Concorde van Team Nijhoff

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carri
Berichten: 559
Geregistreerd: 10-09-02

Concorde van Team Nijhoff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-02 15:12

wat vinden jullie van deze hengst? Vererving, springkwaliteiten, exterieur,karakter, bewegingen?
Wij verwachten (als alles goed gaat) een veulentje voor 2003

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 20:20

Ons oude eigenaar van de manege waar ik rijd heeft hem in zijn bezit gehad en er ook veel mee gefokt. Super mooie paarden zijn het, met vooral een geweldig goede bovenlijn.
Eentje loopt Z-dressuur, dat is zo'n geweldig paard! Heel lief, mooi exterieur, en rijdt erg lekker.
Dan is er nog een andere, die had ik graag willen kopen toen ik een paard zocht, maar die hadden ze net verkocht. Heel lief paard, rijdt heel fijn, ruime gangen, tis wel een beetje een lomperik, maar hij doet geen vlieg kwaad Lachen
Ze zijn allebei heel rustig in de omgang.

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 11:17

Bij mij op stal staan 2 Concorde merries, beiden lief maar met een eigen willetje. De paarden zijn qua exterieur correct en compact gebouwd en hebben een heel net gangwerk, echter niet spectaculair. Springen kunnen ze allebei heel goed, met een behoorlijk vlug voorbeen.
Dit jaar hebben ze allebei een veulentje gehad (van Quasimodo en Orlando) en die zijn ook weer heel aardig!

Wat zit er voor bloed achter je merrie, want dat heeft ook flinke invloed?

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 11:24

Onlangs heb ik een aantal concordes in eht echt gezien op grotere springconcoursen...
Ze zijn me in het bijzonder opgevallen omdat ze stuk voor stuk opmerkelijk los en soepel liepen, heel gemakkelijk en nog goed springen ook...
Droom op het moment ook over een Concorde veulentje...

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 21:35

Wat kost Concorde momenteel eigenlijk?
Er zijn nl ook nog halfbroers van hem goedgekeurd (v. Voltaire).
Ik dacht dat Concorde zo'n 3000 gulden koste en daarom heb ik dit jaar gekozen voor zijn halfbroer Equador.

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 16:45

Het zijn stuk voor stuk allemaal goede sportpaarden zowel dressuur en springen. Hoewel er eigenlijk geen echte toppers zijn, blijven ze voor de basissportruiters de perfecte paarden. Mooi exterieur goede bewegingen en goed karakter. Vaak wel op jonge leeftijd wat eigenzinnig maar dat gaat over. Ik ken er heel veel aangezien ik de fokker ken en hun dus veel doorgefokt hebben met concorde. Als sportpaard voor de basis zeg ik, een van de beste hengsten...

Carri
Berichten: 559
Geregistreerd: 10-09-02

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-02 10:43

Bedankt voor jullie reakties.
Onze merrie van Zeus x Farn. Het veulen wordt verwacht midden juni 2003

*Sharon*

Berichten: 327
Geregistreerd: 29-08-01
Woonplaats: emmen,drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 14:45

Kan een van jullie mij helpen ik moet informatie over concorde hebben
alvastbedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 14:54

KWPN - Keur - bruin - geb. 1984 - Stkm. 1.69 m.

Concorde stamt uit een zeer sterk op de springsport gerichte vader- en moederlijn. De vader van deze hengst, is de stempelhengst Voltaire, die via zijn vader Furioso II en moeders vader Gotthard zeer prestatie gericht is. Op de internationale concoursen heeft Voltaire een groot aantal nakomelingen die fantastisch presteren, b.v. Dudley, Especiale, Electro, Flyer, Domaire, Altaire, Play it Again.

Voltaire is hierdoor al op jonge leeftijd 'keur' verklaard.

Concorde's moeder Flyer is een dochter van de legendarische hengst Marco Polo, die Nederland groot heeft gemaakt op het gebied van de fokkerij en de sport.

