Nieuw project kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Nieuw project kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 20:20

Ga er maar vanuit dat de huidige eigenaars dit paard NIET aan het werk zullen zetten. Ik vind dat je toch een behoorlijk risico neemt indien je er volgende week terug op wil.

Er zijn 2 reacties gekomen van mensen die menen dit paard te (her)kennen. Mss hebben zij meer info per pb?

Don't take anything for granted


senna21

Berichten: 11822
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 20:28

Bij twijfel, niet doen.
Ik vraag me wel af waar zo'n paard dan terecht komt.
Hopelijk gebeuren er geen nare ongelukken.
Good looks is niet altijd een voordeel.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 20:54

senna21 schreef:
Bij twijfel, niet doen.
Ik vraag me wel af waar zo'n paard dan terecht komt.
Hopelijk gebeuren er geen nare ongelukken.
Good looks is niet altijd een voordeel.


Wat dacht je van in de worst..?

senna21

Berichten: 11822
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:14

Dat hoop ik maar-in zekere zin-.
Gezien de vraagprijs hebben de huidige eigenaren is dat nog niet hun idee.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 03:43

Zo op de foto's vind ik haar rug niet bepaald voordelig. Daar zou zomaar het probleem kunnen zitten.
Ik zou haar laten staan.

Dat haar eigenaren haar niet op proef willen mee geven kan ik trouwens heel goed begrijpen. Wat nou als er iets gebeurd tijdens die periode? Stel dat jij er af valt en letsel op loopt... of het paard loopt iets op.
Nee, daar geef ik ze groot gelijk in. Lijkt me ook geen reden om aan de eigenaren te gaan twijfelen (sowieso wat vreemd dat je dan doet. Bij twijfel moet je al geen zaken willen doen).

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Nieuw project kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 04:00

heeft dat dier ook geen maagzweer? juist als ze zo heftig op t been reageert?

bruceandnoon
Berichten: 907
Geregistreerd: 30-01-10
Woonplaats: Beemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 06:52

Ik ken het paard in kwestie van toen het nog bij vorige eigenaar stond. Ik vind het een hele lastige kwestie. Mijn gevoel zegt dat het vooral in het dominante karakter van de merrie zit. Zo extreem heb ik het nog nooit gezien. Of toch iets hormonaals. Het is een prachtmerrie om te zien, eeuwig zonde dat het zo moet lopen.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Nieuw project kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 08:49

Nou TS ,Denk dat je genoeg stof tot nadenken hebt.
Er zijn veel mensen die het je afraden, en eerlijk gezegd ik zou het niet doen als ik jou was.

Ik denk dat ze voor de fok misschien prima zal zijn, maar dan nog niet voor dat geld

En zoals eerder gezegd, bij twijfel NIET doen!

Succes

c_alsemgeest

Berichten: 20626
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Nieuw project kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 09:57

Hoezo zou ze voor de fok prima zijn? :?
Qua paard en qua predicaten (lijn) zie ik dat niet?
Niet elke uitgerangeerde merrie is fok materiaal ;)

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Nieuw project kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:01

Waarom niet?!

Niet elke fokmerrie kan van de super de super kwaliteit zijn, er moeten ook leuke middenklassers zijn, voor de middenklassers beurs

Elisa2

Berichten: 37040
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Nieuw project kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:04

Als het het karakter is dan moet je er niet mee fokken...

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Nieuw project kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:10

Daarbij kan je je met die rug en klachten ook niet bepaald er vanuit gaan dat je er ook daadwerkelijk een fokmerrie aan hebt. Er zijn genoeg paarden die dus een hormonaal probleem hebben.
Rug kan ook door het voerbeleid komen.

Maar wil je fokken met zo'n paard? Voor wie? Zou wat mij betreft het karakter wel een heel eind moeten verbeteren. Ooit zelf een fantastische merrie mogen rijden, ook voor de fokkerij gebruikt. Leuk bloed, bloedmooi, fantastisch bewegen, veel aanleg voor het hogere werk. Maar tussen de oren ging het gewoon niet werken. Nakomelingen hebben een soort gelijk en zeer ingewikkeld karakter. Helaas te weinig predikaten in de lijn alsook te weinig sport, dus eigenlijk nergens echt geschikt voor.

Ik zou het ook bepaald niet doen. Te grote investering.

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:26

AmyPony schreef:
senna21 schreef:
Bij twijfel, niet doen.
Ik vraag me wel af waar zo'n paard dan terecht komt.
Hopelijk gebeuren er geen nare ongelukken.
Good looks is niet altijd een voordeel.


