het weekend wedstrijden rijden. Ook hadden we weleens paarden staan om te beleren.
Een jaar of 13 geleden ben ik helemaal gestopt met rijden. Een auto-ongeluk heeft roet in het eten gegooid en het lukte niet meer. Het was heel moeilijk om die stap te zetten want het was natuurlijk geen eigen keuze. Nu vind ik het nog weleens moeilijk, maar soms is het ook wel heel fijn om niet door weer en wind op pad te hoeven gaan om de paarden te verzorgen.

* Ben je ook wel eens op Bokt als gewone gebruiker? Oftewel: is Bokt voor jou alleen werk of ook nog wel leuk tijdverdrijf?
Ik lees heel veel op Bokt en vind het heel erg leuk om verhalen van anderen te lezen. In dat opzicht is het nog steeds een leuk tijdverdrijf. Maar het is natuurlijk wel heel erg met werk verbonden en daardoor is het soms ook lastig om die knop om te zetten.

* Hoe voelt het nu om het 1e (en enige) lid te zijn met meer dan 100.000 berichten?
Daar voel je niks van :D Sterker nog: ik had het zelf niet eens opgemerkt, maar ik werd getipt door een teamlid. Het was leuk om die teller op 100.000 te zien springen, maar verder voelt het niet bijzonder ofzo.

* Welke gebeurtenis op Bokt is jou altijd bijgebleven?
Er zijn heel veel gebeurtenissen die mij bijgebleven zijn, maar vooral de gebeurtenissen waarbij Bokkers erg met elkaar verbonden zijn geweest zijn me goed bijgebleven. Dorine-dag, BVA (Bokt voor Azie - veilingen opgezet voor en door Bokkers ten bate van de slachtoffers van de tsunami), maar ook ‘kleinere’ gebeurtenissen zoals de steun die Bokkers elkaar geven in moeilijke tijden.

Afbeelding
Oscar en Sapristi.

* wil je nog iets kwijt aan de Bokkers?
Jazeker! Ik heb hier nog een aanrecht vol met vuile vaat staan, dus als ik dat aan iemand kwijt kan? Graag. Mocht iemand nog een hypotheek zonder onderpand zoeken dan hou ik me ook aanbevolen :D
Houdoe!!!
Laatst bijgewerkt door Banjer op 17-02-18 21:37, in het totaal 3 keer bewerkt



Giolli
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Zeg maar Ber!

Berichten: 19216
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Vraag het teamlid: Oscar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 21:27

:')


Wat leuk om dit te lezen! Echt achter de schermen.

Onderschrift

Kabayo

Berichten: 13701
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Vraag het teamlid: Oscar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 21:31

Dacht echt altijd dat Oscar een man was :+

Leuk stuk!

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Gwenvd

Berichten: 1717
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 21:34

Kabayo schreef:
Dacht echt altijd dat Oscar een man was :+


Ik ook!!!

Strooigoed

Dreamy

Berichten: 24062
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 21:38

Kabayo schreef:
Dacht echt altijd dat Oscar een man was :+

Leuk stuk!


:)) Vind-ik-leuk!
Leuk stuk, Mo. :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101270
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Vraag het teamlid: Oscar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 21:56

Oh Mo, wat ontzettend leuk geschreven! :D

Ik ben blij dat jij al zolang teamlid bent, vind het altijd fijn om je tegen te komen.
Bedankt voor al je inzet en ik hoop dat je hier nog lang blijft. :*

A_nouk

Berichten: 11615
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Vraag het teamlid: Oscar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 22:02

Mo geweldig _/-\o_

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16085
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Vraag het teamlid: Oscar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 22:16

Leuk stuk Mo! Echt op zijn Oscars geschreven.

Love_Mirra
Berichten: 1249
Geregistreerd: 25-08-10
Woonplaats: België

Re: Vraag het teamlid: Oscar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 22:19

Leuk nieuw idee. En ook echt erg leuk geschreven!

Wie zegt dat geluk niet te koop is, heeft nog nooit een paard gehad..
Rust zacht mijn lieve kanjers! Ilja R.I.P. 30-7-2013 en Cayetano 26-6-2014

Eleionomae

Berichten: 19587
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 22:19

Super leuk stuk :)

♥ Lieve Jos wat missen wij jou.. 07-04-2017 ♥

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Vraag het teamlid: Oscar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 22:46

Go Mo!

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18006
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 22:47

Echt heel leuk dit! Dat je nog maar lang in dienst mag blijven hier Mo ;)

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin

TurdusMerula

Berichten: 23901
Geregistreerd: 09-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 23:42

Haha Lielle, dat was ook precies wat ik wilde schrijven :Y)

Ik vind nog steeds dat het een goede match is. :j Super! :)

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook

Tieneke

Berichten: 21652
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Vraag het teamlid: Oscar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 23:47

Leukste teamie van de hoop +:)+

theadora99

Berichten: 3617
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Vraag het teamlid: Oscar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 23:56

Ik was 5 minuten bezig om te bedenken wat voor geks je krijgt als je een M aan prutsmuts toevoegt :')
Maar leuk stuk!

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 00:06

Essie73 schreef:
Leuk stuk Mo! Echt op zijn Oscars geschreven.

Hier sluit ik me bij aan :D

Leo

Berichten: 50010
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 08:23

Haha Mo super leuk stuk!! _/-\o_ _/-\o_
Je bent een geweldig mens!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Fitzroy

Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Vraag het teamlid: Oscar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 10:29

Leuk om nog meer van je te lezen, Oscar. Ik zit al al vanaf het begin samen met je op Bokt maar toch lees ik nieuwe dingen.
Zo wist ik niet eens dat Bokt buiten Jessica nog meer betaalde krachten had en dat jij er daar eentje van bent.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 10:40

Kabayo schreef:
Dacht echt altijd dat Oscar een man was :+

Leuk stuk!

Ik ook. En dan in het profiel spieken en er de volgende keer gewoon keihard weer in trappen :')

Maar volgens mij is Oscar daar wel aan gewend :D
profiel Oscar schreef:
Had je een foto van een man verwacht?
Geeft niks, je bent niet de enige :))


Leuk stuk, heb ook smakelijk gelachen om de laatste vraag :D

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Re: Vraag het teamlid: Oscar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 15:07

Leuk geschreven Mo!
Gewoon precies zoals je bent!

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Vraag het teamlid: Oscar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 15:09

Hartstikke leuk, Mo! Gewoon tja,... echt Mo.

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 15:19

Mo ten voeten uit. :D Heerlijk stuk, leuk nieuw onderdeel!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 15:34

TurdusMerula schreef:
Haha Lielle, dat was ook precies wat ik wilde schrijven :Y)

Great minds think alike :-)

SplashIsLief

Berichten: 33018
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Vraag het teamlid: Oscar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 17:03

Wat een leuk stukje Mo! Ook weer wat geleerd :D

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

Anoniem

Re: Vraag het teamlid: Oscar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:15

Wat leuk! :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aisie, LiannePuthzy en 11 bezoekers