Olympic Concorde zelf blonk uit op de internationale concoursen en won met Jos Lansink o.a. de Grote Prijs van Nordrhein-Westfalen in Aken, zij werden Nederlands Kampioen in 1994 en 2e Amsterdam, 2e Darmstadt, 2e Lanaken, 2e Helsinki, 2e Gothenburg etc.

Concorde is de enige KWPN hengst die goedgekeurd is voor Holstein. Bovendien is Concorde de vader van twee Wereldkampioenen in Lanaken, te weten Loncorde met Valentijn de Bock en Larone met Matthijs van Asten. Bovendien was hij veruit de stempelhengst van de hengstenkeuring in 1996 en leverde de algemeen kampioen van deze keuring. Concorde staat eerste op de Nederlandse springindex. Bovendien heeft Concorde al een tiental goedgekeurde zonen.

Bekende nakomelingen in het internationale circuit zijn Grace (Nona Garson), Ishan (Beth Underhill), Holland (Eddy Macken), Gracia (Carolijn Lancaster), Giant (Emile Hendrikx), Humprey (Franke Sloothaak), Capua (Markus Merschformann), Conquest II (Billy Twoomey), Viktor (Francois Mathy).


Zelf ken ik er ook een heleboel
En bijna allemaal vind ik het super paarden.

*Sharon*

Berichten: 327
Geregistreerd: 29-08-01
Woonplaats: emmen,drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 15:12

Dankje

Replay

Berichten: 442
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 20:22

*Sharon* schreef:
Kan een van jullie mij helpen ik moet informatie over concorde hebben
alvastbedankt


Ik heb 5 jaar lang een Concorde x Saros gehad
In het begin was het erg, toen dacht ik: gaat wel over!
Maar het laatste jaar kon je hem alleen met gevaar voor eigen leven poetsen!
Dat was echt een ramp.
En heel eigenwijs, een ding: de meeste zijn wel super betrouwbaar!
En heel nuchter!
Gelukkig heb ik hem vorige maand voor goed geld naar Engeland kunnen verkopen! hij kon namelijk super springen, maar hij is nu 10 jaar en ik wilde weer wat jongers

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 20:42

Ja maar heb je ook wel eens nagedacht over dat sarosbloed???? Dast zijn echt geen lieverdjes hoor!!!!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 12:50

ik heet zelfs concorde!
ik heb een hele tijd een concorde gereden, supermooie merrie.
op het moment is ze trouwens te koop...
5 jaar, bruin, 1.63, concorde x keur v. ubis, heerlijk paard

KimThirza

Berichten: 275
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 21:53

ik rijd ook een nakomeling van concorde een donkerbruine ruin van 6 jaar super goed paard heet , nicolay is super gaaf

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 20:53

Citaat:
Ja maar heb je ook wel eens nagedacht over dat sarosbloed???? Dast zijn echt geen lieverdjes hoor!!!!


Was die Marco Polo moeder(tje) wel een lieverd 19-20 jaar geleden.
Zo te horen van de hengstenboer die er met Voltaire aan kwam beslist niet.


Citaat:
Wat kost Concorde momenteel eigenlijk?
Er zijn nl ook
Citaat:
nog halfbroers
van hem goedgekeurd (v. Voltaire).
Ik dacht dat Concorde zo'n 3000 gulden koste en daarom heb ik dit jaar gekozen voor zijn halfbroer Equador.



Het enige wat hun bindt is de vader maar dan heb je het ook gehad.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 23:14

Precies dat vond ik nou ook niet echt zo'n goede redenering om dan maar Equador te pakken Haha!

Verder lopen er ontzettend veel van internationaal.

Het probleem is vaak wat ie zelf ook had , wat kortgelijnt en vast. Hoewel er hier wordt gezegd dat ze vaak 'los' bewegen. Let ook op ongelijke voeten. Maar Concorde is gewoon een springvererver, dat is simpel zat.