Wat dacht je van in de worst..?


In sommige gevallen is er niks mis met worst :Y)

Zonder gekheid beter dan nog 10 mensen bang maken en 10 eigenaren hebben

Ties 3/6/2015 <3


Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:42

KarinLF schreef:
Waarom niet?!

Niet elke fokmerrie kan van de super de super kwaliteit zijn, er moeten ook leuke middenklassers zijn, voor de middenklassers beurs

-O- -O- -O- -O- Waarom niet? Waarom wel! Deze merrie heeft echt letterlijk niets positiefs te brengen voor een nakomeling. Nouja, als je voor de worst wil fokken misschien.



Lekker laten gaan dit paard. Als je nou de kans had op een fantastisch paard voor een kleine prijs is het nog wel een gokje waard, maar dit type staan er zat te koop voor dezelfde prijs zonder problemen.

Anoniem

Re: Nieuw project kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:47

Ik vind het eigenlijk ontzettend dom als je nog eens gaat kijken als ik het zo lees. Het feit dat je er de eerste keer al naast ligt, hoe gaat dat dan als ze op een nieuwe locatie komt? 3 bodyprotectors aan en standaard en kaarsje branden dat je heelhuids thuis komt? Sorry als het aanvallend over komt maar de manier waarop je er naar kijkt doet mij vermoeden dat dit vroeg of laat gigantisch fout gaat.

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Nieuw project kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:49

Dit gaat zeker een keer goed fout. Doe het aub niet TS. Dit soort paarden staan r zat te koop met een beter karakter. En als je het leuk vindt om het op te leiden koop je er 1 die net zadelmak is.

Weet nog wel Gelderse types te koop. Stuur maar PB als je meer info wilt.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

Berriepi

Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-18 12:27

KarinLF schreef:
Nou TS ,Denk dat je genoeg stof tot nadenken hebt.
Er zijn veel mensen die het je afraden, en eerlijk gezegd ik zou het niet doen als ik jou was.

Ik denk dat ze voor de fok misschien prima zal zijn, maar dan nog niet voor dat geld

En zoals eerder gezegd, bij twijfel NIET doen!

Succes


Stof tot nadenken genoeg ja...

bruceandnoon schreef:
Ik ken het paard in kwestie van toen het nog bij vorige eigenaar stond. Ik vind het een hele lastige kwestie. Mijn gevoel zegt dat het vooral in het dominante karakter van de merrie zit. Zo extreem heb ik het nog nooit gezien. Of toch iets hormonaals. Het is een prachtmerrie om te zien, eeuwig zonde dat het zo moet lopen.


Heb je hierover misschien meer info, mag ook per PB?

If want something you never had, you have to do things you've never done...
[BEU] [VOLG] Avontuur in Afrika Over de avonturen van een Nederlander in Oeganda!

c_alsemgeest

Berichten: 20626
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:00

KarinLF schreef:
Waarom niet?!

Niet elke fokmerrie kan van de super de super kwaliteit zijn, er moeten ook leuke middenklassers zijn, voor de middenklassers beurs

Denk dat deze discussie hier niet hoort... dus kan per PB verder als je wil :P

maar dan ben je imo gewoon aan het vermeerderen ipv fokken en imo fout bezit.
Ook met twee goede ouders komen en genoeg middenklassers uit voor het middelmatige publiek :)

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

ikkedus
Berichten: 3270
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:51

Je zou misschien eens kunnen vragen of Elise Buiten mee kan kijken? Als je het echt een kans wil geven.
Ik weet haar boktnaam even niet, maar daar is ze ook al heel lang niet geweest. ( bekend van oa de casus Cookie).
Ik volg haar al een paar jaar op FB en zij heeft een goede kijk op wat realistisch is en wat niet. Niet in een kwartier uiteraard. Daar gaat tijd in zitten.
Maar als meerdere mensen het paard in kwestie kennen en zeggen dat het extreem is, dan moet je jezelf misschien eens goed achter de oren krabben.
Ik heb paarden boller zien staan in de lendenen en die deden het prima in de basissport of recreatie. Dat hoeft niets te betekenen, maar ideaal is het zeker niet.
Verder zou ik er qua type ook zeker voor gevallen zijn. Ik hou daar ook van. Maar misschien kan je het beter houden bij vallen VOOR dit paard ipv vallen VAN of MET dit paard. Je moet nog langer mee zeg maar.
Ik ben benieuwd. Keep us informed!

