Schatting vraagprijs 3.5 jarige merrie (Ustinov x Guidam)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
BreeSarr
Berichten: 4
Geregistreerd: 14-02-18

Schatting vraagprijs 3.5 jarige merrie (Ustinov x Guidam)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-18 10:19

Goede morgen!

Ik zit te overwegen om mijn eigen gefokt paard te verkopen maar ik twijfel erg over de vraagprijs en zou graag jullie mening horen!

Korte info:

Ze luistert naar de naam Jappeloup H (KWPN), ze is nu 3.5 jaar oud, 1.63cm & zadelmak. Klinisch & röntgenologisch gekeurd.

Haar vader is Ustinov (Libero H) en haar moeder stamt af van Guidam (Quidam de Revel).

Ze heeft best wel wat karakter in omgang en op stal. Onder het zadel is ze braaf, toont veel enthousiasme en vermogen.

Ik zelf zit te denken aan €8.000 - €10.000.

Graag even jullie mening :-)


Priscilla_90
Berichten: 1602
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Rotterdam , nederland

Re: Schatting vraagprijs 3.5 jarige merrie (Ustinov x Guidam)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 10:20

Wat kan je paard allemaal al? Sensibel karakter of heel gemakkelijk. Hoe pakt ze dingen aan? Hoe gaat ze met nieuwe situaties om? Heeft ze al ervaring op ander terrein etc

Winston v. Cool Cracker S #PSG+1 (Z2 PR 231 @CHIO RDAM 2015 # Kringkampioen Zuid-West ZZL 2016
Gipsy Z1 + 2 & gestopt, pensioen
Lexus v.Diedjee NH

hoogendroog
Berichten: 3271
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: Schatting vraagprijs 3.5 jarige merrie (Ustinov x Guidam)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 10:42

Kan ze al een klein (oefen)parcours lopen? Is het een mooi (commercieel) type? Zo ja, dan zit je goed qua prijs. En zorg dat de changementen er in zitten, dat willen ze tegenwoordig nu eenmaal graag zien.

BreeSarr
Berichten: 4
Geregistreerd: 14-02-18

Re: Schatting vraagprijs 3.5 jarige merrie (Ustinov x Guidam)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-18 11:10

Bedankt voor jullie reacties!

Jappeloup is net 1 maandje zadelmak, oefenparcours lopen zit er nog niet in. Eerst goed op de basis & grondwerk trainen. Ze staat momenteel nog op een ander stal waar ze getraind wordt, daarvoor stond ze altijd bij ons. Dus veel ervaring op ander terrein heeft ze ook nog niet.

Ze is wel heel nieuwsgierig, waardoor ze snel dingen bijleert. Ze is totaal niet snel bang.

Jappeloup is nog niet heel erg groot, maar ze heeft wel een leuk voorkomen. Mooi gespierde rug en hals en zeer vriendelijk hoofd.

Wildgirl

Berichten: 11655
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Schatting vraagprijs 3.5 jarige merrie (Ustinov x Guidam)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:13

Waar baseer je, je vraagprijs op? De afstamming?
Gezien de maat, karakter en niveau van africhting zou ik eerder richting de 4500/5500 denken.
Jouw prijzen worden over het algemeen gevraagd voor paarden die de basis incl. parcourtje springen goed beheersen, braaf op vreemd terrein zijn en een 5/6 cm groter zijn.

hoogendroog
Berichten: 3271
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: Schatting vraagprijs 3.5 jarige merrie (Ustinov x Guidam)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:38

Wildgirl, prijzen liggen momenteel toch echt wel hoger dan dat. Er is een tijdlang weinig gefokt en dat tekort zie je nu terug. Er is weinig aanbod. Driejarig, goed op de foto, goed vrijspringen, mooi type: euro 8000. Paard gaat gezien de leeftijd nog ietsjes groeien en men wil niet allemaal reuzen.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:43

misschien nog een paar maandjes wachten?
Dan heeft ze meer ervaring, zodat iedereen er mee weg kan rijden
Misschien is ze dan ook een paar cm gegroeid omdat ze aan het werk gezet is.
Mocht ze dan nog steeds zo braaf en goed lijken, dan kun je wellicht nog wel meer vragen.
Succes!

Leef: neem en geef!

Wildgirl

Berichten: 11655
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:08

hoogendroog schreef:
Wildgirl, prijzen liggen momenteel toch echt wel hoger dan dat. Er is een tijdlang weinig gefokt en dat tekort zie je nu terug. Er is weinig aanbod. Driejarig, goed op de foto, goed vrijspringen, mooi type: euro 8000. Paard gaat gezien de leeftijd nog ietsjes groeien en men wil niet allemaal reuzen.

Eens, mbt de markt maar dan nóg....een beetje kritische koper zal zelf nog foto's willen trekken, de merrie is wat bloederig en nog niet veel gewend, de vraag is nog hoe ze omgaat met de zwaardere belasting(die ze nu nog niet kent).
Hier in het noorden van het land ga je die 8k écht niet aantikken; ondanks de krapte in de markt zie ik hier in mijn directe omgeving M geklasseerde, brave springpaarden met een mooie lijn erachter voor die prijzen te koop staan. En die vliegen ook écht niet als warme broodjes over de toonbank.

Anomien

Berichten: 7298
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:22

Lastig is als je haar nu verkoopt dat mensen je willen zien voorrijden en dan zelf willen rijden. Zo groen nog.. laat je iedereen erop?

Zelf ook een jong paard verkocht. Goed papier... PROK keuring erbij. Uit ster en PROK merrie..
zadelmak, 6 weken.

Mooi dier. Erge mooie gangen!

Maar kreeg er echt niet veel voor. En heb vaker paarden verkocht.

Die 8- 10.000 vind ik hoog!
Of je moet een goed bewegend dier hebben wat een plaatje is. Heb je een filmpje?

Mama van mijn lieve meisjes

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Schatting vraagprijs 3.5 jarige merrie (Ustinov x Guidam)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:26

Met wildgirl eens.
Nu is dit paard dat nog niet waard of moet wel een heel bijzondere techniek laten zien met vrijspringen.
Wat verder trainen zodat hij wel een parcourtje kent en wat op vreemd terrein is geweest, dat laat de prijs wel meteen stijgen als hij dat fijn aanpakt.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

BreeSarr
Berichten: 4
Geregistreerd: 14-02-18

Re: Schatting vraagprijs 3.5 jarige merrie (Ustinov x Guidam)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-18 12:56

Bedankt voor jullie reacties!
Ik was dit vergeten te melden, maar wij wonen in Belgie. Als ik haar zou verkopen komen daar zeker foto's bij, filmpjes van het rijden en vrijspringen.

We zouden haar eventueel verkopen rond deze zomer, zo zal ze wel al wat verschillende dingen gewoon zijn.

Momenteel staat ze op een springstal waar ze getraind wordt, en die willen haar ook verkopen voor ons. Er werd al tot 2x toe gevraagd welke prijs we voor haar willen maar aangezien het mijn eerste keer is dat ik zo'n jong paard zou verkopen had ik echt weinig idee. :-)

c_alsemgeest

Berichten: 20565
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Schatting vraagprijs 3.5 jarige merrie (Ustinov x Guidam)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:00

ligt er puur aan hoe ze loopt en springt van wat je ervoor kan vragen.
Voor goede gaan de prijzen nu erg hoog, ook al zijn ze groen en niks gewend.

Is het een simpele, en dan ook nog eens groen, dan val je lager uit.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)


QuirJarig

Berichten: 17343
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:06

8-10 is geen gekke prijs op dit moment. Als je van de zomer haar wilt verkopen, ze al enige sprongen onder het zadel gemaakt heeft en dit goed doet, goede techniek, etc. Is 15k ook nog geen gekke prijs, zeker internationaal niet.

Er wel vanuit gaan dat ze verder correct gebouwd is en drie goede basis gangen heeft.

Heeft ze een heel goede techniek en basis gangen, worden ze nog duurder.

BreeSarr
Berichten: 4
Geregistreerd: 14-02-18

Re: Schatting vraagprijs 3.5 jarige merrie (Ustinov x Guidam)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-18 13:14

Als je even een kijkje neemt op de website van KWPN op hun marktplaats voor 3/4 jarige paarden ligt 8/10k niet uitzonderlijk hoog.

Alsook op de website van Zangersheide is 8/10k geen 'hoge' prijs voor jonge 'groene' paarden met mooie pedigree.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:23

Als hij goed kan springen niet nee.
Maar we hebben hier geen filmpje van het paard en haar vermogen en techniek dan dan ga ik gewoon basis zitten voor een groene en dat is imo niet veel meer dan de 5000,-

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

prugelpiet

Berichten: 12523
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:54

Quir schreef:
8-10 is geen gekke prijs op dit moment. Als je van de zomer haar wilt verkopen, ze al enige sprongen onder het zadel gemaakt heeft en dit goed doet, goede techniek, etc. Is 15k ook nog geen gekke prijs, zeker internationaal niet.

Er wel vanuit gaan dat ze verder correct gebouwd is en drie goede basis gangen heeft.

Heeft ze een heel goede techniek en basis gangen, worden ze nog duurder.


Hier ga ik in mee. Of je er 15K voor gaat krijgen weet ik niet, maar zorg dat ze meer ervaring heeft. Paar keer op oefenparcours, braaf op vreemd terrein en ze zijn ineens veel meer waard.

Ik ben wel benieuwd naar hoe die springt en loopt. Daar hangt het eingelijk het meest van af. Ze kunnen nog van een oh zo goede afstamming komen, maar het gaat erom hoe ze het zelf doen.

Leuke naam heb je je merrie gegeven TS :D

I am because you were

robbie88

Berichten: 2077
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Schatting vraagprijs 3.5 jarige merrie (Ustinov x Guidam)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 14:05

hij moet voor dit bedrag op de rontgenfoto.s wel helemaal oké zijn.. anders zal je al snel naar 3500-5000 ( operabel chipje)

Cranio sacraal therapeut
Tante rikie : dressur L1 springen 120 +13 cross L +1
Siem : L1+1
Vinted kast : https://www.vinted.nl/member/37950822-marjon1982518

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:33

hoogendroog schreef:
Wildgirl, prijzen liggen momenteel toch echt wel hoger dan dat. Er is een tijdlang weinig gefokt en dat tekort zie je nu terug. Er is weinig aanbod. Driejarig, goed op de foto, goed vrijspringen, mooi type: euro 8000. Paard gaat gezien de leeftijd nog ietsjes groeien en men wil niet allemaal reuzen.

Dat weet je niet, er staat alleen dat het paard gekeurd is, niet dat dat helemaal goed was.

koeien op de weg...

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:04



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers