Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 21:49

Ziet er goed uit Annette flame!! Super tof ook dat je iemand hebt om je te helpen. Vind alleen hangen altijd toch beetje spannend!

Vandaag had mijn zus paar stukjes gefilmd! Ze was redelijk sterk vandaag met in de longe hangen maar wel heel flink. We oefenen veel stap draf overgangen nu, dan kan ze haar spanning zo laten afvloeien. Werkt heel fijn! En ze begint ook zo licht te worden op stem hulp!

Stap drafjes


Met stukje galop! Vind ze nog zwaar maar gaat steeds beter.


Ik moet leren stilstaan ik weet het :+ denk altijd dat ik mooi stil sta tot ik dan de filmpjes zie haha


Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 21:53

@AnetteFlame, cool die GoPro-filmstill!
@k_m, ik sta ook niet stil hoor, ik wandel op een eigen mini cirkeltje. Van stilstaan word ik duizelig %) :D

Vandaag had ik geluk en was het net mooi weer als ik bij m'n Flosh ging, heb grondwerk gedaan en Floyd heeft erg goed opgelet, ik ben best trots op hem <3 daarna pogingen tot foto's nemen zonder dat ie met z'n neus in de camera van m'n gsm zit, dat is altijd een hele missie :+
Afbeelding
Wat is hij toch knap <3

AnnetteFlame

Berichten: 1440
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 12:41

Eerste filmpje geeft een foutmelding, tweede filmpje ziet er goed uit! Vind dat je best prima stilstaat :D

Jaa voor echt hangen en zitten heb ik echt wel een handje nodig haha


Caily

Berichten: 12516
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 17:56

Moest even wat bijlezen :o

Lars stout en niet onder de indruk van wapperende beugels, fijn! Hij heeft een lekker tempo!

Drukke Lina, maar ze sjouwt wel lekker! Heb jij nou een roze longeerhulp?

Een paard met een multi bridle, die heb ik ook, en hij bevalt steeds beter.
Ik heb trouwens een neppe, roze onderlegd, uniek dus, en was helemaal niet zo aso duur :D

Voor het eerst op ghadir, wat onwijs gaaf! En gelijk al in draf, knap hoor!

Wat fijn, Apache weer buiten!

Wat een mooi hoofdje heeft kallistos

Gelukkig dat de heimwee nu weg is Kabayo!

Hoe ging je les k_m?

AnnetteFlame *\o/* *\%/* :):) +:)+ Wat gaaf!!

Lief neusje van Floyd!

Hier ook weer vooruitgang! Vanwege bevroren bak, ligt dat gedeelte van training momenteel stil. Afgelopen dinsdag samen met paard van de buren naar buiten. Vond Phoebe toch gek, whaha. Maar deed ze braaf! Grappige is dat ze liever voorop loopt dan achter het 12-jarige ervaren paard aan. Het paard is achteraan weer makkelijker (was mee aan de hand), dus nou ja, prima. Wel een noodsprong eraf moeten maken helaas, stond een kleine hyper-actieve shetlanderhengst in een weilandje, met enkel een smalle greppel als omheining. Vond ik al niet zo leuk, en toen Phoebe zag komen aanstormen, wilde ze ook maar al te graag de benen nemen. Dus ik had echt geen seconde later mn voet op de grond moeten hebben. Kon nu net hinkend achter haar aan en vooral teugel niet loslaten. Wel een bevestiging dat ze dus absoluut mij niet meer mee sleurt, want na een paar passen stond ze braaf stil, en liep ze al snuivend en dansend met me mee langs de woeste hengst. :=

En vandaag was het zulk mooi weer dat ik het echt niet kon laten alleen te gaan. Het rondje gedaan waarmee vorig weekend diegene op de fiets wat mee geweest, omdat dat relatief ontspannen ging. En dat ging het nu ook. Wel wat onzeker en twijfelen, maar alles superbraaf! Ook niet af hoeven stappen oid. Dus ben echt heel blij <3 Ze is ook echt 200% verkeersmak, geeft geen kick om een bus of vrachtwagen die ons rakelings passeert, en een tractor bij de rotonde keek te ook niet na, topper!

Afbeelding

Kabayo

Berichten: 13891
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 18:36

Caily ja gelukkig is de heimwee weg! Ik durf nu zelfs te zeggen dat ik vandaag genoten heb :)
Haha wat grappig dat ze bij een ouder ervaren paard het voortouw neemt. Zelfverzekerd is ze wel! Balen dat je eraf moest springen (shetlanders altijd :roll: _O- ) Geen enkel verstuikt?
En wat is ze toch super braaf zeg <3

Ilsey haha gelukkig is zilver altijd fotogeniek *-:) Wel een grappige foto. Fijn dat het grondwerk goed ging!
Klopt dat mijn gedachtes soms afdwalen. Niet alleen naar Zilver. Maar ook mijn lieve vriend en hond. En mijn vader en moeder ..

Odenxia komt goed!

Tineke ik streep inderdaad af. Overdag vermaak ik mij wel. Savonds alleen niet...

Km eerste video geeft hier ook foutmelding helaas. Tweede filmpje ziet er top uit +:)+ enne.. ik loop ook mee hoor :o
Het is een stage op een paardenstal ,manege en dressuurpaarden in dit geval. Is voor buitenlandse stage. Ja haha dat is wel wat speciaal.

Annetteflame ja het is hier inderdaad prachtig <3 Maar wel koud :brr:
Super!! En wat een leuke foto zo van boven zeg

Nog een weekje en dan ga ik alweer terug. Ik zal zilver de dag dat ik terug ben nog longeren. Maandag ook. Dinsdag vrij. Woensdag weer trainen en dan probeer ik haar donderdag bij de beleerder te brengen! Ik ben er nu al zenuwachtig voor :=
Plaatje van vandaag (Nederlands paard toevallig)
Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:09

Annetteflame : braaf paard zeg!!
Elina : Gelukkig wordt zilver goed verzorgd! Nog een weekje en kun je haar weer in je armen sluiten. (en sander natuurlijk ook)
Dawson : Knap paard en gave deken!!!! Zal wel genieten zijn geweest eindelijk weer even buiten
Wennie : Ziet er goed uit! Lekker voorwaarts hahaha, zn bles is echt gaaf <3
Odenxia : Gave trailer zeg!!! daar ga je vast veel plezier van hebben!
K_M ; krukje was bij ons ook altijd leuk iets hahaha, Ik moest echt mega stap maken altijd :)) Mooi roze is niet lelijk!
Elina : het is echt prachtig daar!
Annetteflame : Braaf paard! Komt vast helemaal goed met rijden
K_M: ziet er goed en ontspannen uit het tweede filmpje!
Ilsey : wat een heerlijke snoet hahahaha
Caily : Oooooh wat heerlijk om gewoon ritjes te maken!!! Ze heeft wel ballen!
Elina : Fijn dat je eindelijk een beetje kan genieten!

Hier niks bijzonders. Morgen lina weer even longeren.. Hele week niks gedaan omdat ik het zelf steeds koud had...

Afbeelding

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:16

Oh wat een leuk paardje Kabayo!

Caily, wow dat zou ik echt niet durven zo alleen!! Maar wel leuk, zo leer je het natuurlijk ook wel. Vroeger dacht ik daar niet bij na en ging ik gewoon hup naar buiten met mijn verzorgpaarden. Nu ik een eigen heb ben ik toch wat huiveriger.

Nynkster wat een draken foto van Lina haha

Gek dat het filmpje het niet doet! Mss zo wel? Is met een stukje galop dus wel leuk om te zien!


_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:58

@tinekevd wauw super gaaf om zo samen met je dochter zadelmak te maken en ook leuk dat het zo goed ging, hopelijk volgende keer iemand erbij om foto’s te maken!

@annetteflame braaf met hangen zeg! Leuke selfies ook haha

@kabayo wat leuk dat je nog wel veel foto’s van zilver krijgt van je vriend, maakt het gemis toch minder.

@dawson123 wat fijn dat ie eindelijk weer mocht stappen! Slim om hem een beetje te sederen inderdaad, anders zou die na zo’n tijd wel helemaal uit z’n dak gaan

@wennie19 ziet er super goed uit, knap koppie hoor!

@odenxia wauw prachtige trailer zeg! Spannend ook dat ze bijna weg gebracht word.

@k_m fijn dat longeren zo goed ging! Echt prachtig dekje wat je hebt gekregen ook <3

@kabayo wauw wat prachtig is het daar!

@annetteflame leuk eerste oortjes foto erop

@k_m eerste filmpje doet het niet helaas maar tweede ziet er goed uit. En vind het meelopen wel meevallen nog haha

@ilsey leuke foto <3

@caily wat heerlijk zo naar buiten en ook super fijn dat ze zo braaf is al!

@kabayo mooi paard en prachtig met die sneeuw zo! Spannend zilver bijna weg naar beleerder ook :D

@nynkster hahaha grappige foto!

@k_m nu doet ie het wel! Ziet er echt netjes uit, galop nog wel zwaar maar zeker op volte is dat ook wel zwaar als ze nog die kracht missen. Mag je niet los in bak longeren?

Hier gaat alles ook goed, ff beetje rustig aan allemaal. Z’n Spaanse pas word steeds beter al!


Afbeelding

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:02

Leuke foto zeg in de sneeuw Kabayo, gaaffff!
Kaar hoeft hier niet te komen want dan kunnen we niets meer doen Haha.
Spekkie heeft een mooie Spaanse pas al zeg! Lekker hoog.

Ik heb vandaag lekker in het avondzonnetje geslingerd, het was heerlijk weer en ze was heel fijn: Ze moet wel nog wat wennen aan het hoofdstel en aan het echte werken wordt het nu, rechtsom schudt ze er wat mee, linksom loopt ze juist weer heel fijn. Afbeelding

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:07

Zoë die doet al goed zen best!! Kunstjes enz vind mijne maar niks :p

Sbravour, fijn hè dat het wat langer licht is nu! En wat meer zon ook veel toffer werken zo.

Ik mag wel los longeren maar dan zet ik de helft af met paaltjes en lint en daar spring ze gewoon over :+

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 21:11

Wij hebben lekker grondwerk gedaan vandaag. Wil dat ze toch echt hoed leert om te stoppen, zodat ze dat later op wandeling enz ook goed kan. Ze zag er echt super cutie uit in haar rode outfit vandaag <3
Afbeelding
Afbeelding

Kabayo

Berichten: 13891
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 21:20

Km rood staat haar echt super goed zeg! En verstandig om even te oefenen inderdaad :))
Haha springpaard lees ik wel!
Zie het filmpje nu wel! Ziet er goed uit hoor

Sbravour Ja ik vind de sneeuw prachtig hier! Maar het mag hier ook wel blijven haha. Zoals je zegt, anders kunnen we thuis niks
Mooie foto in de avond zon. Het wennen zal vanzelf over gaan :)

Zoe ja vind ik zelf ook erg fijn. En mijn moeder stuurt ook veel. Dankje! Het is inderdaad prachtig! Jaa ben heel zenuwachtig al haha.
Prachtige spaanse pas al zeg :wow: wauw!!

Nynke jaa gelukkig nog een weekje. Mis ze wel :)) Geweldige foto van lina :+

Zilver is vandaag heerlijk verwend door mijn vriend. Hij heeft eerst de vlechtjes eruit gehaald (zaten nog maar 3 in :roll:
Afbeelding
Daarna heeft hij haar lekker gepoetst (en ja... ze mist alwéér een voorijzer zucht)
Afbeelding
En daarna lekker buiten eten
Afbeelding
Ik vind het zo fijn dat dit gewoon kan. Dat zilver nu super braaf is en dat mijn redelijk onervaren vriend haar lekker alleen kan borstelen en iets mee kan doen. Dat kon vorig jaar om deze tijd echt niet. Toen was het een bulldozer en moest je haar met zweep leiden :=
Bij bokker annikoe zag ik prachtige halster naamplaatjes en die vond ik zo schattig! Heb direct 2 besteld. Eentje aan haar leren halster en ik denk de andere aan haar hoofdstel :D Happy!!
Afbeelding
Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 19:16

Oh trouwens voor degene die het vroeg! Ik heb idd een roze longeerhulp :P Gekocht bij de welkoop, 15 euro ofzo.

K_M : gaat goed! hier is galop op de volte ook wat lastig nog. Maar het gaat al beter!
Zoe : hij ziet er ook zo goed uit! knap hoor!
K_M : rood staat goed! Ik hou van setjes en matchen 8)7
Elina : Zilver ziet er goed uit hoor! Lekker lange manen al! Sander kan maar lekker tutten :P

Hier niet zoveel gedaan. Lina vreet haar bietenpulp niet dus volgende week seniores priores halen. Ze pikt de brokken er tussenuit en de rest laat ze voor caia om op te eten, eigenzinnig dier :j
Heb vandaag van mn schoonpa een oude autoband gekregen dus we kunnen gaan beginnen met slepen! Hij zat al helemaal mee te denken dat ik daarna wel een pallet van hem mocht hebben om te slepen *\o/*

Volgende week maar een begin maken! In de vakantie druk ik mijn sulky die kant op en gaan we rustig beginnen met in en uitspannen en misschien zelfs al stukje in de bak rijden. Ligt eraan hoe makkelijk ze het op pikt :D

Afbeelding

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 23:21

Pff, sorry mensen, heel druk gehad de afgelopen weken. Heb wel steeds meegelezen maar ga niet 10 pagina's reageren haha. Ik begin bij pagina 85 en probeer weer actief te zijn.

@caily
Wat een ontzettend heerlijk filmpje. Geweldig hoe je tegen je paard praat, zo lief gewoon! En een mooi roze dekje <3

@amado
mooie hackamore! Inmiddels al mee gewerkt?

@Kabayo
Wat een plaatje, je shetlander. Mooie bos manen!

@apple
Fijn dat Lars zo braaf was met de beugels hangend. Veroorzaakte hier ook geen stress wat ik wel verwacht had eigenlijk.

@sbravour
Prachtig dei micklem. Lijkt perfect te passen.

@tineke
Wat fijn dat het zo goed ging!

@annetteflame
Goed bezig, met krukje. Daar worden ze vaak ook zo braaf van. Leuke selfies!

@dawson123
Wat fijn dat je paard weer naar buiten mocht! Heeft ie vast van genoten.

@odenxia
Mooie trailer hoor. Lekker op pad straks!

@kabayo
haha, lachen, zo'n bokkende Zilver. Ze ziet er goed uit.

@k_m
wat fijn dat je lekker kon longeren. En balen dat de les niet doorging.

@kabayo
Schitterende plaatjes vanuit Zweden!

@anetteflame
Na je vorige post dacht ik al, die zit er straks een keer op! En hoppa, daar is de foto. Supergaaf!

@ilsey
Hahaha, wat een geweldige foto joh!

@Caily
Fijn dat Phoebe zo verkeersmak is joh. Echt genieten, zo naar buiten.

@nynkster
haha, ik moest hardop lachen om die foto van Lina.

@zoe
Leuk dat je hem dat aan het leren bent!

@k_m
Oeh, rood staat echt mooi.

@kabayo
Wat leuk dat je vriend wat fotos heeft gestuurd. Vind ik ook altijd zo fijn als ik in het buitenland zit.

Carlos <3

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 23:26

Zo, dan nu even een update over Estrella. Het zadel is vorige week eindelijk aangekomen. Erg blij mee en wat zit ie lekker. Aan de hand en bij het werk op de grond is ze heel braaf. Ik merk zelf dat ik het rijden en sturen pittig vindt omdat essie best gevoelig is. De rem zit er wel op, zelfs op stem dus daar ben ik heel blij mee. Nu even wat foto's;
Dit was vandaag; oeps, kwam er vanmiddag pas achter dat de grandeurpad andersom moet.
Afbeelding
Afbeelding

Carlos <3

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 08:35

Ze ziet er super relaxed uit. Go go go ! :D lief paardje.

Kabayo

Berichten: 13891
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 16:35

Ziet er erg relaxt vanaf de grond brechtcarlos. Vanuit het zadel gaat het vanzelf beter!
Mooie bijleespost heb je gemaakt! Dankje voor je compliment van mijn shet. Ik heb ooit haar hele voorpluk eraf geknipt toen ik jonger was (denk 8 jaar geleden) haha oeps := Ik heb haar al sinds ze 2 jaar oud was. En ze is nu bijna 18 uit mijn hoofd. Haar dochter had ook zoveel manen (is verkocht naar Finland)
Stoere merrie was dat
Afbeelding
Afbeelding
En haar andere dochter , volle zus , die ik nog heb heeft ook veel manen. Ik hou dr van !
Afbeelding
Afbeelding
Haha ja zilver is een grapjas. Dankjewel :) ja het is zeker fijn als hij wat foto's stuurd!

Nynke was mij niet eens opgevallen dat ie roze was :o ik dacht altijd wat verkleurd wit ofzo :+ hihi Sander kan héél goed tutten. Laat ie alleen nooit merken (behalve als ik weg ben) Super leuk dat je nu begint te slepen en beleren!! Nog even en we kunnen samen op pad :P
Blijft een mooie foto <3

Jeeej super leuk nieuws!! Zilver en ik doen mee met de ruiter inspiratie dag in Tolbert op 6 mei!! We hebben dan een clinic vrijheidsdressuur van Joyce de Vos. Heb er echt super veel zin in! Ik moet van 11 tot 12. Mochten we noordelingen zijn die willen kijken (en evt foto's maken) zou leuk zijn!! Ook zijn er nog plekjes vrij om mee te doen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En woensdag komt haar voorijzer er weer onder :D

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:08

Kabayo wat een leuk vooruitzicht, zit je vast een beetje bij ons in de buurt?? wij wonen vlakbij assen.

leuke vorderingen worden er gemaakt! helaas zitten we toch allemaal wel een beetje met de vorst denk ik, ziet er ook niet best uit voor komende week, dus na ons geweldige moment van vorige week nog even niets gedaan met ghadir. dochter druk met school en vorst is niet echt een goede combi.

Kabayo als je daar voor stage bent, mag ik vragen welke opleiding je doet? hopelijk heb je t nu erg naar je zin, is in het begin ook altijd even wennen natuurlijk.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:36

Toch maar aan de slag gegaan met Ghadir <3 Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 19:30

TinekeVD , wat is de reden dat je aangelijnd naast elkaar rijdt? Ben daar wel benieuwd naar :)

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 21:20

Ziet er relaxed uit brechtcarlos! Wat je verkeerd om hebt zie ik niet eens }:0

Wat leuk elina die clinic!

Tineke wat fijn! Ik denk mede omdat er geen vaste omheining zit dat er iemand hem vasthoudt?
Soort 2span rijden bijna hahaha

Hier vandaag voor het eerst bandje slepen! lina vond het niet erg en ging best wel lekker relaxed mee! Eerst met tuig even lekker springen, lente komt eraan he 8)7
En voor het eerst met de nieuwe peesjes! Staat haar goed al zeg ik het zelf <3

Afbeelding

Afbeelding

Zal straks nog even filmpje bijvoegen :')


www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 22:10

Nynkster , ik weet niet of ik het al eerder had verteld maar ik vind jouw pony zo vet <3 <3

JumpingRider

Berichten: 2070
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 08:28

Wat leuk dit topic, ik had het nog niet gezien!

Ik ben momenteel ook bezig met het beleren van mijn 4-jarige. Ben nu twee maanden bezig met longeren. Gaat in principe prima, ze luisterd goed, maar ik loop er een beetje tegenaan dat ze maar blijft knarsen met bit in. Ik dacht, dit doet ze omdat het bit natuurlijk vreemd is maar na twee maanden is het nog steeds niet minder...

Ik heb ook al wat verschillende bitjes geprobeerd, omdat ik dacht, misschien heeft ze een voorkeur voor een dunner/dikker bit. Maar tot nu toe doet ze het bij al deze bitten:
- enkel gebroken bustrens
- dubbel gebroken bustrens sweet iron
- dubbel gebroken watertrens (dunner bit)
- dubbel gebroken watertrens appel bitje

Haar gebit is helemaal gecontroleerd en verzorgd door de tandarts voordat we begonnen met het hoofdstel indoen (2 maanden geleden dus).

Het lijkt bij jullie allemaal zo makkelijk te gaan dus wie weet hebben jullie nog tips. Nu zegt iedereen dat het de jongigheid is en dat het vanzelf over gaat, maar ik zou graag jullie ervaringen willen horen. Is dit knarsen normaal voor een jong paard? En gaat dit inderdaad vanzelf over?

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:17

Ik zou het knarsen niet na 2 weken nog onder de noemer wennen plaatsen. Zelf heb ik een myler level 1 in de kast liggen voor als we het bit een deze weken gaan introduceren. Verder kun je ook nog een ander hoofdstel proberen, soms ligt het probleem niet bij het bit maar hoofdstel of de ruiterhand. Maar van je eigen hand ben je je waarschijnlijk wel al bewust :)
Micklem bridle?

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:30

Dawson de reden dat ik de pony vast heb is omdat dit pas de tweede x is dat er iemand op zit. Meestal heb je het paard dan aan de longeerlijn dus heb je m ook vast. Tja wij doen het bij deze zo en om meteen los erop te gaan vind ik geen goed idee...

Nynkster wat goed en jaaaa peesjes staan mooi!

Jumping R mijn paard heeft zijn hele leven geknarst met zijn bit... ik zou me er niet te druk om maken. Ieder paard heeft zo zijn eigenaardigheden of eigen aardigheden. toen ook weleens gevraagd wat het zou kunnen zijn maar kreeg altijd te horen dat te bij t paard hoorde. Tegenwoordig zoekt iedereen overal wat achter maar niet overal hoeft wat achter te zitten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, bamisalami, DDDara, doezel2, ElinaSK, Inney, Kimm4, Lente, lina1998, MaanNaam, NorwayFjord, Poezebeest, Raineri, Rex_Rolfo, Tieme, urosa, Vagabondo, xRoossie95 en 90 bezoekers