[o]

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Nieuw project kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:53

Ik zou er eerst eens een goede kliniek naar laten kijken om het een en ander uit te sluiten, voor je er uberhaupt weer op gaat zitten.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

c_alsemgeest

Berichten: 20626
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:59

maar wat ik me wel af vraag TS... als de merrie onder de 1800 is... ben je wel bereid ook een significant bedrag uit te geven qua foto's en keuringen om haar echt door te laten lichten? Want dat bedrag zal wellicht niet zo veel van de aankoopprijs af liggen dan?

Ik zou, als ik ziekte zou willen uitsluiten (voordat ik met een dergelijk paard aan het werk durf) het volgende willen bekijken, om te voorkomen dat je op een paard met veel pijn gaat zitten en het onterecht aan pakt:

klinisch, volledige röntgen incl SI, nek, rug, bekken gekeurd willen hebben.
Ook een volledig bloedbeeld en aangezien het trappen en steigeren is bij een merrie ook een inwendige echo van baarmoeder/eierstokken op cysten, tumoren of andere afwijkingen en een maagscopie voor zweren.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 14:07

ikkedus schreef:
Je zou misschien eens kunnen vragen of Elise Buiten mee kan kijken? Als je het echt een kans wil geven.
Ik weet haar boktnaam even niet, maar daar is ze ook al heel lang niet geweest. ( bekend van oa de casus Cookie).
Ik volg haar al een paar jaar op FB en zij heeft een goede kijk op wat realistisch is en wat niet. Niet in een kwartier uiteraard. Daar gaat tijd in zitten.
Maar als meerdere mensen het paard in kwestie kennen en zeggen dat het extreem is, dan moet je jezelf misschien eens goed achter de oren krabben.
Ik heb paarden boller zien staan in de lendenen en die deden het prima in de basissport of recreatie. Dat hoeft niets te betekenen, maar ideaal is het zeker niet.
Verder zou ik er qua type ook zeker voor gevallen zijn. Ik hou daar ook van. Maar misschien kan je het beter houden bij vallen VOOR dit paard ipv vallen VAN of MET dit paard. Je moet nog langer mee zeg maar.
Ik ben benieuwd. Keep us informed!


Hoeft inderdaad niets te zeggen, heb er ook eentje gereden die dat enigszins had. Maar dat was verder geen rotbok... Ik denk dat je met dit klinische beeld bij de bemerkingen een stuk makkelijker een richting op kan kijken qua oorzaak.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15906
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 14:15

KarinLF schreef:
Waarom niet?!

Niet elke fokmerrie kan van de super de super kwaliteit zijn, er moeten ook leuke middenklassers zijn, voor de middenklassers beurs

Of je nou een dure of een goedkope op stal zet, stalling, onderhoud, dierenarts etc blijven hetzelfde dus je kunt beter een super kwaliteit op stal zetten.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 14:42

ikkedus schreef:
Je zou misschien eens kunnen vragen of Elise Buiten mee kan kijken? Als je het echt een kans wil geven.
Ik weet haar boktnaam even niet, maar daar is ze ook al heel lang niet geweest. ( bekend van oa de casus Cookie).
Ik volg haar al een paar jaar op FB en zij heeft een goede kijk op wat realistisch is en wat niet. Niet in een kwartier uiteraard. Daar gaat tijd in zitten.
Maar als meerdere mensen het paard in kwestie kennen en zeggen dat het extreem is, dan moet je jezelf misschien eens goed achter de oren krabben.
Ik heb paarden boller zien staan in de lendenen en die deden het prima in de basissport of recreatie. Dat hoeft niets te betekenen, maar ideaal is het zeker niet.
Verder zou ik er qua type ook zeker voor gevallen zijn. Ik hou daar ook van. Maar misschien kan je het beter houden bij vallen VOOR dit paard ipv vallen VAN of MET dit paard. Je moet nog langer mee zeg maar.
Ik ben benieuwd. Keep us informed!

Suelza

I'll be back so soon you won't even have time to miss me. Look after my heart, I've left it with you.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 15:23

elenaMM77 schreef:
heeft dat dier ook geen maagzweer? juist als ze zo heftig op t been reageert?


idd en daarbij word er ook genoemd dat het dier gassig is en in de lendenen bol staat.

paard heeft wellicht knallende buikpijn.

Als je het echt een kans wilt geven is de slachtprijs een mooie prijs.
Dan haal je hem op zet hem 4 weken aan het werk, goed voeren eventueel, uitgebreid onderzoek door een DA. Wil het dan nog niet zou ik hem wegbrengen...zo'n dier moet je behoeden voor de handel en je moet mensen behoeden voor invaliditeit.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers