Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:26

Cerastes, wat lijkt me dat toch een lieve Tinker. Heel relaxt ook! Daar heb je straks echt een super leuke kinder pony aan. Nu al eigenlijk.
Even over de teugels, gewoon weer een stapje terug als het ze het eng vindt. Ze geeft vanzelf wel aan als ze er weer klaar voor is.
Marloes houdt ook nog veel het handvat vast, en als ze het zelf aangeeft mag ze sturen, ik push haar niet. Dat werkt averechts en schiet ze in de stress. Dat wil ik niet.

Koekie73, Ah ik kan je geen tips geven. Heb geen ervaring met wedstrijden en ook nog niet met pubers haha!
Ik vind het wel een hele leuke foto van je dochter, en mooi blauw setje.

BiancUgo, Wat veel winstpunten! Heb echt geen verstand van dressuur en westrijden, maar het klinkt heel goed! Gefeliciteerd :D
Knap hoor! En knap op het grote witte paard galloperen.

MissToseland, Wat een lieve foto. Maarja, nu moeten ze de Haflinger delen, wahaha!
En die laatste foto, helemaal warm in gepakt, lekker!
Hier was trouwens geen staking.

Wendy_Komen, Hey welkom. Wat leuk zo samen met die grote Tinker. Braaf!

Ik zit met een dikke luchtweg infectie thuis, dus weinig gedaan met de paarden. Alleen een beetje geknuffeld.
Vond wel een leuke foto van afgelopen zomer.
Afbeelding

Ik heb trouwens nog een pinokkio zadel in de aanbieding. Ik doe hem weg. Marloes rijdt toch op een mini barebackpad op Blikkie en op Nick is het gewoon geen gezicht. :')
Hopelijk voel ik me morgen wat beter, want ik wil wel graag weer ff wat met kids en pony's doen. Kuur is bijna afgelopen, maar kan nog niet echt zeggen dat het goed helpt. :roll:
(Ben long patient en heb in het verleden longonstekingen gehad, dus moet het wel goed in de gaten houden, eigenlijk moet ik goed uitzieken, maar als de zon schijnt dan lokt dat mij het huis uit). := En doe ik weer te veel....

BiancUgo

Berichten: 3893
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: De Veluwe de mooiste plek op aarde!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:38

Welkom Wendy *\o/* Leuke foto hoor van je meiden met de pony :)

Ik heb op onze pony nu een Jc veelzijdigheid zadeltje liggen maar ben een beetje aan het kijken voor een dressuurzadeltje maar dat is niet makkelijk hoor :(
Had nu een stubben scandica medium/wijd op het oog dressuurzadel maar twijfel of dit gaat passen onze pony is erg rond geribt, het kost ook niet super veel dus kan het anders gewoon kopen en dan raak ik het waarschijnlijk ook wel weer voor kwijt wat ik ervoor betaal.
Had een rider pro dressuurzadel maar zelfs met de breedte boom lag het nog niet lekker op de pony dus die heb ik maar weer verkocht (met winst)

Ilora@wat een acute combinatie zo lief
Chasey@ oh wat ziet dat er heerlijk uit die mooie groene foto op de achtergrond is het nog geen zomer brrrr
dank je wel ja ze gaat de goede kant op hahaha beterschap nog even hier zijn dochter lief en ik ook flink aan het hoesten ;( hoop dat het gauw weer over waait

Gisteren weer even naar stal geweest mijn planning liep iets uit de hand en oma moest dochter lief even uit school halen ze moest dr nog omkleden maar oma was de sleutel van ons huis vergeten dus geen paardrijkleding aan en met nette jas en uggs naar stal en daar mee op de pony geklommen erg charmant :o

Eerst even de eigen pony gereden en daarna moest ze nog even op de bijrijpony Finn ze had vorige week voor het eerst op deze pony aan de longe gegaloppeerd en ik zit in de bak even op me tel te kijken en hoor ik ineens heel enthousiast braaf finn super pony dus ik kijk op zit ze in galop... ik oh als dat maar goed gaat.


https://youtu.be/TPPF7m4ECmk

https://youtu.be/xKHbFPWwopI

Koekie73

Berichten: 2648
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:03

Chasey schreef:
Ik zit met een dikke luchtweg infectie thuis, dus weinig gedaan met de paarden. Alleen een beetje geknuffeld.
Vond wel een leuke foto van afgelopen zomer.
[ Afbeelding ]

(Ben long patient en heb in het verleden longonstekingen gehad, dus moet het wel goed in de gaten houden, eigenlijk moet ik goed uitzieken, maar als de zon schijnt dan lokt dat mij het huis uit). := En doe ik weer te veel....


Jakkes, heel veel beterschap! Inderdaad kom maar op met dat voorjaar. Die foto is superschatting <3

Koekie73

Berichten: 2648
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:06

Over kleine zadeltjes; ik las laatst over een shetlander webshop waar ze betaalbare zadeltjes in die maten hebben?

Daar heb ik dan verder geen ervaring mee, mijn dochter rijdt inmiddels op een 16" (Kieffer, 2e hands via een goede zadelmaker)

Ons Bixie probleem gaan we toch maar samen tacklen; ze moet het maar doen met haar moeder haha. Haar instructrice wil wel mee, maar dan moeten we er een aardig bedrag voor betalen (25 euro) en dat wordt me wat te gek.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:55

Ik ga deze zomer onze 3 jarige beleren, die is nu rond de 1.08m, dus net wat groter dan haar moeder van 1m waar Myko nu steeds op rijd.
denk dat je heel erg naar de pony moet kijken, onze 3 jarige is door onszelf gefokt dus ken ik van dag 1, maar dat is echt een broekzakpony. maakt haar ook niets uit als we haar meenemen bij de andere paarden vandaan, als ze maar aandacht krijgt.

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:23

Beterschap chasey. Balen! Hier ook longpatient dus weet er alles van. Afgelopen zomer weer een fikse longontsteking gehad.

Ja Friesland, Groningen, Drenthe staakten gisteren. De rest 14 maart

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 08:22

Beterschap Chasey!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 08:59

Luchtweginfectie is niet niks, beterschap Chasey.

Ik zit ook thuis, voor de zoveelste keer urineweginfectie en het was omhoog geslagen. Nu dus zwaarder kuurtje als normaal. Maar lijkt goed aan te slaan dus als alles goed gaat kan ik zondag gewoon met onze dochter mee op haar eerste wedstrijdje. Alleen nu is ze zelf een dagje thuis van school, niet fit (de hele week al niet 100% dus nu maar een dagje bankhangen met mij samen). Hopen maar dat ze niet echt ziek wordt.

25 euro betalen om je instructrice mee op wedstrijd te nemen vind ik niet duur hoor. Maar goed, als je het ook zelf kan lekker zelf doen :j

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-18 09:00

Chasey: ja dat doe ik nu ook hoor.
Iemand hier in het topic had het over een bokriempje, misschien dat ik daar eens naar zal kijken.
Balen zeg longontsteking!

O tof zeg Biancugo!

Koekie: ja is aan de ene kant duur, maar aan de andere kant is het voor haar werk.
Vandaar dat ik zei misschien zoeken naar een tiener paardenmeisje die graag wilt leren en verzorgen (en eventueel rijden onder begeleiding.)

Spannend Donja!
Ik wil in de loop van dit jaar ook een beginnetje maken met Cloë beleren!

Wandel foto's!

Afbeelding
Afbeelding

Deze vond ik ook wel leuk.
Afbeelding

Getup

Berichten: 8263
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 09:49

25€ is erg redelijk. Maar toch 25€ , uiteraard.
Beterschap voor de zieken.

Gister naar de bixie geweest, was weer leuk. Pony keek even raar naar de indoor cross sprongetjes ( incl skippy paardjes etc), maar vond het te gek. Ook super braaf met Anna en ook met haar vriendin.

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 17:39

Beterschap Susan!

Leuke foto’s met chloë. Vind haar zo’n zachte, lieve uitstraling hebben.

Stoer getup!

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 17:41

Afbeelding
Hier haar eerste echte keer rijden op macho <3

Cap is sinds ze hem heeft nog niet af geweest. Alleen met slapen :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 18:00

Haha lekker veilig met de cap op :') zo te zien heeft ze genoten :D

Koekie73

Berichten: 2648
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 02:55

Ach gos, zo lief!

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-18 09:44

O ja idd, heel schattig!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 11:40

Nou ik hoop dat het me lukt morgen mee te gaan. Net bij de AH geweest en voel me gesloopt :+

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 13:00

Beterschap allemaal, het is tijd voor mooi weer!

MissToseland, wat leuk! En Macho is echt een betrouwbaar paardje he? :D Fijn!

Marloes wilde gisteren ook nog wel op Bliksem rijden, maar van rijden is het niet gekomen. Misschien lukt het vandaag.
Gisteren heeft ze nog wel even lekker gepoetst.
Afbeelding


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 16:41

Gezellig familie ritje gemaakt! Op manlief zijn verjaardag :) Gezellig gezinsdagje.
Afbeelding

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-18 09:23

Chasey schreef:
Gezellig familie ritje gemaakt! Op manlief zijn verjaardag :) Gezellig gezinsdagje.
[ [url=m/ClyOB8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Super leuke foto!
Nog gefeliciteerd!

Hadden er nou een paar mensen wedstrijd met hun kind? o.a. Koekie dacht ik?
Hoe is het gegaan?

Gisteren even bij de paardjes geweest!
Nog een paar foto's gemaakt natuurlijk <3

Lekker knuffelen met Cloë!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 09:37

Onze dochter :j om 12.00 moet ze starten. Maar ik verwacht er niet teveel van want goed sturen is nog erg moeilijk voor haar. Scheelt wel ze heeft een hele brave pony. En heel veel zin :))

Cloe is wel heel lief hoor!

Getup

Berichten: 8263
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 09:44

Veel plezier vandaag Susan.

Chloë is wel echt lief he

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 11:18

Onze zoon heeft vandaag ook wedstrijd. Maar zijn pony vindt binnenbakken nogal spannend dus ik verwacht er niet teveel van. Hij start L1.

Getup

Berichten: 8263
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 11:31

Afbeelding

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 11:42

Leuke foto s weer. Chloe ziet er super lief uit. En get up wedstrijdje gehad. Hier gister lekker alles buiten gehad. Heerlijk weer, vandaag ook weer.
Teddy vandaag op de foto
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 13:53

Hier alvast 2 foto's. Nu wachten op de uitslag. Het ging best goed. Netjes de hoeken door is nog moeilijk. Maar ze is nergens de verkeerde kant op gegaan. En heeft de pony op 2 haperingen na keurig in draf gehouden. Ze vond het heel leuk en wil wel vaker gaan :D

Afbeelding

Afbeelding